Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gbors

    nagyúr

    válasz joey04 #38 üzenetére

    Az meg a másik, hogy ha valóban jó a szolgáltatás, akkor az a plusz 2 kattintás a store-on kívül bele fog férni az embereknek.

    Ez egy óriási tévedés. Egyrészt azért, mert jelentős az a felhasználói kör, akinek az egyetlen saját Internet-eszköze a mobil, másrészt azért, mert sokaknak hótmindegy, hogy Spotify vagy almazene, és ennyi differenciával pont el lehet billenteni őket a második felé.

    A Spotify panaszát részben jogosnak tartom, csak ügyesen összemosnak két különböző dolgot, és emiatt kicsit szaglik az ügy. Hogy az ökomszisztéma gazdája tranzakciós díjat számol fel a rajta átfolyó pénzekért, az a legtermészetesebb dolog bármilyen kereskedelmi modellben. Hogy a tranzakciós díj mértéke gyakorlatilag uniform 30% (nem csak az almánál, máshol is), az viszont szerintem botrányos. Nyilván ez így nagyon kényelmes, és az árbevételnek is igen jót tesz, de a vevők és az ökoszisztéma felhasználói felé finoman fogalmazva is unfair.

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz joey04 #41 üzenetére

    No offense, de ugye nem irányítasz vállalkozást, aminek a profitja kritikus számodra? :)

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • azbest

    félisten

    válasz joey04 #52 üzenetére

    a böngészős történet nem teljesen ugyanez. Ott egy cég "ingyen" adott kvázi egy olyan terméket, ami előtte fizetős volt. Így kiütve a többieket és évekre megakasztva a fejlesztést. Hosszú távon viszont lehet szerencsés vége lett, mivel így a net még inkább elment az ingyenesen használható szoftverek felé. Ahogy más területen is nagy lépés volt, hogy nyílt forrású alternatív szoftvereket hoztak létre. Persze minden nagy szoftver mögött kell, hogy cégek álljanak, mert pénz akkor is kell a fejlesztéshez.

    Itt meg most az apple-t ostorozzák, mivel az egyik konkurense nem ingyen használhatja az apple infrastruktúráját, hogy kereskedelmi tevékenységet végezzen rajta.

    Egyébként nem véletlen, hogy az apple kimagasló helyen áll a zene és videó vásárlás és előfizetés terén. Lehet sokan túl fiatalok, vagy nálunk sokaknak kimaradt ez. De ezek olyan területek, ahol nem könnyű a jogtulajdonosokkal dűlőre jutni és egyáltalán megkapni a tartalmat a szolgáltatáshoz. Annó Jobbs nagy mértékben közreműködött abban, hogy létrejöhessen a jelenleg teljesen alapnak gondolt szolgáltatási mód. Az, hogy mobil eszközökről, széles körben elérhetően fogyaszthassunk zenei és filmes tartalmat.

    Előtte is létezett már zene előfizetés észak-amerikában, de pécére és csupán néhány kiválaszott és kényelmetlenül használható céleszközre lehetett otthon rátölteni. Már 2004 körül használtam real rapsody-t és akkoriba marha nagy szám volt, hogy egyáltalán legálisan lehet fogyasztani átalánydíjas zenét, de pécénél kellett ülni hozzá földi halandóknak. Az apple sikereinek titka, hogy a hardver és a szolgáltatás egymást egészíti ki, az egyik a másikkal együtt jó valamire. Előtte is voltak külön előfizetések, meg külön céleszközök (főleg a kalózkodásra építve), de nagyon korlátozottan lehetett őket használni. Még az ms is belebukott az ilyen próbálkozásába, mert nem értette meg ezt. Szóval nem csoda, hogy az apple szolgáltatásait használják sokan, főleg abban a régióban.

    Mára meg legalább két nagy mobil platform van, amire szinte minden elérhető. De harmadiknak ott az amazoné is, ami szintén nem kis szereplő, főleg az usában. És a legtöbb szolgáltató multiplatform már. Persze, ha valaki előfizet valamire, akkor azon a platformon, ahol használják kérnek érte jutalékot.

    Felhasználói szemmel pedig lesz ez még rosszabb is. Mert egyre inkább arra megyünk el, hogy minden kiadónak saját boltja és szolgáltatása lesz. Így, ha valaki nem csak egy kiadó tartalmát akarja látni, akkor kényltelen külön-külön előfizetni, annyiszoros áron, ahány helyre fizet. Vagy pedig felváltva előfizetni, hogy hol egyiken, hol másikon nézze vagy hallgassa a tartalmat.

  • gbors

    nagyúr

    válasz joey04 #52 üzenetére

    Mindkettővel. 1) Nem építhetsz bevételi terveket arra, hogy az emberek nem lusták, és 2) nem hagyhatsz figyelmen kívül egy kétszámjegyű %-os réteget azért, mert egy olyan platformhoz vanna kötve, aminek a gazdája számodra előnytelen, de támadható feltételeket támaszt.
    Ezzel a két mondásoddal a potenciális vásárlói köröd Apple-only részét rögtön 30-40%-kal redukáltad.

    [ Szerkesztve ]

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz joey04 #38 üzenetére

    Mit lesz ha az ilyen kisebb és közepes tartalomszolgáltatók lehúzzák a rolót, mert nem bírják tartani a lépést azokkal akik az ilyen platformokat, és tartalomáruházakat birtokolják? Marad pár nagy, aztán azt veszed észre hogy nem létezik többet piaci verseny, mert kartellezni jobban megéri. Felemelik az árakat...aztán mindenki térhet vissza a kalózkodáshoz.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • gbors

    nagyúr

    válasz joey04 #59 üzenetére

    Arról nyilatkoztál, hogy mit tennél a helyükben. Én meg erre mondtam, hogy nem vall jó üzleti érzékre :)

    (#64) azbest: azt ugye tudod, hogy az online boltok 30%-os díjának lényegesen nagyobb a profittartalma, mint pl. az újság / könyvterjesztés 50-60%-os díjának?

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

Új hozzászólás Aktív témák