Új hozzászólás Aktív témák
-
GIJoe
addikt
100$-os Ouya kell nekünk!
-
őstag
PC?
-
Angel1981
veterán
Jó lenne, ha végre már elkezdenének hivatalos infók is szivárogni róluk - a SONY tudtommal még azt sem erősítette meg hivatalosan, hogy egyáltalán készülne a PS3 utódja...
-
socialkiller
tag
Szerintem a Sony részéről még ráér a generáció váltás Mert még bőven van tartalék a PS3-ban amit majd csak a jövő játékai tudnak kihasználni
Üdv, Patrik
-
moli.hu
őstag
szerintem ez nagyon rossz otlet, foleg a cikkben levo utolso mondat miatt
-
wednesday
őstag
válasz socialkiller #5 üzenetére
Van még benne tartalék, ha direktbe a PS3-ra fejlesztik a játékot. De ha kijön a MS egy új konzollal és jönnek kifelé a multiplatform játékok, akkor a PS3 könnyen hátrányba kerülne. Pontosan azért, mert a fejlesztők nem fogják annyira figyelembe venni az eltérő felépítést.
Erről is szól a cikk, viszont ha lesz összefogás könnyen lehet, hogy meg kell várni egymást a konzolok kiadásával.
-
Valdez
őstag
válasz socialkiller #5 üzenetére
Hát persze
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az biztos, hogy készül. Kérdés, hogy mi.
Jelenleg több kódnév kering a neten. A Thebe kódnevet fejlesztőktől is lehet hallani. Valószínű, hogy ez a PS4, mert az AMD-től távozott Bob Feldstein dolgozott egy Thebe kódnevű projekten a Sony-val. Tehát sanszos, hogy ugyanaz a kettő. Vagyis a hasonlóság talán nem véletlen.
Az Xbox kódnevéről keveset tudni, legalábbis jóval több az opció, de újabban előkerült egy Kryptos kódnév, és egyre többen mondják.
Hardverből sok alternatíva van, de újabban felmerült egy-egy SoC, ami egységesen 4 darab AMD Jaguart és három darab AMD GCN CU-t tartalmaz, míg a memóriavezérlő DDR4-es, és teljes a HSA támogatás az összes kiterjesztéssel. Utóbbi azért lehet a Sony-nak és az MS-nek jó, mert azzal, hogy HSA-ra írják a játékokat, lényegében egyszerre megoldják a könnyű portolást, illetve a HSA alapkoncepciója a WORA elv, azaz a "write once, run anywhere". Ha később csinálnak egy új hardvert, ami ugyanazoknak a HSA specifikációknak felel meg mint a régi, akkor nulla módosítást kell végrehajtani a régi játékokon ahhoz, hogy tökéletesen fussanak. Ez azt is jelenti, hogy jóval sűrűbben lehet a konzolt frissíteni, hiszen a legnagyobb hátráltató tényező, vagyis a visszafelé kompatibilitás a HSA-n keresztül mindig tökéletes lesz, hiszen a HSAIL nem változott meg. Ez még a kézikonzoloknál is hasznos lehet, hiszen ma úgy néz ki, hogy a kevés tartalom a gond. Ha egy új kézikonzol hardvere támogatná a HSA-t, akkor oda is baromi egyszerű lenne AAA játékot portolni, hiszen lényegében csak a content lebutításával kell törődni (ami azért nem nagy meló, hiszen a grafika mindig is jól skálázható volt), a programkódot akár változatlanul is lehetne hagyni. És ami még fontos, hogy a HSA már független az AMD-től, vagyis az ARM és az ImgTec képes lesz olyan hardvert csinálni, ami megfelel a speckóknak. Az persze világos, hogy ez időbe telik, hiszen mégis az AMD dolgozta ki az alapokat, és ez az elején előny, hiszen nem csak a szoftveres, hanem a hardveres oldalon is dolgoztak, így leghamarabb az AMD fog minden újítást bevezetni, de rövid időn belül felzárkóznak a kiterjesztések támogatásában a partnerek, szóval bármikor cserélhető a hardver a HSA-t támogató cégek között. És az eddig megírt címek a hardver cseréjével nem törődnek. A kompatibilitás biztosított a HSAIL-en keresztül.
És végül a felhő. Én nem hiszem, hogy ez elsődleges szempont, mert nagyon vérzik még az egész, de extra szolgáltatás oldaláról fontos lehet. A HSA szintén előny, mert bármilyen hardvert rakhatsz a felhőbe, ami megfelel a HSA speckóknak, és az elkészített játékok kompatibilitása megoldott a kód módosítása nélkül.
Ebbe a körbe esetleg a Nintendo is beszállhat később, ha akarnak.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
tDr1v3r
veterán
válasz socialkiller #5 üzenetére
"a jövő játékai"
a jövő exxklúzív játékai
disznóvágás, nepotizmus, pálinkagőzös hedonizmus | intelhüttö (c) Tirexi, szívünkben őrzünk örökre <3
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A kiszivárgott speckókat nem biztos, hogy ma még komolyan kell venni. Jövőhétre lehet olyan pletyka, ami rambust mond. Ezek csak a legújabb pletykák, de hétről-hétre jön valami új. Egyébként a DDR4 logikus. A várható konzolfrissítés 2013 vége. A DDR4 ekkora piacon lesz, bár nem nagy tételben. Ez lesz ekkor a legfejlettebb memória, és 2014-ben már terjedhet is. PC-n persze inkább 2015-ben fog komolyan terjedni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Löncsi
őstag
Érdekes, akkor a 2 konzol között gyors lesz az átjárás.
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
őstag
-
GIJoe
addikt
válasz lionhearted #15 üzenetére
Miről beszélsz Emese? Nincs kivel b*szakodni ma? Keress valami FPSt, és kösd le magad!
Tessék: A Samsung már szállítja az első DDR4-es memóriamodul mintáját
A PS3 ban XDR van miért ne lehetne XDR2? Vagy a VGAnál is jó-ideje DDR5 van, szerinted nem bír potenciállal ez a 2 cikkben említett cégnév hogy rendeljen vmi extra előrehaladott terméket? -
Valdez
őstag
Furcsa lenne egyből a legdrágább ramokkal szerelnék a cuccokat, kiindulva abból, hogy a mostaniakban azért van olyan kevés mert "drága" volt annak idején, ezért ezen spóroltak.
Mostmeg egyből ddr4? Ha igaz is, akkor tesznek bele 1-2gb-ot aztán megint az lesz mint most, hogy kevés, mert drága. -
juzer78
tag
Nekem csak egy kérdésem, vagy felvetésem lenne, a PS3 OpenGL-t használ a Xbox360 egy DirectX 9-10 vegyítésfélét, most akkor mi lesz? A Microsoft nem fog OpenGL-ezni, talán a Sony kapná meg a DirectX-et? Mibe fájhat ez nekik???
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A konzolok speciális API-jainak különbségei nem jelentenek túl nagy problémát, ha a hardver szempontjából a funkcionális képességek megegyeznek. De ha például a HSA-t vesszük alapul, akkor írható bele grafikus futószalag (akár a HSA alapítvány is kreálhat egyet), és onnantól kezdve a semmit nem kell módosítani a renderen a portolásnál.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
dtracer
tag
-
GIJoe
addikt
válasz TESCO-Zsömle #25 üzenetére
oké fail, jóra gondoltam rosszul írtam, megadod a címed küldök 1 fél túrórúdit
-
banhammer
veterán
Közös lónak túrós a háta.
\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/
-
zseko
veterán
Szóval könnyen átjárható lesz, és átportolhatóak lesznek a játékok. Tehát mégkevesebb idő alatt még több szemetet lehet gyártani még több rendszerre mégtöbb pénzért.
HR24.hu
-
Gomez86
őstag
Hát nem hiszem hogy a felhő (nem a technika, hanem az elérhetősége) ott tartana hogy 1-2 éven belül már ott fusson készülék...
Mert az hogy konstans kapcsolat kell neki az eléggé más mint hogy onnan kapod a mókát.
(szerintem)
"A man is a success if he gets up in the morning and gets to bed at night, and in between he does what he wants to do." Bob Dylan
-
M107
addikt
+1
Szerény véleményem szerint hatalmas üzlet és bevételt fog jelenteni mindkettőjük számára, nem rossz az irány így kellett volna már a PS3 és az X-BOX 360 megjelenésekor is.
Megjelenik a Game kipengeted a lovét érte, és beteszed akár a Microsoft akár a Sony konzoljába viszi.
Persze az adott konzolra jellemző tudással.Rájöttek együtt fejleszteni jobb mint egymás ellen főleg a mai világban ahol a jövő kiszámíthatatlan mind pénzügyileg mind másképp nagy cégek építenek le, mennek csőbe, tűnnek el.
[ Szerkesztve ]
A fórumon, bármit leírhatsz, én csak az igazat írom le. :) Utálom ha hülyének néznek ! - Addikt - vissza az őstag címet :) )
-
TESCO-Zsömle
félisten
Tudod ebbe az egészbe az a félelmetes, hogy gyakorlatilag a legnagyobb hátrányát dolgozhatják le a konzoloknak. Gondolj bele. 2-3 év után kiadnak egy erősebb konzolt, és csak megdobják a régi játékot egy új konfig. fájllal, hogy szebben fusson.
Ráadásul a PC is erőteljesen a HSA felé tendál, ami garantálja a multiplatform játékok futtathatóságát minden elegendő erőforrással rendelkező HSA platformon. A játékba csak be kell építeni egy sor előre megadott beállítás-profilt az adott platformokhoz, és kész. Sima konfigurációs fájlokról lenne szó. PC-n meg továbbra is lehetne bűvészkedni...
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Beri78
őstag
jaj de jó is lenne ez
"...a valósággal az a gáz hogy nincsen hozzá háttérzene..."
-
Zirowe
nagyúr
Szerintem meg ez sosem fog megvalosulni.
Minden konzolgyarto elemi erdeke az exkluziv cim, hisz ez egy vonzero az adott konzolnak,ha mindegyikre elerheto minden, csak nuansznyi kulonbseg van, akkor csokken a verseny.We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És mi akadályozza meg őket abban, hogy még akár ugyanazzal a hardverrel is exkluzív címeket adjanak a géphez? Mert ez nem technika, hanem inkább üzleti döntés kérdése. Az egyes multiplatform játékok DLC-i sem azért vannak csak az egyik konzolra, mert a másik hardvere kevés. Egyszerű üzleti döntés volt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz TESCO-Zsömle #34 üzenetére
A szoftverfejlesztés sajnos nem így működik. Szabványos hardverek esetén sem, szóval ez a "csak konfig fájl és máris szebb" sose fog megvalósulni. Technikai korlátok miatt, nem akarat hiánya miatt.
-
Zirowe
nagyúr
Mert akkor a fejlesztonek azt kell majd csak merlegelnie, hogy konzol exkluziv legyen a cim+gyarto penze, vagy mind ket konzolra adja ki.
Ez nyilvan nem jo a gyartonak, hisz kevesebb penzt tudna adni, mintsem a masodik opcio, ezertfogjak ezt akadalyozni szerintem.
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
lenox
veterán
En azt a reszet nem ertem, hogy a nem exkluziv jatek egyaltalan nem eri meg a hardver gyartonak, nem? Adja a konzolt bekerulesi aron vagy olcsobban, es a jatekon akar kaszalni, de aki a jatekot fejleszti az mar nem is az o konzoljara fejleszt, hanem masikra, de a kompatibilitas okan (marmint en ebben azert ketelkednek, de tegyuk fel hogy) az oven is fut, de abbol o semmi penzt nem kap. Ennek mi ertelme van? Egy ertelmet tudnam felfedezni, ha esetleg az MS eppen meg akarna venni a Sony konzol uzletagat.
-
shaddam
aktív tag
Szegény szerencsétlen fejlesztők nem lesz mire fogniuk ha szar a játék. Én azt mondom jó lesz ez ha hasonló az alap, bár aki kretén fejlesztő semennyivel se fog többet foglalkozni a finomhangolással hiába szabadul fel erre erőforrás. Legyen jó a játék felőlem idomított hörcsögök is renderelhetnek a dobozban, nem érdekel.
RájzenHét 1700|GTX 1060 #TeamZsarnokgyík #Internetesvérpistike Retro multis mókák---> http://szondi.ninja
-
-
Löncsi
őstag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A nem exkluzív játék is megéri a hardvergyártóknak, annak az eladásából is részesülnek. A konzolt viszont az exkluzív játékok viszik a hátán. Konkrétan az exkluzív tartalom adja el a gépet.
Teljes kompatibilítást szerintem nem akarnak. Azt akarják, hogy a multiplatform címek fejlesztőinek jóval kevesebb munkájuk legyen a portolással. Ma ez a PS3-on és Xbox 360-on futó címeknél messze nincs így, mert a két rendszer koncepciója is nagyon különbözik. Ha a koncepció szintjén közösek az alapok, akkor egy AAA kategóriás multiplatform cím fejlesztési költségéből jelentős összeg spórolható meg, hiszen nem kell kutatni azt, hogy az egyes feladatokat hogyan lehetne a két konzolon hatékonyan megoldani. Ez teljesen reális meglátás szerintem. Ettől az exkluzivitás nem szűnik meg, mert az csak üzleti szempontok miatt létezik. A multiplatform fejlesztések, viszont kisebb költségből, és gyorsabban készülhetnének el. Egyértelmű, hogy utóbbi mindenkinek win szituáció.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
8nemesis8
veterán
Jó is lenne, de ki tudja valóban tudnának e együtt működni "öldöklés" nélkül!?
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy ruhás topik
- Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
- Elemlámpa, zseblámpa
- Apple iPhone X - vissza a jövőbe
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Viccrovat
- Tudományos Pandémia Klub
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- Hegesztés topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs