Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Angel1981 #3 üzenetére

    Az biztos, hogy készül. Kérdés, hogy mi.
    Jelenleg több kódnév kering a neten. A Thebe kódnevet fejlesztőktől is lehet hallani. Valószínű, hogy ez a PS4, mert az AMD-től távozott Bob Feldstein dolgozott egy Thebe kódnevű projekten a Sony-val. Tehát sanszos, hogy ugyanaz a kettő. Vagyis a hasonlóság talán nem véletlen.
    Az Xbox kódnevéről keveset tudni, legalábbis jóval több az opció, de újabban előkerült egy Kryptos kódnév, és egyre többen mondják.
    Hardverből sok alternatíva van, de újabban felmerült egy-egy SoC, ami egységesen 4 darab AMD Jaguart és három darab AMD GCN CU-t tartalmaz, míg a memóriavezérlő DDR4-es, és teljes a HSA támogatás az összes kiterjesztéssel. Utóbbi azért lehet a Sony-nak és az MS-nek jó, mert azzal, hogy HSA-ra írják a játékokat, lényegében egyszerre megoldják a könnyű portolást, illetve a HSA alapkoncepciója a WORA elv, azaz a "write once, run anywhere". Ha később csinálnak egy új hardvert, ami ugyanazoknak a HSA specifikációknak felel meg mint a régi, akkor nulla módosítást kell végrehajtani a régi játékokon ahhoz, hogy tökéletesen fussanak. Ez azt is jelenti, hogy jóval sűrűbben lehet a konzolt frissíteni, hiszen a legnagyobb hátráltató tényező, vagyis a visszafelé kompatibilitás a HSA-n keresztül mindig tökéletes lesz, hiszen a HSAIL nem változott meg. Ez még a kézikonzoloknál is hasznos lehet, hiszen ma úgy néz ki, hogy a kevés tartalom a gond. Ha egy új kézikonzol hardvere támogatná a HSA-t, akkor oda is baromi egyszerű lenne AAA játékot portolni, hiszen lényegében csak a content lebutításával kell törődni (ami azért nem nagy meló, hiszen a grafika mindig is jól skálázható volt), a programkódot akár változatlanul is lehetne hagyni. És ami még fontos, hogy a HSA már független az AMD-től, vagyis az ARM és az ImgTec képes lesz olyan hardvert csinálni, ami megfelel a speckóknak. Az persze világos, hogy ez időbe telik, hiszen mégis az AMD dolgozta ki az alapokat, és ez az elején előny, hiszen nem csak a szoftveres, hanem a hardveres oldalon is dolgoztak, így leghamarabb az AMD fog minden újítást bevezetni, de rövid időn belül felzárkóznak a kiterjesztések támogatásában a partnerek, szóval bármikor cserélhető a hardver a HSA-t támogató cégek között. És az eddig megírt címek a hardver cseréjével nem törődnek. A kompatibilitás biztosított a HSAIL-en keresztül.
    És végül a felhő. Én nem hiszem, hogy ez elsődleges szempont, mert nagyon vérzik még az egész, de extra szolgáltatás oldaláról fontos lehet. A HSA szintén előny, mert bármilyen hardvert rakhatsz a felhőbe, ami megfelel a HSA speckóknak, és az elkészített játékok kompatibilitása megoldott a kód módosítása nélkül.
    Ebbe a körbe esetleg a Nintendo is beszállhat később, ha akarnak.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák