Új hozzászólás Aktív témák

  • vati

    senior tag

    válasz zrubi #71 üzenetére

    Eredetileg pont arrol irtam, hogy a PS tud kezelni 16 bit/csatornas kepeket is, akarmilyen szinterben, a GIMP nem tud mit kezdeni veluk.
    En RAW-ba fotozok, a szenzor 12 bitet tud. Sokfele szoftvert kiprobaltam, mindig az lett a konkluzio, hogy a zart forraskodu "gyari" RAW feldolgozo programmal lehet a legjobb eredmenyt kihozni a RAW->TIFF16bit konverzioban. A free megoldasok mint UFRaw, Rawthreapee, enyhen szolva nem jottek be.
    (sot, meg RAW->JPEG konverziot is a gyari cucc tudja a legjobban...)

    Ha ezutan is 16bit/channel-en szeretnem folytatni a kepfeldolgozast - pl. panoramakep osszeallitast, HDRt - akkor a PS kvazi megkerulhetetlen lesz, mert a GIMP csak 8 bitre lebutitott kepekkel tud kezdeni valamit - es ezert nem komoly.

    A PS-beli exposure funkcionak utanaolvashatsz.
    Nem az a celja, mint a RAW kepen vegzett korrekcionak, kb 5 eve felokositottak, hogy egyetlen csuszka tologatasaval ugy utanozhato az exp.korrekcio hatasa, hogy kozben a hisztogram highlight/dark vegei sem fognak elveszni. Pl. ha egy ellenfenyben keszult kepet kell turbozni eleg hasznos. (Ehhez hasonlo funkco a gyari RAW progiban is van) Meg sorolhatnek funkciokat ami PS-ben egy csuszka, GIMP-ben erthetetlen okbol nem implementaltak, es csak a vegtelen szivas van vele.

    Asus TUF Gaming A17 / Ryzen7 6800H / 16GB / 512+1024 GB SSD / GeForce RTX 3050Ti "Vízen járni is könnyű, ha az ember tudja, hol vannak a cölöpök..."

Új hozzászólás Aktív témák