Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tin

    veterán

    Ennek 1 éve már egyszer nekifutottak, de akkor is visszatáncoltak. Nem is értem, mit gondolnak. Ha 4-es csomagot veszel, azt 4-en használják, és kész. Nem tök mindegy, ki az a 4? Miből fogják eldönteni, hogy ki a családtag, és ki nem az? Ismerek olyat, ahol két család nézi a 4-es csomagot két külön helyen, és a két családfő testvér. Akkor az család, vagy nem család? Amúgy ha ez nekik probléma, akkor meg ne adjanak el családi csomagot, csak 1-es előfizetéseket harmad-negyed áron, és a probléma meg van oldva.
    Senki sem szereti, ha cseszegetik, és pont a Netflix nincs abban a helyzetben a csilliárdos áraival, hogy még rugdalja a felhasználókat. Ott van 4 másik szolgáltató, ráadásul az Amazon kivételével van mögöttük valós évtizedes filmstúdió és tartalom is.

  • Tin

    veterán

    válasz MaCS_70 #97 üzenetére

    Ja, ez így jól hangzik, csak a gyakorlatban megvalósíthatatlan, aminek az a következménye, hogy bizonyos százalékban olyanokat is korlátoznak, akik nem vétettek semmi ellen. Márpedig az alaptalan vádaskodást senki sem szereti, másrészt, mint mondtam, mi alapján állapítják meg, hogy mi minősül egy családnak, és mi nem. Írtam példát, az egy család, mi alapján korlátozod? Ráadásul ha 4 slotért fizetsz, miért nem mindegy, hogy ki használja azt a 4 slotot? Az ő szempontjukból mi a különbség aközött, hogy egy lakáson belül megy 4 stream egyszerre, vagy 4 lakáson belül megy? Nyilván semmi. És nyilván arról szól az egész, hogy a szolgáltató kitalál olyan csomagokat, amikkel ő pumpálhat ki több pénzt belőled, a saját haszna érdekében, majd utána rinyál, ha ezt valaki kihasználja.
    4K HDR-hez pl akkor is a legnagyobb csomagot kell megvenned, ha egyedül nézed. Ha egyedül akarod nézni, kapsz 480p-t, esetleg megveszed a következő csomagot az FHD-ért, és az egyik slotot nem nézi senki.
    Én nem védeném ilyen vehemensen az üzleti alapon működő cégeket. Elmondtam, ne rinyáljon, adjon egyetlen csomagot, ami 4K HDR, egyetlen stream-el, és akkor nem fogja senki kölcsönadogatni, cserébe nem húznak le egy csomó embert azért, mert nem 480p-t akar nézni.

  • Tin

    veterán

    válasz MaCS_70 #100 üzenetére

    Nézd, a Netflix pontosan tudja, hogy a 4K, 4 slotos családi csomagjukat mondjuk átlagban egyszerre 1.5-en használják. És nem tetszik nekik, hogy bizonyos felhasználóknál ez a szám 3 feletti. Amikor egyébként 4-et veszel. Ezért akarnak korlátozni.

    Ha te visszaélésnek gondolod a 3-as feletti számot, akkor én tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak gondolom a 4 slotos csomagot, mivel nincs 1 slotos FHD, vagy 2 slotos 4K.

    Röviden: elmennek oda.

  • Tin

    veterán

    válasz MaCS_70 #102 üzenetére

    Akkor elmondom még egyszer: nagyon kevés olyan család van, ami egyszerre 4 streamet néz. Ahhoz eleve minimum 4 tagú család kéne 4 külön képernyővel, ahol mindegyikük mást néz. Ez esetleg elképzelhető 2 tinédzsernél és egy elhidegült szülő-párnál, de a valóságban ez a szám egyszerre legfeljebb 1.5. Főleg, hogy ha 4K felbontás kell, akkor meg kell venned a 4 slotos csomagot akkor is, ha tök egyedül nézed. Ha a 4K-s csomagot megosztod egyvalakivel, akkor is 2-2 slotot használsz, amiből reálisan 1.5-1.5 az egyszerre nézőszám, tehát még így sincs csúcsra járatva az előfizetésed.

    Hogy érthető legyen: a Netflix szabályzata szerint a 4 slotos családi csomag túlnyomórészt 1-2 streamet visz el egyszerre. Maximum ugye 4 lehet, amiért fizetsz, ők meg azért sírnak, hogy miért akarják sokan a 4K előfizetéssel egyszerre 4-en használni az egyszerre 4 slotos csomagot.

    És elmondom újra: legyen 1 slotos 4K csomag, és a probléma meg van oldva. De ezt nem akarják megtenni, mert akkor nem fizeted TÚL őket, hanem minden előfizető ki is használja az előfizetett slotot. Nekik ebben az az üzlet, hogy 4-et fizetsz, de 1.5-et használsz. És szerintem teljesen jogos, ha erre a piac úgy válaszol, ahogy válaszol. Ha ugyanis lenne 4K csomag 1 slottal, az emberek túlnyomó többsége azt venné.

  • Tin

    veterán

    válasz MaCS_70 #105 üzenetére

    A szolgáltató kínál egy csomagot, ami 4K, és egyszerre 4 fő nézheti, akár 0-24-ben. Az, hogy ezt ő hogy és mi alapján árazza be, az ő dolga.

    Mivel ez az egyetlen csomag, ami tud 4K-t, ezért a következők vásárolják, feltételezve, hogy betartják a szabályt:
    - egyedülállóak (3 slot üres)
    - kis családok (2-3 slot üres)
    - közepes családok (2 slot üres)
    - nagy családok (1 slot üres)

    Nekem úgy tűnik, hogy a Netflix olyan csomagot ad el, amit legalábis a felhasználóinak <10%-a, vagy annyi sem tud kihasználni. Kisebb 4K-s csomagjuk pedig nincs.

    Mi nem érthető azon, hogy a piaci alapon működő szolgáltató olyan csomagkapcsolt szolgáltatást nyújt, amire a felhasználók túlnyomó többségének nincs szüksége, de rákényszerül megfizetni, mivel amire valóban szüksége lenne, olyan csomag nem létezik?

  • Tin

    veterán

    válasz #72688384 #109 üzenetére

    Olyan csomagja van, amit nem lehet kihasználni, de olyan csomagja nincs, ami a többségnek kellene. Ezek után elvárja, hogy ne éljenek vissza azzal a csomaggal, amit nem lehet kihasználni, ahelyett, hogy olyan csomagokat hozna létre, amire valós igény lenne.

    Ez a fordítva a lovon ülés tipikus esete. Ha most még a felhasználókat kezdik el cseszegetni a saját idióta üzletpolitikájuk miatt, az egy gyönyörű öngól lesz. Van még 4-5 másik szolgáltató, aki nem cseszeget, miért gerjedne rá mindenki a Netflixre akkor? Az átlagember nem napi 6-8 órát néz streaminget.

    Amúgy megnézem, amikor emberünk leül a tévé elé este, majd kap egy figyelmeztetést, hogy bocs, most nem nézheted a fizetett szolgáltatást, hanem levelezz velünk vagy hívj fel bennünket. Ott sokkal valószínűbb az előfizetés azonnali lemondása. Ha meg vannak olyan országok, amik különösen érintettek a "csalásban", akkor ott meg kell szüntetni a 4-es csomagot, és a 4K-t is egyszerre max 1 embernek engedni. Probléma megoldva.

    [ Szerkesztve ]

  • Tin

    veterán

    válasz MaCS_70 #112 üzenetére

    Ha arra lőnek be egy üzleti csomagot, hogy úgyis csak 30%-osan használják ki, majd azért akarnak büntetni, mert 100%-osan használják ki, akkor árazzák úgy, hogy ki lehessen használni. Ja, hogy akkor 15e Ft lenne az előfizetés ára, vagy 5e Ft az egyszereplős 4K csomag, amivel már nem bírnának a piacon maradni? ÉS?

    Szankcionáljanak csak, engem nem izgat. Majd megint többen szerzik be a virágot a virágboltból, vagy mennek ára a fele-harmadannyiba kerülő más streaming szolgáltatókhoz. Vagy jönnek a reklámok, hogy kompenzálják a bevétel-kiesést. Én bajom? Nem.

    Nem akarod megérteni, hogy én nem arról beszélek, hogy nem jogosan szankcionálnak, vagy hogy nem szerződésszegés az előfizetés megosztása, hanem arról, hogy van egy gyakorlat, és van egy vágy a Netflix oldalán arra, hogy ők hogyan képzelik el az üzleti működést. A kettő pedig nem találkozik.

    Emelhetik amúgy az egekbe az árakat a többi szolgáltatóval együtt, maximum a tévészolgáltatók fognak röhögni a markukba. Jelen viszonyok között 10-20e Ft-ja van egy embernek a szórakozásra, és ebben benne van a YT, Netflix, HBO, minden más, és persze a tévé. Teljesen mindegy, hogy ez hogyan oszlik meg a szolgáltatók között, de senki sem fog azért havi 50e-t fizetni, hogy nézhessen mindent. Ha meg ez a modell nem fenntartható, akkor keressenek olyat, ami igen.

  • Tin

    veterán

    válasz azbest #116 üzenetére

    Ezt írtam le, bár én nem adom el a fiókomat, mert nincs is, és másét sem használom. Ha kell, majd előfizetek rá.

    Két külön dologról beszélünk, de ezt már le is írtam. Az egyik az elmélet, a másik a gyakorlat. A Netflix olyan szolgáltatást kínál, ahol a legdrágább csomag a használható, olyan plusz feature-el (4 slot), amit viszont a többség úgysem használ ki. Ezek után csodálkozik, hogy ügyeskednek vele. A probléma megoldása az ilyen családi csomagok megszüntetése, akkor viszont versenyhátrányba kerülnek, hiszen az összes többinél nincs ilyen nyávogás. Engem nem zavar, ha fordítva ülnek a lovon, de ezt a békát le kell nyelniük, vagy visszájára fog elsülni, ha elkezdik az ügyfeleket cseszegetni.

    Mellesleg az összes ismerősöm, akinek van Netflixe, kölcsönadja családtagoknak. De mindegyik csak családtagoknak: szülőnek, gyerekének, tesójának, unokatesójának. Ezt a helyzetet pedig nehéz azzal magyarázni, hogy nem családi csomag, mert konkrétan a családon belül osztják meg. Az más kérdés, hogy nem egy címen laknak, de van, ahol például igen.

  • Tin

    veterán

    válasz vmarci21 #125 üzenetére

    Szabály van, de nyávogás nincs. Csak a Netflix rinyál ezen.

    Amúgy mondok neked három, teljesen életszerű és hétköznapi használatot, és mindegyik egy adott családon alapul, és teljesen legális használatúak.
    1) Apuka más városban (országban) dolgozik, hétvégén vagy 2-3 hetente megy haza, így tök máshonnan nézi a szolgáltatást.
    2) Közép- vagy főiskolás gyerek kollégiumban lakik, de az állandó lakcíme a szüleinél van, viszont rendszeresen a kollégiumból használja az előfizetést.
    3) Testvérpár más-más albérletben lakik, és a szüleivel közös előfizetésen osztoznak, akik mondjuk vidéken laknak.

    A Netflix és a Spotify korlátozza a 3)-at. a többi még azt sem. A poén az, hogy jogilag még a 3-ast sem igazán korlátozhatják, ha mondjuk a testvérpár állandó lakcíme még a szüleiknél van (sokan vannak így). És mindezt elég nehéz cseszegetés nélkül megtenni, mert mind a 3 eset olyan, hogy nagyon nehéz kiszűrnöd, hogy ki legális felhasználó, és ki nem az. Innentől pedig óhatatlanul is olyat is cseszegethetnek, aki egyébként legálisan használja.

  • Tin

    veterán

    válasz dabadab #130 üzenetére

    Azért lőtték be a 4-es számot, hogy igazolják valamivel a dupla árat az alapcsomaghoz képest. És amíg ez nincs túllépve, addig hiába hisztiznek azon, hogy hányan használják.

    A személyeskedést meg ne. Szólalj meg a téma mentén, fejtsd ki a véleményed, de ne engem minősíts a topikban való legelső megszólalásoddal. Más a véleményed, ám legyen, de közöld ezt tisztelettel.

  • Tin

    veterán

    válasz #72688384 #133 üzenetére

    Szerinted. De ez nem annak a helye, hogy ez megvitassuk. Ahhoz a stílushoz van elég sok más platform, maradjunk csak meg itt az érv és vélemény alapú kommunikációnál.

  • Tin

    veterán

    válasz #72688384 #135 üzenetére

    Nem kell a partvonalról szítani a dolgot. Ez nem a te ügyed, és ez nem az a fórum. Jó éjszakát!

  • Tin

    veterán

    válasz azbest #138 üzenetére

    Ezzel invalidáltad az ő "tényét", tehát el sem olvasta amit írtam, most hogy vegyem ezután komolyan, amit mond? :)

    Te meg hozzáképzelsz valamit, amit nem mondtam. Ennyire vasárnap este van?

    A színvonal megint.... inkább acsarkodjatok magatokban.

  • Tin

    veterán

    Látom 1 nappal később is csak az acsarkodás megy, gratulálok!

    Amúgy itt a Netflix saját fogalma arról, hogy mi a háztartás, és egy abból nyíló linken az, hogy mi szerintük a megosztás.

    És jó lenne, ha végre megértenék az önkéntes rendőrök, hogy nem arról szólnak a módszert kritizáló kommentek, hogy "ménemlehetlopni", hanem arról, hogy a Netflix már nincs abban a helyzetben, hogy megengedhesse magának az ügyfelek csesztetését, amikor a többiek közül ezt egyik sem teszi. Mert amit akar, és ahogy akarja ellenőrizni, az megtehető, de ha a PLAY gombra nem indul el a lejátszás, akkor a felhasználók nagy részének a "sz*rf*sany*d" lesz a reakciója, és használnak helyette mást. Nem az itt is fellelhető rajongókról beszélek, akiknek "kitzavarfelhívomírokemailtmérproblémanemnagykényelmetlenség", de ezek a megértő és hűséges felhasználók a Netflix felhasználóinak a kisebb részét teszik ki.

    [ Szerkesztve ]

  • Tin

    veterán

    válasz NyMRooD #200 üzenetére

    USA-ban most emelték 20$-ra a legnagyobb csomagot, németeknél is 18€, de valószínűleg hamarosan ez is meg lesz emelve 20€-ra. Nem tudom, megér-e ennyit, nekem a napokban mondta több haver, hogy az HBO Max megjelenésével már le is mondták a Netflixüket.

    Ebben a környezetben nem tudom, mennyire bölcs üzleti döntés még azzal szerepelni a hírekben, hogy a felhasználókat is cseszegetik.

Új hozzászólás Aktív témák