- SkyShowtime
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- foobar2000
- Milyen NAS-t vegyek?
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Sweet.tv - internetes TV
- Windows 11
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
Új hozzászólás Aktív témák
-
Воланд
titán
"Woland egy fura sátán, nem Isten ellenfele, hanem afféle küldötte, végrehajtója egy megromlott emberi világban, csak annyi rossz van benne, amennyi itt rátapadt."
-
atike
nagyúr
Waze ez komoly...
-
Döglött Róka
veterán
-
turbulencia8
őstag
A budapesti hazszamok adatbazisat is pontosithatnak, eleg hianyos.
-
alevan
őstag
válasz Döglött Róka #3 üzenetére
A Foxconnak van elég mérnöke, a Nokiának meg neve
[ Szerkesztve ]
"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."
-
Sir Ny
senior tag
ez az a helikopteres cucc?
-
-
gerii
addikt
Majd az lesz a következő nagy szám, ha az autók közti kommunikációval minimális lesz a balesetek száma, lehet majd konvojozni, és az araszoló féregmozgás is megszűnhet.
-
#06658560
törölt tag
Nem hiszek benne, hogy egy központi felhőbe tolt adatfolyam segíteni fogja az autonóm vezetést. Valami nem GSM alapú, lokálisabb megoldás kéne.
-
asvald
senior tag
Nem tudom mi ez de jó cuccnak tűnik !
A rossz szándékkal mondott igazság, többet árt, mint bármely hazugság!
-
Medocsabi
addikt
Hmmm...Ez a HERE,ez nem tököl...
-
joghurt
addikt
A Here magyar adatbázisa azért ilyen hiányos (pl. az adott útszakasz sebességhatáraival is adósak), mert ennyi pénzt fordítanak rá. Marginális ország, marginális piac. Németországban a fű is zöldebb, az adatok is nagyságrendekkel részletesebbek. Már a német bevásárlás előtt is így volt.
Az ADAS-ról annyit érdemes tudni, hogy olyan adatokat szolgáltat a jármű vezetés-asszisztenciájának, amivel a tempomat nem bután tartja csak a sebességet, hanem az élő sofőröktől ellesett trükköket használ. Például már egy dombtető előtt visszaveszi a gázt, hiszen lendületből átmegy a lejtőig. A német mérések alapján kb. 6% üzemanyag-megtakarítás érhető így el, ami a teljes szállítmányozói flottára kivetítve igen komoly mind anyagi, mind környezetvédelmi szempontból.
A felhőzés az aktuális buzzword. Real-time forgalmi adatokat pedig sok más rendszer is gyűjt már.
A tej élet, erő, egészség.
-
válasz #06658560 #10 üzenetére
Én ezt úgy tudom elképzelni, hogy jó időben tökéletes GPS/mobil vétel és látási viszonyok esetén fogja a gyártó vállalni a felhőalapú navigációt a lokális szenzorok (GPS, kamera etc) adataira támaszkodva, ha ezekből csak egy komponens nem elérhető (köd zavarja a kamerát, vihar az adatkapcsolatot esetleg a GPS modúl kiesik) akkor az autó a lokális intelligenciájára támaszkodva az első adandó alkalommal lehúzódik és átadja a volánt (és a felelőséget) az utasának.
Az önvezető autók elterjedésének legnagyobb kerékkötője a jogi szabályozás és a balesetekben való felelőség kérdése lesz. Ennek megfelelően problémás út- vagy vételi viszonyok mellett, amikor még egy tapasztalt emberi sofőr is leizzad, nem tudom elképzelni, hogy bevállalják az autómata irányítást.
-
joghurt
addikt
A teherautókban már csak a tahográf miatt is van elmozdulás mérés, azaz GPS nélkül is meg tudja mondani, mennyit haladt az autó. (A korábbi, GPS-es mérések alapján azt is tudja, hogy egy kerékelfordulás hány mm-t jelent, tehát nem névleges kerékméretből számol, hanem az aktuális keréknyomás és terhelés függvényében belapult gumi alapján.)
Egy gyorsulásérzékelő filléres dolog (a legalja okostelefonokban is van már), amivel közelítőleg meg tudják mondani a gázt, fékezést, és kanyarodást.
A kettőből elég könnyű összerakni egy GPS-kimaradás alatti közelítő útvonalat.Németeknél (de főleg Svájcban, osztrákoknál, olaszoknál) sok az alagút, így ez eléggé lényeges kérdés.
Az autonóm vezetéssel pedig nem kell összekeverni. Az lokális adatokból dolgozik real-time módon. A cikkben is említett felhő alapú navigáció pedig a globálisabb döntésekhez szükséges: baleset miatt forduljunk-e le a következő lehajtónál, dugó miatt menjünk inkább a környező kis utcákban stb.
Offline adatbázisba eddig is meg lehetett venni a tipikus napi forgalmi mintázatokat negyed óra felbontással (tehát pl. hétköznap 7:45-kor Thököly út lépésben), de ezek több éves statisztikák alapján készülnek, amiket még a legegyszerűbb józan ész is képes felülírni. Egy Here szemináriumon a magyar iroda illetékesét faggattuk, és kiderült, hogy az akkor közismert 1-es villamos felújítás miatt járhatatlan Hungária körúttal nem korrigáltak, így Budáról erre hozott az útvonaltervező, mint leggyorsabb út. Ugyanígy nem kerülnek be a fonódó villamos és a Széll Kálmán áttúrása miatt nagy ívben kerülendő részek.
A Google Traffic, a Waze, és a Here tervezett felhője ezeket egészíti ki friss forgalmi adatokkal.
A tej élet, erő, egészség.
-
senior tag
válasz turbulencia8 #4 üzenetére
Nem ez az elsődleges szempont
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
Új hozzászólás Aktív témák
- AirPods Max - Silver (Hibátlan és tökéletes állapot, tulajdonképpen új, pár napot volt használva)
- LEGJOBB ÁR! GAMER PC - RTX 3070 - Ryzen 5500 - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD
- ÚJ Playstation 5 CFW képes (feltörhető), lemezes
- ÚJ Dell Vostro 3520 - 15.6" IPS 120Hz / i5-1235U / 8-16Gb DDR4 / 512Gb / HUN backlit / 3 ÉV GAR.
- Nikon D7000, Tamron 18-270mm, Sigma 150-500mm
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest