Új hozzászólás Aktív témák

  • joghurt

    addikt

    válasz joysefke #15 üzenetére

    A teherautókban már csak a tahográf miatt is van elmozdulás mérés, azaz GPS nélkül is meg tudja mondani, mennyit haladt az autó. (A korábbi, GPS-es mérések alapján azt is tudja, hogy egy kerékelfordulás hány mm-t jelent, tehát nem névleges kerékméretből számol, hanem az aktuális keréknyomás és terhelés függvényében belapult gumi alapján.)
    Egy gyorsulásérzékelő filléres dolog (a legalja okostelefonokban is van már), amivel közelítőleg meg tudják mondani a gázt, fékezést, és kanyarodást.
    A kettőből elég könnyű összerakni egy GPS-kimaradás alatti közelítő útvonalat.

    Németeknél (de főleg Svájcban, osztrákoknál, olaszoknál) sok az alagút, így ez eléggé lényeges kérdés.

    Az autonóm vezetéssel pedig nem kell összekeverni. Az lokális adatokból dolgozik real-time módon. A cikkben is említett felhő alapú navigáció pedig a globálisabb döntésekhez szükséges: baleset miatt forduljunk-e le a következő lehajtónál, dugó miatt menjünk inkább a környező kis utcákban stb.

    Offline adatbázisba eddig is meg lehetett venni a tipikus napi forgalmi mintázatokat negyed óra felbontással (tehát pl. hétköznap 7:45-kor Thököly út lépésben), de ezek több éves statisztikák alapján készülnek, amiket még a legegyszerűbb józan ész is képes felülírni. Egy Here szemináriumon a magyar iroda illetékesét faggattuk, és kiderült, hogy az akkor közismert 1-es villamos felújítás miatt járhatatlan Hungária körúttal nem korrigáltak, így Budáról erre hozott az útvonaltervező, mint leggyorsabb út. Ugyanígy nem kerülnek be a fonódó villamos és a Széll Kálmán áttúrása miatt nagy ívben kerülendő részek.

    A Google Traffic, a Waze, és a Here tervezett felhője ezeket egészíti ki friss forgalmi adatokkal.

    A tej élet, erő, egészség.

Új hozzászólás Aktív témák