Új hozzászólás Aktív témák

  • Gregorius

    őstag

    válasz floatr #55 üzenetére

    Szezon hasonlítod össze a fazonnal. Egyik esetben veszel egy szoftverpakkot valami minimál supporttal, adott esetben vehetsz hozzá prémium szolgáltatásokat. A másik esetben adott egy sw pakk ingyen és támogatás nélkül, amihez vehetsz többféle támogatási szolgáltatást
    Miért is? Ha rendes supportig elmész (márpedig egy kiemelt állami intézménynél illik), mindkét esetben fizetni kell. Az, hogy ezt papíron mire teszed - a támogatásra vagy magára az alaprendszerre is - az különösebben nem érdekli a költségvetést, a pénzt ugyanúgy elő kell teremteni. Hogy melyik az olcsóbb, az más kérdés, de annak semmi köze az open source/szabványos/stb. megkülönböztetéshez.

    és ha az lejárt, akkor megbízhatsz egy másik céget a supporttal.
    És abban a pillanatban, hogy a gyártó kiad egy hotfixet, ami összeakad a 3rd party support javításaival vakarhatod a fejed, hogy miért áll a rendszer.

    De ha az állam nagyon akar, még saját gárdát is beállíthat supportba, vagy komolyabb belekóstolásra.
    És akkor amit nyertünk a réven, azt elveszítjük a vámon. Egy saját QA teamet fenntartani igen nagyon költséges. Különösen ha hozzáveszed, hogy a gyártó eleve fenntart egyet, aminek az egy vevőre jutó költsége jóval kedvezőbb.

Új hozzászólás Aktív témák