Hirdetés

Hozzászólok Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Volt szerepe az USA tilalmaknak is, de az autoipar nagyreszt maganak koszonheti a hianyt, mert amikor beestek tavaly az eladasaik, tul sok rendelest mondtak vissza, masok meg lecsaptak a felszabadult chipgyartoi kapacitasra.

    Az onvezetes hasznos dolog, de nagyon hosszu idoszakot kell meg szamolni megterulesnek, szoval uzletileg abbol bevetelre nagyon nem kell szamitani a kovetkezo 10-15 evben. Addig foleg csak a vezetestamogatas amit el lehet adni, de a nagy autogyaraknak mar megvan hozza a beszallitoja, ha epp nem cegen belul fejlesztik. Szoval ezek megint csak olyanok, amikre belfoldon kell vevot keresniuk.

    Az elektromos auto is ez a kategoria es abban meg belfoldon is tucatnyi komoly konkurenciajuk van.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Micsurin

    veterán

    Vicces ezt annak a cégnek a soros elnökétől hallani ami minden évben n+1 teljesen felesleges átnevezett egyen mobillal szemeteli tele a piacot. :DD

    Samsung Galaxy S10 -- Switch -- CB500 -- Xbox live: Pummpe

  • azbest

    félisten

    A jó kis Toyota féle just in time logisztika a világ csődje, ha bármi komolyabb probléma lép fel világszinten. Akkor rájönnek, hogy a beszállítók nyakába varrt raktározás miatt alkatrészek nélkül marad a gyár, ha nem lehet szállítani. Így tud felborulni az egész lánc, amikor egy lokális szereplőnél kiesés van. Az meg, hogy hol az egyik, hol a másik szereplő esik ki időszakosan, biztosítja a tartós problémát.

    Az autógyártóknál, amikor 5-10 évekre is ugyanazokat az alkatrészeket használják, eleve képmutatás az egész. Simán csak a beszállítók kárára próbálnak spórolni,.

    [ Szerkesztve ]

  • doooo

    addikt

    A drasztikusan megnövekedő kereslet, meg a világjárvány miatti gazdasági és kereskedelmi összeomlás kicsit sem számított, mi?
    Érdekes, milyen nagy lett a szájuk, mióta rájöttek, hogy részükről vége a bulinak. Pont annyira releváns is a véleményük.
    Amúgy mióta számít az ő konkrét problémájuk globálisnak? Másokat nem korlátoztak így (amely dolog önmagában amúgy sem változtatott az előállított chipek számán, csak egy szereplőt másikak váltottak). Nonszensz az egész.

    [ Szerkesztve ]

  • kilua

    aktív tag

    válasz doooo #4 üzenetére

    Az is számított, de abban igazuk van hogyha a kínai gyárak a szankciós félelmek miatt fél évre akarnak raktárazni az olaj a tűzre.

  • janeszgol

    nagyúr

    válasz doooo #4 üzenetére

    Lehet. Én ezt találtam a portfólión:

    "A globális chiphiányban az is szerepet játszik, hogy a chipek megrendelői, köztük például a Huawei is tavaly nyáron elkezdte nagy mennyiségben felhalmozni a készülékeihez szükséges alkatrészeket annak érdekében, hogy biztosítani tudja a túlélését a céget érintő amerikai szankciókat követően. A Huawei példáját pedig számos másik kínai cég is követte, nem véletlen, hogy Kína tavaly 380 milliárd dollár értékben importált chipeket, ami messze meghaladta más régiók importját és közel a kínai összimport ötödét tette ki."

    Tehát volt leállás a vírus miatt 2019 végén, ami tartott 2020 márrciusáig kb. Ekkor a Kínán kívüli megrendeléseket visszafogták, viszont USa baszakodott, így a kínai cégek elkedzték felhalmozni a készleteket.
    Aztán az autóipar (és minden más) hirtelen vissaztért, és ezt nem tudja így kiszolgálni már Kína. Autók, routerek százmilliós piac, így azok hátrányt élveznek. (Autóból évi kb 80 milliót szerelnek össze.) A mobilok milliárdos tételek, így oda adnak le megrendelést. De így is hiány van/lesz ott is.

    Szóval elhiszem, hogy utálod Kínát, de nem csak az ő hibájuk ez. Ha az USa nem baszakodott volna, nem tette volna függőbe a kínai cégek piacát, akkor lehet nem halmoztak volna fel ekkora készleteket.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz kilua #5 üzenetére

    Mondjuk a Huawei szerintem nem nagyon tudott extra kapacitast lekotni a szamara szukseges modern gyartosorokon, mert azokon egy percig nincs szabad kapacitas es ez mar legalabb egy evtizede igy van. Gondolom komoly licitalas is megy a legmodernebb sorokert. Annyit csinalhatott talan hogy valahogy felporgette a gyartast kicsit a meglevo soron, extra penzzel, vagy mondjuk a valogatast, tokozast kesobbre halasztottak. Vagy valamelyik mas varakozo ugyfelnek fizetett egy kover osszeget, hogy tole vehessen at ideiglenesen kapacitast.

    Mikor eljott az ido es nem gyartathattak tobbet, az o kapacitasuk fel is szabadult es egy jo reszere az AMD csapott le.

    Ne felejtsuk el azt sem, hogy mindket nagy konzolnal tavaly volt a valtas, igy a szokasoshoz kepest az eleve megnovelte az igenyeket. Mondhatni chipgyartas szempontjabol a pandemia a legrosszabbkor jott.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • doooo

    addikt

    válasz janeszgol #6 üzenetére

    Ahogy Tigerclaw is mondja, nem volt, és most sincs lehetőség drasztikus halmozásra, meg "lekötésre". Ha nincs plusz gyártósor, akkor annyit kapnak, amennyi fizikailag lehetséges, és amennyiben előzőleg megállapodtak. Meglévő, nem-kínai megrendeléseket meg garantáltan nem fog lemondani egy gyártó sem, csak azért mert emezek halmozni szeretnének. A Huawei sem raktározott eszméletlenül, alig maradt nekik SoC-jük, sőt, nem is maradt. 8,8 millió Kirin9000-et kaptak az abszolút zárlatig. Még mindig azokat használják, mert újakat nem kaphattak. A többi készülékükbe meg az ősi 710-et pakolták, mert ezt tudták csak legyártani otthon. Ilyen értelemben valóban nem volt közük a chiphiányhoz. Mert a chippekkel kapcsolatban semmiféle hatalom nincs a kezükben, és a fizika törvényeit sem tudják kijátszani (azaz elővarázsolni tízmilliós készleteket a semmiből). Ez a dolog sokkal összetettebb, mint amit bekárogott ez az irreleváns igazgatócska (és ezzel nyilván ő is tisztában is van, de a Párt megköveteli az ilyesmit).
    Ez a probléma már a járvány előtt is egyértelműen kezdett kirajzolódni, és a járvány után is tartani fog. Egyszerűen túl nagy a kereslet, túl sok technológiai változás történt az elmúlt pár évben. A chipgyártás pedig túlságosan nehéz és komoly dolog ahhoz, hogy egyik napról a másikra bővíteni lehessen a kapacitást, utolérve ezt a mérhetetlenné váló szükségletet.

  • Cefet

    aktív tag

    Szerintem meg minden elérhető soron GPU gyártás megy. A VGA árak az egekben, de a bányászok így is felvásárolnak mindent. Az új kártyák termelte haszonból pedig még újabb kártyákat vesznek...

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Cefet #9 üzenetére

    Minden soron annak gyartanak aki lekototte a kapacitast es azt gyartanak amit az a ceg akar, es gyartaserett. Ezeket komoly szerzodesek szabalyozzak, nem az hogy most epp jovedelmezo banyaszoknak videokartyat eladni. A megrendelo persze donthet ugy, hogy azt gyartat.

    Az AMD foleg konzolba valo chipeket gyartatott tavaly es meg iden is foleg, mert neki arra volt/van szerzodeses kotelezettsege. Amellett meg vegyesen sok mindenbol gyartat egy keveset. Valoszinuleg 1-2 eve meg nagyon ovatosan kotottek le kapacitasokat es most ok is szukeben vannak, mikozben ugy hozta a sors, hogy szinte minden vonalon egyszerre tortent naluk a valtas. Meg igy is felretettek jopar chipet, ezert nincs Van Gogh, vagy mobil GPU.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • apatyas

    Korrektor

    Hangzatosan csengő az az 1000km-t is megtesz az önvezető járművük, csak éppen semmi tartalom nincs mögötte. 5km-en is meg lehet fektetni az indiai dzsungelvárosban azt a verdát, ami 1000km-t eldöcög autópályán.
    Ennek a pacáknak súlytalanok a kijelentései.

    pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)

Hozzászólok Aktív témák