Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Bici #6 üzenetére

    Lehetséges, hogy a teljes C++ kód csak GPU-n fusson, hiszen itt is ez történik lényegében. Az algoritmus teljes egészében a GPU-n fut. De ez csak példaprogram, ami azért fontos.
    Tulajdonképpen az x86/AMD64/ARM tök mindegy. Ha van C++11 fordító, akkor megy. Gyakorlatilag ez egy teljesen szoftveres megoldás. A működéshez OpenCL drivert követel és kész.

    A CUDA is tud x86 nélkül futni. Egy host processzor kell neki. Mindegy, hogy milyen architektúrára épül, mert a támogatást egyszerű beépíteni. A CUDA és az x86 viszonya csak később lesz gond, mert az NV az ARM mellé kötelezte el magát, vagyis előbb utóbb a GPU-kat is ARM-hoz igazítják. Innentől kezdve, ha nem ARM CPU a host, akkor a GPU kevesebb fícsőr mellett dolgozhat.
    De a CUDA gondja a konzumer rétegen nem ez, hanem az, hogy kevés fejlesztő akar 15%-os piaci részesedésre programot írni. Az OpenCL-lel eközben a teljes piacot elérhetik az alkalmazásukkal. Erre az NVIDIA a CUDA 5-ben reagált, és lecsupaszították az SDK OpenCL részét. Az OpenCL Zone is eltűnt az NV direkten linkelt oldalai közül. A Google-lel még meg lehet találni, de csupán ennyi lett belőle: [link] , pedig régen ennyi volt ott: [link] - kicsit várni kell és behozza a cache-ből a szeptember elejei állapotot. Túl gyorsan nő az OpenCL. Ma már a direkt támogatással azt kockáztatják, hogy kivégzi a CUDA-t. Így viszont a fejlesztők fenyegetik őket, hogy AMD-re váltanak, ha nem változtatnak a politikájukon: Better to focus on OpenCL than CUDA. Nvidia has the best OpenCL right now and we use this for all our own applications development, and steer all our industrial partners this way. If Nvidia starts to de-prioritise OpenCL we’ll have to look at using AMD’s GPUs instead. - Simon McIntosh-Smith - Ehhez hasonló vélemények vannak most. Itt egy petíció ezzel kapcsolatban: [link] - írjátok alá, hátha hat. Persze kérdéses, hogy hat-e, mert az NVIDIA-nak nem üzleti érdeke az OpenCL erősítése. Főleg nem úgy, hogy látják a GCN milyen gyors benne.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Z10N #30 üzenetére

    A WinZip 16.5 az APU-ra van tervezve. Azzal tudsz lényegi gyorsulást elérni. Dedikált GPU-nál függ a gyorsulás attól, hogy mit tömörítesz be.

    Persze, hogy nem bírod működésre bírni ezt a két hardvert egyszerre. Vagy az egyikhez tölti be a drivert, vagy a másikhoz. Nem ugyanazt a meghajtót használják.

    Win 7-en ebből sosem volt probléma. Win 8-on az volt a baj, hogy az MS is rakott a rendszerbe egy olyasféle kijelzőkezelőt, ami több kijelzőt szabadabban konfigurálja. Ezzel viszont az a baj, hogy csak az első kijelzőn aktív a GPU-s gyorsítás. Az Eyefinity és a Surround eleve úgy működik, hogy, ha létrehozol egy ilyen munkaasztalt, akkor azt egy asztalként fogja kezelni. Ezt csinálja az AMD a Windows 8-ban is, és feltételezhetően az NV is meg fogja így oldani, legalábbis technikai oldalról kivitelezhető.
    Az Eyefinity-t úgy állítsd be, hogy egy asztalként legyen kezelve a driveren belül. Ekkor mindegy, hogy hol van a tartalom a gyorsítás aktív lesz. Természetesen a kijelzőket csak a VGA-ra kösd.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák