Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #92253184

    törölt tag

    válasz Somatom #36 üzenetére

    Nem vagyok biztos benne, szerintem ez sokkal inkább a jelen technológiája, mint a jövőé.
    A metró azért eléggé közvetlen része az életünknek, de a vonatok is. Amúgy ha nem Magyarországot nézzük, hanem Amerikát, akkor a repülés is eléggé napi tevékenység. Sőt mostanában a fapados járatok nálunk is eléggé köznapivá váltak és ha valahol leveszik a pilótákat az ott lesz.
    A külömbség annyi, hogy a vonatról, vagy a vasútról a legtöbben azt se tudják, hogy eszik-e vagy isszák. Már vezetés szempontjából. Autót meg ugye mindenki tud vezetni? :P A válasz szerintem az, hogy nem. Mindenki úgy vitatkozik az autonóm autókról, mintha ő lenne a világ legjobb sofőrje. Olyat vár el ezektől a rendszerektől, amire az emberi sofőrök kilencven százaléka nem képes.
    Hogy milyen a visszhangja, az marketing kérdés. Sok mindent nem fog hozzátenni a témához. Viszont én nem féltem a Tesla-t vagy a Google-t, elég profin kezelik a közvéleményt.
    Látod itt van gond, mert ebben meg én vagyok szakember. Egy redundáns biztonságos ellenőrző rendszert simán össze lehet rakni talán, ha száz forintból. Ráadásul tedd a szívedre a kezed, hány kollégád teszi ezt meg? Lehet persze mondani, hogy ezek az ellenőrző rendszerek nem tökéletesek. Viszont egy ilyen rendszer mindig működik, nem felejti el ellenőrizni, menet közben is ellenőriz. Ráadásul ha nincs ember a gépben, akkor egy csomó egyébb költség meg kiesik. Persze az, hogy egyáltalán ne legyen ember még messze van.
    Ne haragudj, de egy fuvarozó cég felelősséggel tartozik a jármű műszaki állapotáért. Ma is ember életbe kerülhet, ha nem teszi meg. Ez nem változik semmit és nem is műszaki kérdés.

  • bambano

    titán

    válasz Somatom #36 üzenetére

    "egy kamionon jelenleg elég egyetlen kart meghúzni ahhoz, hogy leakadjon a pót, és e kar pillanatnyi állapotára semmilyen visszajelző sincs.": tehát azt állítod, hogy annál, hogy megoldják az út és a forgalmi helyzet komplett érzékelését, feldolgozását, értelmezését, sokkal nagyobb feladat egy visszajelző beépítése a karhoz, ezért azt nemcsak hogy nem fogják megoldani, de nem is lehet???

    szerintem életszerűbb problémákkal kellene érvelned.

    amikor kilép az önvezető teherautó a tesztfázisból és tömegtermék lesz, akkor az egészet úgyis át fogják tervezni tetőtől talpig. legalább ekkora változás lesz a teherautókon is. majd felkerül a todo listára 36578. tételnek, hogy kar.

    a másik hsz-ben hangoztatott hólánc dologra meg azt gondolom, hogy egyrészt vannak már automatikusan felkerülő megoldások, másrészt az éghajlat változásról jelenleg megalapozottabbnak tűnik az a hiedelem, hogy nem kell hólánc, mint az, hogy nélküle sehova.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák