Új hozzászólás Aktív témák

  • tomcs

    őstag

    Micropayment szvsz nem működhet. mint ahogy kritizált fórumtársunk említette, minden megjelenik mindenhol. Ha a téma engem érdekel, akkor mindet megnyitom, hátha valamelyikben van egy kis extra morzsa. Ha ugyanaz 57 példányban pénzbe kerülne, hát mit mondjak, sokaknak csuklana az anyja. Hasonló okokból kifolyólag, vajon melyikre érje meg előfizetni, stb. Ja meg vszeg minden értelmesebb hírportál napi anyaga meglenne a torrentoldalakon, a warez egy új kategóriája oszt kész. WSJ info-kat lehet fontos hogy azonnal megtudd, de azért az írások elég tekintélyes része akár napokkal a megjelenés után is lehet érdekes.

    Az a kérdés, hogy egyáltalán milyen jellegű hírek és cikkek érnek valakinek pénzt. Amikor a mobilarena-t olvasom és röhögök hogy egyszerre csengő és rezgő spanyolviaszt talált fel a samsung, az nyilván nem. Evidens, hogy a wall street journal megérheti a pénzét, mert a hírek ismerete konkrét hasznot hozhat, de szerintem ez inkább kivétel mint szabály. Ha meg akarom venni a konkrét telefont, akkor már lehet, hogy érne pár centet, csak itt meg az a baj hogy ha szórakozásból nem olvasnám a teszteket, honnan tudnám hogy értelmes és alapos tesztek vannak, megéri átolvasni mielőtt a boltba rohanok.

    Igazából három szintje van a dolognak, mert van az, aki utánajár, telefonál, nyomoz és ír egy hírt. Van aki átveszi a hírt, megjelöli a forrást, esetleg kiegészíti, újrafogalmazza, lefordítja, stb. Meg vannak a google-féle bányászok, akik indexelik a kész tartalmat. Ahogy Parci mondta, az oldalnak az ilyen idetévedő látogatók nem sokat érnek, annyi pozitívuma lehet hogy esetleg a harmincötödik idetévedés után megjegyzi a címet. Ezért mindössze annyiba kerül, hogy terheli a szervert. Gondolom az aggregáló oldalaknak meg is lehet tiltani hogy indexeljenek, innentől kezdve annyi a kérdés, hogy megéri-e vagy nem.

    Adsense hatékonyságával mondjuk vitatkoznék, él, virul, tehát minden bizonnyal nem lehet olyan nagyon rossz üzlet. Mondjuk fene tudja meddig, már rájöttek páran, hogy a legjobb reklám mostanság néhány megélhetési fórumozó vagy blogger, aki mindenféle áruházakban review-t ír és minden létező felületen dícséri a terméket. Ha nem csinálja feltűnően bénán, és a termék sem nyilvánvalóan egy kalap szar, akkor a legtöbb esetben sosem tudod meg hogy reklámot olvastál.

    Sajnos az meg előfordul, hogy valamilyen ágazat gazdaságilag életképtelenné válik, de ezt meg szerintem a gazdaság egyensúlyának kell eldöntenie, vagy pár éven belül hiány lesz és felértékelődik, vagy fölösleges volt, és nem is kár érte. Inkább mókás mint pontos hasonlat, de azért képzeljük már el, mi lett volna ha a küllős fakerékgyártók "leszámolnak" a gumiabronccsal, mert az a "szekérgyártás vámpírja"...

Új hozzászólás Aktív témák