Új hozzászólás Aktív témák
-
HÁZIGAZDA
komoly anyag, KTTech, le a kalappal!
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Gubro
senior tag
Gratulálok!
-
Szten Márs
nagyúr
Ti is megemlítitek, hogy az objektívbe épített képstabilizátor hatásosabb, mint a vázba épített. Van bármiféle megbízható, mérésekkel alátámasztott bizonyíték erre?
Mert addig ez csak szájhagyománynak nevezhető...
(Arról nem is beszélve, hogy ugye az objektívbe épített képstabilizátorok között is lehet nem kis különbség, így pláne nem érdemes ilyen általánosságokba belemenni - szerintem)[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz Szten Márs #3 üzenetére
Akkor odaírhatjuk, hogy nem "minden" esetben olyan hatékony? Mert ugye nagytelénél egyértelmű, hogy nem. Vagy írjuk oda, hogy a folyamatos szenzoros képstabilizálás esetleg nem tesz jót a jel/zaj aránynak, mert a stabilizáló motorok melegedhetnek, így magát a CMOS-t is melegítik? (szerintem ezért nem erőlteti a Sony a LV-t)
[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
válasz Szten Márs #3 üzenetére
Ez saját tapasztalatom (is), de mások is tapasztalták. Én Sony A900-on (is) próbáltam (meg KM A1, A2-n régebben), ott bizony nem volt annyira hatékony, mint az objektívbe épített megoldás.
Az A900-on gyutávtól függően 1-2FÉ-t tudott a stabi segíteni (A350-en 2-2,5FÉ), a Canon 70-200/2.8L IS és a 17-55/2.8 IS USM pedig átlag 2,5-4FÉ közt segített ki (40D-n), de a "gagyi" Canon IS-es kitobi is hozta a 3FÉ-s átlagot.
Ennek az is lehet az oka, hogy az érzékelőnek nagyobb elmozdulás kell azonos stabilizáláshoz, mint az objektívbe építettnek, ráadásul az A900 nem éppen kis méretű érzékelőjét mozgatni nem egyszerű (és a vetített képkörből nem túl jó dolog, ha kilép az érzékelő...), mindenesetre az APS-C-s méretű szenzornál jobb volt a hatásfok ez tény, viszont az objektívbe építettet baromira nem érdekli, milyen szenzor van mögötte.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Zozzant
addikt
Ja és a Pentaxnál SR, Shake Reduction.
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
Szten Márs
nagyúr
Az elméleti okát ismerem, engem nem az érdekel
Az elmélet nem egyenlő a gyakorlattal, épp ezért vagyok kíváncsi méréses bizonyítékokra. A tapasztalat nagyon közel áll ehhez, bár ha nem ugyanakkor, ugyanolyan körülmények között hajtottál végre igen nagyszámú próbát, akkor nem egyenlő velemadgie:
Ahamm a nem minden eset nem egy rossz megfogalmazás, bár nagytelénél az egyértelműség szintén csak elméleti. Mondom azt ismerem, de itt nem az érdekel. A többit inkább provokációnak veszem, gondolom annak is szántad Ha pedig mégsem: az esetleg nem mutat jól egy olyan mondatban, ahol tényekről akarunk beszélni. Itt is ugyanúgy mérni kéne, kikapcsolt és bekapcsolt stabilizátorral, hogy bármit ki tudjunk jelenteni - az elmélet megvan, de ez nagyon kevés, nem tudjuk, hogy a valóságban hogy realizálódik. -
madgie
titán
válasz Szten Márs #9 üzenetére
Nem provokáció, tisztán agymenés (tehát elmélet). De anno arról olvastam, hogy már a canon 5D-nél is voltak a szenzor mellett fém hőelvezető alkatrészek. Vajon jót tesz a szenzornak (ami baromi érzékeny a hőmérsékletre, a profi asztrofotósok is brutál módon hűtik a CCD/CMOS-t) a közvetlen közelében elhelyezett két motor? Ha nem megy a stabi, akkor jó, de ha megy? Akkor értelemszerűen melegszik. ÉS mikor mehet folyamatosan? Amikor LV módban az LCD-n stabilizált képet akarunk látni Na innen az egész agymenés, hogy szerintem (!) ezért hanyagolja a Sony a LV-t az A900-ban és az A700-ban.
Persze, lehet hogy totál nem így van, ezért a "szerintem", az "esetleg" és az OFF-ban való írás
-
madgie
titán
válasz Szten Márs #9 üzenetére
De amúgy visszakérdeznék: hogy mérsz meg egy olyan dolgot, aminek a hatékonysága nagyban függ egy nem kiszámítható hozzátevőtől is (ember) ? Mert ugye nem mozdul be kétszer ugyanúgy a kezünkben a gép. Csináljunk valami rezegtető-készüléket? És milyen frekire állítsuk be? Mekkorát dobjon a gépen? Csupa-csupa olyan dolog, amit ugyan meg lehet csinálni, csak éppen értelme nincs
-
philoxenia
MODERÁTOR
Gratula.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Elég meddő ez a vita szerintem, hiszen még az se könnyen bizonyítható, hogy mondjuk a Canon két IS és a Nikon két VR objektívje ugyanazt tudná.
Kérdés: a kompaktoknál milyen stabilizátort jelent az IS és a VR? lencsemozgatást, vagy érzékelőmozgatást?
Szerk. : például egy nagytelénél mi mozdul be a kézben jobban? A váz, vagy a frontlencse?[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Itt nem eldönthető a kérdés szerintem. Gondoljunk bele, a stabilizátorok technikai megoldásai is eltérhetnek a lecsemozgatásnál egy 11 tagos és egy 8 tagos obi esetében is, tehát már ott sem ugyanaz. Bizonyos amplitudó fölött /a frontlencsénél/ nem tud korrigálni a stabi nyilván, az optika törvényeiből kiindulva... Amit kijelenthetünk tényként, az a stabilizált keresőkép a keresőben előnyt jelent az objektívstabilizálásnál az SR-rel szemben. A többi már szubjektív.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
KTTech
veterán
válasz philoxenia #19 üzenetére
Kompaktok válogatja, de általában azonos módszer használnak a cégek, mint a tükröseiknél. Ha Canonon IS-t látsz, vagy Nikonon VR-t, akkor az lencsemozgatásos.
Nagytelénél is, mint a többinél arányos az elmozdulás, mivel egy rendszert alkot a váz és az objektív. Értelemszerűen az objektívben sem a frontlencséhez közel helyezik el a stabilizáló tagot (mert ott bizony elég szerény képességű lenne, amit stabilizálni tudna . hanem oda, ahol legkisebb elmozdulással a legnagyobb fokú stabilizálás érhető el.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz philoxenia #21 üzenetére
mit kijelenthetünk tényként, az a stabilizált keresőkép a keresőben előnyt jelent az objektívstabilizálásnál az SR-rel szemben
Az AF-nél is előnyt jelentwww.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
madgie
titán
válasz philoxenia #19 üzenetére
Nagytelénél az a gond, hogy ugyanolyan mértékű bemozdításnál a látószög miatt sokkal nagyobb hatás jelentkezik a képen, mint egy nagylátónál. Egy 20mm-es objektívet kitartasz 1/50-en, egy 500-as szupertelét meg ugye nem. Namármost, az a probléma, hogy az érzékelőt mozgató stabinak óriásit kéne rántani a szupertelés példánál, az lencserendszerbe épített stabilizátornak viszont nem kell akkorát mozdulnia.
-
-
philoxenia
MODERÁTOR
Tíz centis elmozdulást nyilván nem tud korrigálni semmilyen stabi. /csak sarkítok/
Másik válaszra: nem tudod, hogy oldják meg egy ilyen optikánál a motor beépítését, ahol a vázból igen jelentősen "kimegy" zoomoláskor az objektív? Gondolom nagyjából a váznál lehet a stabilizáló tag, hiszen a motort nem látni, vagy az obi belsejében van? Nincs erről valahol metszet, vagy ilyesmi?
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Zozzant
addikt
Így van, mint írtam az egyik fő változó az ember ami helyett fix paramétert lehetne betenni, gondolom nem mindegy hogy hullarészegen és/vagy 200 KM-es szélben és/vagy a Holdon fotózol De a változókra már egy előzőben is kitértem.
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
madgie
titán
-
philoxenia
MODERÁTOR
Rendkívül egyszerű tesztet tudnék elképzelni: Mozgó járműből ugyanazt fotózgatni ugyanakkor. Csak egy távkioldó kellene, amely a két gépet egyszerre süti el. Ja és ugyanaz a váz lenne a jó, csak egyiknél az SR a másiknál kikapcsolt SR és stabilizált obi...
Madgie itt én úgy látom a dőlést nem igazán tudja kompenzálni ez a lencsemozgatás. Tehát mikor a váz billen, a tele vége pedig kileng, azaz egy optikai tengely mentén mozdul el a kép, de a tengely nagyjából az érzékelő. Az is egy másik helyzet, mikor alátámasztasz az objektívnél és egy hosszabb obinál az alátámasztásnál lesz az elmozdulás tengelye...
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
mustad1
tag
Sziasztok!
Még új vagyok ebben a hobbiban ezért is lenne egy kérdésem. megszeretném azt csinálni, hogy lefényképezek egy arcot, de a mi mögötte van háttér homályos legyen. nah én a gépemen panasonic fz28 a legkissebbre állítom a rekeszértéket de így se nagyon mossa el... mit rontok el szerintetek?pana fz 28. abszólúte kezdő, de! lelkes!
-
KTTech
veterán
válasz philoxenia #30 üzenetére
Most volt IS csere az objektívemben
A vázhoz közel van, két lineáris motor dolgozik benne. Itt a Panasonic FZ10 objektívének keresztmetszete, elég jól látszik, hogy helyezkednek el benne a lencsetagok. Volt valahol képem is a Canon megoldásáról (csak a képstabiról), de most per pillanat nem találom (valószínű az otthoni gépemen van, hétfőn megnézem)
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Volt róla a cikkben is szó (érdemes elolvasni mind a két részt), hogy a mélységélességnek köze van az objektív fizikai gyutávjához. Márpedig neked 4.8mm-ről indul (és 86mm a vége) az objektíved, így a mélységélességed óriási. Legnagyobb esélyed maximális zoomnál van (és közeli témánál) a háttér elmosásának.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
pitman
őstag
Ezzel is csak az a baj, hogy valamilyen paraméterrendszer szerint kellene "mű" embert gyártani hozzá. Mi alapján legyenek meghatározva a paraméterek? Nem mindegy milyen a gyújtótávolság, objektív súlya, a rendszer alátámasztási pontjai, súlya stb. Nehéz ügy ez. Gyanítom, hogy az objektívbe épített stabilizátorok esetében ezen paraméterek nagy részét hangsúlyosabban figyelembe veszik a gyártók.
-
KTTech
veterán
válasz philoxenia #33 üzenetére
A dőlés egyszerű le/fel mozgás... és azt gond nélkül kompenzálják. Az mindegy, hogy a váz irányából indul a dolog vagy nem. A mértéke viszont nem mindegy, természetesen.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
madgie
titán
Tekerd maximális gyújtótávolságra (zoomolj bele tökig), és lépj hátra annyit, hogy arc kitöltse a képet. Ha ez nem járható út, vagy még így is kevesled a háttérmosást, akkor nincs mese, gyúrni kell egy dSLR-re (ott az érzékelőméret és nagyobb fényerejű objektívek miatt kisebb a mélységélesség).
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nem baj, ha nem mész el a zoom végéig, de olyan tízszeresig jó, ha el tudsz menni. Viszont vedd figyelembe: a bemozdulás itt már sokkal erősebb, tehát vagy a megvilágítás erősítésére, vagy állványra is szükség lehet...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
madgie
titán
És akkor eljutunk addig a pontig (mert ugye van az optikai tengely körül történő szögben kifejezhető elmozdulás meg a előre-hátra elmozdulás a mezei X és Y tengely mellett), amire én: három képstabis gép tartós használata után egy porcikám sem kívánja egyik stabit sem, mert általában nem tesztábrát lövöldözök rossz fényviszonyoknál (pl. a színészek/zenészek mozognak a színpadon), így meg nem sokat ér egyik stabi sem. Inkább emelek az érzékenységen, aminek ugye beleszólása is van a záridőbe.
Amúgy pont ezért nem értem, miért tartják fontosabbnak sokan a képstabit, mint a magas érzékenységi tartományban is zajtalanabb (nem zajszűrt!) képet adó gépet.
-
KTTech
veterán
válasz philoxenia #43 üzenetére
Nem lehet tudni, nem adták meg a metodikát (legalábbis én nem találtam meg).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Hát, nekem azért sokszor jól jön a stabi... pl. nekem remegős a kezem, így a 17-55-el tele végen 1/50s körül már gondom lenne, viszont így 1/30s-ig merész szoktam lenni (+persze magas ISO is figyel). A 70-200/4L-em pont ezért adtam el (és az 50-150/2.8-amat is): ha tudtam volna 1/60-1/80s körül használni őket tele végen is, gondom nem lett volna.
De tény: a képstabi csak és kizárólag a fotós mozgását tudja kompenzálni. Van akinek erre szüksége van, van akinek nincs.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Hát, nekem azért sokszor jól jön a stabi... remegős a kezem, így a 17-55-el tele végen 1/50s körül már gondom lenne, viszont így 1/30s-ig merész szoktam lenni (+persze magas ISO is figyel). A 70-200/4L-em pont ezért adtam el (és az 50-150/2.8-amat is): ha tudtam volna 1/60-1/80s körül használni őket tele végen is, gondom nem lett volna.
De tény: a képstabi csak és kizárólag a fotós mozgását tudja kompenzálni. Van akinek erre szüksége van, van akinek nincs.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
pitman
őstag
válasz philoxenia #43 üzenetére
Nem tudom. Miért?
-
Konflikt
addikt
nagyon szep munka: R
Commodore Amiga 500 - es a kepzeleteinek tobbe semmi nem szab hatart! // VCIX-DCV&CMA
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Adóbevallás
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Politika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Parfüm topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen