- Crypto Trade
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Hálózatokról alaposan
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- ASUS routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Yupp. Ha onnan nézzük, hogy hol tartanak, irtó messze vagyunk még a felhős VR-től. Igazából még lokális VR terén is komoly problémákat kell megoldani.
De a fejlődés úgy működik, hogy kitalálnak egy koncepciót, és megpróbálják azt megvalósítani. Élek a gyanúval, hogy a felhő alapú VR nemhogy 5G-vel, de még 6G-vel se lesz realitás, de már az is szép eredmény lenne, ha vezeték alapon élvezhető és problémamentesen meg tudnák oldani 10-15 éven belül...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
VR esetében általában az volt eddig a cél, hogy olyan 7ms körülire csökkentsék a latency-t.
Az 1ms az 5G oszlop és a kliens között értetődik, gondolom. Na most ha felhőből akarják kiszolgálni, akkor nem ez az 1ms a probléma, hanem a felhőszolgáltató és a kliens közötti távolság. Amíg ez mondjuk egy városban van, talán még működhet a dolog. De ugye a fény is csak hozzávetőleg 300 km-t tesz meg 1 ms alatt. Erre még rájön a hálózati eszközök latencyje és ugye oda-vissza meg kell tenni az utat.Szóval itt nem az 5G a fő probléma, hanem hogy lehet ezt megoldani úgy, hogy értékelhető legyen az eredmény...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Hűha! A 7ms kb elérhetetlen... Bevallom, azt képzeltem, hogy azért 20-30as pinggel vígan elVR-ozgatsz, mint jelenleg pl. az online FPS játékokban is simán elmegy...
Az online FPS játékoknál is azért fontos a minél magasabb fps (lásd 120-144Hz és fps kergetése), mert a minél jobb reakcióidő a fontos. Ha 30-as pinged van, akkor másodpercenként cika 33 valós frissítés történik (1000/30 = 33,3333....), a magasabb FPS miatt hamarabb kerülhet a változás a képernyőre. Itt viszont a komplett képkockák utaznak. VR-nél a cél a 120Hz-es képfrissítés lenne, az ugye 8,3ms-os pinget igényel (1000/120), ebben pedig már a képernyő késleltetésének is benne kell lennie.
A mostani PC-s VR headsetek ugye 90Hz-et tudnak, vagyis 11,1 ms-os összes késleltetés fér bele.
Ezért nevetséges a felhő alapú VR eleve, ha ezt még 5G-be akarják tolni, akkor még inkább adnak a sz@rnak egy pofont, mert 90Hz 4K-t se lenne egyszerű kiszolgálni (cirka 27 Gbps sávszélesség), ha mindezt 120Hz-el akarnád, akkor ugye 35,64 Gbps - és ehhez olyan 6-7 ms késleltetés fér bele...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Politika
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- ANNO 1800
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Filmvilág
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest