Új hozzászólás Aktív témák
-
Az utolsó bekezdés rá is mutatott a project gyengéjére (késleltetés) - de amúgy is nagyon úgy tűnik, hogy direkt csinálnak halvaszületettet a VR-ból, ahelyett, hogy a szemkövetést tolnák ezerrel a jobb minőségű (2x4k v még több) kijelzők ÉS KAMERÁK mellett, csak a szerencsétlenkedés megy. Mint a budiablak méretű TV-kbe nyomatott "3D"
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
nagyúr
Yupp. Ha onnan nézzük, hogy hol tartanak, irtó messze vagyunk még a felhős VR-től. Igazából még lokális VR terén is komoly problémákat kell megoldani.
De a fejlődés úgy működik, hogy kitalálnak egy koncepciót, és megpróbálják azt megvalósítani. Élek a gyanúval, hogy a felhő alapú VR nemhogy 5G-vel, de még 6G-vel se lesz realitás, de már az is szép eredmény lenne, ha vezeték alapon élvezhető és problémamentesen meg tudnák oldani 10-15 éven belül...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
titán
a technológiai háttér már adott, a problémákat, ezen belül is a VR-hoz relatíve magas késleltetést kell kezelni
Már csak azt?
Kicsit megturbózzák a fényt, hogy gyorsabb legyen, és máris hasít minden, mint a szamurájkard.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
nagyúr
VR esetében általában az volt eddig a cél, hogy olyan 7ms körülire csökkentsék a latency-t.
Az 1ms az 5G oszlop és a kliens között értetődik, gondolom. Na most ha felhőből akarják kiszolgálni, akkor nem ez az 1ms a probléma, hanem a felhőszolgáltató és a kliens közötti távolság. Amíg ez mondjuk egy városban van, talán még működhet a dolog. De ugye a fény is csak hozzávetőleg 300 km-t tesz meg 1 ms alatt. Erre még rájön a hálózati eszközök latencyje és ugye oda-vissza meg kell tenni az utat.Szóval itt nem az 5G a fő probléma, hanem hogy lehet ezt megoldani úgy, hogy értékelhető legyen az eredmény...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
mepet
addikt
Hűha! A 7ms kb elérhetetlen... Bevallom, azt képzeltem, hogy azért 20-30as pinggel vígan elVR-ozgatsz, mint jelenleg pl. az online FPS játékokban is simán elmegy...
7msig lemenni, azt úgy tudom elképzelni, ha az audiovizuális stream nem a felhőből jön. A felhőben pl. egy játéknál csak a játékosok pozíciója lenne, szintén úgy, mint egy jelenlegi FPS játéknál. Mondjuk ott a felhőt szervernek hívjuk, bár végülis ugyanaz, csak a korábbi menőbben hangzik.
-
nagyúr
Hűha! A 7ms kb elérhetetlen... Bevallom, azt képzeltem, hogy azért 20-30as pinggel vígan elVR-ozgatsz, mint jelenleg pl. az online FPS játékokban is simán elmegy...
Az online FPS játékoknál is azért fontos a minél magasabb fps (lásd 120-144Hz és fps kergetése), mert a minél jobb reakcióidő a fontos. Ha 30-as pinged van, akkor másodpercenként cika 33 valós frissítés történik (1000/30 = 33,3333....), a magasabb FPS miatt hamarabb kerülhet a változás a képernyőre. Itt viszont a komplett képkockák utaznak. VR-nél a cél a 120Hz-es képfrissítés lenne, az ugye 8,3ms-os pinget igényel (1000/120), ebben pedig már a képernyő késleltetésének is benne kell lennie.
A mostani PC-s VR headsetek ugye 90Hz-et tudnak, vagyis 11,1 ms-os összes késleltetés fér bele.
Ezért nevetséges a felhő alapú VR eleve, ha ezt még 5G-be akarják tolni, akkor még inkább adnak a sz@rnak egy pofont, mert 90Hz 4K-t se lenne egyszerű kiszolgálni (cirka 27 Gbps sávszélesség), ha mindezt 120Hz-el akarnád, akkor ugye 35,64 Gbps - és ehhez olyan 6-7 ms késleltetés fér bele...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
htc07
addikt
Nyilván nem lesz elérhető minden zsákfaluban ahol mikrohullámú internet van meg műholdas tv, de most ebbe az irányba megy a világ (lásd 5G) - ott is csak úgy lehet elérni az <1ms válaszidőt a csatlakozó eszközök között (pl. önvezető autók), hogy az adat nem megy vissza backbonera, hanem az antenna "okositásával" helyben feldolgozza és továbbitja az adatot.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Sorozatok
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Programozás topic
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- DIGI internet
- RETRO beárazás (mobil, PC, konzol)
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Napelem
- További aktív témák...
- AMD Radeon Pro W7900 48GB GDDR6
- ZBook Firefly 14 G9 14" FHD+ IPS i7-1255U T550 32GB 512GB NVMe SSD IR kam gar
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- MacBook Pro M1MAX 64gb ram 1TB SSD Áfás
- Konzolok karbantartása - hűtőpaszta csere - takarítás (minden 10. karbantartás INGYENES)