Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz dajkopali #15 üzenetére

    ezt ugye azért tudod (zene a boltból), hogy nem teljesen igaz... még zenénél sem, filmeknél meg pláne.

    zenénél különbség van a különböző masterek között. a japán MSFL lemezek pl verhetetlenek:) bár magyar bandáknál alapvetően nem szokott ilyen lenni, nagyobb előadóknál viszont megesik, hogy a kiadások között komoly hangminőségbeli különbség van.

    filmet venni boltban meg zsákbamacska. van pár kiadó, aminél a borítón lévő specifikáció és a lemez tartalma nem mindig korrelál (Caesar film), aztán meg hogy éppen melyik transzfert is vették meg, vagy hogy sikerült az NTFS konverzió... ott volt a Descent, dvd9, 8 giga extrák nélkül, a képminősége meg gyengébb volt a youtubeon fentlévő trailernél, pedig a bitráta 6-7MBPS között mozgott. az egyetlen erénye az volt, hogy nem volt cropped. ugyanez megvolt a Battle Royalenél. persze, az angol extra verziók a dvd beaver szerint is nagyon rendben voltak, csak VATtal meg postával 8kból álltak volna meg. ugyanez a Gyűrűk Uránál: a magyar kiadáson egy totál elkevert magyar DTS volt (egekbevezérelt vokállal), szóval akinek a tényleg remekül szóló engDTS kellett volna, az megint rendelhette külföldről. az egylemezes kiadás még rosszabb volt (nem tudtam kideríteni, hogy a kétlemezes is hasonlóan nézett e ki, tehát nem a 4lemezes gyűjtőiről beszélek), képminőségben pedig mintha dvdshrinkkel ugrottak volna neki, pedig dvd9 volt (ez egy ingyenes, gyors, és nem igazán jó minőségű dvd9->dvd5 konverziót végrehajtani képes program). aztán meg az évek folyamán nagyon sokat fejlődött a technika, a mátrix első kiadása kijövésekor tesztlemez volt, jelenleg meg gyenge közepes minőségben (a magyar piacon a remastered nem jelent meg).

    BRnél kevesebb a gyenge transzfer, de azért akad (Sleepy Hallow, Halloween, dvdnél szinte semmivels e jobbak).

    a megoldás kb az volt, hogy az ember megvárta az első hozzáértő (ez rövid idő alatt kiderült) értékelőket pl az xpressen (azokból általában hamar le lehetett vonni a következtetéseket), aztán annak függvényében merte megvenni. mert ha valaki letölti, aztán gyenge a minőség, egyszerűen törli a fenébe, viszont dvdknél akkor már el is kéne adni... ami ha valami nagy gáz van kiadásszinten, akkor horribilis bukóval jár. ennek mellékkövetkezménye volt, hogy offline boltban (ahol nem láttam az értékeléseket) utánna már nem vásároltam (hacsak nem tudtam a kiadásról, hogy megvehető).

    jó minőségű felvételek, egyszerűen. igen, ez kell. bár nem sokszor kaptam vásárlás után élvezhetetlen minőséget, de megesett (az első eredeti nyelv nélküli film után nagyon óvatos lettem). az egyszerűen meg...

    ...filmfogyasztóként meg mellékesen tisztába lettem olyan fogalmakkal, mint transzfer és master, ismertem az összes magyar kiadót (pártól rendszeresen vásároltam, mások tiltólistán voltak), visszamondtam pár előrendelést, vártam fél évet filmre (Versus Ultimate) és kb tudtam, hogy mit szabad megvenni és mit nem, rendeltem külföldről. pedig én csak filmeket akartam nézni, jó minőségben. azért végeredményben lett egy egész szép gyűjteményem is, az sem elhanyagolható:)

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz julius666 #39 üzenetére

    NTSC tényleg :B

    animék ja... az első GITS BR kapcsán volt nagy anyázás, hogy mennyire gyenge lett (részletdús az nem volt, ellenben zörgött, a hangja meg még mindig ugyanaz a 2.0ás volt feldúsítva, az Akirával ellentétben nem volt komplett remaster). a GITS 2.0át én meg kicsit erősnek éreztem. ez az upconvert dolog meg gáz.

    deinterlacing hibáról én sokról nem tudok (Batle Royale, illetve az Akira második lemeze -mondjuk ott nem volt annyira baj-), rosszképarányról annál többről (kedvencem valamelyik Bud Spencer film volt, amit először lecroppoltak 4:3ra 16:9ről, majd a 4:3mast lecroppolták 16:9, így pedig a kép fele eltűnt), ócska tömörítés meg alapprobléma volt (főleg amikor pár kiadó rászokott a BR minőségének kihangyúlsozása okán a dvdk masterének lerontására).

    igen, tudom milyen a divXek és x264ek aránya:) sok embernek a divX is megfelel, sőt továbbmegyek, pár film élvezetét nem növeli meg a jobb minőség (mert pl régi). ebből természetesen nem szabad általánosítani, a Kubrick gyűjtemény DVD9ei és a Hd kiadások között akkora volt a különbség, hogy az államat keresgéltem (gondolok itt pl a Mechanikus Narancs zárójelenetére, ami a dvdn nem volt annyira élvezhető -betolnak egy hatalmas sztereot és megszólal Beethoven csodálatos kilencedikje, de teljesen laposan-, viszont a BR kiadás hangja szerintem verte a Karajan féle audio cdket hangminőségben -igen, úgy szólt, ahogy az ember elvárta-). mondjuk Kubrick ilyen szempontból nálam visszatérő elem, vele tértem át DVD9re és ő győzött meg róla menthetetlenül, hogy a HDnek van jövője.

    inkább azt akartam illusztrálni, hogy a bemegyek a boltba és megveszem az eredetit még nem jelenti azt, hogy jó minőséget is fogok kapni a pénzemért.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz julius666 #43 üzenetére

    koncerteknél azért szerintem jól jön a multichannel PCM. a Mechanikus Narancs transzferje tényleg nem volt a legjobb (közepes minőségű DD5.1@384), viszont a HD verzión emlékeim szerint mintha már egy 3Mbpses DTS lett volna (DVDnél 1536kpbs a határ, de inkább a master a lényeg). ami még mindig nem lossless, de egy kevésbé jó masterű audio cdt már megvert (az SACDt érzésre azért még jobb volt). de az is nagyon igaz, hogy sokkal jobban ügyeltek a masterre, és merték használni a mélynyomót is a keverésnél.

    5.1 fölött nemis a plussz a problémás, hanem az elhelyezés. gondolkodtam 7.1en is, de egyszerűen szerintem egy nappaliba is túl macerás rendes helyre bepakolni őket, dedikált filmszobája meg keveseknek van. nekem meg a tetejében a székem és az ágyam is filmezős hely volt (hangulatfüggően, ill játszani székből szoktam), azt meg 7.1el nem lehetet volna megoldani.

    deinterlacinget azért csinálnak, mert pár régi lejátszó (vagy kevésbé jó új) nem ismerik ezt a funkciót, aztán marad a csíkos kép. legalábbis pár éve még így halottam, hogy ez volt az indok. HTPCk megintcsak bajosak voltak olyan 3-4 éve, először a 6600gt/x800as széria idején lettek képesek a vidkarik rendesen megjeleníteni egy ilyen anyagokat (amik meg jellemzően az első időkben baromi drágák voltak).

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz julius666 #52 üzenetére

    nem ismerem, hogy mi volt a technológiai korlát (én egy esetben futottam bele ilyen filmbe), és nem emlékszem már, hogy pontosan mi volt a baj, de volt.

    azt tudom, hogy a Vampire Hunter D és az Akira második lemezénél voltak ilyen jellegű problémák (illetve a Battle Royalenél, de az más sebekből is vérzett).

    azt is tudom, hogy a HTPCsek közül nagyon sokan szívtak, mert problémáik voltak a lemezekkel (a D esetén valami egzotikus, ámde még szabványos kódolás volt a dolog oka, pontosan már nem emlékszem), és pár régebbi lejátszónál szintén gáz volt. a dolognak több, min 3 éve, tehát a régi lejátszóknál 8-10 éves (esetenként noname) darabokról beszélek.

    én két pion teszteltem a lemezeket (családi lejátszók), egyikkel se volt baj. két videokártyával teszteltem, egyik egy x1600as, másik egy 3870es volt (tavaly nyárig a gép egyben HTPC is volt). szintén nem jött elő probléma egyikkel sem. de több pcs konkrétan kinullázta a képminőséget, mert élvezhetetlen volt (én voltam talán az egyetlen kivétel), és az oka a deinterlacing nem megfelelő működésében volt keresendő. emlékszem amikor a fórumon kérdezgettem, akkor kb az volt a válasz, hogy az enyémmel már elvileg nem lehet probléma, mert a legutolsó széria már tud rendesen (és itt volt a hangsúly) deinterlacingelni, de korábban ez az egyik komoly probléma volt pcknél (2006-2007es kiadványokról beszélünk).

    de, régen volt és az emlékeim is homályosodnak.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

Új hozzászólás Aktív témák