Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • stefi76

    tag

    "Egy iskola ösztöndíjat ajánlott szerkesztőségünkön keresztül a fiúnak:

    "Olvastuk a cikketeket, és mivel mi nem tudjuk felvenni a kapcsolatot a fiatallal, aki etikus hekkerként jelezte a hibát az illetékeseknek, ezért rajtatok keresztül szeretnénk felajánlani neki egy ösztöndíjas helyet iskolánk szoftverfejlesztő vagy hardver programozó kurzusára. Sok szeretettel várjuk a megkeresését!" – írták.

    http://index.hu/belfold/budapest/2017/07/21/zaporoznak_az_1-es_osztalyzatok_a_bkk-nak/

  • stefi76

    tag

    Az e-jegynél is nagyobb biztonsági hibát találtunk a BKK-nál

    Esküszöm, nem trollkodni akartam a rendszerrel, de sikerült belebotlanom a legdurvább biztonsági hibába a BKK és a T-Systems e-jegy szolgáltatásában. Az emberi erőforrásba.

    Amikor a biztonsági hibákról szóló első hírek megjelentek a sajtóban, én megijedtem. Volt is miért: az első napon beregisztráltam a szolgáltatásba, megadtam minden adatomat, még a személyi igazolványom számát is. Az volt a tervem, hogy a következő bérletemet már elektronikus formában váltom meg.

    Napok alatt nyilvánvalóvá vált, hogy ez a rendszer ebben a formában vállalhatatlan. Azonnal jelszót váltottam, és törölni akartam az adataimat, legalább a személyi azonosítómat. Az BKK Shop rendszere erre semmilyen lehetőséget nem kínál fel, úgyhogy a BKK ügyfélszolgálatához fordultam a következő kéréssel:

    Tisztelt ügyfélszolgálat

    Szeretném törölni a regisztrációmat a shop.bkk.hu rendszeréből. A sajtóban megjelent biztonsági hibák ismeretében nem szeretném, ha rendszerük a személyes adataimat, főleg a megadott személyi igazolvány számomat tárolná.

    Mivel az oldaluk nem kínál lehetőséget a regisztráció törlésére, kérem a ***.***@***.com néven regisztrált **** fiókom azonnali megszüntetését.

    Majd vártam.

    A következő három nap várakozással telt, eközben jöttem csak rá, hogy nem arról az emailcímről írtam meg a levelet, amihez a regisztrált fiókom tartozik, hanem a munkahelyemen használt céges címemről. A két emailcímemben csak a nevem egyezik, de az is csak félig, és semmiben nem utal egyik a másikra.

    Ekkor vált az egyszerű hivatali kérésem szakmai kíváncsisággá: mi történik, ha eleget tesznek a kérésemnek?
    Azt jelentené, hogy bármelyik névrokonom is töröltethette volna a fiókomat egy hasonló nevű emailcímet használva?

    Ekkora baki csak nem történhet meg egy ennyire komoly rendszerben, ahol egy városnyi ember tárolná a mindennapi utazáshoz szükséges személyes adatait, és ahol az ember pénzt, tízezreket fizet ki minden hónapban. Gondoltam.

    Szóval reménykedtem, sőt, szinte biztos voltam egy elutasító válaszban, egy visszaigazolást vagy megerősítést váró kérésben a BKK részéről.

    Ezzel szemben ma megjött a válasz:

    "
    Tájékoztatjuk, hogy kérésére a BKK Online Shop-ban a regisztrációját töröltük."

    jajj

    Kovács Jánosok és Szabó Istvánok, részvétem!

    [ Szerkesztve ]

  • stefi76

    tag

    válasz tomazin #96 üzenetére

    Már egy linkelt cikkért is?
    Sz@r ügy...

    Remélem légkondi lesz a rabomobilban...

Új hozzászólás Aktív témák