Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz dabadab #20 üzenetére

    hogy lenne hamis, mikor Kalambó is ezzel kapott el egy gyilkost...

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • emvy

    nagyúr

    válasz dabadab #21 üzenetére

    Felreertes ne essek, egyaltalan nem tamogatom a reklamokat, sot, epp azt gondolom, hogy tisztabb ugy fizetni a szolgaltatasokert, es utana elvarni, hogy rejtett koltsegeket (=reklamokat) ne kelljen elviselni. Epp ez a problemam sok ingyenes szolgaltatassal (pl. ugy altalaban a mostanaban divatos netes divatdolgokkal).

    [ Szerkesztve ]

    while (!sleep) sheep++;

  • gbors

    nagyúr

    válasz dabadab #20 üzenetére

    az a baj, hogy amikor pár kattintással utánanézel, akkor ugyanolyan jó esélyed van arra, hogy valami marhaságot olvass, mint amikor magát a legendát olvasod.
    az idézett cikk ugyan nem marhaság, de igen erősen sarkít, és a végkövetkeztetése nem megalapozott.
    itt van két cikk, ami óvatosan, de határozottan arra utal, hogy bizonyos mértékű hatása van a szublimiális üzeneteknek:
    wiki
    ucl

    persze az is lehet, hogy mindkettő baromság :D

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • gbors

    nagyúr

    válasz dabadab #25 üzenetére

    expliciten leírja, hogy ez a hirdetési forma nem működik, és sosem működött - ez a nem megalapozott.

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • krizmo_

    addikt

    válasz dabadab #20 üzenetére

    Tanultam marketinget/reklámot, és akkor bemutatták nekünk ezt a módszert, van ilyen, nem kitaláció.....próbáltam hétköznapi nyelven leírni.....Azt is elmondták, hogy nem lehet alkalmazni ezt a módszert. Létezik, és nem nehéz megvalósítani.....
    Itt nem a létezés a kérdés, mert van ilyen, hanem az, hogy kire hogy hat....nézz utána a dolgoknak, mielőtt másokat hülyének nézel.....meg jössz összeesküvés elméleteddel......

  • krizmo_

    addikt

    válasz dabadab #48 üzenetére

    Ne tudom miből veszed, de nem tanfolyam volt....de, mindegy is.....nem ez az első estet, hogy tévedésben vagy....

    [ Szerkesztve ]

  • bigz

    tag

    válasz dabadab #54 üzenetére

    2006-ban Varsoban reszt vettem egy eloadason, ahol az eloado tobbek kozott kifejtette egy hasonlo teszt eredmenyeit is. A teszt soran 6-8 fos csoportokat hoztak letre, kivetel nelkul nok 18 es 55 ev kozott (a felso hatar nem biztos, de igy emlekszem), es berendeztek szamukra egy kenyelmes lakast, ahol megprobaltak az otthoni, haztartasi korulmenyeket megteremteni. A konyhabol tisztan, a WCbol halkan lehetett hallani a tevet, ami a szobaban volt, es megkertek a resztvevoket, hogy nezzek meg felvetelrol az egyik beszelgetos musor nehany adasat. Elmondtak, hogy a programot TV-bol vettek fel VHS kazettara, igy lesz benne reklamblokk is, es megkertek a holgyeket, hogy lehetoleg az adas alatt probaljanak a szobaban maradni, es a szunetek alatt menjenek inkabb mosdoba, konyhaba (az utobbit feltoltottek kajaval es innivaloval), de ezt nem tettek “kotelezove”. Azt is elore bejelentettek, hogy a vegen egy kerdoivet szeretnenek kitoltetni a musorban latottakkal kapcsolatban. Termeszetesen a kazettak preparaltak voltak, a kontrol es a tobbi csoport kozotti egyetlen kulonbseg egy McDonald’s es egy Pepsi reklam volt. Ha jol emlekszem, a Pepsi fizette a kutatast, ami azert lehet erdekes, mert a Meki Coca-Cola partner mindenhol, igy a CC jelenlete altalaban eros a TV spotokban. A kontrol csoport tehat nem kapott a fenti ket reklambol egyet sem, sot, semmilyen masikat a kategoriakon belul (szensavas udito illetve gyorskaja). Mindegyik csoportban nagy volt a mozgas es beszelgetes szunetek alatt, illetve nehanyan a musor kozben is elmentek kajaert vagy a mosdoba. A “vetitest” kovetoen a csoportok kaptak egy hosszu kerdoivet ahol volt egy rakat kerdes a musorrol, egy a reklamblokkrol, egy-egy freetext a ket kategoriarol ahol maguktol kellett markakra gondolniuk, illetve egy-egy iranyitott kerdes, ahol listabol kellett kivalasztani markakat es rangsorolni oket. A ket marka mind a negy kerdesre adott valaszban tulteljesitette a kontrol csoport valaszait, ahol a ket spotot nem adtak le, pedig a resztvevok nagy resze nem figyelt aktivan a reklamblokkokra, es kulonbseg merteke mind a negy kerdes eseteben szignifikans volt 95%-os confidence szint mellett (a minta merete nem tette lehetove, sem szuksegesse, hogy 0.951 fole merjenek). A teljesseg igenye nelkul osszefoglalva: a kiserlet eredmenyei szerint a nem tudatosan szerzett informacio jelentos hatassal bir az egyes markak megiteleset illetoen, melynek megfeleloen tovabb lehet vizsgalni a donteseinkben betoltott szerepet, es mindezt kiterjeszteni barmire a politikai meggyozodestol kezdve a szexualis beallitottsagon (!!!) keresztul a tudatosan szerzett informacio nelkul hozott dontesekig (nem kifejezetten a roulettre gondolok, hanem olyan helyzetekre, amikor a tortenet kimenetele nem csak a szerencse fuggvenye, pl. mere indulsz ha eltevedtel stb…)

    A fentiekkel ugyanakkor ovatosan:
    - Az eloadot ket izben sikerult logikailag megsemmisitenem masik temakkal kapcsolatban (valojaban en csak feltettem egy viszonylag egyszeru kerdest, es o tenyerelt a self-destruct gombra), ami egy kicsit alaassa a szakertoi velemeny hitelesseget
    - Nem tudom, milyen uditokkel toltottek fel a hutot a konyhaban, es a reszletek egy (szerintem elenyeszo) resze mara a feledes homalyaba vesz
    - Az egyik legnagyobb, mindket kategorian kivul eso, de ugyanugy FMCG multi dolgozojakent voltam ott az eloadason, es nem ez lett volna az elso bullshit prezentacio, amiert barmelyik eddigi munkaltatom komoly penzeket csengetett ki (elkepeszto, hogy egy oltony, egy laptop es egy magabiztos beszedstilus mennyi szemetet ad el meg kevesbe hozzaerto es felelos donteshozoi pozicioban levo embereknek)
    - A fenti kiserlettel nem elkulonitheto, hogy az egyenek eredetileg mit gonoltak a markakrol (ellene, mellette, le sem sz*rja, bizonytalan)
    - A fenti kiserlet szinten nem ad valaszt az esetleges(!) befolyasoltsag idotartamara, tehat hogy ha elfogadjuk, hogy a tudatalatt rogzult uzenet hatassal van rank, az vajon eltunik/megvaltozik-e, es ha igen, mennyi ido utan
    - Stat szigo kegyelem ... alacsonyjeggyel (azt is OTDK miatt) meg sem probaltam a szamitasi modszerekre koncetralni, inkabb a dolog pszichologiai tartalma foglalkoztatott, ugyhogy minden szkepticizmusom ellenere is kicsit hit-szagu a sajat velemenyem az egeszrol

    Ez segit? (IGEN/NEM/BIZONYTALAN/K*SSP1CSABA - kerjuk, huzza ala a megfelelot) :F

    I <3 Razer Mantis Control.

  • bigz

    tag

    válasz dabadab #58 üzenetére

    Valoban, ez egyelore inkabb megfigyeles, es nyilvan nem csak egy tenyezo fog soha meghatarozni egy helyzetet, de azert nem mindegy, hogy mi mennyit nyom a latban. Mindenesetre tudjuk, hogy az agy altal hasznalt es tudatosan elerheto informacio merteke nagysagrendekkel kisebb, mint amit osszesen tarolunk, es esetenkent fel is tudunk hasznalni, illetve hogy az azonnali donteshozasban is felhasznalunk helyben szerzett masodlagos informaciot pl. a periferikus latomezobol, habar ez inkabb a tulelesi osztonokhoz kapcsolhato, mint egy vodor csoffadt kukoricahoz.

    I <3 Razer Mantis Control.

Új hozzászólás Aktív témák