A belső hang buzdíthat vásárlása

Máris nagy port kavart egy még csak kísérleti fázisban levő reklámozási technika, melyet a BBDO nevű német reklámügynökség fejlesztett ki és tesztelt a német vasút gyanútlan utazóközönségén.

A beszélő ablakot múlt hónapban mutatták be Kreativitás Nemzetközi Fesztiválján, Cannes-ban. Az új módszer alapjául szolgáló technika korábban főként hallássérültek, úszók, bűvészek számára készült hallókészülékekben kapott helye, és lényege, hogy egy ablakra rögzített készülék olyan magasfrekvenciás hullámokat bocsát ki, melyek az ablaknak dőlő utazók fejében, a belső fülben hanggá alakulnak - olyan hanggá, ami "belülről" szól hozzájuk, és kizárólag ők hallják.

A német ügynökség egy videón be is mutatta az eszköz működését, a német vasúton utazók meglepetten kapták el a fejüket az ablaktól, miután megszólalt a hang a fejükben: ha unatkoznak, töltsék le a Sky Go alkalmazást.

A beszélő ablak koncepciója egyelőre nem túl népszerű az emberek körében, mondhatni joggal, hiszen már így is mindenhonnan reklámok ömlenek rájuk, és a legkevésbé sem vágynak arra, hogy egy hang megmondja a fejükben, mit vegyenek.

A reklámügynökség megbízója, a Sky Deutschland még nem döntötte el, hogy elkezd-e egy, a technológiára épülő kampányt.

Azóta történt

  • Ahol a fű sem nő

    Kilencedikes dán tanulók fillérekből levezettek egy olyan kísérletet, ami mögé a hivatalos tudomány máig nem mer felsorakozni. Wi-Fi router mellé kerti zsázsát ültettek, ami nem akart kinőni.

Előzmények