- ASUS routerek
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mikrotik routerek
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen switch-et vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27483136
törölt tag
Az az érzésem, hogy egy pillanat alatt hallaná mindenki a különbséget, ha a hangmérnökök kihasználnák a 24bit/96kHz-ben rejlő lehetőségeket. De. Gondolom, hogy egy adott felvételt jellemzően nem vesznek fel, és kevernek külön-külön CD és DVDA minőségben, hanem úgy, hogy az felmenjen CD-re is. (Itt főleg a populáris zenékre gondolok...költségkímélés... a DVDA-nak meg úgyis bedőlnek az emberek, mert rá van írva, hogy 24/96).) Ezért aztán nem is lesz említésre méltó különbség a kettő között és kijön az, hogy hallgatózunk-hallgatózunk és azt hisszük nincs is különbség.
Pedig egy valami lenne, ami mindenki számára rögtön egyértelmű lenne: a dinamika.
A CD-re kb 40-50dB dinamika fér fel (ez a szabvány). Egy DVDA-ra felmehetne simán 60-80dB. Egy élő koncerten 80-100dB dinamika van. (Komoly zenére gondolok ill. akusztikusra.)
Egy jó bakelit lemez is tudott 60dB-t. Ez 3-10-szerese a CD-nek. Nem véletlenül dicsérik a mai napig. Egy élő koncert pedig 1000-szeres dinamikával szól egy CD-hez képest.Tehát: amíg 16biten és 24-en ugyanannál a zenénél ugyanazt hallod, akkor az csak egy sima másolat, ami persze, hogy kb egyformán is szól.
[ Szerkesztve ]