Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dabadab

    titán

    válasz #00137984 #28 üzenetére

    Az a két szabvány az komplett televíziós szabványcsomag, ami egy rakat olyan paramétert meghatároz, amiknek egyébként technikailag semmi köze egymáshoz. Ennyi erővel azt is mondhatnád, hogy a 4K monitoroknak nagyobb a színtere, minta fullHD monitoroknak (ne mondd, mert ez így marhaság), csak mert az előbbi felbontást a nagyobb színtért előíró 2020 tartalmazza, az utóbbit meg a 709.

    Az LCD-k némileg leegyszerűsítve három rétegből állnak: van a háttérvilágítás (egyszínű fehér fény), színszűrő (hogy az egyes alpixelek pirosak, kékek meg zöldek legyenek, vagyis az adott helyen csak ilyen színt enged át) és maga az LCD réteg, ami annyit tud, hogy a fényt jobban vagy kevésbé engedi át, de annak a színére nincs befolyással.

    A színtér nagysága a monitoroknál tulajdonképpen attól függ, hogy mennyire piros rajta a piros meg mennyire kék a kék - ennek meg semmi köze a panel színmélységéhez, csak - LCD esetén - az első két rétegtől: a háttérvilágítástól fényének konkrét spektrumától (mert fehér fény és fehér fény között nagyon nagy különbség tud lenni) és a színszűrőktől függ. Ha valaki nagyon akarna, akkor három bites wide gamut panelt is csinálhatna, technikailag nem lenne semmi akadálya, csak nem nagyon lenne rá vevő :)

    A bitmélység az a harmadik réteget érinti, a folyadékkristályt, hogy ezt mennyire finoman lehet szabályozni a két végállása között.

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz #00137984 #31 üzenetére

    Ezt a cikket láthatóan valami idióta marketinges írta, aki maga is csak félig értette, hogy miről van szó.

    DRM is theft

Új hozzászólás Aktív témák