- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Hálózatokról alaposan
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
Új hozzászólás Aktív témák
-
hajbel
addikt
Egyet is értek, meg nem is. Az RT szerintem nem előny, főleg nem ebben a kategóriában, inkább a DLSS és főleg a +4GB VRAM. Techpowerup szerint viszont 15%-al gyengébb és drágább is (árukereső szerint, 144-től indul). A 3060 annyi, mint a 6700 XT, ami azért jóval erősebb (20-30%-al).
[ Szerkesztve ]
"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia
-
hahakocka
senior tag
A 7600as azèrt 9-10 FPS el gyorsabb a teszteken átlag FHD Ben persze game függő. Akit èrdekel.azvAV1 codec max mèg ami előrelèpès. Sajnos szar mindkèt új VGA. A 3060 12 GB vramja egy dologban jó viszont a min 1%lowok âltali akadàs megszűnik. A kártya ettől nem lesz csak erősebb. S Rt 3060 Alak eddig szegènyes volt az Rt 1-2 GB vramot is eszik mondjuk ebben is segítthet a 12 GB vramja. 4070 7700 S 7800xt lesz sokaknak a nyerő. FSR2 is lett késve de lett, nyárra igèrik a 3 at, the de igen elèg kètèlű ez a technika.
[ Szerkesztve ]
-
Kansas
addikt
HU-nál se történt semmi változás, épp az volt a lényeg, hogy az NV szeretett volna változást.
A független tesztelés alapvető tulajdonsága, hogy azt ír a teszter amit akar, és majd az olvasói ítélik meg, veszik körbe vagy hagyják ott, nem a tasztek alanyainak a gyártói.
Persze a gyártók nem kötelesek ingyen tesztpéldányt adni mindenkinek, de elég kicsinyes dolog ilyen miatt visszavonni attól, akinek már adtak. De hát LTT és GN elmondása szerint NV-től korábban se állt különösebben távol az ilyen kicsinyesség.
Másrészt persze a PH nem egy YouTube catorna, ami az első napok nézettségéből él, bőven megtehetné, hogy utólag tesztel, de valamiért azt se gyakran teszi - és a pénzszűke nem kifejezetten elfogadható indok, tekintve az előfizetői rendszert meg a reklámokat... plusz utólag nem csak az NVidiától lehet kártyát kapni, lehet board partnertől vagy akár nagykertől is, pl hirdetés vagy termékajánló ellenében barterban... de ezt tuti ők is tudják, nem kell feltalálni a meleg vizet.Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
fLeSs
nagyúr
Nem hiszem, hogy itt Abu feltételezett AMD-pártisága lenne a háttérben. Sztem szimplán nem érdekli őket ez a régió, mert kicsi a felvevőpiac ráadásul még csóróak is vagyunk. végülis ez itt már majdhogynem a balkán.
[ Szerkesztve ]
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
-
villamos
őstag
Ha minden igaz, akkor a 7700 -as is 8 gigával jön, így nagyjából arra is egy jó nagy keresztet lehet vetni... [link]
Eddig az AMD re lehetett mondani, hogy kicsit gyengébb az Geforce -os párjához képest, de legalább ad vramot, már ez sem játszik.[ Szerkesztve ]
Szép álmokat csillagom! És amíg te csicsikálsz, én hozok neked egy... LÁNGSZÓRÓT TAKAROGGYÁ!
-
nubreed
veterán
Igen értem. Csak az nem világos akkor, hogy a 4070 ellen mi jön? Én kis naívan azt hittem, hogy az ellen jön a 7700, de akkor nem, Lesz esetleg egy 7700 Xt mondjuk 16 giga rammal? Egy ilyen kártya még érdekelne is maximum 500$ -os MSRP -val és nem 600 mint amennyi a 4070.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
-
Thrawn
félisten
-
Thrawn
félisten
Egy napon tesztelte le az összes 6xxx kártyát, ugyanazzal a driverrel, ugyanazzal a játékverzióval, ugyanazzal a Windows-zal. Az FSR nem volt aktív. A jelenség megvolt a 6700-zal és a 6700 XT-vel is. Több kártyát kétszer is újratesztelt, hogy ellenőrizze az eredményeket. Megára feltöltötte a teszteket, ha érdekel töltsd le és nézd meg.
Pug: többször újratesztelte ugyanazzal a végeredménnyel.
A Navi22 és az Oberon nem ugyanaz a chip, csak hasonlóak. Lásd: a videója alatti pinned komment.Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł
-
Thrawn
félisten
Hinni a templomban kell, engem az érdekel mi okozta ezt a jelenséget.
Az én kártyám biztos nem fogja ezt produkálni, mert nem fogok kifizetni 20k-t egy pocsékul átportolt konzoljátékért.Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł
-
hajbel
addikt
Végre egy értelmes hozzászólás. Egyet is értek, bár én a 7600-t hasonlítottam össze a 6700 XT-vel, a 6600 XT más kategória. Ha ekkora ár/érték különbség van, akkor már megérheti megkockáztatni, hogy valami sokkal rosszabbul nézhet ki, mert le kell venni a textúrát.
"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia
-
Pikari
őstag
Nem is filozófiai vitát szándékoztam nyitni, hanem megmutattam a számadatokat.
Vicces látni, hogy egyes emberek a kedvenc hobbijuk (aaa játékokkal való tilitolizás) iránti támadásnak vélik azt a tényt, hogy negyed évente 6 millió db dedikált videókártyát adnak el a világpiacon.
De akárhogy is próbálják egyesek csűrni és csavarni, ez a trend már nem fog megfordulni. Azon is csodálkozok, hogy nem következett be ez a csökkenés sokkal hamarabb.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Pikari
őstag
Az sem törvényszerű, hogy a "laptop dedikált gpuja" saját vrammal rendelkezzen, ez a dolog csak az elmúlt években lett divat (miután az igazi igpk teljesítménye megnőtt annyira, hogy külön vramot kezdtek csatolni a "dedikált" laptop gpukhoz is, kb a dx10 korszak után).
De ha úgy tekinted, ezek a laptopos dedikált gpuk nem igpk, végülis igazad van ebből a perspektívából nézve. Mivel ezek nem is jó alternatívák, hiszen az eredeti vitában említett játékok ezeken sem lesznek használhatóak, éppen a külön vram miatt.
[ Szerkesztve ]
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
-
hajbel
addikt
A VRAM buffert használják a konzolos gyors elérés áthidalására a texture streamingben, de pl. a lumennek is óriási vram igénye van. [link] Érdemes megnézni a beszélgetést az UE5 fejlesztővel. Már vagy 7 játékkal van baj és ez csak egyre rosszabb lesz.
[ Szerkesztve ]
"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia
-
hajbel
addikt
Meg kell nézni a linkelt fejezetet és még a következő hármat. Nem csak a Sonyról van szó, az egész UE5 erre épül Lumenestől, scanned assetestől. Nem hiába demózták az UE5-öt először PS5-el. A többi enginet nem tudom, de nyilván nem akarnak lemaradni az UE5 mögött. A játékfejlesztés egy olyan irányba tolódott el, ha jól veszem ki, ami elsősorban konzolra fejleszt, másodsorban PC-re optimalizál és a texture streaminget 8gb-al már csak jelentős teljesítményvesztés ellenében lehet majd kivitelezni. Van már vagy 7 játék, ahol problémák vannak a 8gb vram bufferrel és ez csak egyre rosszabb lesz. Ahogy John Linemann fogalmaz: Le kell majd vennni a textúrákat mediumra, amit vagy jól megcsinálnak, vagy nem. Nyilván játszhatóak lesznek majd a játékok, de pl. erre TLoU esetében 2 hónapot kellett várni, hogy a medium ne úgy nézzen ki, mint a ps3 idejében, highon pedig a 8 giga vram miatt stutterek, be nem töltődő textúrák fogadtak. Viszont az a medium textúra is minden csak nem szép. Nyilván ez a folyamat nem máról holnapra fog bekövetkezni, de kilátásban van 1 éven belül.
[ Szerkesztve ]
"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia
-
arabus
addikt
Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
Dilikutya
félisten
3060Ti-t már nem vennék használtan se az RX7600 ellenében. Azt a szintet hozza simán, teljes garival. A 4060Ti meg már annyival drágább, cserébe 20% alatt van az előnye 50% felárért. Nem olyan rossz ez az RX7600, főleg ha azt nézed, hogy 110-120-ért 0km-es bolti garanciát is kapsz, meg mégiscsak újabb technika. Csak ez a 8GB VRAM ne lenne.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Kansas
addikt
De igen, hogy ha az a cél, hogy minél több kártyán támogatva legyen a feature.
Ők nem az NVidia, ha a kártyáik többségén nincs támogatva egy feature(vagy nem nyílt szabvány, amit más gyártók kártyái is tudnak, pl FSR), akkor a játékokban sem lesz. Ez az ára/következménye az alacsony piaci részesedésnek.[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
"Az FSR 3.0 állítólag csak 7000-es Radeon."
Lehet eltanulták a DLSS3-tól... ahogy az FSR2 is eltanulta a temporális feldolgozást a DLSS-től... meg úgy általában, nekem úgy tűnik, hogy az AMD mintha csak követné az NVidiát felskálázók terén, azzal a kivétellel, hogy eddig szándékosan nem használtak hozzá machine learninget. Lehet, hogy az FSR3 RX7000-only lesz, de nem biztos, hogy az AI használata miatt(RSR is RX6000-only és abban sincs különösebb extra)Meglátjuk...
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
És a DLSS3 az csak a DLSS2 + framegen + Reflex.
Az upscaling meg a kapcsolódó élsimítás a 2-es verzió és alverziói alatt fut, nem lépett főverziót. Vagy mondhatjuk úgy is, hogy zéró különbség van a DLSS3 és a DLSS2 upscaling és DLAA közt.[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
Azért mielőtt túl nagyot kortyolsz az NVidia Kool-Aidből, vizsgáld meg az általad leírtak valóságtartalmát. Ami elég véleményes.
Az FSR abszolút nem elmaradott technológia, sokkal jobb az NVidia saját ML-mentes felskálázójánál(NIS).
Emellett ha 4K-s célfelbontást használunk és nem megyünk FSR Quality minőségi szint alá, szabad szemmel(kikockázás és nagyító nélkül) nem igazán lehet megkülönböztetni a DLSS-től.
Ahol valóban jelentősebb a minőségbeli különbség, az az alacsonyabb felbontások, 1440p és legfőként FHD és az alatt - bár hogy ki az az állat aki RTX kártyán 540p-ben meg 720p-ben akar rendereltetni, azt nem tudom, ráadásul ezzel generál magának egy jó kis mesterséges CPU-limitet is(ami annak persze nem akkora gond, aki GPU helyett a CPU-ra költötte inkább a pénzt). De ki erre izgul, az vegyen RTX-et mindenképpen...
Szóval ebből leginkább a 1440p ami fájhat, de ott nincs még olyan drámai különbség, mint alacsonyabb felbontáson... mondjuk úgy, hogy akit az zavar, az ne akarja framegen bekapcsolásával 60 fölé tornászni a framerate-jét, mert ott is legalább annyi lesz a látható artifact(bár a framegen kiadása óta azért javult ezen a téren természetesen)."ugyan úgy megy minden RTX kártyán akár mylen régi"
És ugyanúgy nem megy semmilyen más kártyán, akármilyen új vagy erős is legyen. FSR megy GTX1080Ti-on meg GTX1660Super-en is... ahogy az XeSS is. Vagy 750Ti-on...Ez az "FSR elmaradott" kb. olyan kijelentés, mint amikor egy +2-5% GPU teljesítményelőnyre valaki olyan igéket használ, mint "elpicsázza, tönkreveri, lemossa" stb... lehet ilyet mondani persze, csak nem kell csodálkozni, ha ezek után kevésbé veszik komolyan a beszélőt... talán a zöld fanboyok kivételével.
A képminőség értékelése mindenképpen szubjektív, van akit az zavar ha nagyon éles a kép, mást az ha nagyon elmosódott, van aki behány a motion blur-től(nem biológiai hanem esztétikai alapon), stb, stb. szóval eleve nem hiszek e téren az abszolút objektivitásban, amikor a különbségek ilyen kicsik, és ehhez még hozzájön az, hogy adott játékban mennyire jól vannak paraméterezve ezek a technológiák, az is tud nem jelentéktelen különbséget előidézni pro vagy kontra...
Disclaimer: nem, nem szeretem egyik skálázós technológiát sem, se az AMD, se az NVidia, se az Intel által fejlesztettet. Amíg tehetem én maradok a natív renderelésnél és inkább kisebb felbontást választok, vagy másból veszek vissza. Ez a dolog szubjektív része számomra, de ez önmagában azt jelenti, hogy nekem aztán semmit nem fognak eladni újabb felskálázós algoritmussal, akár használ ML-t, akár nem.
Ami viszont objektívan szemétség, az az, hogy ezek a technológiák támogatják a fejlesztői lustaságot/flegmaságot azzal, hogy a fejlesztők megúszhatják annyiból a teljesítményoptimalizálás egy részét, hogy "úgyis bekapcsol a júzer majd valami felskálázást, ha nem megy elég gyorsan nála"...No azt hiszem, ennyi rant elég volt mára...
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
"csak te nem aza típus vagy aki igazat ad bárkinek is."
De igen, láthatóan veled ellentétben. Azzal a feltétellel, hogy demonstrálja, hogy igaza van(más szóval meggyőz).Amúgy meg ha a szövegértésed azon a szinten lenne, mint az NV szereteted, akkor észrevehetted volna, hogy nem állítom sehol, hogy az FSR nem gyengébb, sőt, alacsony felbontáson kifejezetten látványosan rosszabb, minél alacsonyabb a felbontás, annál inkább. Amit én vitatok, az a mérték. Illetve az alacsony felbontás jelentősége RTX kártya mellett. 2023-ban engedtessék már meg, hogy nem tartom adekvátnak PC-n a 720p-ben vagy az alatt renderelést, bármilyen varázsporral öntik nyakon utána.
"fogadd el hogy jó ez így nektek"
Nem fogadom, mert szerintem nem jó. Nem is használom. Mert nincs RTX kártyám jelenleg(az egyik gépemben RX6700XT van, a másikban meg GTX1650), így az FSR-t nem használom. Ha épp RTX kártyám lenne, akkor a DLSS-t nem használnám. Mert nem jó ez így nekem. Meg másnak sem. Leírtam, miért nem. Nem jó ez az irány szerintem. Optimalizálni kéne inkább megtanulni.
Persze mindenkinek szíve joga, hogy nálam több/más kompromisszumot kössön képminőség terén... és azt higgye, jobb neki úgy. De hadd ne kelljen beszállnom a hozsannázó kórusba.[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Yutani
nagyúr
TPU Atomic Heart DLSS 3 vs FSR 2.2 összehasonlító videót most néztem meg, és nem nagyon láttam különbséget, illetve az FSR esetén nem láttam zavaró artifaktolást.
Vajon mitől lehet rossz az FSR képe egyes esetekben, ha vannak játékok, amikben nem (nagyon) vehető észre képhiba?
#tarcsad
Új hozzászólás Aktív témák
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Tudományos Pandémia Klub
- PlayStation 5
- Elektromos autók - motorok
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Medence topik
- Autós topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest