- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Aliexpress tapasztalatok
- Debian GNU/Linux
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Amazon
- Proxmox VE
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Mikrotik routerek
- Microsoft Office és Office 365 topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
vlevi
nagyúr
Most fedeztem fel, hogy van pCars topic is, pedig régóta megvan a játék. Asszem a legelső Steames megjelenése óta, szóval nagyonnagyon előzetes állapotban volt még csak. Szerencsére azóta hihetelen sokat fejlődött.
"GTX 670 "
Na, ezt irigylem tőledNekem egy Sapphire Radeon 7850-esem van csak.
Mondjuk, amennyit én játszok, nem érdemes túl sokat költenem hardverre... -
vlevi
nagyúr
Arra is kíváncsi leszek, hogy a DirectX12-re rástartolnak-e a fejlesztők? És, ha igen, akkor lesz-e gyakorlati haszna, vagyishogy fps növekedés azonos grafikai beállítások mellett?
Habár, szerintem még amúgy is rengeteg optimalizálási potenciál van a játékban (PC változatról beszélek), mert nagyon ingadozik az fps. 7850-el játszok (és egy i5 3470 van hozzá, nomeg 8G RAM), és pl. Lemansban a mostani grafikai beállításaim mellett 80-90 körüli értékről van, ahol 40-50 környékére leesik. -
vlevi
nagyúr
És majd ki fogja tudni megmondani, hogy a beállítások állítgatásának van-e hatása a jármű viselkedésére, vagy pedig a tegnap kijött frissítésnek?
A váltóáttétel állítása garantáltan működik, ahogy a hátsó szárny, vagy a spiltter babrálása is azonnal érezhető a végebesség változásában, illetve a kanyarsebességeken. Például Spa-ban, ahol hosszú, de gyorsabb kanyarok vannak, ott hamarabb kiderül, mint egy rövid, hajtűkanyarokkal telerakott szakaszon.
A többi beállítás hatásaira, haszonsságára már sokkal nehezebb ráérezni, például rugózás keménysége, lengéscsillapító babrálása. Százvalahány éve játszok szimulátorokkal, de amikor ezekhez nyúltam, abból mindíg csak a baj volt -
vlevi
nagyúr
Próbálgatom a Windows 10-et, és valahogy nem bírom a pCars grafikai beállításait normálisan belőni. AMD Sapphire 7850 kártyám van, Win7 alatt viszonylag normálisan sikerült belőni, de Win10 alatt sokkal vacakabb a kép. Valakinek van ötlete?
-
vlevi
nagyúr
"Win 10 csak egy félkész oprendszer"
Tudom, de pl. az AC megy rendesen.
Crysis3 is.Ja, és, hogy a pCars sincs még végleges állapotában, hát ez is igaz.
Amúgy tényleg változtak az autók, elég rendesen. A korábbi buildben lévők ehhez képest sínen mentek volna. Szerintem lehet kidobi a leaderboard időket, és nulláról újrakezdeni. Lemansban mentem a BMW Z4-essel a korábbi builddel egy 4:01.6 körüli időt, most meg valami 4:06, az SLS AMG GT3-al. -
vlevi
nagyúr
Na, azthiszem, inkább a Win10 volt nálam a lassulás oka. Visszatértem win7-re, és még mindíg jobban izeg-mozog az autó, mint korábban, főleg a kerékvetőket kell tisztelni, de Time Trialban tudom tartani a lépést az 1-2 héttel ezelőtti BMW Z4-es körrel. Persze, ahogy egyre inkább megszokom a pályát, természetesen ettől is gyorsulok. Ez persze nem jelenti azt, hogy veszélyeztetném bárkinek az ülését az F1-ben, de legalább már tudok menni két viszonylag elfogadható kört egymás után.
Másik "kedvenc" Bathurst. Sajnos odavaló autó (V8 Supercars) nincs a játékban. -
vlevi
nagyúr
válasz SityiSXT #548 üzenetére
"ha -dx11mt paraméterrel indítod "
Ezt én is ma próbáltam ki. FPS-ben nem nagyon láttam változást, de nagyon az az érzésem, hogy az autó az akkor is jobban reagál, ha leesik az FPS. Szóval mindenképpen megéri bekapcsolni.Most, hogy alapértelmezett volt-e nálam, vagy sem, azt nemtudom. Lehet, hogy csak bebeszélem magamnak, hogy jobb. Mindegy, most így marad.
De az is lehet, hogy a korábbi frissítések miatt változott ilyen sokat az irányítás. Nagyon nehéz ezt megmondani, mert a játék folyamatosan változik, fejlődik. Emlékszem, amikor először megjelent a steamen, akkor még mondhatni rettenetes volt.[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
Hátsó fék izzik? Azmeghogy? Lehet, hogy van olyan is, de én még nem láttam, vagy csak nem emlékszem rá, hogy láttam volna.
Ja, Bathursthoz visszatérve. Ezek nem normálisak. Hajnal 6-kor indult a futam, még sötétben, 50 autóval. Ez rosszabb, mint Lemans éjszaka, mert ott legalább fél nap alatt azért kicsit szétszóródik a mezőny. De itt egyszerre befordulni a hegytetőn, lámpafénynél, na az brutáliss...
"110 ezres kormánynál"
Nézem egy ideje az árakat, és nagyon úgy néz ki, hogy amíg nem hullik atomjaira a G25-ösöm, addíg megéri majd javíttatni. 2009-ben vettem, kevesebb, mint 40-ért (akkor volt valami nagyonjó akciózás, arra emlékszem), de ha bármi javíthatatlan tönkremenne rajta, akkor asszem nem szimulátoroznék tovább. Ilyen kormány árak mellett...[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
Gatyánk rámenne a pCarsra, ha lenne netadó
Ma is 2giga -
vlevi
nagyúr
Ja, hát, úgy én is tudok Dodge Challengeren hátsó féket izzítani
OFF Race07-ben, amire egy izomautó használható igazán. Gumifüstölés
[link]" Nem szeretek setupos időkkel leaderboardra kerülni, mert nem tudok setupolni,"
Time Trialban nincs setupolás, de ott is van rangsor.
Legalábbis a vasárnapi verzióban nem volt, azóta nem néztem.[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
Találtam egy grafikai összehasonlitást.
Project CARS – PC Low vs. Ultra Graphics Comparison: http://youtu.be/38mk7Rj0XHY
Ha megállitom a videót,akkorlátszik a különbség, de menet közben, a vezetésre figyelve már nemnagyon.
Ráadásul nekem az jött le a videóból, és én is úgy tapasztalom, hogy közepesféle beállitasokkal, egy kis antialiassal nagyon jó kép érhető el. Az ultra már hoz olyan túl sok pluszt a kinézetbe, mint amennyi fps elvész. márped, ha nagyon alacsony az fps, az a vezethetőség rovására megy. -
vlevi
nagyúr
Ott a pont. Hátrébb kell rakni a fékerőeloszlást. És addíg játszadozni a fékerőeloszlással, míg megtalálod azt a határvonalat, ahol a visszaváltásokkal együtt is megvan a maximális fékerő a hátsó keréken, amikor még nem blokkol.
Mert a magas fordulatú, motorfékes dologgal az a baj, hogy ott aztán nem sok beleszólása van az embernek, hogy ha blokkol a hátsó kerék a motorfék miatt, akkor mit csináljon hirtelen. Engedje fel a féket, kuplungoljon bele, vagy izé, miatúró.
Erről jut eszembe, WTTC belsőkamerás felvételeknél volt 2-3 éve, amikor még volt bömös, de már 6 gangos váltóval mentek, akkor is azért még sokszor láttam, hogy úgy váltott vissza, hogy közben megrúgta a kuplungot. A váltáshoz erre semmi szükség nem volt, természetesen, de a hátsó kerékre biztos volt valami hatása a dolognak.Egy kis adalék, hogy nekünk, motors vezetéstechnikai tréningen éppen azt taníották, hogy vészfékezésnél első a kuplung. Azért, mert ha véletlenül blokkolna a hátsókerék a nagy fékerő miatt, abból nagy fetrengés lehet, ráadásul a motor is le fog fulladni, szóval duplánszar. Motoron mondjuk hangsúlyozottan fontos, hogy a kerék ne csúszkáljon, hacsak nem szándékosan csinálja az ember
-
vlevi
nagyúr
"Túl hosszú a váltó az AMG-ben úgy látom."
Igen, abban nagyon hosszú, ez már nekem is feltűnt.
A Z4-es BMW még csak-csak, de a Porsche az nagyon rövid. Lemansban a Mulsanne-ra ráfordulva már az egyenes felétől tiltáson vinnyog szerencsétlen.
Az SLS AMG viszont az ellenkezője, sok helyen fel sem lehet rakni 6-ba. Még szerencse, hogy állítható a váltóáttétel, habár én csak a végáttételt szoktam állítgatni. -
vlevi
nagyúr
Most mentem 2 futamot az AI ellen, és nem értem. Laguna Secában a BMW Z4-essel egész jól ment, aztán megpróbáltam Road Americát. Nem tudom mi van, de fasorban sem voltam. Próbáltam az SLS AMG-t, egy hulladék volt ezen a pályán. 6-ba fel sem lehet pakolni, pedig baromi hosszú egyenesek vannak, a váltóáttétel gyakorlatilag fix. Ott mentek el mellettem, ahol akartak A többi autóval sem volt sokkal jobb, McLaren, vagy az R8. A többit nem próbáltam, elment tőle a kedvem.
Pedig Laguna Secához képest Road America egyszerű pálya. -
vlevi
nagyúr
Nem rossz az R8-as, de nekem akkor is a Z4 a kedvenc.
Walter Csaba autója ([link]) jó lenne, ha skinben beszerezhető lenne, de egyelőre nem találtam.
Meg azt sem, hogy hogyan lenne olyan egyszerűen skinezhető a pCars.
Ebből a szempontból talán a Race07 sorozat az "etalon", mert nem a meglévő játék skinek közé kell befirkálni a saját autókat, hanem egy user könyvtárba lehet elmenteni autónként a skineket, ráadásul gyárilag megvolt az össze autóhoz a photoshop template, amivel még egy magamfajta szakbarbár is összedobta a saját autóját.
[link] -
vlevi
nagyúr
JJjja, akkor értem. Ezt tényleg egy 7850-es kártyával nyomod, vagy csak az adatlapod régi?
Én mondjuk inkább maradok a medium közeli beállításoknál, hogy meglegyen a 80-100 közötti fps.Közben felment a YT-ra a videóm.
Z4@Nordschleife in rain, Project Cars
Sajnos a tecső elég sokat levesz a minőségből, pl. az aszfalt tükröződése alig látszik[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
Hetvegen azthiszem, rajottem, hogyan lehet megfozni a motort.
Nem kell hozza nagy trukk, csak koccold le az auto elejet, onnantol kezdve elkezd fustpamacsokat kopkodni az auto, es szepen elindul felfele a vizhofok. Nordschleifen 2 kort sem bir ki igy az auto. -
vlevi
nagyúr
Dehát az elsőkerekesnek ilyennek is kell lennie. Kiporog az elsomkerek, nincs tapadas, megy az eleje arra, ameere lat. Gazelvetelre megtapad az elso kereker, es a csutkara bekormanyzott elsokerekg berantja az auto orrat, ami miatt a hatulja elszall. Teljesen mas vezetesi stilustnigenyel az elsokerekes auto. Ez ilyen volt mar a rec07-ben is. Differencialmuvel kell szorakozni, hogy mennyire zarjon, mert pl a race07-ben is a wtccc bmw-hez 1-es difi lockot hasznaltam, de az osszes elsokerekes vezethetetlen ezzel a beallitassal, kellett a 4, vagy 5 difi lock. Es meg kell tanulni eszrevenni, hol van az elsokerek csuszashatara, mert ettol fugg, hogy tudsz-e normalis kort menni, vagy sem. Hatsokerekes autonal sokkal jobban erzodik, mert ott gazdasra dobalja a farat, es tudod, hogy ez mar sok, hamar raerzel. Ja, es ne feledd, a gt3 autokban gyarilag van kiporgesgatlomes abs.
-
vlevi
nagyúr
Elvileg jónak kellene lennie alapból. Az a sokmillió araméter arra lennevaló, hogy a fejlesztőgárda azzal hangolja be a különböző játékvezérlőket an játékhoz, és csináljanak egy jó profilt.
De ezzel az az egyikgond, hogy em biztos, hogy leget foglalkoztak már vele, hogy a piacon kapható összes kormánnyel, gamepaddal összrakják a játékot rendesen, másrészt ez azért elég szubjektiv dolog, hogy egy jaékban, ki mennyireszereti, ha a kerékvető szétrázza a csuklóját, vagy egyebekNekem szerencsére nincs sok bajom a kormánnyal (G25), elfogadom olyannak, amilyen, mert nagyjábol jol mukodik a pCarsban. Autónként vannak, aholnagyon gyenge az FFB, pl. Lotus49, szinte nulla, de amugynagyon komolyan nem babralok bele.
-
vlevi
nagyúr
válasz #70869248 #774 üzenetére
Kupás clio az csak egy péda volt. FWD-ből csak a ford focust probaltam a carsban, az elsokerekeseket en is inkabb kerulom, ha lehet.
Nem is nagyon figyeltem, hogy konkretan milyen autokrolvolt szo, de ha az A-s merci összkerekes, akkor az se jó pelda az elsokerekhajtasra
Ezeket az utcai autokat szinte senki, egyetlen alkalommal sem hajtjameg ugy, ahogy mi a jatekban, igyaztan nincs viszonyitasi alap, hogy a valosagban hogyan mukodik egy A-s merci futomuve egy feligmeddig jol beallitott FFB-vel[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz #70869248 #815 üzenetére
"Nem tudom ki mondja hogy nem jók az áttételek, de nehezen hiszem hogy miért ne korrektet állítanának"
Hát, például, hogy használd azt az autót.
Egy példa, a Race07-ben a WTCC autók. Van 5 sebességes H váltós BMW, van 6-gangos, aztán ott a Honda Accord, Alfa 156, Seat benzines, dízel, Daweoo Lacetti, Chevy Cruze, Volvo, és végül a Lada. Meg még rengetegféle reinkarnációja ezeknek az STCC kiegészítőkben. A játékban valahogy mindegyik nagyjából egálra jön ki (a vezetésük természetesen eltérő). Szerinted játszana valaki egyáltalán a Ladával, ha olyan lenne, mint a valóságban (4-5 másodpercre lemaradva az elejétől)? Vagy, ne akarna kivétel nélkül mindenki csak a Cruze-al menni, mert másik autóval 0 esélye a nyerésre? Hát, nem. Ezért csalni kell, hogy nagyjából egálban legyenek az autók.Azt egyébként én is észrevettem, hogy az AC-ben a BMW Z4-el lazán 4.-ben fordultam spa-ban sok kanyarban, ellenben pCarsban azon gondolkodtam, hogy nem túl alacsony-e a fordulat hármasban, ne tegyem-e le kettőbe? Pedig a végsebesség és a kanyarsebességek, a köridők hellyelközel egyformákat tudtam kihozni mindkettőből.
De ne menjünk bele ebbe a témába, mert zsákutca. A két játékot összehasonlítani ugyan lehet, de értelmetlen. Más felfogásban készült a kettő. A Kunos előző játéka a netkar pro volt, arra hasonlít valamennyire (legalábbis nekem) az AC. Ezzel szemben a pCars-t fejlesztő Slightly Mad Studios csapat neve egy másik, híres autósjáték felől közelít a szimulátorokhoz. Ez a játék pedig az NFS Shift2. Nos, ha így nézzük, akkor az egyik balról, a másik jobbról próbálja megközelíteni az ideálisnak megálmodott autós szimulátor játékot.
-
vlevi
nagyúr
Nem tudom, nekem pár héttel korábban a TT-re nem csak 5L benzinnel ment ki, és nem fogyott az üzemanyag. Azóta dögrováson vagyok, nem vettem elő a játékot. Változtattak volna ezen?
"Assistot Real-re szoktam állítani"
Az jó, csak mindjárt jönnek a fikázók, akik szerint ez se jó, mert a GT3 autókban gyárilag van ABS és TC
De én is így szoktam játszani, a gyári segítségekkel. Amúgy nem tudom, hogy menet közben állítható-e a TC? Mert úgy lenne valódi, mert vannak helyzetek, amikor minimális kipörgésgátló kell csak, sőt, van, amikor érdemes kikapcsolni, de van (pl. nagyon esős), amikor jól jön a bekapcsolt állás.Persze a leginkább az lenne a jó, ha teljesen kikapcsolnánk, de pl. akkor meg a nagyon régi verdákat kell elővenni, és akkor majd lesz csodálkozás, hogy miért nem bírok egyenesen menni
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
-
vlevi
nagyúr
"Az AI egyre nehezebb legnehezebb fokozaton"
Ezt már én is észrevettem, jónéhány hete.
Laguna Seca-ban indultam, utolsóként, 96%-os AI ellen. Nem vagyok egy nagy versenyző, de az AI-t úgy kerülgettem, mint a bólyákat, pedig Laguna Seca nem számít eccerű pályának.
Ezzel szemben Road America, ami semmi más, csak 4db egyenes, egyszerűen esélyem nem volt. Ők kerülgettem engem ugyanúgy. -
vlevi
nagyúr
válasz SityiSXT #1069 üzenetére
Köszi. Ott meg volt adva, mert annakidején még nem a steamen vettem a játékot.
Kár, amúgy, hogy nem tudják átvinni a teljes pakkot a bétaverzióról a véglegesre, mert aki évekkel ezelőtt megvette a játékot, az szinte biztos, hogy a teljeset vette meg, nekem is csak utólag aktiválták a 3 külön DLC-t a steamen (junior pakk, digital preorder extra, limited edition upgrade mind ott van most a DLC-k között), akkor ez most el fog tűnni, ha jól olvastam
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
Szerencsére messze van az arcade-tól, nagyon.
Nem hasonlítanám egy nfs shifthez semmiképp, pedig mindkettő a Slightly Mad Studio munkája.
Én (meg persze sok ezrenmasok) megvettem early accessben, de nagyon sokaig ra se neztem. Kb fel eve nyustolom komolyabban vagyis 2-3 hetente elinditom, nálam ez a "komolyabb" -
vlevi
nagyúr
Igazság szerint a Nascar, mint olyan, túlnyomórészt a shownak köszönheti a népszerűségét. Show alatt nemcsak a körítést értem, hanem a futamokat is. De versenyzőként nem biztos, hogy olyan nagyon nagy élmény egy Talladega oválon 200x körbemenni, vagy 500x egy egymérföldesen.
Sonoma, vagy Watkins Glen, néhány versenypálya, ahol a Nascar is szokott versenyezni, na, az kihívás ezekell a műszakilag buta, de bivalyerős autókkal. Még a célegyenesben a padlógáz sem egyszerű, mert rögtön megfarolsz, ha rossz kedve van az autónak -
vlevi
nagyúr
válasz Penge@Borisz #1149 üzenetére
Nehéz olyan szervert kifogni, ahol normális emberek vannak. Ez tény. Ajánlanám a gtr masters-t, de ők nem a pcarst, hanem az assettot nyomják. Ott viszont olyanok vannak, akik komolyan gondolják a szimezést. Pl. Michelisz Norbi, azthiszem, ennyi elég reklámnak
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz neilszab #1230 üzenetére
Vannak kupás autók. pl. Porsche szuperkupa, ahol nemnagyon van setupolási lehetőség. Vagy, hogy más példát is mondjak, az F1-ben is fix a váltóáttétel, egész évben. Monzára és Monte carlora is.
Ettőlfüggetlenül igazad van, bizonyos autókat állítani kell a pályákhoz. A váltó és a szárny az egy egyszerű dolog, de az erőátviteli rendszer (difi lock), a futómű (rugó keménység, kerékdőlés, gyors, lassú csillapítás) ezek azok, amik már a varázslás kategóriájába tartoznak. Másik dolog, hogy teljesen eltérő setupot igényelne egy száraz és egy esős futam.
Ha az emlékeim nem csalnak, a Race07-ben az alap setup az pályánként eltérő volt, és a Simbin adott külön setupot szárazra, és esőre is. Az, hogy mennyire volt jó az a setup, az más kérdés, de a száraz és esős között érzékelhető volt a különbség a futómű keménysége, hasmagasság eltérő beállításai miatt valóban sokkal vezethetőbb volt az esős setup esőben. -
vlevi
nagyúr
Egy kis kedvcsináló, 4K-ban
-
vlevi
nagyúr
válasz yodamester10 #1271 üzenetére
Szerintem se...
-
vlevi
nagyúr
válasz Csapoati #1339 üzenetére
Sokan nem tudják, de ha a steamnél odafigyel az ember arra, hogy a játékok ne a rendszermeghajtón legyenek, akkor egy rendszer újratelepítésnél a steamet nem kell újratelepíteni, letölteni újra az összes játékot. Csak annyit kell tenni, hogy egyszer elindítod az új gépen a steamet, akkor bejelentkezik, ellenőrzi a játékokat, pár perc, minimális letöltögetés, és kész is. A játékokat majd telepíti, ha szükség lesz rá, de nem tölti le újra. Ez azt is jelenti, hogy a steam mentést meg lehet úgy oldani, hogy egy külső vinyóra kimásolod.
Originnél is meg lehet csinálni ugyanezt, de ott egy kicsit trükközni kell. -
vlevi
nagyúr
"Ezt láttad már? DIRT Rally"
A hozzászólásokat olvasgatva, ez egy Dirt3, GYMKHANA nélkül.
Végre valami, aminek mindenki örül, ha kiveszik egy játékbólPersze, lehet, hogy belül is felújították egy kicsit, de hát már alapvetően a Dirt3-al se volt baj grafikailag. Inkább az, hogy ezek Arcade játékok. De szórakozni jó. Ha majd lesz valami ajándék bizbasz rá, aprópénzért, akkor megveszem, addíg nem.
-
vlevi
nagyúr
válasz Csapoati #1406 üzenetére
"Hogy mennyire hat ki a fizikára, az meg beállítástól függ."
Egyedül a pCarsban tapasztaltam eddig olyat, hogy elfolyik a hűtővíz 1-1 nagyobb koccanás után. Semmit nem veszel észre a kocsiban, csak azt, hogy megy fel a hőfok, nincs meg a teljesítmény, de ha jobban megnézed a tükröt, látod, hogy gőzölög az autó. Aztán egyszercsak megáll.
Nem olyan, mint pl. a Race07-ben volt, ahol rámszóltak a boxból, "suspension problem", de ugyanúgy mentem tovább.
Ez a fajta sérülés nem mindíg, nem minden autónál jelentkezik, de gondolom beleszámolták, hogy bizonyos autóknál elég érzékeny helyen mennek a hűtőcsövek. Ezt nem tudom pontosan, csak gondolom, hogy odafigyeltek rá."Vizuálisan azért eléggé törnek az autók,"
Ez már egy elég régi, több hónapos videóm. Focus ST kapott elöl egy keveset
De ennél nem volt más probléma, lehetett nyomni tovább.
[link][ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- OLED TV topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Suzuki topik
- Gumi és felni topik
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Vezetékes FEJhallgatók
- További aktív témák...