Új hozzászólás Aktív témák

  • proof88

    addikt

    válasz Frenky89 #16454 üzenetére

    igen? hát most bevallhatnék egy-két ciki dolgot ... :D amilyen elképzeléseim voltak a setupolásról az elején :D
    azt már elmondtam hogy én tavaly szezon elején, ausztráliában úgy mentem, hogy egyrészt elég magasan volt az autó alja, mert hogy kemény rugózás volt, és ezen felül elöl magasabban volt az autó mint hátul :D egyáltalán nem volt optimális leszorítóerő, vagy ha igen, akkor az az irreálisan meredek szárnyak miatt volt amikkel kompenzáltam ezt a fost :D :D innen nem nehéz fejlődni :) Nem tudom hogy te melyik pályánál csatlakoztál hozzánk, de talán Barcelona lehetett az, mert sztem ott debütáltál és egyből megnyerted toronymagasan a futamot. Köpni-nyelni nem tudtunk. Én biztos fejlődtem addigra setupolásban, de elég láma voltam még. Kanadában is szétvertél minket, ott pedig a topspeed is számított meg a gyorsulás. Na most én Spában jöttem rá először, hogy mindaddig FOS volt a váltóm, ugyanis én sosem vittem el 19000 közeléig a motort 7-esben, hanem mindig hagytam "tartalékot", hogy szélárnyékban rá tudjak gyorsulni az előttem lévőre. Érted, 20 körös futamból néha szélárnyékban legyen tartalék, a maradék összes körben meg alszik a motor :D Szóval a szükségesnél hosszabb váltóval mentem minden pályán, Spában jutottam el odáig hogy ezt nem így kéne. Spában javultam emiatt, és Monzában is. Ott már pariban voltunk. Onnantól kezdve jó voltam, leszámítva Szingapúrt ugye. Spa előtt fellángolás már Hungaroringen is volt, de annak az okát nem tudom mert valami másfél mp-cel gyorsabb voltál hotlapsban mint én vagy bárki más, de versenyen tartottam a tempótokat, aztán Sub-S kiesett és gyakorlatilag az döntötte el kettőnk között a meccset hogy én tizenakárhány mp-et álltam a boxban mert későn hívtam a szerelőket. Ott emlékszem hogy a gumi melegedés nagy issue volt a bmw-nél, és nem akart kanyarodni eléggé néhány kör után, de maximalizáltam a hátsó stabilizátort hogy túlkormányzottabb legyen a kocsi, és bár 1 körön továbbra sem voltam gyors, versenytempóban ez sokat segített.

    Szóval nekem azért volt honnan hová fejlődnöm tavaly. Én tudom a konkrétumokat, elmondtam. :) Monzában sikerült legyőznöm téged mert a poleból rajtoltam és kanyarra voltál belőve, ott meg nehéz előzni, a szélárnyék meg nem volt elég. De aztán Szingapúr megint off kategória volt számomra. Aztán Szuzukában nem tudom hol végeztél de ott már elég volt minden összeszedett setupolási tudás hogy gyors legyek.

    szerk.: de ott már Farkas is nagyon gyors volt. Verseny elején kisodródtam, alig értem utol az utolsó körre de ő nyert. Azt nem tudom hogy Farkashoz képest hol voltál akkor, miért voltál lassabb Szuzukában. De akkor Farkas nagyon gyors volt. És akkoriban már aszimmetrikusra állítottam a nyomást meg a felfüggesztést is. Ja ezt Ervintől tanultam el Törökben, hogy az aszimmetrikus beállítás mennyire tud segíteni. :) Gyakorlatilag futamról futamra tanultam újabb és újabb dolgokat.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák