Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fitzgerald

    veterán

    Kicsit megkésve érkeztem a partyra, de inkább később, mint soha. Pár éve megvan már a játék, olyan 3 éve el is kezdtem pécén, de pár óra után feladtam (talán Morgan irodájáig jutottam annak idején), valahogy nem tudta fenntartani az érdeklődésemet.
    Az enemy design sem nyűgözött le igazából, a mimic meg a phantom unalmas, generikus ellenfeleknek tűntek első blikkre.
    Ezek a nagyfejű, nagykezű, eltúlzott vonású karakterek meg kifejezetten nem tetszettek már a Dishonored-ben sem, aztán az első 10 perc során kiderült, hogy ugyanaz a lead artist aki a Dishonored karaktereit is tervezte...
    Szóval egy ilyen "hát majd valamikor, talán..." -felkiáltással gyakorlatilag évekre elfeledkeztem a játéról.
    Kb. egy hete elkapott a "kéne játszani egy kis BioShockot"-láz, ami időszakosan kiújul nálam.
    Csak hát a BioShock-ot vagy 6x végigjátszottam az évek során (a másodikat csak egyszer, az Infinite-et vagy 4x), úgyhogy tudtam, hogy nem kötne már le igazán egy teljes végigjátszás erejéig.
    Aztán beugrott, hogy ott van még a Prey, amiből még nem láttam túl sokat igazából.
    Az Arkane játékokkal nekem általában az a problémám, hogy gyakorlatilag az összes játékuknak van egy ilyen "ezt márt láttam valahol, kopi szaga van" -felütése (azzal tisztában vagyok, hogy egykori Looking Glass/Irrational/Ion Storm kulcsemberek is dolgoznak az Arkane-nél, és ezen fejlesztők jó része dolgozott is azokon a legendás játékokon - System Shock, Thief, Deus Ex, Half-Life, BioShock - amelyekből az Arkane ihletet merít).
    Végül is maga az Arkane is dolgozott a BioShock-on (a másodikon).
    Félre ne értse senki, szeretem a játékaikat, az Arx Fatalis óta ismerem a csapatot, minden játékukkal játszottam.
    Csak én mindig úgy éreztem hogy nem igazán találtak még magukra, nincsen saját identitásuk, még ha a játékaikat elképesztően profin is rakják össze.

    Szóval elkapott a BioShock-láz, és Youtube-on belefutottam néhány videóba, amelyek a Prey méltatlan sorsával foglalkoznak, illetve ennek okait firtatják.
    Úgyhogy úgy döntöttem, hogy egye fene, újra nekiesek, hadd lássam igazuk van-e.
    És most, 25 órányi játék után, a Prey első végigjátszását követően csak haragudni tudok magamra.
    Ez egy ki-bebaszott jó és elképesztően igényes játék lett, le a kalappal.
    Sajnálom, hogy nem voltam elég kitartó, és megfosztottam magam ettől az élménytől annak idején.
    Talán pont az első BioShock után éreztem a jelenlegihez hasonló katarzist, nem volt azóta másik immersive sim, ami ennyire berántott volna.
    Öt nap alatt játszottam végig, de a fejlődési rendszert, a játékmenet változatosságát, a sztori komplexitását számításba véve még jó néhány végigjátszás vár rám valószínűleg.
    Vagy 7-8 megodatlan mellékküldetés maradt a logban (és ki tudja mennyi lehet még, amibe bele sem futottam) amikor végeztem a játékkal, és a typhoon neuromodokat még nem is próbáltam ki...
    Ahogy ezekben a retrospektív videókban is többen kiemelték: a BioShock mellett ez a játék is abszolút megérdemli a System Shock szellemi örököse címet.
    Remélem lesz folytatás.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák