Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • lo_jo

    senior tag

    válasz F-ECT$ #119752 üzenetére

    Ez így messze nem igaz, sőt, több helyen is erősen sántít. Iszonyatosan túlbecsülöd a PC-s gamer piacot. Nem is értem, honnan jön a 100 millóhoz a "realista" :D 1,5 milliárd. Ne irodai PC-t, ne horgolt terítővel letakart családi 1366x768-as, U-s procis netezős laptopot számolj, hanem a gépigények alapján az elmúlt 5 évből erős középkategóriás gamer gépeket, azokból jóval kevesebb van a piacon.

    Ráadásul még mindig azt látjuk, hogy a PS megjelenés után évekkel később jön a PC port. Az, hogy a jóval erősebb PC-n (ahol MSRP áron csak a VGA majdnem 2 PS5 ára) jobb minőségben fut, nem meglepő, de ez meg az egyébként sem túl vastag piac igen kicsi szelete. A többség legjobb esetben még mindig a prev és current gen közötti állapotban fogja futtatni, mert pl. a Steam HW Survey (tudom, nem pontos, de kb. az arányok stimmelhetnek) alapján a top10 VGA-ból 1 erősebb, mint a PS5 GPU, 1 nagyjából ott van, a többi pedig SOKKAL gyengébb. Az első 4-ből a 2060-nak van 2022-ben is érelmezhető ereje, de maximum fullHD-n, mégis ez a 4 kártya (1060, 1650, 2060, 1050ti) kitesz ~23%-ot. Az első valós 4k-ra alkalmas kártya a 16. helyen a 3080, kőkemény 1,69%-os értékkel. Ezt figyelembe véve a 1,5 milliárd nem túlzás, hanem teljes fogalomvesztés.

    Egyébként meg ismerni kell a játékipart és úgy en bloc a szoftverfejlesztést. Egy később megjelent PC port nem vesz el semmit sem minőségben, sem tartalomban a játéktól, de még a következő címtől sem. Amikor 7 éves fejlesztési ciklusról beszélünk, akkor azt nem úgy kell érteni, hogy 7 évig mindenki folyamatosan dolgozik egy játékon. Baromi sok idő a preproduction állapot, ahol fejlesztők közül max a core engine csapat csinál valamit (ami akár a következő 2, akár 3 címre is megalapozza a jövőt), a többi a kreatív csapat és egyéb engineering. Az átlag gamedev majd a második felében vagy akár a harmadik harmadában kódol. Amikor viszont ők dolgoznak, akkor meg már az engine-ért felelős csapat nem nagyon fog hozzányúlni a cucchoz, csak ha valami nagyon égető problémát találnak. A PC port pedig nagyrészt az engine-t érinti, nem kell új animáció, nem kell új sound engineering, nem kell írni, kreatívkodni, tehát amíg készült a PC port, párhuzamosan mehet egy DLC és/vagy support a régihez és már dolgozhatnak az újon.

    A másik része meg az örök igazság: szarból nem lehet várat építeni. Ha nem teszel le egy minőségben jó alap játékot, akkor abból nem lesz a PC portoláskor egy jól optimalizált cím, így garantált a bukás minden platformon.

    A GaaS sem ördögtől való, csak mindenki a lehető legrosszabb példákra emlékszik. Ha van jó példa, azt a legtöbb esetben az ember hajlamos elfelejteni a sok rossz között. Az is igaz, hogy sok szarra jut egy jó, de nem lesz automatikusan minden GaaS játék NBA Casino 2K23 meg FIFA Lutra Album 23, ahol játékmenetet befolyásol a beletolt pénz. És attól sem kell félni, hogy a multi/GaaS játékok megölik a single címeket, ezt még a pénzlehúzás királyai (EA, T2) sem merik meglépni, mert iszonyatos ellentámadást kapnak.

  • keIdor

    titán

    válasz F-ECT$ #119752 üzenetére

    Mindig is fognak PS-t venni az emberek, a PC igaz sokkal gyorsabban tudja jobb minőségben futtatni a játékokat, de sokkal drágább is, ha látványosan a PS5 szintje fölé akarsz menni. Simán a PS5 öt-hatszorosát is meghaladó összeg lehet a vége, vagy még több.

    ¡GLORIA A LAS PLAGAS!

  • Gorgonka

    tag

    válasz F-ECT$ #119752 üzenetére

    Szerintem ezek a dolgok nem így működnek. A PC-s portokat másik csapat fogja készíteni. Először elkészül a PS verzió, aztán utána portolják PC-re is. Vagy valamennyire párhuzamosan fejlesztenek, de a fő platform attól még a PS marad. A legtöbb játékból jelenleg is csak dinamikus felbontás mellett tud 60+ fps-t kisajtolni a PS5 (számomra ez csalódás is). A PS-es optimalizációra nem lesz hatással a PC verzió, hiszen másik csapat fogja végezni.
    Azt se felejtsük el, hogy rengeteg jó játék jelenik meg PC-re is. Ettől nem lesz kevesebb jó PS-es játék :). Ha jobban megnézed a PS-es címeket, azok igazából tök egyforma játékok: intro -> felfeledezés -> lövöldözés -> átvezető -> felfedezés -> lövöldözés -> átvezető ->felfedezés...Nagyjából ez a tipikus PS-es recept, ezt nem lesz nehéz ezentúl is garantálni.
    Én is nagyon szeretem az Unchartedot meg a többi hasonló PS-es címeket, de azért nem olyan nagy dolog ez szerintem.

Új hozzászólás Aktív témák