-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Primary92
senior tag
Sziasztok!
Egy ideje tervezgetem az autó vásárlást, aztán most talán az Octaviák jönnek be legjobban. Az autóra kb. 600000 Ft-om van, így a 2000-2001 körüliek jönnek szóba, abból az 1.6 literes benzines fér bele az árba. A kérdésem az lenne, hogy az 1.8-as vagy az 1.8-as turbós megéri-e a felárat, illetve a turbósat választani mennyire rizikós így 15+ év távlatából? A fogyasztásuk milyen az 1.6-hoz képest?
-
Primary92
senior tag
Sziasztok!
A hétvégén vezettem egy 1.9 TDI (110 LE) B4 Passatot, aztán bejött.
Nem kell nekem a Passat méret, szóval Golf 4 Variant, vagy Octavia 11.9 TDI-vel szerelet változatába beneveznék.Két hasonló árú darab közül melyiket választanátok és miért? Melyikhez olcsóbb az alkatrész, illetve a fenntartás?
-
Primary92
senior tag
Sziasztok!
Régóta töröm a fejem autóvásárláson, de most már egyre inkább elkerülhetetlen. Az autó főleg hosszú utakra kell, városi szaladgálás csak alkalmanként lenne.
Ismerősök tapasztalatai alapján 1.9 TDI-vel venném (66kW vagy 81kW). Mindenképpen nagy csomagtartó kell, mert biciklit meg sok cókmókot szoktunk magunkkal vinni. Ebből kiindulva sokáig 5 ajtós Octavia 1-re voltam ráálva, de meg előjött az A4 Avant is lehetőségként.
Viszont a családi kupaktanács most úgy döntött, hogy ne költsünk rá most millió felett, inkább húzzuk ki valami olcsóbbal 2-3 évig, aztán majd akkor beruházunk egy korszerűre.
Így maradt a Golf 3 Variant, mert szeretnénk az autó árát nézve 600 000 forint körül maradni, cakli pakli se nagyon lépje át a 700k-t.
Olyan autót keresek, amivel el lehet indulni egy 2x 1000 km-es útnak is akár, illetve olcsón fenntartható.
A fentiek fényében jó választás lehet egy Golf 3?Felszerelést illetően szeretnénk klímát, vonóhorgot, ABS-t, légzsákot.
-
Primary92
senior tag
Audi A4 Avant (B5) facelift utáni // Skoda Octavia I facelift utáni
1.9 TDI 66 kW
Azonos áron melyiket választanátok vagy nem választanátok, miért?
Mennyire számít az, hogy a széria utolsó darabjai közül választok, vagy azoktól 3-4 évvel öregebbeket.
Azt hiszem ezek maradtak játékban, de egy Golf IV Varianttól sem riadnék vissza, de az külsőre, betérre nem igazán jön be.Érdemes lehet ezeket külföldről behozni?
-
Primary92
senior tag
-
Primary92
senior tag
Szóval a 131 lovas 1.9 PD TDI-től nem kell jobban tartani, mint a 110 lova 1.9 TDI-től?
Erről mi a vélemény? Octavia
-
Primary92
senior tag
Altalanossagban egy mkI Octavia, vagy egy mk1 A4 fenntartasa dragabb (alkatresz, stb.)? Van szamottevo kulonbseg?
-
Primary92
senior tag
Sziasztok!
Még mindig nem sikerült dönteni az Octavia 1 és a B5 A4 között.
Első saját tulajdonú / fenntartású autó lesz, így 7-8 év után. Azt vettem észre (egyelőre csak a fotelből), hogy nem sokkal drágább az A4 hasonló futással, korral, és jobb felszereltséggel, mint az Octavia.
Számottevően drágább egy A4 fenntartása? Hol van a kutya elásva? A fenntartás is fontos szempont.Mi a véleményetek az utólagos vonóhorogról? Sajnos ha vonóhorgos autót keresek, akkor eléggé leszűkül a kör.
-
Primary92
senior tag
válasz molnarpeter #123333 üzenetére
Akkor inkabb a gyari.
Van valami oldal, ahol egyszeruen ossze lehet hasonlitani az alkatresz arakat? Fek, lengescsillapito, akarmi... -
Primary92
senior tag
1 millió körül (max 1.2) van értelme A4 B6-ot nézni a B5-tel szemben? A B6 újabb és nagyobb a csomagtér, de bonyolultabb a motor. Ez az ami szemet szúrt. Plusz eléggé az alját lehet ennyiért kapni a B6-nak.
-
Primary92
senior tag
[A4 B5]
A Xenonos fényszóróknak milyen extra költségei vannak?
A gyári hifikről merre találhatok valami alapos doksit? A CD tár min küldi a hangot a fejegységnek?
A quattronak milyen hátrányai vannak (csak kíváncsiság)? -
Primary92
senior tag
Az faceliftes A4 B5-nél milyen felszereltségi szintek voltak?
ABS, ASR, ESP melyikekben voltak? -
Primary92
senior tag
ESP-t lehetséges utólag beszerelni? (ABS van csak)
Van 3 kiszemelt példány, és közel is vannak, de a számomra teljesen megfelelő felszereltségűben nincs ESP.
A másik kettőben lenne ESP, viszont az egyik drága, a másik meg lelakottnak tűnik egy picit.A4 B5-ben hangilag megéri gyári Bose rendszereset keresni? Elég zenehallgatós típus vagyok, az igényesebb fajtából (nem a rendszámtábla zörgésében mérem a hangminőséget, simán hallgatok jazz-t vagy komolyzenét is a keményebb zenék mellett).
-
Primary92
senior tag
válasz zsolt19900 #124311 üzenetére
Számomra fontosabb lenne az ESP. Persze az ASR sem lehet rossz, de a kritikus esetekben az ESP többet jelenthet.
Én egy mezei ABS-szel szerelt autóhoz vagyok szokva, nincs tapasztalatom igazából, hogy télen, szar úton melyik mennyit számít. -
Primary92
senior tag
Alig talalok 2000 utani 1.9 tdi-s kombit 110 loerovel. Erdemes lehet megbirizgalni a 90 loeroset a 110-es szintjere?
-
Primary92
senior tag
Kicsit unom már a sok keresgélést, de szeretnék egy jó állapotú megbízható kombit (A4, Octavia, Golf, Passat)
A 110 lovas 1.9 TDI-ből kicsi a választék, és minél újabbat szeretnék.
PD TDI-ből melyiket szabad venni (~2000-2004)?
A 90 lovasból van újabb, de azt chiptuningolni lehetne max, viszont lehet, hogy rosszabbul járok, mint a PD TDI-vel.Autópályára kell, alacsony fogyasztással, kielégítő teljesítménnyel. A 110 lovas lenne a legjobb, de elég régi kocsik, ezért teszem fel a kérdést.
Sajnos kipróbáltam a Ford 2.0 TDCi-ket, ami azt hiszem 136 lóerős és 340 Nm-t tud. Nagyon megy.
-
Primary92
senior tag
1.8T vagy az 1.9TDI (110ló) vagy az 1.9PD (105ló) közül melyik a legkevésbé rizikós, illetve a legrizikósabb sok kilométerrel?
-
Primary92
senior tag
válasz Mágus2 #124952 üzenetére
Csak hát a szívó kevésbé lehet dinamikus, mint az 1.8T vagy az 1.9TDI. Igaz nem próbáltam, de kisebb bódéba a 116 ló elfogadható (Focus Ti-VCT), de ebbe több kéne. Viszont az 1.6-tól nagyobb szívó elég ritka.
A 96 kW-os PD nem problémás? Van olyan megbízható, mint az adagolós? Az adagolósba minden további nélkül belemennék, de a PD-től tartok, pedig gondolom azzal már akár élmény számba is mehet a vezetés, pályán is van tartalék benne. -
-
Primary92
senior tag
Ezekről az Octaviákról mi a véleményetek?
[link]
1.9 TDI 110 ló, L&K, tempomat, digit klíma, ESP, vonóhorog, szép belső, (memóriás ülés??), xenon, nincs ködlámpa[link]
Újabb 3,5 évvel, 1.9 PD TDI 130 ló, elvileg új kettőstömegű, kuplung, tandem szivattyú, 6 sebességes, ezen kívül a számomra fontos dolgokból elég sok hiányzik (tempomat, esp, vonóhorog, digit klíma), de laglább nagyon megy. Nem tetszik a színe, bár nem ez fog dönteni. -
Primary92
senior tag
Fót környékén ismer valaki megbízható szervizt? Dunakeszi Medic-car?
-
Primary92
senior tag
A Chip tuningnak van értelme, ha fogyasztásra akarok optimalizálni?
-
Primary92
senior tag
nem ide
[ Szerkesztve ]
-
Primary92
senior tag
Valaki kitudna segíteni egy 2001-es Octavia útmutatójával? Izzócsere, egyebek...
A rádióról is jól jönne. Angol nyelvű is lehet, de sajnos csak német van, az meg nem az erősségem. -
Primary92
senior tag
válasz molnarpeter #125148 üzenetére
Koszi.
L&K lesz. -
Primary92
senior tag
válasz molnarpeter #125171 üzenetére
A jövő héten megy vizsgázni. Ha minden jól megy, akkor szerdán már nálam lesz.
-
Primary92
senior tag
Honnan érdemes rendelni csomagtértálcát, illetve gumiszőnyeget a lábtérhez? Valami kulturált kinézetűt szeretnék. Eddig a családi autóban teszkósat használtunk.
-
Primary92
senior tag
Házilag mennyire egyszerű az Octavia mk1-ben a D2S xenon égő csere?
Ez elfogadható? -
Primary92
senior tag
-
Primary92
senior tag
Fogy a hűtővizem. Kb. 300 km-t mentem az autóval, amióta nálam van, azután cseréltek olajat, vezérműszíjat, vízpumpát, és hűtőfolyadékot.
Ezután mentem még 200 km-t amikor is másnap induláskor jelzett a gép, hogy azonnal álljak le, mert kevés a folyadék. Után töltöttem. Vissza megint 200 km, megint jelzett. Így kétszerre belement 8-9 dl. Utána még 30 km, bár nem jelzett, de kevesebb lett, aztán még 50, és megint jelzett. Összesen 1.5 litert kellett bele töltenem még.
Vasárnap száraz idő volt, mintha lett volna két kicsi folt az autó alatt, de többször nem láttam az eső miatt.
Az olajszint nem lett magasabb, nem habos, a víz sem tűnik olajosnak. Az autó jól megy, nem füstöl. A csövek nem kemények.
A szerelő szerint sem vizes az olaj, meg szemrevételezte a hűtőrendszert, nem látott szivárgást.
Itt tartok. Mit javasoltok? -
Primary92
senior tag
válasz kk831228 #125827 üzenetére
Lisztes?
Octavia 1 1.9 TDI, nem rég vettem.
Ha hengerfejes, akkor milyen összegre számítsak? Felújítást érdemes választani, vagy inkább egy újat? Tudom ez függ az állapottól is. Kb. 4-5 évre tervezek az autóval.
Őket ismeri valaki? Itt lennének a közelben.[ Szerkesztve ]
-
Primary92
senior tag
válasz molnarpeter #125842 üzenetére
Az lenne a jó, ha végre be tudnék állni a fűtött, szerelőaknás garázsba. Csak teli a költözésből ki nem csomagolt cuccokkal, időm meg nincs.
Figyelem. Tegnap megtettem 7-8 km-t három részletben (falu) aztán állt az autó pár órát. Két vízfolt volt alatta.
Reménykedem benne, hogy nem kell szétszedni a motort.