- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Crypto Trade
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Mobilinternet
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
birozoli7800
senior tag
Üdv mindenkinek!
Az lenne a kérdésem mekkora felnit rakhatok 3-as golf alá. Nem vagyok túl hozzáértő a témában de érdekelnének márkák is. Ár/érték arányban tudtok ajánlani valamit?
-
birozoli7800
senior tag
Üdv mindenkinek!
Egy ilyen helyzetjelző ledért rendőrök büntetnek?
-
birozoli7800
senior tag
Üdv mindenkinek!
Már 7 éve tulajdonosa vagyok egy 97'-es 1,4-es benzines VW Golf 3-nak. Eddig semmi problémám nem volt vele, de a napokban hidegen eléggé inog az alapjárat, (kb. 500-900-as fordulat) és sokszor előfordul hogy kuplungkinyomásnál befullad az autó. Van valami ötletetek mi lehet a problémája?
-
birozoli7800
senior tag
Üdv mindenkinek!
Adott egy 97'-es MK3-as 1.4 8V-es VW Golf. Pillangószelep tisztításban szeretném a segítségeteket kérni. Elég sok rémhírt hallottam már, hogy valamelyik kábel lehúzása után hibakód lesz az ECU-ban. Ezt hogyan lehetne elkerülni? Mi a pontos, és szakszerű menete az egésznek?
-
birozoli7800
senior tag
Üdv!
Adott egy 96'-os Golf III. 1.4 AEX motorkód 230K km-rel. 10 ezer km-enként volt olaj cserélve ENEOS olajjal. A minap egy hosszabb úton elkezdett egy nagyon furcsa csattogó hang jönni a motorból. Egyből vittem a szerelőhöz nézze meg honnan jöhet a hang. Másnap hívott, hogy a motor tiszta olajsár, az összes hidrotőke cserés, és a vezérműtengely is. Kérdeztem, mitől jöhettek elő ezek a hibák, a szerelő a nem megfelelő olajcsere periódusra gyanakodott vagy a nem jó minőségű olajra.
Kérdésem, hogy tényleg a rossz olaj minőség miatt kophattak el ilyen szinten az alkatrészek? Azon csodálkozom, hogy a régi autószerelőnk mindig azt mondta, hogy a legjobb minőségű ENEOS 10w40 olajat tette bele. Esetleg akkor előfordulhat, hogy mégsem az került bele?
-
birozoli7800
senior tag
Hát ez felháborító.. Fórumokat is olvasva, ennyi idősen ennyi km-rel ha karban van tartva, (én már pedig költöttem arra, hogy semmi ilyen jellegű probléma ne legyen), nem szabadna ilyen jellegű kopásnak jelentkeznie. Előbb rohadna el mint, hogy motor hibás legyen.
mod: Lényeg, hogy elvileg az új szerelő kipucolta az olajsártól, megjöttek a hidrotőkék, szimeringek, vezérszíj, és elvileg össze rakja ma.
Vezérműtengely újan 60 ezer magyar forint körül mozog, hát nem szívesen költ az ember ennyit egy ilyen idős autóra, elvileg van egy közeli bontóban egy jó állapotú, ma megnézi a szerelő, hogy valóban használható -e.(#86186) focvis: A hibát egy új szerelő tárta fel. A régi azt mondta "most nem ér rá".
[ Szerkesztve ]
-
birozoli7800
senior tag
Most hívott a szerelő talált vezérműtengelyt 15 ezer forintért jó állapotút. Elvileg ma össze rakja. Kíváncsi leszek milyen lesz.
-
birozoli7800
senior tag
Üdv!
Több mint egy hónapja írtam, hogy milyen problémák adódtak az autómmal. (VW Golf III. AEX 8v)
A hozzászólás óta kicserélték a hidrotőkéket, és a vezérműtengelyt. Kb. egy hónapot tudtam az autót használni utána új probléma jelentkezett, üzem meleg motornál alapjáraton ég az olajlámpa (az olajszint természetesen maximumon van), és gázadásra eléggé rángat is. Ezek milyen hibára utalnak?
Sajnos még most sincs túl egészséges hangja az autónak, csináltam egy videót hátha ezzel szemléltetni tudom a helyzetet.
[ Szerkesztve ]
-
birozoli7800
senior tag
Sziasztok!
VW Golf Plus 1.6 BSE autóban hideg idő beálltával frissen cserélt 10W40-es olajjal picit hallatszik a hidrotőke hangja nagyjából az üzemi hőfok eléréséig. Mi ennek a motornak a gyári olaj előírása? Esetleg picit hígabb olajjal lehetne próbálkozni? 230 000 km van az autóban.
Ha igen pontosan milyen típust, milyen márkát ajánlotok? Azt hiszem Total van most benne.
[ Szerkesztve ]
-
birozoli7800
senior tag
válasz Mágus2 #161164 üzenetére
Ez azt jelenti, hogy érdemes cserélni? Jóval sűrűbb olajat töltött bele a gyári előírtnál?
Azért vannak kérdéseim mert most vettem az autót. Vásárlás után teljes vezértlés+olaj+szűrő cserét csináltunk. Nem használtam előtte az autót így nem tudom a régi olajjal milyen hangja lehetett. -
birozoli7800
senior tag
válasz Mágus2 #161172 üzenetére
Sziasztok!
Holnap megyek olajat vásárolni 1.6 BSE (motorú autómba. Mint ahogy a múltkor is írtam hidegen hidrotőke problémám van.
Jelenleg: Total 10W40 van benne.
Ezzel az olajjal amíg el nem éri az üzemi hőmérsékletet hallom a hidrotőke hangját.
5w30-as castrol vagy mobil 1 olajat ajánlottatok viszont vissza olvasva a fórumon sokat írják, hogy azt az olajat megeszi és 5w40 kell bele.
Mit javasoltok? Tényleg megeszi az 5w30-as olajat? Lehet 5w40-es olajjal is megszűnne a hidrotőke hang?
Szűrőből csak MANN márkájú ajánlott?Segítségeteket előre is köszönöm!
-
birozoli7800
senior tag
Sziasztok!
VW Golf Plus 1.6 BSE. Egy éve van nálam az autó. Először Mobil 5W40 volt a kocsiban egy cl sem fogyott 10000 km alatt, viszont picit csörgős volt a motor. Utóbb kipróbáltam a Castrol Edge 5w40-et. Július végén cseréltem az olajat, azóta 4700 kilométert mentem ebből 700-at pályán. Nivo-t ellenőrizve pont a minimum és maximum szint felén van. Maximum szintre töltöttem a cserénél tehát max. 2-3 dl olajat ehetett meg ez idő alatt. Normális olajfogyasztás még ez? Érdemes szerelőt keresnem vele?
-
birozoli7800
senior tag
Sziasztok!
Kérdésem lehet kicsit bugyuta lesz viszont, az interneten böngészve nem találtam sehol megfelelő, kielégítő választ rá.
Kérdés nem más mint az olajszint megfelelő ellenőrzése, nivo pálca használata. Mint már páran tudhatják 1.6 bse motor kódos golfom elkezdte "csipegetni" az olajat (Edge 5W40). Hamar meg is nyugtattatok miszerint az olajfogyasztásom mértéke még egyáltalán nem ad okot idegeskedésre, viszont én azóta hetente bőszen figyelem autóm olajszintjét.
Mikor ellenőrizzük a nivon az olajszintet?
- Teljesen hideg motornál. (Észre vettem, hogy hideg motornál mintha sűrűbb lenne az olaj a pálcán mutatott szint kevesebbet mutat mint üzem meleg motornál.)
- Üzem meleg motor leállítása után egyből. (Itt már lényegesen "folyósabbnak" tűnik az olaj, viszont a felkavart olaj miatt még csalós lehet szerintem a mérés.)
- Üzem meleg motor leállítása után pár perccel. (Itt mutat a legtöbbet a nivo.)
Melyik verziót használjatok?
Minap teljesen hideg motornál max-ra töltöttem az olajszintet, ez üzem melegen 3-4 mm-el maximum szint fölé ment. Kell -e ez esetben leengednem az olajból?
-
birozoli7800
senior tag
Sziasztok!
A családban két db golf plus van. Az egyik 1.4-es BUD motorkód a másik 1.6 BSE.
Az 1.4-nél a castrol olajválasztó az 5w30 edge C3-at hozza ajánlott olajnak
az 1.6-nál pedig 5w30 edge ll-t.Mi a különbség a két olaj között? Van jelentősége, hogy milyet töltünk bele?
-
birozoli7800
senior tag
Sziasztok!
Mindig én cserélem az autómon az olajat már hosszú évek óta. Nem vagyok szakember viszont "eddig" úgy gondoltam, hogy a folyamatot nem lehet elrontani. Így történt ez a tegnapi napon is mikor leengedtem golf plus 1.6 bse motorkódú autómból az olajat. Szokás szerint vártam fél órát nyugisan csepegjen ki teljesen, ezután vadi új mann szűrő fel, vadi új olajleeresztő csavart pedig elkezdtem visszacsavarni. Igen am azonban mikor megszorult azzal a lendülettel túl is fordult. Éreztem, hogy gond lesz.. Csavar ki láttam egy minimális forgácsot a csavar menetein... Gondoltam nagyon szuper elnyírtam a menetet. Beletekertem a régi csavart éreztem, hogy megszorult és nem is húztam tovább. Olajjal feltöltöttem most mászkáltam vele csöpögést egyenlőre nem vettem észre.
Szerintetek merjek így vele járni? Pont hétfőn indulnánk balcsira nyaralni oda vissza röpke 700 km.. -
birozoli7800
senior tag
Sziasztok!
Munkába járós Golf plus 1.6 BSE motorkódú 2005-ös évjáratú autóm lassan porrá rohad, rákényszerültem a cserére.
Napi 20 km-re használnám az újabb autót, lehető legkisebb anyagi ráfordítással. Skoda Fabia - Seat Ibiza autókat nézegettem 2012-2014 körüli évjáratokban. Mennyire tartós a karosszériájuk, ezek is hajlamosak a korrózióra mint a golfom?
Milyen motorral érdemes őket megvásárolni?
Nem élményautót szeretnénk, hanem a lehető legköltséghatékonyabban munkába járjak, és heti 1-2 nagy bevásárlást eszközöljem vele. Az 1.2-es háromhengeres motorokkal szerelték nagyrészt azt látom a hahun. Ezeknek milyen gyermekbetegségeik vannak? Láncproblémák itt is adottak mint a korai tsi motoroknál? Olajfogyasztás előfordul?
1.4-es 4 hengeres gondolom jobb választás lenne, de ritka mint a fehér holló..
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Formula-1
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen