Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • szőröscica

    addikt

    válasz TaaT #73555 üzenetére

    Ebben egyébként teljesen igazatok is van.

    A dolgot több szempontból kell és érdemes nézni. Új autók esetén a dízel jellemzően drágább, kevés futásra ezért nem érdemes venni (legalábbis ki kell számolni, hogy mikor hozza be az árát). Pl. anyám dízelt vett magának 9 éve, most van benne 85 ezer km. Felára jelentős volt, az amortizáció pedig rég megtörtént, nem tudná többért eladni, mint egy hasonló állapotú benzinest, sőt. Mivel nem szervizkönyves, senki nem hinné el, hogy a futása annyi, amennyi, hiába újszerű a beltere és megkapta a karbantartást gyári Ford alkatrészekkel mindig. Mostani eszével szerintem ő is egy simán 1.4 benzint venne.

    Használtnál pedig szerintem azért mondják az emberek, hogyha keveset mész, akkor benzinest vegyél, mert a dízel valóban keveset fogyaszt, de nem tudhatod, hogy előtted milyen gazdája volt, milyen sora volt az autónak. Lehet elmegy 100 ezer km-t gond nélkül, az 10 évbe is beletelhet, ha keveset járnak vele, de lehet, hogy 5 ezer km múlva letérdel a nagynyomású vagy a turbó.

    Szóval gondolom ez a kevés futásra benzines autót vegyél tanács amolyan kockázatcsökkentő jellegű. :)

    És fel lehet szállni a szopórollerre egy autóval, ha balszerencsés vagy, én pl. a 0km-el vett dízelemre eddig annyit költöttem dízelségéből adódó hibákra, hogy járhattam volna egy két literes benzinessel is helyette. És bizony még turbócserém nem is volt, attól tartok lassan az is esedékes lesz. :(

Új hozzászólás Aktív témák