-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Morris
veterán
Urak!
Visszatérve a gumi peres/nem peres kérdéséhez! (Csak egy gondolat)
Kiskokó szeretne nagyobb felnit (szerintem azonos kerékátmérővel) egyéni szuverén joga.
Csakhogy a 205/55-ös gumi falmagassága 112,75mm.
Sokunknak ez a méret bőven megfelel a magyar utakra, ezért is lepődtünk meg sokan, hogy bátorság kell ennél jóval kisebb falmagasságú gumira beruházni. Számomra ez a méret pont megfelelő (mármint a 205/55) A komfortot még nem csökkenti radikálisan egy 2-2,2 barra fújt levegőmennyiséggel sem.Kiskokó: Ne érts félre, nem basztat senki, csak kifejtettük a véleményünket. Elvégre ez fórum.
Ha megnézed mondjuk a 225/40 falmagassága 90mm, a 245/45-é már több mint 110mm. Szerintem ennél a 110mm-nél vétek magyarhonban alá menni. De ezt majd az egyéni preferencia rendszer eldönti. Meg persze a pénztárca és a futóműveshez szaladgálás által felemésztett idő. Szép a nagy kerék meg minden (ha bírja a motor, akkor meg pláne - mondjuk nem 1.4-ről van szó, hanem ahogy írtad 3000-es TDI-ről), de ha a komfort nagyon csökken akkor némelyikőnk szerint nem érdemes feláldozni ezeket az esztétikum oltárán!
Nem beszélve arról, hogy minél nagyobb a gumi annál drágább, hogy a fene enné meg... -
Morris
veterán
És benzinből milyet és hol érdemes tankolni?
Én jelenleg az Agip 95-ösét tankolom. De csak a -8ft/l literes Forensis kedvezmény miatt. -
Morris
veterán
Nem is mondtam, amikor volt ez az üzemanyagcső-csatlakozós bohóckodásom, próbaképpen visszaalakítottam az EGR szelepemet. (magyarán visszacsináltam a levakolást)
No azóta az autó ismét rángatózik kicsit sebességtartásnál.
Létezik, hogy ennyire el lenne koszolódva maga a szelep, vagy mi az isten van vele?
Ha le van vakolva, akkor tökéletesen működik, viszont olyat produkált néha az autó, hogy egy-egy random gyorsításnál rántott egy kibaszott nagyot a motor. WTF mondom?Erre valaki tud valami gyógymódot? Illetve egy magyarázat is elegendő lesz!
-
Morris
veterán
válasz FoBCRaistlin #37098 üzenetére
Nekem is 10 évig bírta a gyári akksi a golfban. Azóta egy Zap akkumulátor van benne (64Ah), 2éves csillaggarázs és nincs probléma szerencsére.
-
Morris
veterán
Urak!
Chip-es kérdeés jön!
Ha a dízel vasakat olyan jól lehet chippelni, és lesz jó sok nyomaték meg lóerő, akkor eredetileg a gyárban miért úgy vannak bekalibrálva a vezérlők ahogy?
Ez miért van? -
Morris
veterán
válasz Fritz Teufel #37362 üzenetére
Ne foglalkozz vele. A 110-et ez is viszi. Kis motor, hamar bemelegszik, ha óvatos vagy akkor fogyasztásügyileg is karban lehet tartani.
Nekem is 1.4-es van 72 lóval
(azért ennyi, mert 3 ló sztem elszökik a gyűrűknél )
De majd kiskokó beszámol róla, hogy milyen az amikor otthagyja az 1.4 a 3ezres tédéijét.
A tejszínhab meg majd jól összekeni a szélvédőjét amit leránt az enyémről a menetszél![ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
Azért csak lehet "csippelni" az én kis 1.4 16V AHW-met is! [link]
-
Morris
veterán
Száguldás kétszázzal - nyomod a féket és nyorsul a vas
elég veszélyes... -
Morris
veterán
válasz Kicker #37497 üzenetére
Semmi baja nem lesz az autónak. A gyertyáknak meg pláne. Szerintem csak másabb az adalékolás. Emiatt. létezhet az alacsonyabb fogyi. De én szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban. Ha kevesebbet eszik, de drágább az üzemanyag, akkor ugyan miért ne tankoljak máshol?
Lefordítva, nem hiszem, hogy annyival kevesebbet eszik, hogy megérje azt tankolni.De ezt mindenki saját maga dönti el.
rob210: szerinted?
A TC cikkei 80%-ban vicckategórába illők. - de ez megintcsak saját vélemény, elnézést ha ezzel megbántok valakit!jah, van most egy BMW E36-os cikk is az index főoldalán. El vannak szállva, hogy mekkora olcsóság minden, meg hgy megéri külföldről behozni és felújítgatni/karbantartani. Egy nagy hazugság az egész. A laikust simán meg tudják téveszteni.Még az én kis vasam szervizelése is megüli a pénztárcát...nemhogy egy bmw-é.
[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
-
Morris
veterán
má megint ez az 1.4 gyenge téma.
Nem gyenge. Beülnél az enyémbe, igencsak meglepődnél. Még ugyan jól húz.Volt most egy kis sportom a kétsávoson körforgalomból kifordulva 2-es padló, majd 3-as és így tovább.
Előttem egy 1.9 TDI audi ment (asszem 2002-es kiadás) Nem csökkent a távolság köztünk 120-ig. Pedig láttam, hogy nyomja neki (csak úgy füstölt néha a kéménye) - épp előzésben voltunk mindketten.jó érzés volt.
-
Morris
veterán
válasz Mágus2 #37606 üzenetére
óra szerint 63000kmnél volt gyűrűzve. Így vettem sajna. Az előző tulaj gondolom szénné hajtott hidegen.
Egyébként lassan csak álmodozni fogunk az 1.8, meg 2000-es motorokról, mivel sajnos nagyon haladunk a downsizing felé. Minél kisebb motorok, annál nagyobb fordulat. Ez nyilván több kopást fog eredményezni és persze jóval rövidebb motorélettartamot.
Éljen a tervezett elavulás és a pörgő gazdaság
Mágus: Az a baj ezekkel a motorokkal, ha hajtják őket, akkor sokat forognak, rövid bennük a váltó, mint az élet.
Ezért nem szabad tartósan gyilkolni őket, főleg pályán. Az erőtlenségüket a váltó áttéttel kompenzálták, ezért érzetre nem mennek rosszul. (mindennapi városi közlekedésre tökéletes)
magam sem fogalmazhattam volna szebben. Ez így igaz sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz FoBCRaistlin #37627 üzenetére
ne is mondd, az én gépembe az ékszíj feszítője 18k! hogy rohadna meg...
-
Morris
veterán
válasz Mágus2 #37643 üzenetére
ú b*meg, ez de de kemény Még a gumit is kiszakítaná egy-két kátyú, annyira élesnek tűnik a széle.
zoo8800: sajnos a szívómotorok esetében ez igaz. A turbós vasaknál meg nagyon vigyázni kell a csigára, mert kellő odafigyelés nélkül simán ki lehet nyírni a csigát és a motort is (gondolok itt arra, hogy a turbót érdemes visszahűteni, hidegen nem nyomjuk, olajnyomása megfelelő legyen stb). Ennek javítási költsége meg már jóval magasabb, mint a régi "jólbevált" szívó motoroké. Így sajnos megint eljutottunk oda, hogy drágább alkatrészek (és szerényebb anyagminőség) - hamarabb tönkremehetnek - pörgős gazdaság
ESP - na, pont ezt írtam.
[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz FoBCRaistlin #37671 üzenetére
csak nem sok lett az olaj?
-
Morris
veterán
válasz FoBCRaistlin #37674 üzenetére
anyáááám borogass
-
Morris
veterán
válasz #00809728 #37938 üzenetére
Én is rendelek egyet hamarosan. Már korábban is nézegettem. Márciusban úgyis viszem műszakira a vasat, majd ott kiderül mennyire volt hasznos.
Azt tudom, hogy 2 évvel ezelőtt olyan magas volt a HC mint állat. Ja és Co-n is megbukott, szóval katalizátort kellett cserélni. De ez már 7 éve megy így - minden műszakin új katalizátort kapott. -
Morris
veterán
-
Morris
veterán
válasz dJ Peer #38183 üzenetére
áh, nálam az ebay felejtős. szeretem látni amit veszek.
Bosal kipufogódobot tudok össz 24k-ért (középső és hátsó dob). Plusz amennyiért felhegesztik.
Katalizátor lesz kb 30 vagy 40k. lengécsillapító garnitúra 50k.
100-at verdesi felülről... remélem nem így leszbitpork: 6 év alatt?
Eleve töröttek voltak a gyűrűk. Plusz a motorvezérlőm is szar volt (így vettem - életem első autóját) Persze azóta már okosodtam.
Azt hiszem, ezt úgy szokták mondani, hogy kezdők oboája...Ja és 4 éve kapott új nyári gumi garnitúrát. (100k)
[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz Kiskokó #38192 üzenetére
Jóvammá...
akkor a gumi helyett: 3 db kopogásérzékelő (igen 3 db, mert mindegyik ostoba szerelő újat vetetett velem, mert azt mondták az a jó - szóval 3x 30k = 90k)
akkumulátor jöhet?
első két ablakemelő szerkezet - 19k (szerelő által beszerelve) és utas oldali (8.490.- általam beszerelve)
olaj, gyertyák, szűrők.....áh nem is mondom tovább....k*va sokba van má...ESP: Luxus verda, luxus fenntartási költségek
probizz: A lehető legjobbak!
[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz FoBCRaistlin #38323 üzenetére
de gonosz!
ESP: Nekem továbbra sem szimpi! Amilyen a belseje, úgy vigyázott rá?
Amúgy nem tűnik rossznak, de miért annyi amennyi?
[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
Parkolok ma a tesco parkolóban. Vásárlás után odaérek a vashoz, látom festéknyomos a bal hátsó ajtó és be is van horpadva. Kiderült rányitották a másik kocsi ajtaját.
Letakarítottam szépen de a 4centis horpadás megmaradt. Megvártam a tulajt, beszéltem vele, hogy mi legyen. Én voltam ott előbb és szépen levezettem neki a történést. Vitatkoztunk keményen, (nem akarta beismerni) majd fél óra tanakodás után, elköszöntem és eljöttem.Kibaszottmód bosszantó, hogy az ember próbál vigyázni a saját autójára és más ebbe oly módon szarik bele, hogy az már félelmetes. A legnagyobb baj az, hogy nem tudok ellene mit tenni. Ez semmi ahhoz, hogy a rendőrség is foglalkozzon vele. A biztosító szintén nem szeret fizetni, így ők is lexarják. Csak egy sima, apró külsérelmi nyom.
Esküszöm veszek egy kispolszkit és én is rányitom az ajtómat más autójára. Ezek után cseppnyit sem fog érdekelni, hogy milyen kárt teszek a másik autójában. (És innentől nincs már "tisztelet a kivételnek" hozzáállás sem!)
Befejezetem!A bal első ajtóm tavaly lett ugyanilyen egy seggfej miatt. Persze őt nem tudtam tetten érni.
[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
"sszátok meg, ilyen a magyar mentalitás... És az a baj, hogy eddig én is úgy voltam vele, hogy a máséra is vigyázok, pláne a sajátomra.
Oké, hogy 12 éves az autóm, de akkor is. Ezzel a szarral most 50e-rel kevesebbet ér.
Ja, mondta ott helyben, hogy megjavíttatja egy lakatos ismerősével. Mondom, ne nézzen már madárnak, ha innen elmegyünk, akkor a büdös életben nem találkozunk soha többet. Meg majd együtt elmegyünk perszepersze...
ja, meg ő is járt már így, és szépen lepolírozták az autót, meg ő már ezen nem pattog, hogy lett valami az autójával.
Erre elszakadt a cérna. Mondtam neki, azt csinál a saját autójával amit akar, úgy veri össze otthon vascsővel ahogy akarja, de nekem most ebből károm keletkezett, és én igenis foglalkozom vele.sajnálja - sokra megyek vele
áhhh, szétb*sz az ideg
-
Morris
veterán
válasz FoBCRaistlin #38590 üzenetére
Sógorom rendőr, fel is hívtam. Azt mondta, rendőr szinten nincs remény.
Betétlappal kapcsolatban meg megint nem történik semmi, mert annyira kicsi a sérülés, hogy csak bizonyos szögből látható.Tehát sem a fényezés, sem szín nem sérült. Ott kellett mutogatnom neki, innen, meg onnan nézze.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Vírusirtó topic
- VPN topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Linux kezdőknek
- [SoP] Rövid előzetesn az Alien: Rogue Incursion (PS5/PSVR2, PC, MQ3)
- Suzuki topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs