- Kibővítik a várost az ASML kedvéért
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Netflix
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Disney+
- Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
- Facebook és Messenger
- F-Secure termékek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Outlook topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
válasz fi:zi'k #27998 üzenetére
tudom, kipróbáltam a moto g-n is, de nem volt az igazi. a mi3, mi4 nagyon tetszetős készülékek, de méretben sem szeretnék bizonyos határokat átlépni, illetve árban sem. ha se méret, se ár nem számít, i6. ha méret nem számít, ár egy kicsit, akkor lumia 930. ha méret számít, ár nem, i5S. ha mindkettő számít, akkor meg valami használt szar is megteszi
-
rbalint88
addikt
válasz j.bravo #28008 üzenetére
két darab 625 és szokja meg de ha mindenképp android kell neki, akkor inkább a samsung, annak legalább van rendes szervize.
btw 735-öt nem látok sehol a telenóránál. amúgy ha nem lett volna jóáras 920 (legyen már holnap este), akkor 735-öt vettem volna, csak függetlenül.
-
rbalint88
addikt
válasz Real_Necro #28050 üzenetére
és még csak hétfő van
-
rbalint88
addikt
Egész jó eddig ez a 920. Borisz approved, ha nem működik, ütni is lehet vele
-
rbalint88
addikt
válasz j.bravo #28094 üzenetére
ha úgyis aláírsz két évet, inkább 735.
920: az ára miatt is vettem meg, hogy ha mégse jönne be, akkor bukó nélkül ki lehet szállni belőle. de egyelőre úgy tűnik, jó lesz. ha az akkuidő rendben van, akkor marad, főleg, hogy most tartaléktelefonom sincs, unokatesóm e52-jét meg nem tudtam feltölteni, remélem csak túlmerült az akku és nem az usb csati halálozott el. -
rbalint88
addikt
Whiskysek, figyelem:
Tecsóban (Bécsi úti), az alábbiakat láttam:
Jameson 0,7l 4599Ft
Johnny Walker Black Label 0,7l 6999Ft
Singleton 12y 0,7l 7849Ft
Bushmills 0,7l 4599Ft
Chivas 12y 0,7l 6999FtEzek mennyire jó árak, illetve melyik mennyire éri meg?
-
-
rbalint88
addikt
válasz Mercutio_ #28241 üzenetére
lassan eljutok oda, hogy a m4/3 is törlődik a kedvencek között, mert érdemi téma nem nagyon van, csak pöcsméregetés, hittérités, szellemi menstruáció és offolás.
megnézegettük ma Juszttal egymás motyóját (én az rx100mk3-at, ő a lumia920-at), egyre inkább lepörgök a technózásról, mert lassan tényleg elég lesz egy csúcskompakt mindenre, értsd MINDENRE. na jó, egy A7 manuálokkal elfér mellette lelassulni, elmélázni egy képen.
De a hobbistáknak _szerintem_ ennyi bőven elég lenne. -
rbalint88
addikt
válasz Freddy76 #28251 üzenetére
Persze, hogy jó, nem is azt mondom. De ha adott esetben nem tudnál róla/nem létezne ilyent tudó cucc, akkor tökéletesen elégedett lennél az x20-szal és örülnél annak, amit abból ki tudsz hozni, nem pedig szívnád a fogad, hogy "bezzeg az xe2+56/1,2-vel ezt milyen faszául meg tudtam volna lőni". Éééérted, az aránytalanságokon húzom fel egy kicsit a szemöldököm, hogy random hobbista beleöl többszázezret a fotóscuccába, hogy aztán ugyanolyan szar képeket csináljon vele, mint egy jobb kompakttal. De évente cserélgeti meg veszi hozzá az obikat, mert ő nagy fotós, rosszabb esetben lófaszjóska fotografííí, ezzel akár tehetséges embereket is a technózás felé mozgat a fotózástudományi fejlődés és a valós terepgyakorlat helyett. Szóval nem a technológiai fejlődéssel van bajom, hanem az emberek fejében túlmisztifikált dolgokról (pl szar a régi oly/pana 12mpix szenzor. aha, nézd meg jjeahh képeit, tényleg, fújszar...) és az emiatti amortizációval, meg marketingbullshittel.
-
rbalint88
addikt
válasz rbalint88 #28250 üzenetére
* Az A7 is csak azért kellene, mert örököltem jó manuálokat, ha ezek nem lennének, akkor az LX100 elég lenne egyedüli gépnek. Oké, a 75mm rövid. Viszont jó képminőségű teletartományt kis méretben, kis súllyal, olcsón nem lehet összehozni. értsd: ami belefér egy LX100 méretű gépbe.
-
rbalint88
addikt
válasz Real_Necro #28430 üzenetére
Nálunk 12 lakásos társasházban is az van. Most béleltettük ki hozzá a kéményt, nem volt egy fáklyásmenet...
-
rbalint88
addikt
-
rbalint88
addikt
válasz Real_Necro #28453 üzenetére
Ezt a mobilklimas dolgot kiprobalkm ruhaszaritashoz, koszi az otletet!
-
rbalint88
addikt
válasz TayRol #28475 üzenetére
egy tetőbox az astrához és némi türelem. ha nem nyűgöl, nincs baja, biztos nem cserélném el semmilyen dízelre, ami másfél millába belefér ott valam komolyabb dologi bekakál, az 100e és 1M között lesz.
amúgy octavia 2 1.9pdtdi. nagy, masszív és tartósabb, mint a focus. még az se szükséges feltétlenül, hogy kombi legyen, mert a csomagtartója valami elképesztően nagy. (gyári) tempomat utólag bele tud kerülni, nem világvége. -
rbalint88
addikt
válasz TayRol #28478 üzenetére
1,5-be csak a PD fér bele. abból is csak 1.9. a 2.0 (16V) botrányosan sok sebből vérzik. olajpumpa, pd elemek, stb stb. Más értelmes motor meg nincs hozzá, És sajnos semmi nem garantálja, hogy vételkor nem kell rákölteni azt a 200-at ugyanúgy a kötelező szervizre, mint amit az Astrára kellene. Máséflből inkább vennék egy olyan Avensist, mint az enyém és tartalékolnék a jövőbeni kiadásokra. Tempomat nincs, 5gangos, ellenben hely és csomagtér van, megbízható autó és ki lehet fogni normális állapotú példányt a megadott keretből bőven. Octavia biztos nem lesz ennyiért jó, 1,8-tól felfele érdemes inkább nézelődni, Focusokat nem ismerem annyira, de számomra eléggé lelombozó volt, hogy ismerősék két éves focus 2-je erősen pusztult beltérben, pedig vigyáztak rá. Mondeo-hoz minden 1,5x annyi kb, mint Fókához.
A feltételrendszernek nem nagyon felel meg semmilyen autó. 2007-től dízel alsó-közép/közép kombi, másfélből? Ugyan kérem. 2004-2005 évjáratból lehet találni olyat ennyiért, amit érdemes is megvenni. -
rbalint88
addikt
válasz TayRol #28524 üzenetére
A 200Nm nyomatékhoz kelleni fog a dízel, ha nem akarsz nagy motort. Nem tudom, mennyit vagy hajlandó beletankolni, de egyre inkább hajlok afelé, hogy évi 20-22ezer km-re benzines, még ha többet is eszik, cserébe csuklóból viszi a kocsit.
Ami a tippem és korban nem fér bele, Passat B5.5 2001-2004 között gyártották, 1.9pdtdi-vel, 2.0 8V pdtdi-vel (136ló) és 2.8V6-tal meg merném venni (csak épp egy eladó kombi sincs belőle). A futóműve számít nyűgösnek, de amúgy eléggé megbízható szerkezet és hely az van benne. Meg tempomat és 6gang is. A pd-sek pályán 6-7 között elvannak, a V6 elkéri a maga 9-10 literét, viszont iszonyat kényelmes menni vele. 1.8T pályán 7-7,5 között elmegy, de városba gyenge, főleg automatával. Nekem a városi fogyasztásom 14literes volt, mert küzdött a motor a kasztnival. Összehasonlításképp a kézis, ámde összkerekes 12-13-ból megy el városban.Octaviához az 1.9pdtdin kívül nincs jó motor, az a nagy baj. A kis szívó benzinesek nagyon gyengék, de legalább sokat esznek hozzá, a turbós benzinesek és a 2.0 dízelek meg betegágyak.
Ahogy Ear001 is írta, ha a Priusban elférsz, akkor azt kell venni. Nem egy drivers car, ellenben kényelmes, csendes, keveset eszik és nem elromlós fajta, ha meg mégis, akkor sem horror javíttatni.
Fizik: Subaru sokat eszik, gyenge és drága a szervize. Cserébe megbízható és összkerekes.
-
rbalint88
addikt
válasz Real_Necro #28580 üzenetére
Ez jó még? mi kiestünk ott, hogy a főszépfiú felesége meghal, majd elkezd telefonálgatni, kiszabadítják a szöszit és megtámadják a börtönt, aztán jött valami téliszünet és tavasszal nem folytattuk.
-
rbalint88
addikt
válasz #40935168 #28586 üzenetére
belinkeltem neki két kurvajó passatot, de gondolom 5 évet fiatalítani kevés, muszáj 2007-est venni. fenntartása kb ugyanaz, mint az octavia-nak első futómű igényel 2-3 évenként egy jó minőségű lengőkarszettet, de ha húsos gumival, gyári futóművel és nem városi szar úton használja, elmegy ötöt is akár. (taxisoknak is elmegy két évet). cserébe nagyobb, szebb, jobban kanyarodik, mint az octavia, meg ha valaki nem szeret karót nyelt savanyújóska pózban vezetni, le is lehet engedni az ülést, dulván a padlóla le.
octaviaból csak az 1.9pdtdi játszik, a legnagyobb szívóbenzin az 1.6, az meg kevés lesz. talán létezett belőle 2.0fsi, de az se egy fáklyásmenet, kerülném.ez a "dugjunk egy jót, de azért maradjunk is szüzek" topogást, amit minden használtautóvásárló előad, nem fogom megérteni. egyéni preferencia, de én inkább ülnék egy öreg, de nagy, jól felszerelt, biztonságos és jól menő autóban, mint egy fapados fiatalban.
mondjuk ez a csuf által linkelt octavia elég szimpatikus, csak az ülésfűtés hiányzik belőle.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz TayRol #28590 üzenetére
[link] "ha hitel van az autódon, akkor biztos, hogy túl sokat költesz rá." ezzel maximálisan egyet tudok érteni.
a szerkhez: értem én, hogy a fiatalítás a cél, de egy 10éves passat, ha karbantartották, simán van azon a műszaki, állapoti színvonalon, mint egy 7 éves octavia, főleg azonos kilométerfutás esetén. azzal a teóriáddal is egyetértenék, hogy a fiatalabb jobb, kevésbé elromlós, ha nem hallottam volna a sztorikat a szerelőktől. lassan inkább az lesz, hogy minél fiatalabb, annál szarabb
ugyanannyira nyűgös/nem nyűgös mindkét típus, plusz direkt utolsó évjáratú, 2004-eseket linkeltem, azok a legjobbak. a faszagyerekes utalás meg eléggé mellément, aki egy másfél millás autóval akar faszagyerekeskedni, az meg is érdemli -
rbalint88
addikt
válasz Kleroo #28599 üzenetére
Oké, csak ebből árban ott a teteje, ahol Octaviánál az alja. Csakazért, dacból nem ragaszkodnék a 2007-es autóhoz (ami már szintén 7 éves, tehát nem fiatal), ha ehhez túl kell költekezni a komfortzónán, mégha hitelt nem is kell rá felvenni, ennyi.
B5.5, igen.
Volt ilyen Passatom kettő is, a benzines automatának a fogyasztásán kívül semmi baja nem volt, az 2001/12 havi volt, 2010 júniustól 2011 februárig volt meg, megjártuk vele Erdélyt kétszer, akkor a fogyasztása is baráti volt. A kombim 2003-as 2.5 V6TDI volt, ott is csak a motorral volt gondom, a futóművet rendbe rakattam vételkor, de az se lett volna sok pénz, ha csak tényleg azt a két lengőkart cseréljük, amit kell, nem komplett lengőkarszettet, gátlókat, új rugókat rakatok be. A motor meg egy szar konstrukció, se nem megbízható, se nem eszik keveset, hidegen rettentő a hangja, de amikor jól működik és bemelegedett, akkor azért jó az a V6, rohagggyon meg A kombi 2010 októbertől 2013 márciusig volt nálam. Hozzáteszem, egyszer se hagyott ott egyik se, csak a szervizben sírdogáltam néha, amikor fizetni kellett. Szóval ha az ember nem választ be vele valami szopókudarc motorba, akkor nem lesz sok nyűgje egy jó állapotú példánnyal.Opelekkel úgy vagyok, hogy minden kezelőszerv úgy működik bennük, mint amilyennek egy kínai vagy gyenge koreai autót képzelnél, engem a víz lever mindegyiktől, plusz általában az ülés is kényelmetlen. Fóka, hát. 1.6tdci/hdi motor nem olyan rossz, a turbó előtti olajszűrővel kell vigyázni, meg a szokásos dolgok, amik minden dízelnél lehetnek, de nem extrém problémás. Viszont a 110 lovas valószínű kevés lesz és nincs benne tartalék, mint a 105 lovas 1.9pdtdiben. Mazda6: 2007-től már a második generáció van, árban nem fér bele, rozsdásodik, nagyon pusztul a beltere.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
-
rbalint88
addikt
válasz Kleroo #28609 üzenetére
Egy szép e46 kupé igen, na AZ autó.Mondjuk ez? Az is igényli a törődést, de leginkább a futóműve, meg néha az elektronika.
Haver most vett egy E60 525d-t. vétel utáni szerviz 400e, azóta már 5 ráment másfél hónap alatt, igaz km-ből is beleszaladt 15ezer. Mostanában érik egy turbócsere, mert a repedt leömlő (típushiba) miatt megállt a turbo geometriája (típushiba), ami miatt betilt az autó, ha autópályán ki akarod tolni a szemét.
TayRol: ha hosszú távra tervezed, a felszereltséget is vedd figyelembe. Vannak hasznos extrák, amiket utólag nem/sohanemleszjó/drága berakatni, ha rájössz, hogy mégis kell. Az itthoni kínálatot átnézve elkezdenék kint is nézelődni, a km figyelmen kívül hagyásával.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz TayRol #28625 üzenetére
Egy kinti út reálisan nézve pedig kb 800-1000 euróból áll meg, mert a kereskedők ott se különbek az ittenieknél. Ügyintézéssel együtt nekünk is 4 nap volt az út, ebből egy éjszakát kibekkeltünk azzal, hogy este indultunk, éjszaka haver aludt, aztán másnap ő vezetett és én pihengettem. De hogy milyen tyúkól volt az az autó, jaj...
A kinézett octavia amúgy nagyon jól felszerelt, bár a dsg és a xenon két drágán javítható hibaforrás. A szervizkönyv a kormány állapota alapján kamu, 140e km alatt nem lehet így leélni akkor se, ha mindig ugyanott fogod. Ja, az octaviák jobban tartják az árukat kint, mint itt. Úgyhogy ha kintről behozott van az itteni ára alatt, akkor az valószínűleg kutyaól. Szóval ugyanolyan állapotú és felszereltségű Octavia itthon kb 2-3ezer euroval lesz olcsóbb, mint kintről, ha mindent beleszámolsz.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Real_Necro #28654 üzenetére
Ledontott ules ablakvonalig vagy csomi tetoig vagy rosszul valtottak valami angolszasz mertekegyseget.
-
rbalint88
addikt
válasz j.bravo #29064 üzenetére
Ugyanez ment most is. Ahogy megfigyeltem, rendes birodalmi egybites katona módjára a gáz- és a fékpedálnak is csak a két végállását ismerik. Mentünk 190-nel konvojban, láttam, hogy le fogunk lassulni, elkezdtem motorfékkel lassítani, mert csak kényelmesebb és biztonságosabb, mint a másik seggében két lábbal beleállni a fékbe. Erre mögém beesik az X3 kb 240-ről és jól célzott fékezéssel felveszi a 3m-es követési távolságot. Gyorsításnál meg kihasználják az automataváltót és a kickdown kapcsolót, én meg kavarhattam a bottal, hogy ne lökjenek le a kamionok közé (pedig a 2,2-es dízel accord se egy lassú jármű)
Viszont a németek legalább tudnak (értsd: meg vannak tanítva) vezetni, míg nálunk és tőlünk keletre úgy tűnik a józan ész korlátozó tényező a jogosítvány megszerzésében. Voltunk most hétvégén Erdélyben, egy esküvőn, E60-as tranzitúton mentünk végig. (4-es út Szolnok, Püspökladány, Berettyóújfalu, Ártánd felé, Nagyvárad, Kolozsvár felé, bár ott van 57km autópálya, Marosvásárhely, Szováta és Parajd, ahova mi mentünk) Most egész nyugodt utunk volt mindkét irányba, de azért pár hülyével összefutottunk. Kifelé menet, péntek este 4-es úton 2x2 sávos szakasz, 110-es megengedett, belsőben megyek 115-tel kamionsort előzve. A 13-18 éves, frissen behozott ötös BMW-vel azért meg kellett mutatni a dupla záróvonalon, hogy ki a fasza gyerek... Kamionok 80-nal, mindenhol. No matter what, ő tolja. Mondjuk idén nem láttunk alvó kamiont, de tavaly a marosludasi szerpentinen előttünk fektette lapjára az egyik sokértelmű a szerelvényt.
Ja, 4,8l/100km átlagfogyasztással sikerült megjárni az utat úgy, hogy kényelmesen lendületesen jöttünk, semmire se ráfeszülve. Ugyanannyi idő alatt jártuk meg az utat, mintha settünk volna, csak a fogyasztás lett kevesebb meg az idegbaj -
rbalint88
addikt
válasz Ear001 #29070 üzenetére
mondom 190, KONVOJ. kb 10-en vonatoztunk ezzel a tempóval, tömött külső sáv mellett. alapvetően 140 körüli tempóval közlekedtem, ha szabad volt az út, ahol tömött volt a külső, ott annyival mentem, amennyi a belső sáv tempója volt, hogy ne tartsak fel senkit, ha szellős volt a forgalom, akkor meg szépen lesoroltam, hadd nyomják.
a fékezéshez meg annyit, hogy amikor látod, hogy 300méterről érkezik a nagyonxenonos autóval ugyanazzal a tempóval, majd mögötted 20 méterrel bólint a fékezéstől kurva nagyot, akkor ne mond már azt, hogy az a normális dinamikája a közlekedésnek.+1: a kresz szerint ha sávváltás nem történik, akkor a hátulról érkező a hibás. ha valaki elé kimész féktávon, akkor nyilván te vagy a hülye.
-
rbalint88
addikt
válasz Ear001 #29074 üzenetére
Amit Studi is írt, az volt a lényeg. Felesleges erőfitogtatás volt a részről, átlátott a kocsi fölött és láthatta, hogy nem én egyedül képezek (számára) forgalmi akadályt 190-nel poroszkálva, hanem a sor végén vagyok. De ne ragozzuk tovább a témát, inkább TayRol számoljon be arról, hogy áll az autóvétellel.
-
rbalint88
addikt
válasz j.bravo #29087 üzenetére
amikor a BMW-t kell vinnem valahová, még előzékenyebben vezetek, mint szoktam, próbálom leépíteni a köcsögbmw-s sztereotípiát. Két jellemző reakció van, az egyik amelyik nem hiszi el, hogy beengedik, megállnak neki, stb, néz boci szemekkel és nagyon megköszöni, a másik pedig, hogy pöcsmágnesként működik az autó, az összes cégesfocusoctavi, de főleg a passatosok (Freddy!) életük és vérük árán is le akarnak nyomni és megmutatni, hogy ők a faszagyerekek. Pályán 138-ra belőtt tempomattal szoktuk használni a kocsit, jön a passatos 142-vel, villog, nézelődik, indexel, integet, öklöt ráz, majd amikor már agyérgörcsöt kapsz a paraszttól és elkened, hogy végére érj a sornak, lemarad, mert csak a lendület vitte volna a csöves szarjában, arc van, erő és türelem nincs...
De amúgy ezt a saját autómnál is megfigyeltem, csak az avensist meg ugye azért akarják lebüntetni, mert az még csövesebb szar, csakhogy a rövid váltó itt előnyére válik, mert 110 felett jobban lép, mint az 1.6-os céges dízelek... -
rbalint88
addikt
válasz Real_Necro #29097 üzenetére
régi bmw, 3.5 sor6. nálam 13-at evett, de elég keveset volt finoman használva. ellenben olyan kellemesen nyomatékos, hogy 50-ig gázadás nélkül lehetett vele haladni szépen felváltogatva hiányzik is kicsit
alesiter: oké, hogy nem nagy kunszt két literből a 165 ló (a 120 meg még annyira se), csak ezek a motorok 10 év múlva is jól fognak működni és kevesebbet esznek, mint az 1.2-es, amit 150 lóra fújtak
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Balinov #29213 üzenetére
ilyen nekünk is volt, amikor egy izmosabb hónap után az elvileg korlátlan csomagnál jött a lassítás meg korlátozás, megalol az egészben, hogy semmilyen oldalt nem értél el, de a torrent!!! na az kihasználta a teljes kínált sávszélt
btw állampógárjenőileg lehetne népszavazást kezdeményezni, szerintem ez sokkal közvetlenebbül érinti a jónépek életét, mint hogy melyik vízfejű ül a Parlamentben/önkormányzatban/Brüsszelben
Új hozzászólás Aktív témák
- INGYEN POSTA! AsRock B550M, Ryzen 5 5500, RX 6600XT, 16Gb DDR4 3200Mhz CL16, 250Gb M.2, 600W Gold
- CTO ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/1TB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
- Új APPLE AIRPODS PRO 2 GEN USB-C bontatlan aktiválatlan 1 év garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ Deák Térnél.
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető