- Windows 11
- Hálózatokról alaposan
- Aliexpress tapasztalatok
- Synology NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Milyen NAS-t vegyek?
- Ubuntu Linux
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petyyyyy
addikt
válasz Carlytoo #94445 üzenetére
Az fb csoportból ezeket találtam most így hirtelen
Az alap problémát ugye az adja, hogy ez a V6 egy teherautó motorja volt.
Ettől függetlenül: irtó finom hangja van, nekem legalábbis nagyon tetszik, megy mint a rakéta.
Igen, van hozzá szerelő, egyről biztosan tudok, klubtag. Meghalni sincs ideje, de ért a munkájához.
Alkatrész bőséggel van hozzá, csak ilyen és Z motorkódos autókat hoznak be kintről bontásra, mert nagyon jól meg vannak szórva extrákkal - általában full. Lehet venni bátran AF40 automatával is, a 800 ezer forintos felújításokkal ellentétben BP-n ezt is megcsinálják patika módon a negyedéért.Mint minden motorra érvényes: csak annyira lehet jó, amennyire a korábbi gazdái figyeltek rá.
Ha nem SOS a vétel, esetleg rángass el magaddal egy Vectra/Signum tulajt, aki ilyet hajt legalább pár hónapja.Így éccaka ennyire tudok expeditív lenni.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
JanR
addikt
válasz Carlytoo #94446 üzenetére
Szia!
Nekem egy ilyen motorral ellatott Signumom volt. A vezetesi elmenye ku*va jo, mert brutalis a nyomatek es ugy viszi a kasznit, mint a szel a papirrepulot, de! Es itt hangsulyozom en egyedi eset vagyok a sok kozul! Ez a motor koltseges, akarmennyire jot fogsz ki.
A legnagyobb es legsarkalatosabb kerdes azonnal, hogy a nagynyomasu szivattyu szelepei milyen allapotban vannak, vagy voltak-e mar cserelve. Az autoban nincs uzemanyagpumpa, a nagynyomasu latja el ezt a feladatot is, es ha a ket kicsi szelep szarakodik benne, akkor jonnek a bajok sorban. Nekem anno 200 ezer forint volt csak a ket kis szelep cserelese, de ezt sem csinalja meg akarki. Opel szerviz 800+afa-t fog mondani Neked, de mire eljutnak oda, hogy ez a hiba, addigra a fel autodat kicserelik (es ezt most nem bantasbol irom, erdekes dolgokat tud produkalni).
Maga a blokk egy elnyuhetetlen darab, viszont a porlasztokbol is 6 van, es ha valamelyik beszarik, 6ot kell cserelni. Hivatalos helyen pedig a nagynyomasu szivattyu es a turbo hibatlan allapota a kovetelmeny. Ez zsebbenyulos tud lenni.
Mivel nincs az autoban reszecskeszuro (azt mar a Z30DT kapta meg), ezert kiba**ottul fustol gazadasra. Nem a motor hibaja, hanem ilyen es okadja a fustot. EGR-t nem lehet ledugozni, mert hibat dob, az eku-bol pedig nem talalsz embert aki ezt kiirja Neked, mert iveco.. az 1.9-nel mas a helyzet, de a 3.0-asnal nem egy gyaloggalopp.
A futomut szerintem nem ehhez a motorhoz talaltak ki. 3 evig volt nalam az auto, de 3 gombcsuklot csereltem elol. Igaz az egyem meg volt irva (460NM, 241LE).
Maganak a kaszninak es az elektronikanak nincs kulonosebb nyugje, de a fenti 3, de leginkabb 2 dolog tud kellemetlen dolgokat okozni.
Nekem csak a nagynyomasuval volt igazabol bajom, meg a vezerlessel szo*attak meg (konkretan nem csereltek ki, csak a latszo gorgoket meg a szijat es majdnem elszallt a motor ra egy evre).
Elmenyben sokat ad, mert mas dimenzio egy ilyet vezetni. A fogyasztasom 8,2 volt vegyesben, pedig nem vagyok konnyutalpu. Azt azert tegyuk hozza, hogy en nem varosban hasznaltam, hanem orszaguton es palyan.
Ja, es az automatat keruld el! Ebben a szeriaban, akarmit csinalsz, elobb-utobb a 4 es 5 sebesseg kozott lesz egy "doccenes". Nagyon sok penzert javitjak, csak kerdes, hogy egy 15+ eves autonal ez megeri.
Ha nem feltetel a diesel, akkor a 3.2v6 benzinbol vegyel egyet. Elmenyre eleg kozel all hozza, fogyasztasban sajnos nem, de egy sima szivo motorrol beszelunk, ami nem igazan tud tonkremenni. Es ebbol.is csak a manualt :)
Ha kerdesed van, nyugodtan keress meg, nekem okozott par almatlan ejszakat az Y30DT..
-
Tikakukac
titán
válasz Carlytoo #94466 üzenetére
Ezt már neked kell tudni, én ilyenkor csak azokból indulok ki ami egy alap Astra is megeszik évről-évre. Egy venti előtét ellenállás majdnem egy nullával fáj többe, mint a kisebbik tesónál. És még mennyi minden van ott
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
aktív tag
válasz Carlytoo #94518 üzenetére
Vagy még húzzák az egész pert pár évig, kifárasztásos alapon, 38db szakértő pattog majd vele oda-vissza vele, hogy mi az ami ebbe belefér, és mi az ami nem. Az AAA-nál ez csak egy ügy a sok közül, a károsult viszont nem fut bele ilyenbe hetente.
Mondjuk Zách Dani cikkei jogász szemmel nézve nem mindig teljesek, nem tartalmazzák/tartalmazhatják az eset összes körülményeit.Az sajnos jelentősen csökkenti az eladó esélyeit, hogy aláírta azt a csodaszép 3 oldalas AAA seggvédő doksit.
Az autót 4.000.000 forintért vette, az első körben 1.000.000,- forintot költött rá. Ebből annyit tudunk, hogy 400.000,- Ft volt amit a felszólításban visszakért (mint szűken vett motorjavítást, a többiről nem tudni semmit).
Ezután jött a per, amire annyit ír, hogy 1.700.000,- Ft kára keletkezett másfél év alatt.
Melyből 980.000 forintos peren kívüli javaslatot tettek "elmaradt jövedelemre"
Ebből lett 3,5 év után 850.000,- Ft.
A kocsit valszeg meg már felgyújtaná.(#94517) bazsimano: Nagyjából minden a neten keringő minta jó, ami tartalmazza a km állást, és a bizalmi vagyonkezelésről szóló kitételt. Magánszemély eladóként pedig rendelkezhetsz úgy a szerződésben, hogy a kizárod a szavatosságot.
[ Szerkesztve ]
No money, no honey.
-
Tikakukac
titán
válasz Carlytoo #94524 üzenetére
Én éppen pont ebben a szent percben fejeztem be egy több hete óta tartó fogaskerékben forgást
Mivel a család egyik fele kifejezetten ilyen fogaskerék, első kézből tudom, hogy bizonyos területeken konkrétan ugyanaz a munka immáron 3-szor több papírt emészt fel és az egész folyamat kapott még egy teljes emeletet a megyeszékhelyen Értelme nincs, mert se nem gyorsabb, se nem jobb, de lehet etetni a haverokat közpénzzelA fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
-
athomi
veterán
válasz Carlytoo #94526 üzenetére
Tök jó ez az e-ügyintézés, csak sokszor nem jutsz vele előrébb.
Példa: Kapsz a kormányhivatal egyik osztálya ("A" utcában van) által egy határozatot elektronikus úton, amivel intézheted tovább az ügyedet ugyanazon kormányhivatal egy másik osztályán ("B" utcában van). Csakhogy ez az osztály kéri a határozatot eredetiben, aláírással, bélyegzővel ellátva. Szóval mehetsz vissza "A" utcában lévő osztályhoz, hogy nyomtassanak már ki egy határozatot, írják alá, pecsételjék le. Oké megcsinálják... holnapra. -
Tikakukac
titán
válasz Carlytoo #94526 üzenetére
Jó az e-ügyi. Volt némi hátralék kérdésem. Az biztos volt, hogy van, a kérdés a mennyi. Na ez nem, hogy online, de még személyesen sem tudta elintézni 3 különféle csapat sem, köztük a fő-fő-fő megyeszékhely hivatala sem. És grátisz most le kellett adnom pályázatot, ahol 50 oldal felett kellett hitelesíteni és feltölteni. Well, ment nyomtatóra, most épp ment valaki haza és leadja személyesen. Ha bajuk van, így szólnak, ellenkező esetben meg ott keféli meg az idő amíg el nem rohadnak a bitek. Tapasztalat.
Na, olaj. Igazándiból mindegy. Cseréld marha sűrűn. A sima GM olaj is jó, amelyik a tiedbe való. Csak cseréld sűrűn. Még mindig jobb, mint a drága olaj, ami többet pörög bent. Lásd képeimet a motorblokkról, amit muter hajt.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
athomi
veterán
válasz Carlytoo #94552 üzenetére
Az a fura, hogy rákerestem és egy halom embernek ugyanez a baja, hogy 96°C-nál nem megy feljebb. Csak az a baj, hogy senki nem jelez vissza, hogy végül megoldódott e és hogyan. Pedig ha ennyi embernél ugyanez a jelenség, akkor valószínűleg általában ugyanaz a hiba.
[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
válasz Carlytoo #94610 üzenetére
Az ilyen rántásokat ritkán látni viszont hibakódként amennyire tudom - meg kell jegyezni: olyan nagyon nem tudom azért.
Nem hatos váltó van az Y30 mögé akasztva?
Olajcserét szoktak javasolni, de inkább csúszásra. Ha mondjuk nagyobb csúszás van: pl rálépsz és elforog, majd a következő fokozatban is leforog, akkor annak a fokozatnak a szelepe van oda, azt kell cserélni.
Worst case - szeleptömb.
Ha egyszer véletlen BP-n jársz, sikotls.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Tikakukac
titán
válasz Carlytoo #94621 üzenetére
Abból, hogy donorautót én még eddig életemben csak olyan helyen láttam, ahol az illető vagy konkrétan szervizes volt vagy típusrajongó és bebiztosította a relatíve régi autója életét egy időre.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz Carlytoo #94623 üzenetére
Akkor szívd fel magad rendesen vagy keress bitang szerelőt, common rail, 6 henger, turbódízel, első genes CAN itt aztán tényleg lesz mit megtanulni.
Itt nem sokkal fentebb ment bontóba az a szegény C Veki, és tippre abban még csak nem is a 3 literes moci volt.[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
adorjant
senior tag
válasz Carlytoo #94633 üzenetére
Csak follow-up, mégis a feszítő zajolt, elég nehéz volt kicserélni,mert pont rátakar a motortartó bak a csavarjára,szóval megvolt a hétvégi program
De mostmár csend van,és nem néznek rám csúnyán az utcán sem,hogy vajon most hullik szét a motor,vagy két másodperc múlva[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
válasz Carlytoo #94756 üzenetére
Az a gond, hogy alapvetően mindkét oldalnak más az érdeke, és ez szépen megy be egy ördögi spirálba. A szerelő pénzt akar keresni, még a normálisabbja is, főleg ha fejleszteni is akar, nemcsak egy helyben topogni. Meg akarja tartani az embereit, akiket szintén fizetni kell. Aki egy kicsit is normálisabb, az úszik a melóban és nem fog/nem tud beeső embert elvállalni, vagy csak jó előre bejelentkezve, vagy nem fog hibakeresésre 3-4 órát fordítani, ha az alatt az idő alatt többet tud keresni, más gyorsabban végezhető munkával, ahol az alkatrészből is leesik neki. Nem igazán tudod azt sem mérni, hogy mennyire kókler, vagy jó szakember az adott hely, mert max. facebook véleményeket lehet róluk, vagy így fórumokban találsz némi infót, ami lehet szubjektív, vagy csak idejét múlt, mert lehet hogy mire odaérsz már nem dolgozik ott az adott szerelő. A kocsik fenntartása pedig nem lesz olcsóbb, és továbbra is sok az olyan öreg autó, ahol egy esetleges hibakeresés összegét nem biztos hogy ki fogja fizetni a tulajdonos. Mi meg minél olcsóbban szeretnénk megúszni az egészet, és különböző okokból (pénz, az új autók ára és minősége, érzelmi szempontok), nem tudjuk/akarjuk elengedni azokat a kocsikat, amiket már nem biztos hogy érdemes megtartani. Vagy van aki megcsinálja magának, ez is egy út, ha van hozzá kezed, időd, és helyed. Az egyik facebookos csoportban egymásra licitálnak abban, hogy ki milyen olcsón tud megvenni adott alkatrészeket, mert az alkatrész nagykerek kb. mindenkinek megadják a kedvezményeket, majd egy részük keresi azt, aki beszereli azokat. Ahol most volt a kocsi vezérlés és olajcserén, ott nem találtak mást, nem volt semmi extra csere, reggel vittem a kocsit, délután hozhattam.
No money, no honey.
-
-
ntomka
nagyúr
válasz Carlytoo #94817 üzenetére
Ez nem félelmetes, hanem gyilkos, főleg az opel pocsék kézifékjeivel. Ettől barátibb, ha megemelik a hajtott kerekeket, legjobb műhelyben csáposon, akkor ugye vízszintben marad a kocsi, egyesbe berak, kuplung felenged és játszani kell a gázpedállal. Ha a bak, akkor össze vissza fog ugrálni a motor és a bakon ez látszik.
Amúgy ha a bak, azt próbakörön is lehet érezni, mert 3-4-5-be váltva a kuplungot óvatosan engedve is rángat az egész kocsi különösebb hang nélkül.
[ Szerkesztve ]
ツ Headphones on - World off
-
Tikakukac
titán
válasz Carlytoo #94852 üzenetére
Protip: típushibás cuccokra nem az a megoldás, hogy veszek egy olyat, ami most még jó, de az is típushibás.
Legjobb tudomásom szerintem CIM-re van több profi javító cég is, de igazándiból ide elég lenne egy műszerész is. Csináltasd meg és örülj
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
-
Petyyyyy
addikt
válasz Carlytoo #94933 üzenetére
Ezt nyissuk meg bővebben: tehát nem volt semmi hibakód, semmi kulcsosautó?
Volt ugyanilyenem az Astra-val, gázpedál állás érzékelő hiba vagy mifene.
Tempomat kart ugye forrasztják BP-n, a mikrokapcsoló szökött tönkremenni meg a megfelelő betűjeles pedál.
És akkor most teljes a siker, tünetmentes a hintó?
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
-
Tikakukac
titán
válasz Carlytoo #94964 üzenetére
Az ótvar hazai üzemanyagon kívül a csodálatos külföldi üzemanyag is fog ilyet csinálni. Dízel kell, modern kell, ezt számold bele, hogy xkm után teljes üzemanyagrendszer tankostól le, teljes mosás, és beleugrik a kocsiba egy milkácska. Vagy több
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Petyyyyy
addikt
válasz Carlytoo #94968 üzenetére
Tankolás - jól csinálod. A T2 olajat még mindig nem értem.
Nem kell az oda. Amit betöltesz a tankba, az maximum lemossa a mindent ami még ott van és ha szerencséd van, valamelyik szűrőd megfogja a lemosott retket/spént. Ha nincs, égéstérbe kerül és indul a gyereksírás.Tehát ha nagyon takarítani szeretnél, akkor ahogy írtam: tank le, csövek le, szűrők ki és mehet a mosás.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
F_Gergely
őstag
válasz Carlytoo #94964 üzenetére
Nem tudom milyen autód van a T2 olaj a régi mechanikus adagolókhoz való cucc. Elektronikus adagolóhoz NEM adunk adalékot mert lekormolja a rendszert nem kicsit nagyon. Elég ha prémium dízelt tankolsz és néha kikormolod a rendszert.
Ha sokat mész városban én javaslom a spurit de ennyi. Felejtsd el a T2 olajat, mert kormol mint állat.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen