- Összeült a Samsung, a Meta, a Qualcomm és az Amazon, az AI is téma volt
- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI műholdas TV
- Hálózati / IP kamera
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Direct One (műholdas és online TV)
- Sweet.tv - internetes TV
- Adguard Premium (Android, PC és egyéb rendszerekre, valamint böngészőkhöz)
- Adobe Photoshop
- DIGI internet
- Bittorrent topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- M0ng00se: Northwood vs Prescott + tuning: a tesztek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tikakukac
titán
válasz Whaazzup #90980 üzenetére
Opel hiba, az jó. Ez az olajfogyasztásos sztorival szokott pariban lenni. 20 év alatt olyan 100 fajta motor biztosan volt Opel jelvények alatt. Ennek elég jó része nem is saját fejlesztés. De ha a spéci szerviz azt mondja, akkor okay.
4.Kenés.A 3-pontra hivatkozva, az olaj nagymértékű elhasználódása szintetikus gyári, és a bele való olaj is ide tartozik.Na ez nálam a gond ezért kérte tapasztalati tanácsot, és a folyós olaj kifejezés nagyon is megállja a helyét .Mert mindenki túl használja az olajat, és nem 10-15-ezer Km-ként cseréli le ettől lesz olyan az olaj mint a capuccinó. Lásd:[link]
Akkor nézz utána mi az a szintetikus olaj és mennyire van egyáltalán még olyan, ami nem az, milyen az a "gyári" olaj és ezt a folyós olajat édesanyám fejtsd már ki mit jelent, mert a gépészek megbolondulnak szerintem a tanszéken ha ezt olvassák. Egyszerűen kiveri a szememet.
A capuccino jellegű olaj pedig nem ettől lesz. A túlhasználatból mocskos sűrű és kokszos olaj lesz. Amit te keresel az a vízzel való keveredés. Olajbetöltő sapkán magad is meg tudod nézni telente, ott is ez lesz. Olaj és víz bummm kávés állagú mancs.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
cszolee79
csendes tag
válasz Whaazzup #90980 üzenetére
Szia,
Én már úgy vettem az autót hogy új blokk van benne (80e volt az új blokkban amikor cserélték, azóta került bele kb 5e km). Akkor megnézték a hengerfejet, azt mondták az is szép és jó. Olajat akkor cseréltek benne, most is szép tiszta, nem folyós, nem trutymós, a víz sem olajos, tehát nem folyik össze.
Akkor (5e ezelőtt) lettek cserélve gyertyák és trafósor is (ráadásul valami drágább, 40e körül fajta). Új vezérműszíj is van, új vezérlés, minden.
Ezért nem értem én se hova tűnik a víz. Hacsak nem hengerfej tömítés amiből belemegy a hengerbe és kifingja hátul. Vagy valahol elfolyik ahol nem látom a parkolóban (csak menet közben fogy).
Majd ha legközelebb szervizbe megy, megkérem alaposan nézzék át látnak-e valahol hűtő folyás nyomokat.Közben úgy tűnik (nem tudom ezt említettem-e) rájöttünk a nehéz indulás okára:
üzemanyag nyomásszabályozó szelep.Onnan indult a rájövés, hogy indításkor, gyújtás ráadásra NEM indul az üzemanyag szivattyú. Felhívtam ECU szervizt, hogy ez hogy lehet, mondták hogy ez a Z16XE nem csinál olyat, itt a szelep tartja a nyomást, és ha rossz akkor van ez a hibajelenség. Vagyis minél hosszabb az állás, annál nehezebben indul.
Szelep 12e körül van, munka meg majd amit mondanak szervizben, remélem egy huszasból meglesz.
[ Szerkesztve ]
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
cszolee79
csendes tag
válasz Whaazzup #91027 üzenetére
Igyekszem. Tegnap-tegnapelőtt azt hittem megtaláltam az okot (IAT szenzor/kábel) de ma 2 nap állás után ugyanúgy sokat kellett forognia hogy elinduljon.
Szóval mégiscsak üzemanyag szelep csere lesz. Meg talán IAT szenzor és csatlakozó is (a kábel pont a csatlakozónál meg van törve picit). Kínából kb 10 dollárért tudom megrendelni a kettőt, postaköltség sincs. Rosszabb biztos nem lesz.
Vagy.. vagy elviszem valami profi autóvillamosságihoz hogy nézze át a motortér kábelezését, láttam egy csomó töredezett kábelt, akár az is beleszólhat.
Meg a klíma is leállt. Márc 10-n vettem az autót, akkor még ment, kb 1-2 hete nem megy, nem húz be a kuplung, nem indul a kompresszor. Remélem csak a gáz ment el belőle és egy töltés elég neki. Nem tudom mikor lett utoljára feltöltve. Ha 2-3 hónap alatt elengedi a gázt akkor szopó, úgy nem érdemes tölteni, ha 1-2 évig bírja akkor ok.
Azt hiszem a klímával fogom kezdeni. Majd ha nem indul az autó akkor ráérek az üzemanyag szeleppel bohóckodniNa mindegy, számoltam költségekkel, bár nem ennyivel. De hát 600-ért LPG-s, automata, rohadásmentes Veki átírással, biztosítással együtt, az még úgy is megérte hogy apránként bele kell önteni még 2-300 ezret.
Vehettem volna 7-800-ért valami pár évvel fiatalabb vackot, kézi váltóval, lpg nélkül, amiben ugyanúgy cserélni kell a kopó-fogyó vackokat és ki tudja milyen baja van, hol rohad, hol vannak rejtett hibái.Ami kész:
Lambdaszonda csatlakozó taiwanból 20 dollár, jobb külső féltengely gumiharang 7e (ingyen feltette előző tulaj), leömlő (45 az új utángyártott katalizátoros leömlő, 15 a síkolása mert sz.r volt, 76500 a felszerelés + kipöfögő rendszer rendbetétel mert korábban valaki nagyon elqrta, pl nem volt benne flexibilis cső). Karkus Kipufogó, nagyon profi és rendes cég.Szép lassan alakul.
Szóval most klíma ellenőrzés, feltöltés (16-18e ha csak tölteni kell) aztán rendelek amazonról váltóbowden golyófészek javítókészletet (27 dollár szállítással), ebayről talán egy IAT csatlakozót + érzékelőt (10 dollár az egész), aztán augusztusban vizsga + lpg tartály csere, remélem nem találnak semmi hibát, aztán majd üzemanyag szelep 20e, belső kormányösszekötők 35e és végül hátsó szilentek (?e) mert kopog.
És akkor kb rendben is lesz. Amennyire egy ilyen 18 éves tepsi rendben tud lenni.A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
cszolee79
csendes tag
válasz Whaazzup #91062 üzenetére
Nem az alkatrész drága hanem a munkadíj.
Ha behozok egyet akkor az mondjuk 3-400 eur + szállítás még egyszer annyi ha nem több, és van egy 18+ éves roncsom, azzal csak adtam a szarnak egy pofont. Annyiból pont ki lehet pofozni ezt is, munkadíjjal együtt.A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
cszolee79
csendes tag
válasz Whaazzup #91064 üzenetére
Ha megrendelem Németországból az alkatrészt akkor ingyen szállítják és kb fele az ára az Unixos / Bárdisnak.
Akkor meg már inkább újat rendelek mint valami sok éves használt sz.rt
Csak ember kell aki beszereli.Pont ma hívtam szervizt hogy klíma átnézés, töltés. Mondják hogy ha rossz a kompresszor akkor jóval 100e felett lesz az új + munkadíj.
Mondom anyád csipája, néztem autoalkatresz24-en, a Hella új kompresszor 50 valamennyi ezer és ingyen szállítják...A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
Richard!
addikt
válasz Whaazzup #91307 üzenetére
Szia!
Nekem csak pozitív a véleményem az autóról, nagyon kis virgonc, "mokány dög", élmény vele menni. Annak ellenére írom ezt, hogy egy 170 LE-s Audi A4 Avant-ból ültem át és véleményem szerint ez jobban megy. Pedig anno az összes benzinest tohonyának és lassúnak értékelték a szagújságírók...
Kanyarban sem jön zavarba, az úthibákat is szépen elnyeli, bár ehhez nem nagyon partner a /45-ös gumi és a sportfutómű, de eddig jól vizsgázott.
A váltója nagyon jó és pontos, bár a 4.-et nagyon rövidnek érzem.
A fogyasztása is elég baráti, mindösszesen 6,3 L/100 km (20% város és 80% országút).Eladó inverteres, wifi-s hűtő/fűtő Fisher klímám: https://hardverapro.hu/apro/fisher_comfort_plus_inverteres_split_klima/hsz_1-200.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Milyen monitort vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Fotók, videók mobillal
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Elden Ring
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- iRobot Roomba j7 + feltöltőszett robotporszívó eladó
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!