Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mephi666

    nagyúr

    válasz bul07 #99402 üzenetére

    Ez az, vagy megnézed télen a szmogtérképet és borsodban ott piroslanak területek, ahol minden szutykot elégetnek, miközben bp-n teljesen korrektek az értékek... ahol százezrek közlekednek gépkocsival... nem mondom: van mindennek létjogosultsága, de egyik mellett sem szabad keresztes hadjáratot indítani, mert a problémák forrása teljesen máshol van :D

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • Tikakukac

    titán

    válasz bul07 #99402 üzenetére

    Nem a globál lenne az érdekes, hanem ahol én lakom jelenleg ott konkrétan téglázom neked a füstöt a megállóban :B Na ezt tünteti el a villanyos verda.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • zgospel

    őstag

    válasz bul07 #99402 üzenetére

    és #99403 mephi666

    Sok igazság van abban amit mondotok, és szerintem is fontos lenne a fűtéskorszerűsítés és szigetelés támogatása, de én budapestiként azért azzal az állítással erősen vitatkoznék, hogy az autók okozta szennyezéssel nem kell foglalkozni, vagy hogy ez ne lenne ugyanannyira fontos, mint a borsodi falvakban a fűtés, mert szerintem az. Itt relatíve szűk helyen él annyi ember, mint Borsodban nagy területen harmad annyi.
    Telente a szmogtól olyan száraz a szám a városban, hogy borzasztó. Ha megpróbálsz elnézni a távolba, akkor szabad szemmel is jól látszik a szennyezettség.

    Az elektromos autónak elsősorban az lenne a lényege, hogy a lokális kibocsájtása zéró, vagyis a nagyvárosokon belül nem ül meg az a rengeteg dzsuva, amit a belsőégésű járművek eregetnek. Szerintem ez egy kurva jó dolog, én szeretem a friss levegőt. :)

    A támogatás mértékéről és hogy kik a haszonélvezői, lehet vitatkozni, de egy olyan szerintem fontos része azért van a dolognak, hogy itt új autókról van szó, azt pedig eleve a "gazdagok" veszik. Ha nincsenek az elektromosok helyzetbe hozva valamilyen támogatással, akkor jelenleg piaci alapon még nagyon sokaknak nem érné meg elektromosat venni, így az elterjedésük is sokkal lassabb lenne. Helyette vennének mondjuk dízelt, mert az keveset fogyaszt, aztán járnának vele a városban. A támogatással viszont már többen elgondolkoznak a vásárlásán, így aztán az autógyárak is többet fejlesztenek ebbe az irányba, olcsóbb lesz az egységár, stb.

    Mondom ezt úgy, hogy életemben nem vettem még 900 ezernél drágábban autót, szóval én sem vagyok közvetlen haszonélvezője a dolognak, de nem is irigylem senkitől, se nem tartom rossz dolognak, sőt, szerintem erre jó hogy költünk. 5-7-9 év múlva én is használtan majd olyat fogok tudni venni, amit valaki egyszer újonnan már megvett, és ha senki nem vett elektromosat, akkor marad a dízel és a benzin újabb évtizedekre.

    Engem sokkal jobban bosszant ha 2,5 tonnás SUV hibrideken látom a zöld rendszámot, mert azok aztán baromira nem zöldek, miközben egy sokkal tisztább Prius 2 meg semmibe sincs véve. Ahogy azt sem értem, hogy az euro normáknál miért csak a motor károsanyagkibocsátását nézik. Szerintem a fék- és gumipor is hozzátartozik a történethez, amiből a 2-3 tonnás monstrumok jóval többet hagynak maguk után, mint mondjuk egy 900 kilós Corsa. :U Vagy hogy egy ilyen SUV 12-15 literes városi fogyival euro 6, míg a Prius II elvan 4 literből, de csak euro 4 :D

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

Új hozzászólás Aktív témák