-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mohabá 007
aktív tag
válasz sziku69 #40698 üzenetére
Gratula.Szépen néz ki.
Sose legyen vele nagyobb gondod.Bár van a családban corsa c de szerencsére csak távolabbról láttam.
Nem voltam még alatta. Vannak itt c "szakik" ők majd megmondják amit tudni akarsz.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
sziku69
senior tag
-
zolikaDB
veterán
-
Declare
őstag
válasz sziku69 #40698 üzenetére
Gratula! Jo ez a szin is! Hany lovas az a motor? Ebbe a kasztniba az igazan kellemes lehet
Vezerlesre viszont figyelj. Ha nem lancos, akkor ilyen km allas körül kellene szerintem cserelni. Ketlem, hogy aki eladta az lecserelte volna. Az ha nincs idöben cserelve es elszakad, akkor cumi van
(#40710) zolikaDB: Hat ez valami meseszep föleg a kifordult hatso kerekek igazan vonzoak, mint egy tulterhelt zsiguli
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz sziku69 #40701 üzenetére
Ha hatul dobfekes akkor annak aki tudja hogy kell kb 30 masodperc Ha meg nem csinaltal ilyet akkor semmi esetre se most kezd el, mert ha tulhuzod, akkor nagy igenybevetel eseten (vagy csak szimplan nagy melegben) annyira megduzzadhat a ferodol reteg, hogy alapbol hozzaer majd a betet a dobhoz es elforr a fekolaj, aztan levegos lesz, aztan volt-nincs fekhatas. En igy jartam nehany hete az M0-son 120-nal raleptem a fekre es semmi jo buli volt
-
diablo1984
veterán
válasz Declare #40713 üzenetére
szerintem nincs 100ló, a j astrába tolták a 100+-os motorokat, ezt meg a g idején tolták, viszonylag kicsi ló, de tartós! 75ló lesz szerintem is, de azt a kicsi kasztnit röpítheti mint állat! érdekes, hogy az f astrákban 82 lóval kezdett az isuzu motor, majd a g-nél 75 ló. de fix hogy tartós, pláne ha a 155ezer km valós!
-
Declare
őstag
Nekem a gugli elsö talalatra 100 lovat dobott ki szoval van belöle, de kerdes, hogy ez milyen akkor
J astraban mar 140 loerö asszem. Nekem még csak 125
-
Gergőke88
addikt
válasz diablo1984 #40717 üzenetére
G-ben volt, 2.2 dti 125le-vel
-
sziku69
senior tag
válasz tboy93 #40714 üzenetére
Igen, dobfékes hátul. Tegnap este hoztuk haza. Asszonykám tolatott be vele az udvarba. Az utcáról befele lejt a bejáró. Behúzta a kéziféket, de nem fogott teljesen, mert az autó elkezdett gurulni. Egy faékkel támasztottam ki a kereket. Ma reggel kiálltam vele. Pöccre indult. Leparkoltam az utcán, behúztam a kéziféket. Próbáltam eltolni, de nem tudtam. Mondjuk én erőből húztam fel a kart. Az se lehetetlen, hogy az előző gazdája nem is nagyon használta. Persze ezt nem tudhatom. Mindegy, délután viszem szerelőhöz átnézetni.
55kw, 75 lóerő
Declare: Nekünk is bejön a színe.
Ja, és elemet kell cserélni a kulcsban. Próbáltam szétfeszíteni, de nem ment. Igaz csak finoman csináltam, de nem akarom szétbarmolni. Van 15 kilós kalapácsom is, de azt nem akarom használni.
[ Szerkesztve ]
-
w333
félisten
válasz mohabá 007 #40695 üzenetére
Ááá dehogy még nem volt időm elvinni ...
Különben érdekes jelenség ez a "tank probléma" pihent az autó 8-10 órát majd mikor reggel beültem és ráadtam a gyújtást normálisan mutatta a benzin szintet pedig hozzá nem nyúltam semmihez, ahogy elindítottam az autót (gondolom rázkódás) egyből megint felment a csillagos égig, és azóta sem javult meg
Na most kíváncsi leszek megint pihent vagy 12 órát, később lemegyek ráadom a gyújtás és ha megint normálisan fogja mutatni akkor autószerelő helyett inkább egy ördögűzőhöz viszem
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
diablo1984
veterán
válasz Gergőke88 #40719 üzenetére
jah, csak az nem 1,7 isuzu.....
mod: én meg arra reagáltam, hogy én erre a konkrét 1,7 isuzura értettem, hogy szerintem nincs 100ló, persze hogy van opelnél más dízel is, ami 100 ló fölött van, pl a vectra c-m 150 lovas volt, az meg 1,9 cdti!
ha a g astrában ritka, a c corsában sem tolták túl a lovat, felesleges, szerintem ezzel a motorral is repül a kis gépezet!
[ Szerkesztve ]
-
Gergőke88
addikt
válasz diablo1984 #40724 üzenetére
"szerintem nincs 100ló, a j astrába tolták a 100+-os motorokat, ezt meg a g idején tolták, viszonylag kicsi ló, de tartós!"
erre reagáltam, hogy van 100+le diesel is a g-ben, még haritka is -
F_Gergely
őstag
válasz sziku69 #40698 üzenetére
Sztem opelnál valamit benéztek a kéziféknél. Nekem is nyúlós fogalmam sincs miért, pedig be lett állítva, sőt szét is lett szedve/felújítva. Ha meredek lejtőn állok meg hiába húzom fel koppig van hogy gurul az autó 1-2 centit vagy akár fél métert is mire befog. Van amikor meg elsőre befog. Én úgy szoktam megállni, hogy kézi be, motorleállít, és berakom sebességbe addig meg taposom a féket. Rohadtul nem bízom a kézifékben...
Pl ha be van húzva, van hogy simán eltudnék indulni, máskor meg érzem hogy fog. Tehát teljesen random. Mindenesetre én utálom, ráadásul marha nehéz behúzni is, tesom toyotáján kisujjal felhúzom a kéziféket és az ha befog akkor tényleg befog nem gurulgat még csak 1 centit sem. -
gban
Közösségépítő
válasz zolikaDB #40727 üzenetére
Nálam Kadettnél, F Astránál mindig hibátlan volt a kézifék - még akkor is amikor a fék amúgy nem nagyon fogott. Vagyis amikor a munkahenger betegeskedett, vagy túl vékony volt már a betét.
Ha a betét meg a dob is kopott, a bowdent akkor is be lehet állítani hogy fogjon rendesen.Postázást nem vállalok.
-
Declare
őstag
válasz diablo1984 #40724 üzenetére
nincs ebben ennyi sracok Furcsan keveseltem a 75 lovat egy 1.7es dizelhez, ezert rakerestem az 1.7 C corsara gugliban es az elsö ertelmes talalat azt mondta 100 lo es ez egyböl hihetöbb volt.
ha 75 akkor 75...ebben a kategoriaban kellö nyomatek a dinamikus autozashoz biztos megvan, egyen keveset es ne legyen nyügös es akkor mindenki happy
-
diablo1984
veterán
-
Declare
őstag
válasz diablo1984 #40730 üzenetére
ez volt a 2. talalat gugliban [link] innen indult a "lavina"
-
Laci2277
senior tag
Ok, akkor megnézetem egy autószerelő ismerőssel, az a tuti.
Más:
1.9CDTI motornál a gyár szerint 150000km vagy 10 év a vezérlés csereperiódusa, az enyémben 125000km van, gondolom akkor lassan ezt is felvehetem javítandó, cserélendő dolgok közé, ugye? Mennyire bonyolult a cseréje egy 1.7 CDTI 80le motorhoz képest, mert az nem igazán volt az.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz tboy93 #40714 üzenetére
Ha hatul dobfekes akkor annak aki tudja hogy kell kb 30 masodperc
Aki tudja,azt is tudja,hogy a kéziféket elvileg nem kell állítani, mert automatikus utánállítású. (ahogy az üzemi fék is)Ha a kézifék gyenge, annak vagy az automata hibája lehet az oka, vagy a megégett fékpofák, illetve a bovden/ek.Először ki kellene deríteni, hogy mivel van a gond.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
nagyúr
válasz mohabá 007 #40733 üzenetére
Hat nem tudom, szerintem kell, az enyem nem automatikus Fekpofa csere utan megvartuk amig bekopik a betet es utana lett beallitva rendesen.
-
gban
Közösségépítő
válasz mohabá 007 #40733 üzenetére
Ez is igaz, a hátsó féket 2 hónapja rakták rendbe, akkor még nagyon fent fogott a kézifék, de 1-2 nap alatt beállt, és normális lett - vagyis olyan 3-4 katt kell neki, nem 7-8, és mindezt magától tette.
Postázást nem vállalok.
-
Skizz
addikt
-
mohabá 007
aktív tag
válasz sziku69 #40720 üzenetére
Ha délután viszed a szerelőhöz az alábbiakat megerősíti,vagy cáfolja.
A fékpofák már eléggé kopottak,ezét nagy a hézag a fékpofák,és a fékdob között.A lerakódott fékportól az automata utánállító beállt,nem működik.
Ezért autó megemel,kerék,fékdob le,tisztítás,(utánállító,fékpofák) belövése a dobhoz.(majdnem hozzáér)
Másik oldal ugyanígy,majd az utastérben felpattintja a bőr takarót és beállítja hogy három,négy kattanásra már fogjon.(szerintem ezt fogja tenni a szerelő,de Te is megteheted.)Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz tboy93 #40734 üzenetére
Csak egy picit kevered a dolgot.Maga a fékrendszer automatikus utánállítású.(má még a 28 éves trabimon is az)
Úgy működik, hogy ahogy kopik a betét,egyre jobban megy kifélé a fékmunkahengerből kifelé a dugattyú,a fékpofa viszi magával az aut utánállító rendszert,ami kifelé megy,de vissza nem enged.Így marad a fékpofa dobközelben. A fékpofán van egy kar,arra csatlakozik a fékbovden.Ezt valóban kézzel kell beállítani a kézifékkar szoknyája alatt lévő menetes részen,hogy hány katt-ra kezdjen fogni.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
PhaetonV10
tag
Nekem a kézi könyvben azt irta, hogy néha érdemes megtenni 1- 200 m ert félig behúzott kézivel mivel alap esetben nincs öntisztulása.
-
haddent
addikt
Na nesze TSi... Az a baj, hogy van amit nem lehet már fokozni. PC -éknél is eljött az idő amikor 1 magból nem lehet csodátt tenni, jöttek a több magos procik. Aztá most az APU -k stb.. Szerintem a turbos gépek a büdös életben nem lesznek olyanok mint szívó társuk. Hiába a gyártástechnológia (amit most jól láthatóan szar ), még ha kiváló is lenne, akkor is az emberi tényező mindig ott lesz, és szerintem kb. 5% aki rendes oda tud figyelni egy turbós kis szutyokra úgy, hogy abban legyen köszönet.
"Ez nem hiba, hanem − bizonyos keretek között − természetes jelenség. "
Persze.. akkor mégis mi? Hülye duma, hárítás. Felhasználót k**na nem az érdekli, hogy ez normális-e, hanem az, hogy minden tankolásnál egy lityó olajat is kell-e itatni és milyet és hogy és hol és mégis miért kéne??"Néhány éve egy 2 literes motorból csak speciális versenykörülmények között hoztak ki 250 LE teljesítményt. "
Hát igen, ott ez az olajfogyasztás normális, oda való, ott kellett volna hagyni amíg nem lehet megoldani a problémát, de mondom szvsz. ezen nincs mit megoldani ez ilyen, ehhez ilyen karbantartás kell. Az emberek meg egyre igénytelenebbek, kiváló kombináció tényleg...Legyünk őszinték, 50-80 ezer km után generál és amúgy meg 1liter/1000km, hát k**a gáz
PhaetonV10 nagy autómosás után én szoktam fékezve gázt adni/menni, persze óvatosan ésszel. Jól felforrósodik (mondjuk esetemben a tárcsa), de nem égetem fel!!!, és nincs meglepetés, hogy hopp első fékezés mosás után egy kis szappan ott maradt ajjaj..
[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
válasz mohabá 007 #40738 üzenetére
-
sziku69
senior tag
válasz mohabá 007 #40737 üzenetére
A szerelő is azt mondta, hogy, vagy 2-3 ezer forint a pucolásra, és a bovden állításra. Vagy ennél több, ha valamit cserélni kell.
-
haddent
addikt
válasz Declare #40741 üzenetére
16 szelep az csipeget. Nézz meg egy külföldi BMW fórumot mit eszik egy V8 vagy egy komoly sportos bmw moci, sokat. Na nem ennyit, hogy 1 liter / 1000, de eszik. Vagy legalábbis ehet ugyanúgy. Nem hiszem, hogy opel dolog ez vagy hogy fair opelre kimondani Aztán lehet, hogy az első generációs ecotech egy kicsit többet evet a kelleténél fene se tudja
-
Declare
őstag
válasz haddent #40744 üzenetére
Lassan összeaall a motorokrol alkotott velemenyed
-kis köbcentis turbo nelküli motor jo, ha eszi is az olajat attol meg jo, de baj, hogy gyenge
-kis köbcentis motor turboval sz.r, ha olajat is eszi akkor sz.r a köbön, erös es nyomatekos, de attol meg sz.r
-nagy köbcentis motor turbo nelkül jo, ha olajat is eszi az normalis söt jo, erös es nyomatekos tehat jo
-nagyköbcentis motor turboval jo, ha olajat is eszi akkor (idezet) "hát k**a gáz ", de erös, nyomatekos tehat jonem könnyü Neked megfelelni
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
válasz Declare #40745 üzenetére
Neeeem... csak te mondtad, hogy sokan félnek az opel ecotech -től. Én meg azt látom itt a fórumozok tapasztalatai alapján / más forumokat is böngészve, hogy nem vészes a kérdés és semmiképp sem egyedüli a márkák közt. Tehát csak arra gondoltam, hogy az túlzás/ferdítés, hogy az opel motoroktól félnek sokan. Illetve biztos úgy van, csak nem biztos hogy megalapozott (félni / csak attól félni)
kis köbcenti + turbo egyébként hiába van ráírva szép nagy betűkkel a nyomaték/erő, és hiába tudja labor környezetben leadni a való életben akkor sem olyan hiába mondod próbáltam
nagy köbcenti nuku turbo: nyilván a lehető legjöbb, azért egy sportos bmw v8 motornak a nem tudom én hány 32 szelepjétől meg mekkora hány ezres fordulatától talán annyira az ember kevésbé várja el, hogy rá se kelljen nézni, mint egy vw golf tsi -től amit alapvetően napi használatra vesznek, gondot megelőzni/intézni, nem újabb gondot csinálni
Azért remélem ezt a különbséget nem tagadod le De miért, szerinted nem gáz, hogy 50-80 ezer km után generál és/vagy ilyen olajfogyasztás? Vagy ez szerinted is normális mint a Por-se Hungária marketingese szerint?
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz haddent #40746 üzenetére
Na akkor egyeterthetünk abban, hogy varjunk inkabb tapasztalatokat, mintsem, hogy olvasunk egy cikket es hurrogunk (Tsi motor élettartam kérdés analogiaban a "minden opel ecotec 1l olajat eszik 1000km en) ne itelkezzünk tapasztalat nelkül varjuk ki.
Semmi labor környezet nincs a dolgogban. Egy 1.4 turbo az azt a teljesitmenyt, gyorsulast nyomatekot hozza, ezen sok vita nincs szvsz. Gondolod nem szettek volna izekre, ha nem adja le azt a nyomatekot es loeröt Tsi, mint amit rairtak? tetszik, nem tetszik, lassan egy 1.0 turbo 3 hengerrel elver a piroslampanal 0-160 ig mar nem biztos, mert ott elfogynak a literek
Nyilvan en nem mondom, hogy a szivo benzin hangja (pl a 320i sor6 motor) nem gyönyörü es nem szebb, mint egy azonos vagy nagyobb teljesitmenyü 1.4T......egyertelmü. Viszont eljart felette az idö....nagy, nehez, sokat fogyaszt es szennyez. Dizelböl is mi volt regen: szivo. Ma mar turbo nelkül el sem kepzelhetö a dizel....szvsz ez lesz a benzinnel is. Mazda meg nyüglödik egy picit, de ahogy a tubos technika fejlödik egyszer csak kövülette valnak. Szvsz
Hogyne lenne gaz. De ez a cikk nem altalanossag. Plane nem is a kis tsikröl szol a törtenet, hanem nagyobbakrol. Ja hogy van ilyen...megesik...mas motorral es gyartoval is. Abban egyebkent baromira igazat adok a csokanak, hogy szerintem is a veget az fogja jelenteni ezeknek a tsi motoroknak, es ezert fognak ezek hamarabb meghalni, mert majd 3.-4. tulajkent megveszi a felvagos olcsojanos 1 millaert az anno 15 millas autot de se penze se esze nem lesz karba tartani es ugyan ugy a sültkrumpli olajat csereli majd benne, mint anno a wartburgban.....amig megkapja a szükseges szervizt es karbatartast nem hiszem hogy sokkal veszesebb hosszu tavon sem a fenntartas.
(#40747) horvathkrisz erröl szol a forum Ö legalabb kiall a velemenye mellett es ervel sokan csak bedobnak valamit aztan elhallgatnak....az mas kerdes, hogy sokszor nem ertek egyet az ervelessel, de ha talalok benne elfogadhato dolgot, akkor behuzom a piros pontot
-
haddent
addikt
válasz Declare #40748 üzenetére
Tudja ami rá van írva, ezért írhatják rá. Csak nem mindegy milyen körülmények közt. A turbo nem fog alapjáraton belépni, megnézem, hogy majd amikor jó szokás szerint 3 kanapét meg 150 kiló vasat hoznak a Rózsadombról akkor hegynek föl hogy indul meg helyből a 3 henger 1liter
Általános felhasználásban biztosan sokkal szebb jobb és oxigént fingik nem szénmonoxidot. Csak vannak olyan körülmények, amik bizon előfordulnak a mindennapokban és szvsz. el fog hasalni még rendes gazda mellett is, hát még az igénytelen "rideg állattartók" kezei közt.
A környezetkímélést majd akkor veszem be, hogy őszinte és valós, nem pedig marketing (mint amikor a zöldek szerint az atomenergia az rossz jajj ), amikor a nagy képet látjuk egyben, nem pedig egy aprócska részletet ami épp aktuális és kedvező nekik , jelen esetben a kibocsátást. Az hogy mellette hány tonna szemét keletkezik évente a tervezett előregedés meg hasonlók miatt az mellékes.. ja mert akkor lehet, hogy ugyanott tartanánk (Mondom, LEHET, nem állítom hogy így van, de ezekről miért nem hallunk soha?)Na, megint itt vitatkozunk olyanról amit egyikünk sem tudhat, bizonyíték nulla, még ők sem tudják valszeg
Én azért szurkolok, hogy jól bebukjon a dáúúúnnszájzing technikailag , mert erkölcsileg/gazdaságilag biztos, hogy neked lesz igazad és sikeres lesz
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest