- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
Új hozzászólás Aktív témák
-
Viszlát
addikt
válasz fokukac #36747 üzenetére
Arra lennék kíváncsi, hogy egy Suzuki (Swift 1.3, 1.6?) körülbelül milyen fogyasztást produkálna szerinted ilyen átlagkörülmények között:
~ 550 km autópálya óra szerint 148, GPS szerint 144 km/h-val
+
~ 70 km BP, dugóhegyek, araszolás, egyéb nagyvárosi közlekedés
+
~ 110 km vidéki napi közlekedés, ugorjunk el a Tescoba, rövid, tagolt utak[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Tim82
nagyúr
válasz BlacKSouL #36749 üzenetére
az összes ájfón modell Mobilarénás tesztjéből telibe pontosan egyetlen egyet sem olvastam el
Pedig néha nem árt megtenni ilyeneket, mert így nem 2013-ban hiányolnál olyan feature-öket, amiket 2007-ben kellett volna.
töltsem föl fizetős epöl üzemeltetésű internetes előfizetést igénylő tárhelyekre
Az Apple nem tiltja sem a Dropbox-ot, sem a SugarSync-et meg egyéb nem-fizetős nem-epöl üzemeltetésű tárhelyeket sem. De ezek már olyan borzasztóan valid argumentek ezek a mobilinternet nélkül majdhogynem használhatatlan okostelefonok korában.
és akkor az nekem mennyire nagyon jó
Neked semennyire, de nem is vagy iPhone-tulaj, így nem téged korlátoz igazából...
[ Szerkesztve ]
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
BlacKSouL
addikt
Hálistennek ájfón közelébe sem kerültem soha, így nem ütköztem ilyen problémákba. A szar ZTE, HTC, a fos Nokia, a tolvaj Samsung, meg még nemtom mikkel futottam össze, meg meglepő módon kommunikálnak egymással. Meg a hp laptoppal, meg az Asussal, meg a Lenovoval. Meg a GPS-emmel. 2013-ban. Persze mind hulladék az ájhoz képest, meg olcsó műanyag gagyik, ugye, dehát az áj az egy felsőbbrendű világ, azt nem megérteni kell, hanem megfizetni és elfogadni.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Tim82
nagyúr
válasz BlacKSouL #36755 üzenetére
Valamit mégiscsak olvashattál, hiszen a szokásos Apple-utáló érveket ismételgeted, amiket kb. minden valamennyire odavágó topikban lehet látni, amikor épp kedélyesen flémelgetnek a felek egy kicsit.
Szerintem meg nem rosszabb és nem jobb igazán a többi nagy gyártó felsőkategóriás termékeinél. A rendszert meg lehet utálni vagy szeretni, de tény, hogy meglehetősen zökkenőmentesen működik. Én Android-on is fél évente egyszer használok BT fájlátvitelt (akkor is lustaságból), szóval engem nem ráz meg a hiánya, no meg azon a minimális adatforgalmon sem szoktam parázni, amit egy fénykép emailmellékletként való elküldése/Dropbox-ba feltöltése és megosztása okoz.
Képzelem amúgy, hogy mit szólnál akkor a Blackberry-khez, ahol kábé mindenhez BIS vagy BES kell.
[ Szerkesztve ]
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
nagyúr
válasz Viszlát #36751 üzenetére
Nálam az óra szerint 150 GPS-szel olyan 142-nek felel meg.
Amúgy nagyon függ a forgalomtól és a vezetési stílustól, attól, hogy mennyi cucc van benne, stb.nagyjából 6 literrel megy el az autópályán, de nyilván attól függ, hogy hányszor kell lefékezned, újra felgyorsítanod. Ha nagy a forgalom, és sokszor kell gyorsítani-lassítani, és amúgy gyorsan mész, akkor több, olyan 6,5, de nekem 7 liter volt a negatív rekordom (az BP-Szeged, oda vissza, lóhalálában padlógázzal. Úgy óra szerint olyan 160-ig gyorsul, utána semmi. Lejtőn egyszer volt ennél több is - de ma már azért nem mernék ilyet csinálni vele.)
Az elmúlt években (meg mióta drágább a benzin ) olyan 110-120-szal megyek autópályán is, és úgy 5,5 liter alatt marad.- dugóhegyek Pesten: én nagyátlagban 7 literrel eljárok vele Pesten. Télen picit több, nyáron picit kevesebb. Általában még régen, a nagyon dugós korszakban, amikor Zuglóból jártam be vele, akkor sem mentem szinte soha 7,5 liter fölé.
Vidéki közlekedés : országúton 5 liter körül, vagy az alatt elmegy a kicsike. A sok kis tagolt út kicsit dobhat rajta, de nem sokat.
Az abszolút rekordom 4,2 liter, amikor hazajöttünk Krakkóból 16 liter benzinbőlPleased to meet you - hope you guess my name
-
veterán
válasz concret_hp #36765 üzenetére
há' tudnom kellett volna, hogy erre is van függvény?
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
nagyúr
válasz bobsys #36764 üzenetére
Hátszél se volt, időnként előzgettem a kamionokat is visszakettőpadlógázzal, és vittem egy 110 kilós barátomat is, cuccokkal. Viszont sehol nem lehetett igazán gyorsan menni, meg nagy hegyek voltak, kanyargós volt az út, így nyilván sok motorfék volt benne.
@Defranco: Többször is voltam, 2005-ben és 2007-ben is. Most az utóbbiról beszéltem, akkor mentünk az én kocsimmal, egy zseniális REd Hot Chili koncertre, Katowicébe. De ha már arra jártunk, voltunk Wroclav-ban, Krakkóban is, és megnéztük a Wieliczkai sóbányát is.
@Viszlát: Suzukit akarsz venni a faternak?
@Bandus: függvény mindenre van
Én pl. már 2000-ben is excellel generáltam a lottószámaimat[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
válasz fokukac #36763 üzenetére
Az 1,3-as, főleg az újabb, 16 szelepes Suzuki motor kicsit túl erős lett a kicsi Swifthez, épp ezért is volt nagyon kedvelt - no meg mert talán a legolcsóbb, normálisan motorizált autó volt az akkori kínálatban. Utóbbi tényt mondjuk ellensúlyozta a korlátozott komfort, és a korához (értsd: ahhoz a korhoz, amikor még forgalomban volt) képest már súlyos biztonsági hiányosságok. Mindehhez hozzátartozik egyébként, hogy egy iserősünk, aki Németországba jár ki egy ugyanilyen motorral szerelt Ignissel, nemigen mer 110-120-nál gyorsabban jönni az autópályán (zaj, stabilitás, biztonság és fogyasztás ürügyén), és így is igen büszke magára, ha 8l/100km alatt marad a fogyasztása, szóval azért az sem mindegy, hogy milyen autóba pakolják a kis gyöszt.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Viszlát
addikt
Valszeg nem érdekel senkit, de következzék egy kis levezetés két autótípusra (fő@ adatai alapján). Ahogy korábban írtam, összesen 731 km, ebből 550 autópálya ~150-es tempóval, budapesti szívás 70 km és a maradék napi közlekedés vidéki kisvárosban.
1. Suzuki Swift I. hatchback, 1.3 benzin, manuál, 1300 ccm, 68 LE, 790 kg
A távot a felvázolt körülmények között körülbelül 47,15 literből tette meg, ami 6,53-as átlagot jelent.
2. Honda Accord (7gen), sedan, 2.4 benzin, automata, 2398 ccm, 190 LE, 1460 kg (AC ON)
A távot a felvázolt körülmények között körülbelül 54,24 literből tette meg, ami 7,42-es átlagot jelent.
És ami nekem külön érdekes egy vita miatt, az átlagfogyasztásból kiszámoltam, hogy a Suzuki 0,082 dl benzinből mozgat meg 1 kg-ot száz kilométerre vetítve, a Honda 0,050-ből.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
-
concret_hp
addikt
válasz Viszlát #36771 üzenetére
elég sok szempont miatt értlemetlen a /kg összehasonlítás, többek közt gondolom önsúly ment csak + a 150 az már bőven az optimumpont felett van a suzukinál, a hondánál viszont nem annyival.
ha elég adat van, abból mindig lehet vmi okosságot kihozni, csak az nem biztos, hogy értelme is van
vagy fullba vagy sehogy :D
-
Viszlát
addikt
válasz concret_hp #36773 üzenetére
Igen, csak önsúly, azt már nem volt képem megkérdezni kukactól, hogy mennyit nyom.
Egyébként teljesen igazad van, leszámítva, ha egy olyan elvakult Suzuki fannal kerülsz szembe, aki azt állítja, hogy minden körülmény között a Suzuki motorja a jobb...
@: a vita a haverral abból indult, hogy én azt állítottam, hogy a Suzukik viszonylagos jó fogyasztása a papír kasztninak és az autó fapadosságának köszönhető, maga a motor bár megbízható, de egyáltalán nem nagy szám. Ezért osztottam vissza, mert különben hogyan máshogy hasonlítasz össze két ennyire különböző motort?
Az is biztos, hogy ha mondjuk 110-zel mész autópályán, akkor te azzal 1 litert spórolsz, én meg 2-3 decit maximum. De a lényeg annyi, hogy ezt így most az orra alá dugom, aztán hallgasson el, semmi más értelme nem volt nagyon ennek a számítgatásnak...
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
nagyúr
válasz concret_hp #36773 üzenetére
Pont ugyanezt akartam írni, hogy azért Suzukival nem mész ennyivel.
Lassabban mész, és spórolsz 20 % ktg-et, igaz rámegy még egy órád....Másrészt meg ki az, aki kilóra vetít bármit is, a hentesen kívül?
@Viszlát: nem tudom, hány kiló vagoyk. Nincs mérlegem, saccperkábé 75.
@PeterkeT: valóban volt 16 szelepes 1,3-as motor a swift-be, a végén, de az csak euro3-as volt, asszem.
Az Ignisben már egy tök másik 1,3-as motor van, az már euro4-es, vvt-s, 93 lovas.
És az Ignis meg egy nagy billegős, magas, nem áramvonalas vasdarab, sokat eszik.[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
concret_hp
addikt
válasz Viszlát #36774 üzenetére
abban alapvetően lehet igazság, de lehe térdemesebb lenne a kicsit újabb konstrukciókat vizsgálni (pl új fajta swiftek azért nehezebbek) egyébként egy +250 kilót rászámolsz az önsúlyra és úgy osztasz egyből jobb képet kapsz kicsit (2 ember + csomag + a benyának is van ám 1 kis súlya )
vagy fullba vagy sehogy :D
-
nagyúr
válasz Viszlát #36774 üzenetére
Semmi értelme nincs összehasonlítgatni. Az egyik a 90-es évek elejének technikai színvonalát tükrözi, a másik meg a a 2000-es évek második felét.
Ui. Minden autó valahol 70-90 körül fogyaszt a legjobban, a kérdés csak az, hogy mennyivel fogyaszt többet, ha gyorsabban megy. Nyilván az Accord jó áramvonalas, ugyanakkor én a Keresztanyám régi MAzda 6-osával (nálam volt egy hónapig, mielőtt eladtam) is lementem 6,8-as fogyival Szegedre, úgy, hogy neki autópályán mindig 10 litert evett.
Szóval, ha tényleg sokat mennél lassan, lehet, hogy mérésnél tényleg meglepődnél, mennyit spórolnál.Concret_hp: úgy sincs értelme, mert az új swift is sokat eszik 150-nél, mint minden ilyen kis dugó formájú kisautó, rossz a légellenállása.
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
Viszlát
addikt
válasz concret_hp #36776 üzenetére
Tudományosan nézve biztosan elég pontatlan a számítás. A Honda fogyasztási adatai egészen pontosan nagyjából +130kg (kutya meg én) és 60 liter üzemanyag tehát durván + 200 kg induláskor, ami aztán folyamatosan csökkent (ezt a csökkenősdit az üzemanyag fogyásával már ki se tudnám számolni, hülye vagyok a matekhoz ).
Ha ezt a 200 kg-t rászámolom mindkét verdára, akkor 0,064 dl a Suzukinak, 0,044 a Hondának.
@: annakidején éppen azért vettem ekkora autót, hogy a nagyobb tempót is kényelmesen bírja hosszabb távon is, százzal araszolni teljesen felesleges majd' 2,5 literes autót venni. A Honda egyébként kifejezetten szereti ezt a tempót, az óra szerinti 148 km/h az pont 3ezres fordulatszám. Pár hónapig feljártam minden nap Pestre dolgozni, akkor ótópálya 110 tempomattal + Pest 7-7.1 között mozgott, ezért is írtam a 2-3 decit max csökkenésnek. A Honda légellenállási jellemzőivel egyébként 170 fölött ugrik meg durván a fogyasztás, 170 és 180 között kapásból + két liter.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
DeFranco
nagyúr
válasz fokukac #36768 üzenetére
Milyen útvonalon mentetek? Mi ezt néztük ki, de semmilyen ismeretem nincs róla. Ha nem ezen mentetek miért nem, ha ezen, mire számítsak?
Milyen a közeledési morál? (Folyamatosan Krakkóról kérdezek, oda megyünk) Milyen a közbiztonság? Parkolni mennyire vészes? Hol szálltatok meg? Tömegközlekedés milyen? Éjszaka mennyire vészes kimozdulni? Mindenképp zárt parkolós szállást keressünk-e? Árak/kaják milyenek? Érdemes nem teljes ellátást kérni és kiszabadulni a városba enni-inni?
-
válasz DeFranco #36780 üzenetére
Szlovákiában beteg módon betart mindenki minden szabályt (azonnal és súlyosan büntetnek bárkit), Lengyelország meg tele van (legalábbis a déli részen) gyorshajtó, és állat módjára közlekedő szlovákokkal - bennem ennyi maradt meg Krakkóból. Maga Krakkó egyébként gyönyörű, és teljesen jól lehet benne akár autóval is közlekedni. Parkolni én tudtam, amikor akartam, tömegközlekedést nem próbáltam. A város állapota egyébként kb Budapestnek megfelelő karbantartottságban, mondjuk mi hárman voltunk fickók, de nem volt bennünk különösebb félelem, amikor este kellett sétálni a belvárosban, pedig akkor épp bokaficammal sántikáltam. A Visztula-part gyönyörű, a Duna a hülye rakpartjaival a közelében sincs, a Majna-part Frankfurtban pl. nagyon emlékeztet Krakkóra. Árak kb a magyarországiak, mi a belvárosban ettünk/ittunk, szerintem olcsóbb volt, mint a budapesti belváros, persze utóbbiról is szűk a mintavételem. Sörök jók, mi főleg halat ettünk, meg szárnyast, igazából minden ízlett. Hotelről nem tudok mit mondani, azt a cég fizette. Meglepően sokan beszéltek angolul egyébként, gondolom ebben része lehet a jófajta alámondásos tévéműsoraiknak. Szeszesitalt (sört is) csak külön lehet kapni, sima boltban nem, még a teszkóban is ráccsal elkülönített, külön kasszás italrészleg van, de ahozzáférhetőség még jobb, mint a sima élelmiszereké, szinte minden sarkon világít egy 0-24 feliratú neon: na, az mindig italbolt.
Útvonalból mi is erre mentünk, Szlovákiábn ne számíts autópályára, bár van néhány fizetős szakasz, de azok főleg csak elkerülők, ráadásul végig rengeteg a lakott terület. Gyorsan nem lehet haladni, viszont a látvány kárpótol - érdemes nem éjszaka utazni, esetleg meg is állni itt-ott. a lengyel szakaszon nagyjából végig gyorsforgalmi szakaszokra emlékszem, ott kicsit könnyebb, bár sok benne a kereszteződés.
Hm, most hogy így felidéztem, vissza kéne menni családdal is Krakkóba...
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
tildy
nagyúr
válasz bandus #36731 üzenetére
En most voltam kinn, unokatesom orvos, felsofokon tud nemetul. ( meg angolul is , de az reszletkerdes).
Azt mondta gyurjak ra a nemetre, ha netan oda keszulnek, mert ez ami van ( 20-30%at ertettem a beszelgeteseknek, anno nemetbol erettsegiztem, beszelni nem igazan tudok mar, max alapfokon) edeskeves ott munkavallalashoz. Mondhatni barmilyenhez.Max nagyobb cegeket nem erdekli, ha csak angolul tudsz, de egyebkent nagyon kell a nemet.
MEgtanulhato amugy, de "erdekes elmenyeim" voltak.Ja amugy itthon mar, melo, es tenyleg itthon erzem magam. Lehet csak mert jobban ertem az ittenieket mar? Mano tudja. Odaat is jo volt, az a videki kis varoska nagyon bejott.
[ Szerkesztve ]
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
DeFranco
nagyúr
válasz parandroid #36784 üzenetére
Köszi szépen, ez igen alapos volt Viszont a fizetős utakra nem is gondoltam. Azokat feladat lesz vagy elkerülni vagy kifzetni az útdíjat ha muszáj. Mi van, ha benézem a táblát?
Hogy vannak ezek kitáblázva, és mi a nyerő taktika? Itthon tudom, hogy mi fizetős, és mi nem, de ha nem tudnám, lehet ráfutnék. Van egy tábla, aztán oszd be, ha nem veszed észre IJ
[ Szerkesztve ]
-
tildy
nagyúr
válasz EQMontoya #36786 üzenetére
MAzlista vagy, en akiket ilyen fizetesek kornyekerol ismerek otthon, azoknak mar inkabb 10 ev tapasztalatjuk van.
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
B-Man072
tag
Tudtok nekem segíteni egy olyanba, hogy ha ma délelőtt 10kor utaltak nekem Takarékszövetkezetből OTP-s számlára, akkor azt én holnap reggel már megkapom?
◄► [Termékeim: http://href.hu/x/kmee] ◄► [Megbízhatóságom: http://href.hu/x/kmeg] ◄► [Telefonon gyorsabban elérsz 9h-19h] ◄►
-
Viszlát
addikt
Ez ismeretségi kör kérdése. Én is kiindulhatnék abból, hogy az ismerőseim egy része és az a kör amiben ők többnyire mozognak mind 7 számjegyű fizetésért dolgoznak (nettó), de ebből soha de soha nem tennék általános kijelentéseket, nagyon szűk rétegről van szó mindkét esetben.
(#36790) DeFranco: nincs szakaszos fizetés Szlovákiában, megveszed a 10 eurós (10 napos) matricát és azzal minden fizetős útra jogosult vagy felmenni. Pestről indultok egyébként? Mert ha esetleg az ország nyugati fele, akkor érdemes elkerülni Pozsony felé, onnan majdnem a lengyel határig ki van már építve az autópálya.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
tildy
nagyúr
válasz bandus #36796 üzenetére
Atugrottam kicsit Germaniaba a hetvegen. Ott a kinn, UK meg itthon.
Viszlat: jogos. Lehet en mozogtam rossz korben , vagy csak siman alulfizetettek voltunk.
[ Szerkesztve ]
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
DeFranco
nagyúr
válasz Viszlát #36794 üzenetére
Akkor szerintem én ez meg fogom venni. Az útvonalat nem döntöttük el, ha nem lényegesen hosszabb, vagy hosszabb, de valamiért alkalmasabb, akkor lehet más is. Ezt egyszerűen beütöttem a gugliba, és ő dobta ki, minden egyéb koncepció nélkül.
Az autópálya jól hangzik, de ha már utazunk, akkor szeretnénk valami szépet is látni, kicsit "élményutazást" csinálni. Ez persze csak egy elképzelés, és mivel teljesen tök vagyok az autós utazáshoz is, és Szlovákiához-Lengyelországhoz is ezért minden infót nagyon szivesen veszek.
A gyorsaságon kívül van még valami oka Pozsony felé kerülni? A pályázás sokat elvesz az út élvezeti értékéből? Mennyire gázos az erdeti terv?
-
Viszlát
addikt
válasz DeFranco #36799 üzenetére
Az eredeti terv nem gázos, csak nem biztos, hogy fel vagy készülve arra ami rád vár, ha arra mész. A google szerinti 6 órás utat el is lehet felejteni, egyrészt borzasztó az útminőség helyenként, másrészt akkor hozható ha Colin McRae stílusban nyomod végig. Nem tudom mennyi rutinod van, hogy bírod a rendkívül tagolt, hosszútávú vezetést, ugyanis konkrétan át kell mászni a Tátrán. Szépnek nagyon szép, de rendkívül fárasztó is. Ha ezt választjátok, akkor én azt javaslom, hogy a hozzáálláson kell módosítani, tehát szánjátok rá a napot az útra és kényelmesen, tényleg magára az utazásra koncentrálva induljatok neki, mert ha az fog a fejedben járni, hogy na csak érjünk már oda, akkor úgy eléggé szívás tud lenni egy ilyen út. Forgalomtól, vezetési stílusodtól és autódtól függően olyan nettó 8 óra körül fogsz vezetéssel tölteni.
Nem kis kerülő Pozsony, mert 170 km +, viszont időben gyorsabb és sokkal kevésbé fárasztó, ráadásul üzemanyagban is nagyjából ugyanott leszel, mintha hegyet másznál, hiába a több km. Plusz költséget jelent, hogy meg kell venni a magyar pályára is a "matricát", mert hidd el nekem, nem akarsz az 1-esen ledzsambázni Rajkáig. Ezt akkor javasolnám, ha nem vagy még rutinos a hosszabb autós utazásokban, ez egy kíméletesebb igénybevétel és szépség jut így is bőven (ilyenkor még a Kisalföld is kifejezetten szép látványt nyújt, szóval a szlovák határig sem unatkoztok).
Egy kis ízelítő, ezeket a szlovák pályán (D1) autózva készítettem (vezetés közben egy kis kompakttal, szóval a minőség az olyan amilyen):
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
Új hozzászólás Aktív témák
● Tilos a politizálás!
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Luck Dragon: MárkaLánc
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest