Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hunspikey

    őstag

    válasz Yodamest #89286 üzenetére

    Bocsánat, lehet félreérthető voltam, nekem nem bútor kell hanem a fém láb, a talpazat - mivel azt nem adnak a G3-hoz, csak fali konzollal jön. Tehát valamifél álvány kéne ami jó 77 colos TV-hez - mert csak 75-ig bezárólag írják, illetve az sem baj ha legalább 45-50 kg terhelést tud, mivel a TV 38 körül van, de szeretnék biztosra menni. Képtelen vagyok a neten megfelelőt fellelni. Azt láttam, hogy a gyári G2-höz adott talp elvileg jó a G3-hoz is, de ez jelentősen hanyatt billenti ami nekem nagyon nem tetszik. Van valakinek ötlete?

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Ronam #89298 üzenetére

    Na, mesélj kérlek mert én is nagyon viaskodtam magammal, hogy melyiket kéne, aztán végül is egy hajszállal a korrektebb szoftver miatt az LG felé húzott a szívem, de élőben se a G3-at se az S95-öt sem láttam, se B-t se C-t.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    Abban tud valaki segíteni, hogy hol találom a G3-nak a hátlapjáról szóló LG dokumentációt. Egész pontsan az kéne, hogy milyen magasan van az alsó VESA furat so a TV legalsó éléhez képest. A TV ma jön meg, de tudom, hogy van egy PDF ami az összes LG modellt felsorolja és bemutatja a hátlap főbb méretkiosztásait, de most képtelen vagyok rábukkanni. Persze amikor nem kellett akkor belefuttottam - én hülye nem töltöttem le.

    Persze délután előben le tudom majd mérni, de jobb lenne kibontás előtt tudni, mert egyedi talpat akarok hozzá gyártatni.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Ronam #89329 üzenetére

    Isten vagy - hála neked asztali állványon van a TV-m :)

    Köszi!

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    No, gondoltam írok pár gondolatot a G3-ról azon belül is a nekem érkezett 77"-os azaz a legnagyobb elérhető MLA paneles kivitelről.

    A TV szép - élőben a nyugodt külső, a letisztultság és a minőségi anyaghasználat jellemzi.

    A fórumtársnak hála vettem egy Stell állványt, amit ugyan a gyártó 75"-ig ír, de simán kiszolgálja a 77G3-at, sőt egészen remekül mutat vele, kvázi teljesen gyári az összkép.

    Kicsit arról írnék, hogy ki mire számítson ha netán upgrade-el.

    Én 65C9-ről jövök és nagyon sokat gondolkodtam a váltáson, mert a C9 alapvetően nagyon rendben van. Emiatt minden amit írok kicsit úgy értendő hogy a C9-hez képest, nem akarom LCD-hez vagy egyéb TV-khez hasonlítani.

    Beállításról számos videó van, a lényeg tényleg annyi hogy ki kell venni az energiatakarékossági menüpontokat, illetve a logo dimminget.

    A beállításokat az én C9-hez szokott agyam nehezen értette meg, itt 3 fő képi kategória alá van minden sorolva, talán még az is be van kényszerítve e 3 közé aminek igazán kellett volna egy negyedik kategória, de ezen pár óra alatt átlendültem.

    Ami meglepő, hogy bizonyos dologok ugyan azon a néven, de már működőképes formában vannak jelen, pl a részletgazdasági üzemmód, ami a C9-en semmit sem csinált a G3 kötelező és működő eleme.

    Vágjunk a sajtba: fényesebb? Igen, az. Annyival? - Igen, annyival, DE:

    aki arra számít, hogy majd innen fogva minden kétszer világosabb lesz, gyorsan ezt verje ki a fejéből. A csúcsfényerő nőtt, nem is keveset- konkrétan megvakulsz, de ez nem megy át a teljes képre, ettől egy szarul masterelt film olyan sötét marad, hogy se ezen, se semmin továbbra sem élvezhető - pl a most legutolsó rész az Apple TV-n: invázió, S02E08 - nézhetetlen. Utálom. 1.7 milliós TV és ennek a sorozatnak be kell kapcsolni az élénk dolby vision módot, mert kb 20 nitre van masterelve... kvázi Sárkányok Háza szintű - tudjátok a botrányos tengerparti jelenetet mindenki ismeri.

    Jut eszembe az konkrétan egyébként - és minden egyéb sötét jelenet, bár nem számottevően világosabb azonban a TV sötét közeli részletgazdagsága ámulatba ejtő.
    A Sárkányok Háza 7. rész, valahol a közepe felé, amikor sétálgatnak a tengerparton, teljesen kivehető részletekkel és színekkel bír. Pl amikor indul az első csók akkor a lány fülbevalóján a G3 játszi könnyedséggel mutatja hogy a felső kő zöld az alsó rubin. Később amikor a kis srác megy sárkányt nevelni, látszik, hogy a sárkány konkrétan haragoszöld bőrrel bír és a kiscsávó ruhája is részletgazdag illetve smaragdzöld. Aztán pár jelenettel később amikor a szőke lány a tengerparti pitty-putty után felébred, konkrétan látszik az árnyékban lévő szemének a szemefehérje az írisszel együtt - ezt a C9 nem tudta ábrázolni.

    Ennek ellenére azt gondolom, hogy a dolby vision üzem hagy némi kívánnivalót maga után. Mármint általános fényességben. Élénk módban persze, odavág, de én nem szeretem használni, bár a C9-en kizárólag így ment, mert ott ha nem élénkben volt akkor tényleg élvezhetetlen sötét volt minden. A G3 annyival többet tud, hogy az "eredeti" képi mód csutkára tekerve (szigorúan DV üzemben) elégséges. Nem über, de nézhető.

    Normál HDR esetén becsoki a képe. Youtubról beröffentettem a MisteryBox, vagy ha úgy ismeritek Jacob + Katie Schwarz HDR videói úgy néznek ki, hogy konkrétan leesett az állam. Elképesztő, földöntúli, iszonyat patent. Felfoghatatlan - a C9 több mint dupláját adja fényességben, olyan árnyalatkezeléssel, olyan bő színtérrel, hogy nem lehet rá elég jó jelzőt felsorolni.

    Szóval a hardware bírná - látszik a demó videókon, hogy itt a panel mindent ki tudna adni, ha a kontent akarná, de nem akarják.

    Ezért nekem kicsit csalódás, mert nem a szent grál, a TV nem menti meg az agyament rendezői vágyakkal rendelkező kontent kreátorokat, bizony van egy rakás tartalom ami de facto túl sötét még egy ilyen TV-n is.

    Minden megállapításomat kotta 0 nites éjszakai megtekintéssel tettem, mielőtt azt hinné bárki, hogy a háttérfény volt sok.

    Mozgása a TV-nek jó, talán jobb is mint a C9 a részletgazdagság javult, érdemes a super resolution opciót maxra tenni, és enyhébb élesség értéket választani, a super res nagyon szépen működik és a 4k-t teljes glóriájában megmutatja mindenféle sharpening artifact nélkül. Tudom most betáraztak a videófilek, de nem érdekel, átlag ember vagyok, szemüveges, nincs hubble space teleszkóp látásom, kell egy kis segítség :)

    Mozi hatása van-e? Nincs... vártam, hogy mozisabb legyen de nem az.. Valahogy a nagy méret ellenére érzed, hogy TV-t nézel és nem jön a mozi érzés, de legalább a kép hatalmas és részletgazdag. Én 2.7-méterre vagyok a TV képének síkjától (lézert tettem a homlokomra onnan tudom) és így van akkora képe mint egy átlagos moziteremben valahol középen ülve. Ha kinyújtom magam elé a két karom és a két nagyaraszom összetartom akkor pont akkora látszólagos méretet kapok mint amekkorának látszik a képe. Ezt mindenki otthon kipróbálhatja.

    Összességében a TV kiváló - tényleg, a csúcsok csúcsa. De azt komolyan gondolom, hogy akinek most 65 colos OLED-je van, pl C9 vagy újabb nagyon gondolja át, hogy miért akar upgrade-elni. Én pl 65 colos G3-ra megbántam volna, így hogy 77-es, oké, mert sokkal nagyobb képet ad és általánosságban világosabb.

    SDR: erről még nem írtam, itt mindent tud - OLED fényerő nálam 35-tökéletesen elég. Rohadt jól mozog, eszméletlen szépek a színei, tud mindent.

    a TV összegezve egyedül a Dolby Vision tartalmak esetén van a rendezők és a fényelő "mesterek" által térdre kényszerítve, az LG annyira komolyan veszi, hogy legyen film hű a kép, hogy ezzel el is veszi a lehetőséget attól akinek ez nem tetszik. Lehet a G3-is élénk módban fog kikötni :D

    Egyébként miért is lázadunk az "élénk mód" ellen? Miért nem lehet alacsony delta E-vel nagy fényerőt kihajtani - ezt sosem értettem. Azért az a 600 nit különbség (az élénk és a második legvilágosabb mód közt) igen is ég és föld...

    Egyenlőre ennyi, még tanulom hogy melyik beállítás a legjobb, majd kitárgyaljuk itt folyamatában a többi G3 tulajjal a dolgokat! :)

    Én most így megyek:

    DV és HDR mód:
    OLED pixel fényerő: 100
    Fekete szint: 50
    Kontraszt: 100
    Dinamikus kontraszt: ki (bár sötét jelenetnél az alacsony szépen tolja a near black részleteket, a magas meg jót tesz a kontraszt mentes tartalomnak)
    Szín telítettség: 50
    Fehér egyensúly: meleg 45
    Élesség 25
    Szuperfinom részletek: magas
    Mindenféle zajcsökkentő egyéb okosság: off
    Mozgás: egyedi, de-judder: 2-es, blur: 0
    Szín finom hangolás: ki (ez mindent elszúr ha be van kapcsolva)

    Nálam kicsi pirosas volt a kép ezért 2 pontos kalibrációnál mind az alacsony, mind a magas értéknél -5-öt kapott az R csatorna - így sokkal tisztábbak a színek, illetve a 22 pontosnál az egyik profilt arra állítottam, hogy segítsen a rohadt sötét filmeken, ezért 2.5-5IRE értékek kaptak RGB +5 értéket, 7.5 kapott RGB+2-t így egy csomó részlet előjön.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz szkutyi #89370 üzenetére

    Na, de jó, hogy ezt belinkelted, mert egyből megnyudogtam. A G3 még világosabbra is tudja ezt a jelenetet, ha akarom - szóval akkor ezek szerint ez az anyag ennyit tud és kész. Nyilván az is hibás lenne, ha nappali fényességűnek lenne ábrázolva.

    Ami sokkal reprezentatívabb jelenet, az az igazi 0 nit közeli részletek megjelenítésének képsora: Disney + Star Wars: Ébredő Erő - rögtön a nyitójelenetnél, én a C9-en sosem láttam, hogy a bolygó korongja elé beúszó csillagromboló hasán nagyon komoly kivehető részletek lennének - a G3 meg szépen mutatja az összes hasi struktúráját.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    Találtam egy szoftverhibát a G3-ban.

    Próbáljátok már ki ti is kérlek: Az előző postban említett Star Wars Ébredő Erő nyitójelenetében a csillagrombolótól érkezik 3 leszálló komp.
    Amikor a BB-8 a következő snittnél kigurul szemlélődni az éjszakai égbolton, ez a 3 komp leereszkedik azaz a csillagos háttér előtt "függőlegesen" haladnak.

    A szoftver hiba lényege abban van, hogy bármilyen Trumotion beállításnál a három fénypontot horizontálisan duplázza az algoritmus, ami tökéletesen érthetetlen és sosem látott hiba hiszen a mozgásuk vertikális. :W

    Mindenki tudja hogy az ilyen IFC megoldások számítási hibákat tesznek a képbe időről időre - de eddig ez kizárólag a mozgás irányába keletkezett pl kerítés mögött haladó alak kontúrt kapott stb, de ilyen hibát mit ezen a TVn még nem láttam. :Y

    Ráadaásul a mozgás vektor irányába mutató hiba valamelyest tolerálható volt, de ez, hogy 6 űrhajó lesz a háromból azért nagyon gáz. Ja, néha már a főcím utáni sárga betűs rész, tudjátok a nyitó szöveg utáni csillagos háttér panningnél is duplázza triplázza a csilagokat, mintha 3D-s képet néznél szemüveg nélkül! :W

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz szkutyi #89382 üzenetére

    Real cinema hál istennek jó. Ez egyébként pontosan mit csinál, hogy lesz kadencia helyes a 23.976 fps? Ez is interpolál vagy valami egyéb dolgot tesz, pl pulldown??

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz szkutyi #89384 üzenetére

    De én ezt nem értem :F hogy lesz az 5 x 23,976 azaz a 119,88 képkocka lejátszva 120 hertzen? A TV gyorsítja a lejátszást és 120 hertzel játszik azaz gyorsít az egészen 0,1%-ot (120/119,88) ?

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz KissP #89388 üzenetére

    Nem ismerem a C3 oldalsó csatlakozó kiosztását, de a C9-en volt több USB és nem voltak egyforma sebességűek. Nincs a C3-on lassabb/gyorsabb USB kapu?

    [ Szerkesztve ]

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Celtis #89394 üzenetére

    Akkor ezek szerint azt gondoljuk, hogy a valós 23.976-ot úgy játsza le, hogy 118,88 hz-es panelfrissítésre, vagy máshogy fogalmazva panel pásztázásra vált?

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz junkpod #89406 üzenetére

    Nem használok lejátszót, minden tartalmat előfizetéssel, eredetiben nézek. Ezt is így néztem az LG saját HBO max alkalmazásával, melyet a G3 futtatott.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Yodamest #89410 üzenetére

    Hasonló volt a probléma nálunk is....Nekem pont ezért kellett az asztali állvány a G3-hoz, mert ez egy valamivel kisebb, egész pontosan 3.6 x 4,7 méteres hálószoba, ahol a 3.6 méter az a méret ami nekem ágyban fekve a szembe falat adja.

    A TV alatt egy bútor van, ez a szemben lévő fal síkjától mintegy 70 centire ér véget, ezen van a TV, melynek a képernyő síkja kb 10 centivel van biztonsági okokból beljebb mint a bútor éle, Tehát a szembe faltól a kép 60 centivel van felém. A másik oldalon van ugye a fejem, szintén kb 25-30 centivel a hátsó fal előtt, ha az ágyikóban heverek, így mértem a 2,7-et homlokom síkja és TV képernyő síkja között. Közelebb nem tudok menni mert akkor nem tudok az ágy és a TV bútor között átmenni, így kb 80 centi van ott közlekedésre, ami elég.

    Mi így szeretünk mozizni :)

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz junkpod #89434 üzenetére

    Én ezzel alapvetően tisztában vagyok - de akkor is azt gondolom, hogy a streaming szolgáltatás a master kópiája egy streaming szolgáltatónak - vagy nem?

    Magyarul nem értem hogy lehetne magasabb minőségben nézni amikor a minőséget ők eldöntik helyettem, meg a TV-m helyett. Mint amikor Covid alatt a Netflix levette 8Mbit-re a streamet és minden hányás lett. Még most is csak 17Mbit körül van a régi, eredeti 21Mbit helyett. Tudom, ott a VPN.. hagyjuk...

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz dgyuri0123 #89440 üzenetére

    Feleannyival?? Jó esetben az ötödével... De nem ez a lényeg, hanem az, hogy az említett Sárkányok Házás jelenet EREDETILEG streaming formában jelent meg, így tekintette meg az egész világ és ehhez méri mindenki ezt a jelenetet illetve a körülötte keletkező balhét. Senki nem beszél bluray kontra streamingről - arról van kizárólagosan szó, hogy az említett ominózus jelenetet ha megtekinted a HBO max kínálatából akkor mit látsz vagy nem látsz. Ennyi.

    A kérdéses jelentet a coloring artist meg a fényelő ember utólag bevallottan 1 azaz egyetlen egy nit fényességre masterelte - na ehhez kell rendes TV- hogy azon belül láss árnyalatot, részletet, stb.

    Innen jött a téma, hogy a G3 iszonyú jól teljesít.

    [ Szerkesztve ]

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    Volt tegnap végre egy délutánom eljátszani a G3-al és a következőket gondolom - vásárlás előtt állóknak érdekes lehet:

    Panel homogenitás: fényévekkel jobb mint az előző (65C9) OLED-em. Konkrétan nulla jele van dirty screen effektnek, semelyik primér, semelyik szekunder és egyéb színek slidejain nem található a legkisebb felhőcske se, hiába kerestem.

    Banding: szintén nulla. 5%-os, 2%-os szürke slide-al teszteltem, egyszerűen hibátlan

    Color tinting: nekem 77colos G3-van erről tudok nyilatkozni, itt egészen, de egészen minimális. A 65C9 bődületesen sárgás volt a széleken, ettől persze egy sárga slide zöld lett középen, szóval ott volt baj. A G3 minimálisan érintett főleg cián szekunder szín slide esetén, a többi szín oké, a primérek közül nüansznyi látszik a piroson, nyilván ez okozza a cián slideon látható minimális eltérést. Érdekes, hogy lilán nem látom. Sárga teljesen jó.

    Vignetting: nulla mértékű. Ugyan olyan fényes a sarok mint bármi más. Tökéletes.

    Készülék ház ropogás ahogy melegszik: ez gond volt a C9 esetén, a G3 tökéletesen némán melegszik HDR esetén is - nem recseg, nem ropog, kikapcsoláskor sem, amikor visszahűl. Bravo LG.

    Amit még kiemelnék: akik mindenképp szeretnének megvakulni, de ezt relatíve szép kép mellett akarják megtenni, azoknak jó hír, hogy a Vivid mód igen is használható a G3 esetén. Dolby Vision - vividdel teszteltem rengeteg anyagon és hál istennek a szürke gradációja rendben van. A C9 iszonyú black crush-al nyomta a Vividet, a G3 hibátlan alsó near black részleteket mutat - annyira, hogy pl a Star Wars ébredő Erő nyitójelenetében amikor a Finalizer? csillagromboló beúszik a bolygó elé, ebben a módban látszik a legtöbb struktúra és részlet a romboló hasán! Más kérdés, hogy jelentős zajosodás is megjelenik amennyiben nem volt tökéletesen zajmentes a filmed, illetve látok némi fehér részlet vesztést, de ez meg azért nem zavaró mert kb 2000 nittel megy - amitől amúgy is a heggesztőpajzshoz nyúlsz, nem hogy még részleteket firtatsz. Örülsz, hogy reggel feltetted a naptejet... Iszonú fényes- szerintem viselhetetlen.

    Avatar 2-vel pl (ami teljesen zajmentes, lévén CGI az egész) teszteltem, amikor megjönnek az elején a földi űrhajók én komolyan elfelejtettem becsukni a szám. Elképesztő.

    A fényerőn túl megemlíteném, hogy teljesen helyesnek látszanak (műszerrel tutti nem az) a színek illetve az árnyalatok, az átmenetek sem sávosodnak -szerintem az LG a Philips mintájára rendbe tette ezt a képi módot. Már csak át kéne nevezni Vividről, Full fényerőre- mert a Vivid hülyén hangzik, főleg azok után, hogy teljesen szépen beállítható.

    Mindenképp írtsd ki belőle a Trumotiont- ez horror, illetve a fehéregyensúlyt állítsd meleg 50-re, illetve szerintem érdemes kikapcsolni az a funkciót, ahol részletre vagy fényességre lehet állítani (bocs nem tudom mi a neve), mert ez kontraszt és színvesztést okoz.

    Amúgy HDR, illetve Dolby képi módnak az Otthoni mozi mód a legalkalmasabb, gyönyörű - messze elég fényes, és mindent tudsz állítani.

    Jól sikerült TV a G3- az MLA panel tényleg hozza az ígérteket- nem csalódtam.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Vhiktor #89448 üzenetére

    Ezen jót röhögtem- de aztán elgondolkodtatott is egyszerre az írás, mivel látom a sigben, hogy ISF képesített kalibrátor vagy - szóval szeretném megkérdezni, hogy mérted a MLA paneles G3 vivid módját? Engem nagyon érdekelne, hogy amennyiben szaturáció 50, meg minden egyéb paraméter értelmesre van állítva, netán 22 pontossal helyre is rakod, akkor mit lehet amúgy belőle kihozni. Gyárilag biztos gányó, de kalibrálható, illetve nincs black crush ami elég bíztató. Én nem dobnám el ab start.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz junior19 #89453 üzenetére

    Most melóhelyen vagyok, de úgy emlékszem a G3 vivid módban engedi a 22 pontost.

    Este ha nem így van küldök korrekciós postot.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz szkutyi #89455 üzenetére

    Na ez is egy rettenetesen érdekes meglátás, amit én is tapasztaltam. Máshogy vannak a képi részletek árnyalva, olyan mintha máshogy kontúrozna, miközben adott esetben ugyan annyi a fekete 0 nit és a csúcs fehér nitje is. Ezért van az hogy tökéletesen 1 alatti delta E-vel kalibrált TV-k teljesen máshogy ábrázolják a képet. Valószínű van abban valami amikor arról marketingelnek, hogy képi tartalom alapú helyi kontraszt megállapítás és fényelés. Bár nem tudom hogy csinálja... Az tutti, hogy ha rettenetesen bámulom akkor néha azon kapom, hogy meggondolja magát ugyan azon a shot-on belül időről időre és hirtelen egy lehelet finom villanással sötétebbre vagy világosabbra állítja a kép egy adott részét. Ezt egyébként a C9 is csinálta. Nem az ABL-ról beszélek, az teljesen nyílvánvaló - én helyi, egy bizonyos képi elemre kiterjedő fényesség és kontúr ábrázolásról beszélek. Szellemek a palacban? :D

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz dgyuri0123 #89443 üzenetére

    Kicsit szerintem a 2000-es években élsz - ma már minden streamingen jelenik meg, aztán max később megjelenik diszken - de minek is?

    Egyébként teljesen nem arra ment ki a postom, hogy streaming vagy bluray, hanem arra hogy volt egy firmware hiba ami miatt lesötétedett a képe a TV-nek - na ez már nincs, illetve arra is hogy a sötét jelenet mennyire szépen jelenik meg.

    Azt már csak halkan teszem hozzá, hogy igazi pixel peepernek kell lennie valakinek ahhoz, hogy egy mai streamelt tartalmat megkülönböztessen egy diszkes verziótól -erről van youtube video, ahol egymásra pakolgatva, váltogatva, osztott képpel bemutatva, iszonyú pici különbség ugyan látható, de őszintén... ez kit érdekel?? Ráadásul hónapokkal akár egy évvel is a streaminges bemutató után?? - én a tartalmat fogyasztom köszönettel, megnézek egy sorozatot és kész, már nem érdekel. Nem akarom újra nézni se így se úgy.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Vhiktor #89463 üzenetére

    Köszi a részletes magyarázatot - ez így korrekt és érthető!

    Azért lehet egyszer írok privátban hogy gyere el hozzánk és mérj rá a G3-ra és csináljunk egy kalibrációt :)

    Én amúgy azt nem értem, hogy ha van egy panel az LG kezében akkor miért nem egyértelmű, hogy minden profilban amennyiben a user az OLED pixel brightness csúszkát maxra tolja akkor az a panel max fényerejét adja, azaz miért kell nekik a maximálisan elérhető fényerőt lekötni a képi módokhoz és ezzel egyidőben egyéb képi algoritmusokhoz?

    Lehet a panel annyira kihajtva már képtelen korrekt megjelenítésre és kvázi csak világít mint a barom, de totál nem lehet ténylegesen színhelyes? Mondjuk ismerve a WOLED működését gyanítom, hogy azért hagyták meg a vivid módnak a 2000 nites fényerőt, mert ott már annyi fehéret kell keverni minden színhez, hogy az annyira torzul, hogy nem vállalják fel egyéb módokban?!

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Amilo02 #89464 üzenetére

    Ugyan nem C2 hanem C9-en még de jártam így. Le kellett szednem az appot, majd TV kikapcs / bekapcs kellett neki aztán reinstall, aztán ment. Nekem úgy gajdult be hogy a nejem oda-vissza kapcsolgatott az appok közt és egyszer csak becsokizott.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz dgyuri0123 #89472 üzenetére

    Bocsánatodat kérem én nem tudtam, hogy nem szabad G3-at vásárolni, csak ha eredeti bluray filmekkel akarom hajtani- az eladó biztos hibázhatott amikor elfelejtette megkérdezni, hogy hol van az igazolásom arról hogy nem fogok streaminget nézni:C

    Számomra most lett teljesen hiteltelen minden amit eddig írtál - bocs.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Partz #89470 üzenetére

    Hmmm, szóval ha sikerülne a vividet D65-re kalibrálni akkor nem lenne fényesebb mint az otthoni mozi mód szintén D65-ön.. érdekes felvetés.

    Azt egyébként tudtam, hogy a 2000 nit feletti csúcsértéket a marketing anyagban úgy kell érteni, hogy a létező legerősebb teljesen helytelen fehéregyensúlyú csúcsfény, akár csak pár százalékos képernyő területen, de azt nem, hogy a vividet nem lehet D65-re beállítani...

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz szkutyi #89480 üzenetére

    35

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz szkutyi #89481 üzenetére

    Nézd én ezt tökéletesen értem, tudom, elfogadom ezt az egészet; illetve ne feledjük hogy egy szóval sem mondtam olyat, hogy a streaming = a diszkkel/RIPpel. Nem, persze hogy nem az, hogy lehetne amikor a BR effektíve 70Mbit körül megy. Mondjuk ha már kierőszakoltátok a témát akkor említsük meg, hogy pl az Apple 40 Mbittel ad ami minden csak nem kevés. Szívesen összehasonlítanám a Foundation streamelt jeleneteit a BR verzióval... mindegy...

    Én eredetileg arról beszéltem, hogy egy adott tartalom a streamingen az egyik TV-n hogy néz ki, illetve a másikon. Erre jött itt valaki azzal, talán pont DGyurma, hogy minek streaminget nézni és hogy mennyivel jobb a BR. Persze, hogy az, csak ez senkit nem kéne, hogy érdekeljen, ha én arról írok, hogy adott egy anyag az HBO maxon, ami a C9 nézhetetlen volt, a G3-on meg teljesen jó. Ennyiről van szó, tekintve hogy ez egy OLED TV topik, nem egy streaming vs BR topic. Koncentráljunk a TV-kre szerintem.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz szkutyi #89485 üzenetére

    Nekem anno János666 kalibrálta a VT60 plazmát és ugyan ezt csináltuk. Csak asszem már nem dolgozik ebben - nem tudom ezer éve nem beszéltem vele.

    A G3-nál is tutti kalibráltatnék két dolby vision módot, egy SDR-t. A HDR-t nem mert teljesen felesleges, minden DV konténerben van (azok közül amit én nézek).

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    Tegnap felment a G3-ra az új 3.20.14-es firmware - aki azon agyal, hogy elrontottak-e bármit azt szeretném megnyugtatni, hogy alapvetően nem. A képi abrázoláshoz nem nyúltak, egyedül a csempés nyitó lapot alakították át, hát hogy most jobb lett vagy rosszabb azt majd mindenki eldönti maga. Nekem 8.

    Én amitől hülyét kapok, hogy továbbra is úgy lehet csak képi elemeket / csúszkákat állítgatni, hogy az iszonyú világos 1/3 képernyőnyi felületeket ott tartja a képen. Nem lehetett volna úgy mint a régi OLED-eken? Így hogy tud bárki is sötét részletekkel molyolni stb, amikor eleve el vagy vakítva a menürendszerrel? Ezt nagyon elszúrták. C9 sokkal jobb volt ebben a tekintetben.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Lajmund #89495 üzenetére

    Már bocs de lehet én vagyok hülye de hol van a g3 távirányítón a pause gomb? A c9 távirányítón volt, pause és play, erre nem tettek, cserébe tele van teljesen felesleges semmire nem jó gombokkal és 5x kenyelmetlenebb.

    Veszek egy régit és azzal fogom használni.

    Egyébként totál egyetértek az általad leírtakkal.

    [ Szerkesztve ]

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz bikerfun #89499 üzenetére

    Oké, de nem minden appban megy jól sajnos. illetve csomószor görgetni sikeredik amikor klikkelni akarom... Bezzeg a Rakuten TV gombja az marhára kellett rá... tudnám miért zavarta őket? Mi hangzott el a fejleszői meetingen?

    Mérnök csapat: -Uraim, kész a 23-as távirányító, világmegváltó újdonságokkal, a 18-as széria összes hibája javítva!
    CEO: Na, ez jól hangzik, mik a változások?
    Mérnök csapat: levettük a pause gombot - így sokkal jobb
    CEO: :Y

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    G3 tulajok : a filmmaker módot hogy kell előhívni beépített appok, tehát nem külső forrás esetén?

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Ronam #89509 üzenetére

    Köszönöm szépen a gyors választ. Akkor azért nem találtam mert éjjel nappal dolby vision megy rajta.

    Egyébként mi az oka hogy pont DV esetén nincs?

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz junkpod #89514 üzenetére

    Na, már te is kezded... szóval akkor ott tartunk, hogy szerinted nem igaz az, hogy egy G3 szebben jelenít meg pl a Netflixről egy Our Planet természetfilmet mint egy másik, olcsóbb TV? Mert ha te ezt gondolod, akkor nálad van alapvetően súlyos probléma.

    Ti ott tévedtek el, de nagyon, hogy a streaming igen is elfogadható minőséget ad, cserébe nem kell mindent megvenni bluray-en - arról ne is beszéljünk, hogy nem is lehet mindent megvenni bluray-en, mert sokkal később vagy egyáltalán nem jelenik meg.

    Fogadjátok el, hogy a streamingen megjelenő, adott esetben a tartalom gyártója által üzemeltetett platform megjelenítési képességeivel/bitrátával/egyéb korlátokkal súlytott képminőség a de-facto eredeti. Az, hogy majd egy évvel később lesz belőle bluray, bocsánat, de nem érdekel, azaz amit te úgy említesz, mint minőségi elvárás, az nem más mint minőségre való hozzáférési lehetőség. Streaming van és kész. Ott jelenik meg. Az az eredeti - capisce?

    És azzal a ténnyel sem tudsz vitatkozni, hogy az ily módon elérhető streaming által tolt képminőség tolmácsolásában viszont a G3 messze lenyomja pl a G2-t, vagy egy még egyszerűbb LCD-t, sőt talán egyedül a Samu S95 kivételével, igazából mindent.

    Arról nem érdemes már említést sem tenni, hogy teljesen természetes módon azért válaszom ezt mert egyáltalán nem megterhelő anyagilag cserébe viszont a legjobb, akkor igazából miért is ne választanám? Majd valami szégyenlősségtől vezérelve, vagy azért hogy te is büszke legyél rám LCD-n fogom nézni a sorozatot, te szerinted ez lenne a normális?

    Csak hogy megnyugtassalak, megvan még az LG 65C9, illetve van egy Samsung 75Q60 QLED LCD is kint a nappaliban - és képzeld el.. mit tesz isten... a G3-on a legszebb a sorozat... jujj most akkor mi van?

    Audio terén is találkoztam ilyen torz gondolkodású emberekkel mint te, akik közlik, hogy metált, de még rock zenét sem szabad audiophile rendszeren hallgatni, arra csak jazz való. Persze :D :D kár hogy ezt a B&W mérnökei nem tudták és szebben szól az Audioslave mint egy átlag rendszeren :C

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz ImpersonatoR #89517 üzenetére

    Gratula az új TV-hez, használd egészséggel, szerintem nagyon sok örömed lesz benne.

    Ja, tanulva a hibámból a különféle streaming szolgáltatókat TILOS nézni ezen, ez sokkal magasztosabb eszköz ahhoz, hogy odái alacsonyodj le....
    Netflixet, Disney+t a szádra ne vedd :DD

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz b. #89522 üzenetére

    Ezt így teljesen értem és még igazat is adok, kicsit lehet "bold" volt a mondatom.

    Viszont a különbség marginális - és ezt nem én mondom, hanem Vincent Theo akit ezért általánosságban el lehet ismerni, mint hozzáértő szakit - fogalmazzunk úgy hogy nem laikus.

    Ebben a videóban boncolgatja a különbségeket, és bár nyilván látni, ahogy én is látom, de gyakran hangzik el a "marginal difference" "from normal viewing distance it is very hard to tell" stb mondatok ami szerintem részint megnyugtató, hogy nem annyira rossz a streaming. És hát ne feledjük, hogy a UHD bluray is egy tömörített anyag....

    Ehhez sajnos hozzá teszem, hogy alapvetően intézményileg én is amellett lennék, hogy vegyünk fizikai médiát, mert ezzel elősegítjük a filmstúdiók, szinészek, stb pénzhez jutását, ami előnyös a jövőbeli tartalomra nézve. De az emberek elfordultak a fizikai adathordozótól és a streaming mindent földbe döngöl. És a streaming ebből a szempontból még mindig jobb mint a torrent utca 2. ugye...

    Vincent_okoskodása

    Ja 3:40-nél ne igyál mert a röhögéstől kiköpöd :)

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz ImpersonatoR #89533 üzenetére

    Van ilyen? Becsoki! Szerintem te leszel a legboldogabb ember azzal a cuccal, mert ingyen jót :DD

    Király vagy!

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Vhiktor #89540 üzenetére

    Nagyon alapos és részletes review, gratulálok!

    Én egyedül arra lennék kíváncsi hogy milyen egy c3 mellé téve? Elvileg ugyan az a panel, viszont kíváncsi lennék mi igaz a Philips egyedi képi világából...

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz junkpod #89564 üzenetére

    Valószínű, hogy streaming nézés élvezeti értékét nem sokban befolyásolja, hogy melyik OLED TV -n nézzük, még BD esetén is műszeres mérések vagy sas szemek kellenek (meg sok hit) a különbségek eszlelesehez. Ezek a teljes 2 órás filmelmeny szempontjából még jelentéktelenebbek.

    Az a helyzet, hogy pont itt van a tévedés. Az emberi szem sokkal inkább érzékeny a kontrasztra és a fénysűrűségre, mint a felbontásra vagy akár a színre. Szerinted csak műszeres méréssel (vagy sassal, netán pappal) lehet kimutatni a 800 nit vs 1500nit OLED TV-k közt a különbséget, szerinted azt nem minden egyes ember 3-80 éves korig látja azonnal??

    Bár fényérzékelésünk nem lineáris, hanem sokkal inkább logaritmikus, egy régebbi, vagy akár legyen egy mai, hagyományos OLED panel meg egy MLA OLED panel közötti kb 600-700 nit csúcsfényerő különbséget igen is hatalmas különbségnek érzékelsz. (pl Viktor által most tesztelt Philip 808 vs LG G3)

    Egy ember számára a felbontás sokkal kevesebbet jelent mint a kontraszt. Egy 720p-s, 1500 nites HDR tartalmat sokkal ütősebbnek, élvezetesebbnek látna, mondana mindenki, mint egy 4k SDR 120nit anyagot. Ez tény. Ezért találták ki a HDR-t amint a technika lehetővé tette.

    A valóságban se az MPEG zaj, de a tömörítési artifact, se a lenyelt finomrészlet, se a hiáynzó kromatikus részek, se semmi egyéb nem vesz el annyit a képből illetve az érzékelésünkből, mint amennyit hozzáad egy 60-70%-al nagyobb fénysűrűség. És a jövőben lesz ez még pont ezért több is, szerintem felmennek 4000 nit környékére előbb utóbb (tudom TCL, hisense miniled elvileg ott vagy felette van... majd meglátjuk de ez más téma).

    Totál laikus ismerősök akik jártak nálam, és ezek közt van hagyományos EX paneles OLED TV tulaj is - arra jutottak, hogy ég és föld különbség van a MLA panel javára. Kedvenc tesztjelenetem az Our Planet - Édes víz részének kb első két perce, a jégmadaras jelenettel záródóan. Én 4 évig hajtottam egy LG C9-et ismerem ezt a jelenetet töviről -hegyire ha nem néztem meg 500x, akkor egyszer se. Hozzá sem lehet mérni a MLA panelhez a C9-et, pedig az is OLED és nem is rossz OLED.

    Egyébként pont ma vitték el tőlem a C9-et a reggeli órákban, de az elmúlt héten néztem őket egymás mellett épp eleget és brutál különbség van!

    Ha veszel egy jó minőségű streaminges adást, pl nézzük meg az Apple TV-n a Momoa féle "See" sorozatot, rögtön az első epizódot, amikor az erdőben jön a támadás. Ha te ezt UHD blurayről nyomnád egy mai nem MLA paneles TV-n, pl maradjunk a Philips 808-nál, meg mellette menne mintegy 40Mbittel a stream vezió egy MLA paneles LG-n, fogadok, hogy 10-ből 10 ember az MLA paneles streamre mutatna, mondván, hogy az a szebb, mert nagyobb a kép dinamikája. Ennyire egyszerű.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz ***ANDRÁS*** #89577 üzenetére

    ezt a youtube videot nézd meg!

    LINK

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz polonic #89590 üzenetére

    A szemcse, főleg ha eredeti ezüst kolloid szemcse és nem digitális utólag hozzákevert monokromatikus szemét, nem minősíthető zajnak és nem is eltüntethető. Minél érzékenyebb filmet használtak felvételkor illetve minél agresszívebben hívták elő (ezt hívják push technikának) annál prominensebb lesz a szemcsezaj, főleg a sötét tónusok esetén. Ez adja a szépségét, sajnos ma már alig látni, illetve a genyó streaming szolgáltatók nagyon fújnak rá mert viszi a bitrátát rendesen :D

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz woodyka #89598 üzenetére

    Az első 200 órát mondták anno hogy érdemes kerülni a szélesvásznú tartalmat illetve a túlzó beállításokat.

    A netflixen és majdnem minden streamingen dolby vision tartalmat kapsz ahol nem tudod a képet nagyítani azaz a felső fekete sávok maradnak.

    Én azt gondolom hogy ma már ez nem annyira életbevágó.

    A panel saját kompenzációs algoritmusai illetve a hűtés annyit fejlődött hogy nagyon valószínűtlen az egyenlőtlen bejáratódás.

    Néha tolj egy - két részt téli 16:9es tartalommal azt annyi.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz b. #89601 üzenetére

    Kalibrálás híjján parasztba azzal orvosolható hogy egy értéket el kell venni a brightnessből.

    Természetesen egyértelmű hogy ezzel near black részlet vesztés is sajnos bekövetkezik...

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz woodyka #89604 üzenetére

    Nem kell ezeket azért annyira félteni. Ez már nem plazma...

    Az én c9-em kb 4500 órát ment (két nagy kompenzációs ciklus meg volt ezt onnan tudom) és az élete 90%-ban szélesvásznú tartalom ment rajta.

    Ennek ellenére szinte-szinte megmondhatatlan pici eltérés volt a fekete sávok helyén, teljes képernyős világos tartalom esetén. Láttam ha kerestem, átlag ember sosem veszi észre, és engem sem zavart mert iszonyú enyhe volt. Sokkal zavaróbb volt a panel saját tintingje amivel semmit sem lehetett kezdeni, ez egy átok volt minden 65c9-nél.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Vhiktor #89612 üzenetére

    Hát ott tutti cseréltetném a panelt a tulaj helyében. Azért az már durva...

    Egyébként mi az oka hogy nem csinálnak finomabb állítási lehetőséget? Gondolok itt arra hogy én örülnék az IRE1 állítási lehetőségnek.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    Tudja valaki hogy LG G3-on a youtube alkalmazásban miért inaktív a "képernyő ki" gomb?
    Tud valaki trükköt rá?

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz dropi #89644 üzenetére

    Köszi! Örülök hogy van még józan ember aki a megvett TV-t csak használni akarja úgy ahogy neki tetszik és kész...

    Ja és gondolom ezek a srácok az új 5-ös BMW-t is traileren húzzák egy 20 éves vacakkal amíg ki nem érnek jó útra és azonnal vissza trailerre amint jön megint a gödrös rész. Csak mert ez lenne autózásban a megfelelő analógia.... :C

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz wallace 234 #89669 üzenetére

    Természetesen van YouTube premium előfizetésem, mégis szürke az opció, sőt ha nyomni akarom hibát dob : ez a funkció most nem elérhető

    Meg mernék esküdni hogy korábbi firmware-rel ez még ment.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Yodamest #89678 üzenetére

    Én abszolút veled vagyok ebben az értelmezésben, de azért picit árnyalnám.

    Árnyalnám azért is mert két faktor kimaradt a leírásodból, illetve inkább azt mondom, hogy egy ideális világban igaz amit írsz, de sajnos a való világban nem teljesen lehet aszerint élni.

    Mire is gondolok? Egyrészt én fotósként tevékenykedtem egy jó ideig és ott ugye én magam voltam a kontent kreátor, a colorist a fényelő, meg úgy minden.

    Soha senki nem szólt bele abba, hogy ha én a lightroomban úgy döntöttem, hogy egy bizonyos csúcsfény közeli árnyalat mehet a lecsóba, és ráhúztam még egy kicsit, vagy a szaturáció csúszkán toltam ide-vagy pont akár amoda; mert nekem, mint az alkotónak úgy tetszett, akkor gondoljatok csak bele - igazából AZ volt a "master" kópia, még ha pl neked más is lett volna mellettem utómunka alatt a véleményed, vagy netán printben meg sem vetted volna, mert nem nyeri el a tetszésed.

    Digitális előtt, még régebben még persze diára mentek a dolgok, én középformátumra is dolgoztam, ott a filmet kellett ismerni, illetve nyilván én döntöttem el hogy hová exponálok, itt is max a régi öreg fotós tanáromnak kellett elszámolnom azzal, hogy a kép szép vagy sem, de persze minden szubjektív volt mindenkinek...

    Ebből kiindulva nem érzitek néha azt, hogy kicsit az otthoni saját coloristotok, vagy masteringelőtök akartok lenni, egyszerűen azért mert nem értesz egyet azzal aki azt az anyagot készítette??

    Sajnos és azt látom, hogy vannak tehetségtelen utómunkázók, vannak más felfogású utómunkázók és vannak rendesen elcseszett kamu HDR anyagok és tré verziók. És félreértés ne essék nem a kreatív gondolkodás bánt - azt imádom.

    Sajnos nagyon ritka, szinte kincs számba megy az az anyag amire én azt mondom, hogy na ez igen - referencia és én is így gondolom, vagy csináltam volna. Pl ilyen az Apocaliptico - totál referencia anyag - nekem. Aztán lehet másnak meg vacak.

    De pl tegnap bele botlottam a Vasember 1-be - hááát, a boldogságos szűzmária törje le a kezét annak aki a disney-n elérhető verziót elkészítette... Tudom vegyek lemezt - de nem vagyok biztos benne, hogy megoldaná az én szemem által talált súlyos gondokat.

    Én ezért nem tudok csak ülni és bámulni az alapra rakott filmmaker módot. Van ahol über, de van ahol nézhetetlen. És akkor bele kell tekerni :)

    Egyedül azt bánom, hogy nem sikerült 2023-ra sem odáig eljutni, hogy nem összevissza gyermeteg nevű képi módok kellenének, hanem legalább 3-4 custom mód, ahol elérhető a panel teljes tudása, cserébe magamnak tudnám elkészíteni a különféle filmekhez (napszakhoz stb.) a totál szubjektív képi módjaimat, ahol nekem az az anyag a legjobban tetszik és egyébként igen, akkor tetszik ha természetes, csak ez nem azonos beállítás eredménye filmről filmre...

    [ Szerkesztve ]

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Celtis #89687 üzenetére

    Én még a C9-nél azt vettem észre, hogy bár nálam a TV-ből optikán megy a Denonba a hang, ennek ellenére érdemes volt bekötni HDMI-vel is, mert ott vezérlőjelet ad az erősítőnek, amitől az hangosíthatóvá és halkíthatóvá vált a TV távirányítójával, míg pusztán optikával kötve állandóan az erősítő távirányítónak is kéznél kellett lennie.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

Új hozzászólás Aktív témák