-
IT café
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
hunspikey
őstag
Kérdéseidből ítélve - nem az a célod, hogy egy fullos minden igényt kielégítő maximális minőségű mozitermet varázsolj hanem inkább az hogy az OLED alkalmas e már arra hogy szolgáljon a mindennapokban.
Nos, egyértelműen igen. Nyugodtan vegyél egy FullHD OLED TV-t és minden oké lesz.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz #72042496 #800 üzenetére
Szerintem inkább tegyél ki egy tesztvideót ami IRE5-öt mutat - és ott nézd meg hogy mennyire oké vagy sem. IRE 10-től már tényleg nagyon homogénnek kéne lennie lévén az már "messze" van a majdnem feketétől.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Partizan182 #939 üzenetére
Akkor már sokkal inkább a Zuhanás (The Fall - 2006) című filmet csekkold le - attól becsokizol - annyira szép, cserébe mint film is értékelhető! (nem keverendő össze a 99-es hasonló magyar című filmmel!)
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Sziasztok!
65vt60-at cseréltem tegnap lg65c9-re. Sok a Netflix és őszintén a tartalom fele már hdr szóval kellett egy újabb technika.
Plazmán edzett videofil szemem azonnal kiszúrta hogy az oled két szélső kb. negyed képernyős sávja bizony sárgás felhanggal (tinttel) megy. Nem horror, valós tartalom esetén láthatatlan de a teszt slide-ok szépen mutatják. Cserébe egyáltalán nem bandingel és ettől a tinttől eltekintve teljesen homogén a kép.
Olvastam hogy a 65 colosok közt ez nagyon gyakori.
Kérdésem az lenne hogy ezzel éljek együtt, örüljek hogy más baja nincs, vagy a legkisebb mértékű tint esetén is küldjem vissza?
Köszönöm!A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz daneel_hu #38863 üzenetére
Mint mindig minden ami tv ez se egy egyértelmű válasz. Tudom hogy azt várod tőlem hogy azt írjam hogy jajj istenem mennyivel rosszabb.
De sajnos jobb.. Mármint összességében. Ugyanis a VT 60 false conturingja egyszerűen kibírhatatlan volt. Amikor nem volt fényes kép tartalom akkor persze jobb volt mint az oled de minden fényes felület önálló pacaként ugrált végig.. Szóval így összességében én jobbnak élem meg, de ez persze szubjektív.A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
-
hunspikey
őstag
Walter Mitty titkos élete című film azon jelenete amikor a felszálló repülőt felülről mutatják egyszerűen kiborított vt60,-on. A felszállópálya fehér csíkjai ahogy elhaladnak jobbról balra konkrétan 10 centis zöld trailt húznak és villognak mint a barom. Ekkor mondtam azt hogy szép ez a plazma de ez azért felháborító. Én egyébként láttam a rainbow effektet is pl Art of flight red bull film, illetve sosem tudta megszokni a szemem hogy az egész kép villog mint a neon lámpa. Cserébe szép volt a képe, János bekalibrálta full színhelyesre és szerethető volt minden hibája ellenére. Most hogy váltottam el kellett dönteni hogy Samu q80 vagy lg c9. És hát azt kell mondjam hogy én plazmás vagyok és lehettem volna lcd párti is akár most a váltás okán, csak hát sajnos nem olyan szép az lcd kép mint az oledé. Ezért oledes lettem és nem azért lettem oledes mert oled szülők oled gyereke vagyok, aki vasárnaponként oled atya oled igéit mormolja, hanem mert a plazma után a natív abszolút képminőség tekintetében az oled sokkal jobb és ezért ezt választottam. Több mint egy évtizeden keresztül fotós voltam abból éltem, az egész életem a színek, árnyalatok, gradáció stb körül keringett.
Én is megnéztem az említett természet film víz című epizódját, az elején ugye a jégmadár halfogáskor csobban egyet.. Hát Zsila Sanyi vagy Máté Bence sem tudna szebbet komponálni, ahogy meg a c9 ezt tolmácsolta... Én majdnem bepössentettem. Most az altered carbon - t nézem hat az is meg ér egy misét!A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Srácok, van valakinek műszeres kalibrációs értéke c9 hez Dolby vision profilhoz?
Azt vettem észre hogy iszonyú ütős a kép de azért elég szar abból a szempontból hogy a near black részletek sehol sincsenek.
Most hasra ire 10-ig 22 pontossal bele húztam rendesen így végre nem minden fekete ruha egy paca de szeretnék hallani mások értékeiről ha lehet.
János?
Most ire 2.5: rgb+20
Ire5: +15
Ire7.5: +9
Ire 10: +5Így nem kell lcdsre hajtanom a brightness-t és mégis szép.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz icemad #38981 üzenetére
Sajnos nem mert nullát korrigálnak rajta. Nézd meg a fotókon az ire 20 alatti értékeket. Semmi korrekció.
Tud valaki esetleg egy szürke gradients teszt video linket ami dolby vision módban mutatja a referencia feketét és ehhez képest a szürke rámpát?
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
-
hunspikey
őstag
válasz Pro Koryak #39002 üzenetére
Ugyan ezt gondolom. Totál szép hófehér fehéret lehet az OLEDből kihozni. Az hogy van panel limit és 100% slide esetleg csak 200 nit körül világít, az nem egy hiba. Ekkora felületen ne is legyen több mert leszakad a retinám. Lehet a sok piszkos-, meg kékfehérező nem tudta beállítani a fehéregyensúlyt rendesen...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz ProEvoFan #38970 üzenetére
Szia!
A teljes őszinte igazság az inkább onnan közelíthető meg, hogy egész egyszerűen a képernyő oled képpontjai idővel egyszerűen elfáradnak és veszítenek a fényerejükből - sötétednek. Tehát nem ég be semmi se, max a felhasználó, a TV nem ég be, inkább veszít helyileg a fénysűrűségből.
Legelsőnek a piros pixelek mennek gallyra, aztán a zöld, majd a kék, fehér az bírja mint az állat a végtelenségig.
A piros pixeleknek kb 15.000 óra a full fényerős élettartama - ezt értsd úgy, hogy kb ezután fog vegyes logomentes, tök normál filmnézős használat esetén is valamelyest fáradni és ennek megfelelően foltosodni. Ez NEM "beégés", ez inkább LCD foltosság lesz, mert ahhol összességében a 15k óra alatt a legtöbbet ment a piros, pl képernyő közepe, ha fejek voltak ott, akkor ott elkezd halványodni a piros komponens, ami kevert színeknél, pl egy full lila slide már egy sötétebb felhőt, tehát egy nem kontúros pacát fog mutatni.
Ekkor még normál használat esetén NEM látni hogy öregszik, szóval no para.
Minimum 25-30e óra után lehet felfedezni tényleges normál anyagon is látható gondot bizonyos primér színek torzulását. Ekkor kell kidobni. Vagy még ekkor se.
Tehát ha 25 ezer órát veszünk és ezt napi 10 órára vetítjük akkor is azt kell mondjam egy OLED (ráadásul az adatok a B6-os régi panelre vonatkoznak, azóta fejlődés volt) TV nagyjából 7 évig üzemel, full extrém, minden rohadt nap 10 órát hajtott üzem mellett is.
Az úgynevezett beégés már teljesen más tészta. Ugyanis ekkor egy adott helyen te égeted ki a fix tartalommal az élettartamát az adott pixeleknek. Tehát ha mondjuk egy vörös karika ég folyamatosan egy adott ponton és mindig ott, akkor az a hely extrém módon öregszik és igazából az így keletkezett halványodás az amit te beégésnek látsz.
Így egy állandó tartalommal ki lehet égetni a pirosat egész gyorsan. Kb 800-900 óra már elég ha minden nap ugyan azok a piros pixelek dolgoznak, hogy láthatóan sötétebbek legyenek és ezért láthatóva válljék a "beégés".
Teszt erről, ábrák itt:
Zárójelben szeretném megjegyezni, hogy az LCD ugyan annyi idő alatt, tehát 25000 óra, egy akkora fostalicska felhős retekké változik, hogy ikább a beégés. LOL
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
-
hunspikey
őstag
válasz M@trixfan #39111 üzenetére
Azért azt is említsük meg hogy a plazma pont hogy úgy alkotott árnyalatot hogy villogtatta a primer színeket.
Egy plazma pixel 8 fényességi állopotot tud felvenni minden egyéb fényességi érték csakis időbeli felvillantások átlaga lehet. Tehát a képernyő tartalom igazából sosincs ott, az másodpercenként folyamatosan villog mint a barom, vt60 esetén 2500 / sec ez a tempó.
Ezt úgy képzeld el mintha lenne egy klasszikus 60 wattos izzód ami este túl világos ezért másodpercenként 2500x ki be kapcsolod. Így 30 wattos izzó lenne. Erről iszonyú mennyiségű tanulmányt irtak keress rá nagyon érdekes.Viszont a plazma összes baja is ebből jött. Ugyanis ha mozgás van akkor a képrátán belül kell tudni elvégezni az árnyalat képzést és ez sajnos sosem lett tökéletes.
Én imádtam a vt60at. Itt számos fórum társnak szállítottam vt60at igen jó áron, szinte megőrültem érte, non stop foglalkoztatott mint technológia. Fotósként szerelmes voltam a képi világába. Szemre kalibráltam olyan gamma görbét amit János műszerrel vissza mért és gyakorlatilag tökéletes volt, annyi hibával hogy nekem szemre 6800k tetszett és ezt állítottam be.
Összességében tényleg mindent egybe vetve az oled azonban egy nagyobb élményt adó kijelző. Ki fogtok röhögni de egy dolog azért nagyon hiányzik nekem belőle : a plazma dithering. Azt Imádtam... Attól volt rendes dia filmes képe..
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Az egyik barátom egy 55b7-et hajt napi 4-6 orában 100as panel fény mellett és semmi nyoma még egy nüansznyi beégésnek.
Az is tény tesztek alapján hogy maga a fényerő sem csökken még egy pár százalékot se évek alatt.Szóval nem annyira gáz a helyzet.
Szerintem sokkal inkább az van hogy panel lottó van itt is és sajnos vannak gyenge panelek.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz renziNNN #39154 üzenetére
Vegytiszta parasztvakítás.
Egy kalibrált DV profil minden sötét részletet helyesen megmutat, nincs szükség ilyen online photoshopra. Amúgy szerintem még arra se vették a fáradságot hogy jól hazudjanak, mivel az IQ-nak mondott tv egyszerűen csak világosabb, több világos részlet ég be a kamera átfogás hiánya miatt, de egyben ez is árulja el a csalást.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz rothfb #39185 üzenetére
Szerintem rosszul volt egy kicsit fogalmazva de attól még nem butaság.
Én is úgy gondolom hogy egy bármely gyártó 2019es kalibrált oledjét kéne közvetlenül mellé tenni egy ilyen feature - el ellátott tvhez. Akkor derülne ki hogy maga a feature mennyit is ér.
Nyilván mindenki érti hogy ez az IQ nevű cucc egy adaptív algoritmus és pont az a lényeg hogy ne a videofil társaság full nulla luxra lesötétített tv termei által megteremtett körülmények közt lehessen látni bizonyos near black tónusokat.
Én is csak annyit mondtam a postomban hogy most is és amúgy már istentelen rég óta vannak környezeti fény szenzorok amik emelik a fényerőt ha a környezeti fény emelkedik.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz rothfb #39182 üzenetére
Jajj de még mennyire! Csőd szélén tántorognak, igazából a mai napig nem nagyon terült meg nekik az oled business, a samsung töredék áron gyárt elfogadható tv-t amivel tarolnak. Ja és ráadásul a samunak már vagy 4 különböző technológiája lesz amit lehet lobogtatni mint a véres kardot, szóval sajnos az lg nagy bajban van.
Kicsit hasonlít a helyzet szerencsétlen többre érdemes pioneer-ra, majd az őket felvásárló (legalább is a technikát) Panasonicra akik mind feltettek egy hegynyi pénzt egy egyértelműen jobb képet adó tv technológiára aztán bele buktak, mert ezek a gyártók nem értik meg hogy a nagy átlag szarik rá. Nem érdekel senkit egy maréknyi őrülten kívül hogy igazából tényleg jó e a kép. Ár számít, fényerő mert az látványos a többi nem kell.
A Samu ki fogja végezni az lg-t ez sajnos jól látszik. Egyrészt az oled fényereje nem nagyon növelhető másrészt drága még mindig gyártani.A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Hogy legyen egy kis szakmai rész is a közgazdaságtan óra mellett
Tudja valaki hogy HDR kalibrálásnál melyik állítási érték hová mapp-elődik a 1000 nites szürke rámpán? DV és normál HDR is érdekel.
Azt vettem észre, hogy SDR anyaggal szemben sajnos nagyon nem úgy van ahogy a TV érték leírása mondja, tehát pl IRE 10 az nem a 10%-os szürke lesz, máshová, szélesebben van mappelve, ezért máshová nyúlsz bele.
Erről tud valaki pontos adatokat?
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz rothfb #39207 üzenetére
Úr isten most meg tudom milyen vagyok
Viccet félre téve szerintem még lehet kicsit rosszul értékelsz engem, ugyanis nem akarok lg szopónak tűnni. De azt viszont gondolom hogy ha pl egy rtings össze ereszt 4 tv-t, mind lg oled paneles és a végén az jön ki hogy a többi gyártó akár hogyan szoftverezi a tv-t nem lesz érdemben jobb a kép akkor igazából miért is nem a legolcsóbb a legjobb?
Csak a Sony egyedül az elgondolkodtató de azzal is úgy vagyok hogy beállításokkal az lg mozgása is hibátlan tud lenni, lehet egyszerűen a Sony veszi a fáradságot és eleve helyesen állítja be? :)Ha igen akkor nem ér +50% felárat.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz daneel_hu #39235 üzenetére
És azt is tegyük hozzá, hogy bár a Panasonic házon belül - valószínűleg az LG ajánlása ellenére kitekerte az 1000 nit fényerőt a vásárolt panelből, de ez minden eddig megjelent teszt alapján világos részlet vesztéssel jár illetve aránytalan panelöregedéssel. Magyarul mérni lehet, de amúgy nem nagyon jó semmire.
Én akarom hinni, hogy az LG tudja a legjobban hogyan kell hajtani a saját paneljüket hogy élettartam/látvány arányban a legtöbbet kapja a kedves kásztümör a pénzéért.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz daneel_hu #39238 üzenetére
Húúú milyen jót tudnánk mi egy sör mellett erről elmélkedni.
A plazma fénybelövést használ, vagy ha úgy tetszik PWM technikát, amire van aki érzékeny, van aki szereti.
(PWM: impulzus hossz moduláció, magyarul egyes primér színek eszméletlen gyors ki/be kapcsolgatása a kívánt színárnyalat elérése érdekében) lásd: [link]
Én utáltam. Pont azért mert a PWM miatt volt egyéb mozgási probléma ami persze nem sorfelbontás jellegű volt, mert pont a másodperc ezred részéig szembe villantott anyag nagyon nagy ember által megfigyelhető felbontásra képes hanem azért mert amikor viszont a szemed mozdult a tv képéhez képest, vagy nagyobb fényes többszínkomponenst igénylő alakzatok mozogtak a tv-n, na akkor a PWM nem tudta árnyalatban "befejezni" a műveletet ezért szín és árnyalat torzulás következett be az arra érzékenyeknél.
Én iszonyatosan láttam és utáltam a rainbow effektet illetve a false conturingot - mindkettő a PWM miatt volt. Egész pontosan dinamikus fals kontúrnak hívják az okok pedig lehangolóak: nem minden primér szín alszik el egyforma sebességgel, ezért van az, hogy VT60-on pl a zöld pixelek lassabban aludtak ki ezért minden mozgó fehér képtartalom zöld kontúrral mozgott!
Az OLED sample and hold-ja igazából rohadtul nem vesz le a mozgásfelbontásból. Sőt, az OLED megkockáztatom gyorsabban tud pixel állapotot ki/bekapcs váltani, mint annó a plazma. Az alacsonyabb megfigyelhető mozgásfelbontás abból adódik, hogy a sample and hold, hold része miatt ott marad a szemedben az előző állapot és ez kvázi a felbontás megfigyelt romlását eredményezi. Magyarul az oled egy 50 fps-es forrásból valós 1/50 sec-es állóképeket rak ki, amit te röcögni látsz én meg nem annyira. A plazma meg az 1/50-edes frame-eket szétvillogtatja még újabb 50 részre és ettől élesebbnek hat (VT60 2500hz PWM)
Szóval nekem a PWM-től kapott agyfaszt a szemem, neked úgy most az S&H-tól kap, nekem viszont pont az S&H jön be állatira és annó én minden alkalommal megláttam a PWM árnyoldalát.
Szóval összefoglalva mindkét TV hajszál pontosan ugyan úgy kirakja a teljes 1080p-s képet, csak a különféle emberek különféle szemei látnak belőle különböző látványt. Ez már humán látás analízis téma, mivel a látott kép az agyban keletkezik ezért minden ember máshogy interpretálja az egyforma szemekkel látott képet.
Én mondom, imádtam az általános képminőségét a plazmának, de nekem, teljesen szubjektív véglénynek a mozgása kritikán aluli volt mindig is a fent említett okok miatt.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Húúú srácok gamma után eljezdtem foglalkozni kicsit a színekkel.
Jajj..
Szóval az LG is el mehetne a francba. SDR még oké - out of the box Színek egész jók.
De a hdr?
Konkrétan nekem az egész színteret el kellett forgatom utána meg helyre húzni a sárgát illetve picit a ciánt a szekunderek közül.
Az általános szaturációt hagytam 50 körül de a zöldből le kell mínuszolni egy kicsit.
A színtér forgatás (árnyalat - 8) segít a műfű érzésen ami az elejétől fogva zavart. A sárga meg konkrétan nálam zöld volt szóval azt külön - 10 be kellett húzom.
Arról hagy ne beszéljek hogy a hdr szín rámpák közül a szekunder színek sötét árnyalatai egyszerűen botrányosan sávosak.
Szóval van itt baj, de ennek ellenére azért nem rossz már ez szórakoztató eszközként.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
-
hunspikey
őstag
Én egy kicsit arról is írnék az lg tulajoknak hogy a különféle dolby vision profilok közül melyiket érdemes stb.
A sztori rém egyszerű : sajnos minél sötétebb általánosan a profil, annál több sötét részletet is mutat meg.
Szóval sorrendben :
Színház
Mozi otthoni
ÉlénkMindegyik egyre fényesebb (csúcs hdr fény) viszont egyre kevesebb a near black részlet.
Kiváló teszt anyag a Netflix Our Planet sorozatának nyitánya. A hold feletti űr nem csak csillagokat tartalmaz hanem galaxis porsávot is, illetve nagyon beszédes hogy aztán a föld amikor árnyékba fordul az olasz csizma alatt Afrika belső területein a sötétben látni kell a felhőket sőt a tavakat is!
Ezt a legsötétebb színház mód ab start tudja cserébe a csúcs fényerő szemre nem több 400-500 nitnél
Akik a mozi otthonit választják, nyomjanak 10 pontos kalibrációnál ire 10-hez legalább rgb+10et, ire 20 rgb: +6 ire 30: rgb: +2
Akik a panelt füstölve szeretik menjenek élénkre, szedjék ki a trumotion-t, állítsák a fehéregyensúlyt w30ra (40 re is mehet) és szintén tolják meg a gammát alul.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Pro Koryak #39405 üzenetére
De pontosan jól látod. Ezért írtam úgy hogy sajnos.
Az is sajnálatos egyébként hogy hiába bohóckodnak ezzel az oled fény csúszkával, a valóságban ugyanis nem tudod eldönteni hogy a valós panel max fényerőből mennyit akarsz kihozni. Azt ezek az idióta nevű profilok beégetve és átírhatatlanul tartalmazzák.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz EasyLife #39409 üzenetére
Easy, Daneel, azt kell mondjam hogy nem tudok egyetérteni és nem tudom azt pixel faragásnak hívni, hogy 15%-ot kell belenyúlni a TV tónusmegjelenítésébe.
Fisha, elég jól látja. Ha OLED-et veszel mert számít a minőség akkor nem lehet szó nélkül elmenni ezek mellet.
Engem bocsi, de zavart, hogy van egy 600ezer forintos TV ami HDR-ben vakító pacákat ugráltatott full bedőlt fekete pacák körül, mindezt fossá szaturáltan. Ez bazári csóri kép, nem referencia szintű mozi élmény.
Szóval igen is van értelme, ugyanis egy HDR anyag akkor van jól masterelve és megjelenítve, hogy ha a normál tónusok, tehát nem a csúcsfények, szépen megjelennek és a HDR megjelenítés plusz fénysűrűségét arra használjuk hogy a csúcsfények, robbanások, villanások, gégen világítás stb rendesen ábrázolódjanak. Ez a helyes tónus görbe ismérve.
Az említett természetfilmben azért nem mindegy, hogy Afrika egy fekete paca, illetve az árnyékos föld egy fekete óceánt mutat, vagy ehelyett égy-két csúszka helyre rántásával látható a valós képi tartalom - amit a rendező bele tett.
Másik nagyon jó példa, tessék megnézni: Netflix, Valós Halál (altered carbon) 8. epizód, 08:10-től beszélget Kovács elvtárs és Vágott szemű Mari. Mari kék ruhában van, ami ráadásul függőlegesen csíkozott, Kovács meg fekete garbóban, ami szintén struktúrált.
Ebből az egészből a gyári beállításokkal semmit nem látsz, csak amikor a kamera mögött van az ablak. A hiba az ellenfényes jeleneteknél van, csak erről beszélek.
Szóval gyári beállításokkal csak a vakító ellenfények és a fekete pacák váltják egymást. Nekem bocsi de ez nem élmény, de elhiszem hogy van akinek az, pl láttam már olyat is hogy a szaturációs csúszka maxon volt maxra tolt trumotion mellett.Azért írtam, hogy akinek hasonlóan esetleg baja van a sötét részletekkel dolby vision esetén, az mit tegyen. Ha nem akarod nem tekered- nem kötelező semmi
Természetesen mint mindig elmondom, lehet ez csak az én C9-esem.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Főleg a Kovács közeli portré jeleneteinél nézd hogy látod-e a pulcsi nyakában a struktúrát, illetve a csaj olyan 8:30-körül elsétál tőle egy ponton és szemből mutatják, ablak mögötte - na itt is látszik a csajszi ruhájának színe és struktúrája, de ez már meredek pálya. Ahol Kovács látszik kicsit messzebről, ülve, ott ordítani kell hogy a gatyája kék, a pulcsi fekete. Ez sem volt így nálam, az egész csávó egy fekete paca 800 nites pofával - lol
A "kalibrálás" full szemre ment - elsődleges célom az volt, hogy a valós fekete szint megtartása mellett megjelenjenek és elkülönüljenek a sötétárnyalatok. Ugyan így fent is: a világos részleteket én nem szeretem eldobni, figyelek rá.
Ez nem hivatalos kalibráció, de a sok éves plazmázás + fotózás után egyszerűen kvázi éreztem hogy bűzlik a dolog, ennyi bedőlt fekete paca nem lehet különféle filmes anyagok képében. Mondjuk annyi fáradságot nyilván vettem, hogy letöltöttem a mechanik HDR kalibráló anyagait- abból láttam, hogy szar a HDR10, illetve a valós anyagokon nagyon nem tetszett a DV. Aztán letöltöttem DV kalibrációt segító anyagot és úgy állítgattam.
De vezérelvként azért egy normál megfelelően de nem túl kontrasztos anyagot kéne látni, valós 0-ás feketével, ehhez képest szép mély és folytonos, nem posztrizált sötét árnyalatokkal.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz daneel_hu #39416 üzenetére
Fos, nem fos, lehet vitatni, azonban azon nincs mit rágódni, hogy amennyiben ki lehet hozni értékes részleteket a sötét pacákból akkor azzal érdemes foglalkozni. Nem véletlen van az anyagban benne eredetileg.
Számomra azért fura a megközelítésed, mert pont te utasítottad el kerek perec a frame interpoláció AI által gyártott, a rendező által sosem akart, illetve az anyagban nem benne levő kockáit, ehhez képest az ottlévő, csak a gyári ISF-nek is hívott!!! profilok által nem ábrázolt sötét részletekre meg legyintesz.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
HDR beállításokat nem másoltam át, az egy teljesen más világ, semmi esetre sem keverhető.
Színeket nem nagyon babráltam. Elég jók szerintem-majd János megcsinálja. Nekem az volt a gondom elsőre hogy szart se látok a sötét részletekből. Ezt szerintem megoldottam
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz rothfb #39427 üzenetére
Én ettől nagyon fázom megmondom őszintén. Eddig ugye nagyjából a közönség zöme azt nyilatkozta, hogy nem jó a trumotion, meg az egyéb hasonszőrű interpolációs technikák, mivel olyan tartalmat generálnak ami nem is volt ott, nincs az eredetiben.
Én nekem ez a dolby IQ nagyon olyan szagú mint egy online photoshop, ahol minden képkockát "retusál" annak megfelelően, hogy hogy a legszebb. Na de könyörgöm azzal mi lesz, hogy mit akart a filmkiadó/rendező/operatőr stb?
Én a photoshopban iszonyatosan látványosra be tudok húzgálni bármilyen képet 5 perc alatt, majd tónus ecsetekkel újra tudom fényelni, lokál kontrasztosítani még 20 perc alatt, mire végzek azt fogod mondani, hogy vááááá állat. Pedig egy hamisított szar.
Most tényleg oda fogunk jutni, mint a zenében a normalizációval? Nulla dinamika, minden időpillanatban minden maxon megy? Ez a TV jövője?
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
-
hunspikey
őstag
válasz cichlid1 #39442 üzenetére
Na erről van szó!
Ha nálad ott van és látod, márpedig én a panát sokkal korrektebbnek tartom gyári kalibrációt tekintve akkor az a részlet igen is értékes képi tartalom. Ezért kell tekergetni :)
Köszi a megerősítést!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
-
hunspikey
őstag
válasz cichlid1 #39454 üzenetére
Le a kalappal a Panasonic előtt! Kár, hogy ezek szerint az lg-k rohadtul nem ennyire korrekt gyári profilokkal jönnek. Csak a "színház" mód korrekt de ott meg fele a fényerő.
Én a netes leírások alapján mozi profillal kezdtem és itt volt számomra a csapda
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
-
hunspikey
őstag
válasz cichlid1 #39483 üzenetére
Kotta félre értettél engem - én pont, hogy dícsértem a panát, hogy igen is helyesek a gyári profiljai!
Ha szar lenne nem láttad volna amit írtam a filmek kapcsán.
Pont hogy az a lényeg, hogy sajnos úgy tűnik az LG C9 gyári profiljai nem éppen kifinomultak.
Egyébként ezt írják is sok helyen. SDR oké, HDR nagyon nem jó dobozból kivéve.
Egy dologban tévedsz: Dolby Vision profilok száma: más TV-ken is sok van, C9-nek van vagy 5 féle, mint ahogy írtam nem mész vele elsőre sokra mert tekerni kell rajta erősen.
Nekem a Panával mindig is (GT korszakom, VT50, 60 korszak) az volt csak a bajom, hogy az okosrendszerükben fellelhető progik száma szűkös, pl nincs HBO GO, ami nekem számít. (tudom meg lehet oldani de mindegy gyárilag nincs)
Szóval szumma szummárum a Pana mérnökei valószínűleg sokkal tisztességesebben megcsinálták a gyári profilokat, hogy vásárlás után ne kelljen cumizni, helyből jó- ahogy írod is.
LG tulajok meg tekergessék ha nem tetszik - hál istennek, úgy tűnik nagyon szépen be lehet állítani!
Azért szívesen oda tenném a C9_est a tiéd mellé, hogy egy HDMI splitterrel ugyan azon anyagok mit mutatnak.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen