Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • molnarpeter

    nagyúr

    válasz Dißnäëß #9029 üzenetére

    Kérdésedre válasz: szerintem nem lesz tőle rosszabb a motor; elvágre nem DPF-es dízel, hogy komolyabb gondot okozhasson.

    Vegyesvágott:
    Normál polgári használat vagy padló-parketta, mennyire jellemző ovi járat vagy épp hosszú utazás?
    Szerintem T5 száraz persely, nem a hónolást nézték? (Első linken látni vélem a gyári hengerhüvelyt, a furat peremén sötét szürke gallér, és külön fúrja fel az első átmérőt, majd nagyobb előretolással szedi le következő lépcsőben a puhább alumíniumot. Ha már módosítás és csak a tartósság szempont lóerő növelése nélkül, akkor inkább spórolnék és csak lapkáznék+kitámasztást csináltatnék a hengereknek, de azt sem feltétlenül, már overkill gyári teljesítményhez. Belcord csinál pl hengerperselyt egyedileg amúgy.)
    Főtengely: amelyik köszörülhető, ott van gyári túlméret és csinálsz vele amit akarsz, amelyiknél nem érdemes próbálkozni, ott nincs kisebb átmérőre csapágy, gyakorlatban ez szokott működni, és mennek a motorok újabb 5-10 ezer üzemórát. Ha plusz pénzt akarsz valamire költeni, akkor néhány olajcserénként küldj mintát laborba, az kimutatná az idő előtti bármilyen kopásokat :R (de itt most elvileg a 300 vagy 500 ezer km élettartam közti különbségről beszélünk, feltételezve mindeközben a megfelelő karbantartást)
    Olajat én nem elsősorban Ford specifikáció szerint néznék, ők csak határértékeket adnak meg tesztelés/ellenőrzés nélkül, plusz Volvo blokk... Ha biztosra akarsz menni, legyen mellette pl VW (konkrét listát adnak ki a bevizsgált olajokról) és/vagy Mercedes minősítés is - aztán ha ezek mellett van ott a Fordé, az sose baj, a svédek meg ACEA vonalon szoktak mozogni emlékeim szerint.
    Konkrétan amúgy mi is volt a meghibásodás, elfordult a csapágycsésze aztán megszorult? Nyilván ott kellett volna lenni, de sok a lehetőség (alacsony olajszint, netán szivattyú/szűrő probléma, vagy akár szivárgó okoskeréknél elvesző olajnyomás, kilyukadt karterrel út szélére lehúzódás, stb), nem csak a rossz/túlhordott olaj lehetett az okozója. Megértem azt a részét, hogy szeretnél vigyázni a motorra, ha már ilyen szépen rendbe lett téve, volt már pár felújításban részünk, ne vedd rossz néven :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák