- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Hálózatokról alaposan
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Dißnäëß #9029 üzenetére
Kérdésedre válasz: szerintem nem lesz tőle rosszabb a motor; elvágre nem DPF-es dízel, hogy komolyabb gondot okozhasson.
Vegyesvágott:
Normál polgári használat vagy padló-parketta, mennyire jellemző ovi járat vagy épp hosszú utazás?
Szerintem T5 száraz persely, nem a hónolást nézték? (Első linken látni vélem a gyári hengerhüvelyt, a furat peremén sötét szürke gallér, és külön fúrja fel az első átmérőt, majd nagyobb előretolással szedi le következő lépcsőben a puhább alumíniumot. Ha már módosítás és csak a tartósság szempont lóerő növelése nélkül, akkor inkább spórolnék és csak lapkáznék+kitámasztást csináltatnék a hengereknek, de azt sem feltétlenül, már overkill gyári teljesítményhez. Belcord csinál pl hengerperselyt egyedileg amúgy.)
Főtengely: amelyik köszörülhető, ott van gyári túlméret és csinálsz vele amit akarsz, amelyiknél nem érdemes próbálkozni, ott nincs kisebb átmérőre csapágy, gyakorlatban ez szokott működni, és mennek a motorok újabb 5-10 ezer üzemórát. Ha plusz pénzt akarsz valamire költeni, akkor néhány olajcserénként küldj mintát laborba, az kimutatná az idő előtti bármilyen kopásokat (de itt most elvileg a 300 vagy 500 ezer km élettartam közti különbségről beszélünk, feltételezve mindeközben a megfelelő karbantartást)
Olajat én nem elsősorban Ford specifikáció szerint néznék, ők csak határértékeket adnak meg tesztelés/ellenőrzés nélkül, plusz Volvo blokk... Ha biztosra akarsz menni, legyen mellette pl VW (konkrét listát adnak ki a bevizsgált olajokról) és/vagy Mercedes minősítés is - aztán ha ezek mellett van ott a Fordé, az sose baj, a svédek meg ACEA vonalon szoktak mozogni emlékeim szerint.
Konkrétan amúgy mi is volt a meghibásodás, elfordult a csapágycsésze aztán megszorult? Nyilván ott kellett volna lenni, de sok a lehetőség (alacsony olajszint, netán szivattyú/szűrő probléma, vagy akár szivárgó okoskeréknél elvesző olajnyomás, kilyukadt karterrel út szélére lehúzódás, stb), nem csak a rossz/túlhordott olaj lehetett az okozója. Megértem azt a részét, hogy szeretnél vigyázni a motorra, ha már ilyen szépen rendbe lett téve, volt már pár felújításban részünk, ne vedd rossz néven[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Medence topik
- Autós topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Magisk
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Milyen TV-t vegyek?
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- További aktív témák...
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen