Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • csiga8

    senior tag

    válasz Kornel #168 üzenetére

    Ennyit találtam hirtelen az Ecstarról:

    [ECSTAR]

    Legördíted a második oldalra, ott az 5W30 olaj alatti tulajdonság fülre kattintva egy-két adat előjön.

    A HTHS érték nem látszik, de lehet viszonyítani saccra. A 170-es viszk indexxel a 100 C fokon mért 10,55 cst-vel biztos nem lesz a HTHS értéke 3,5 feletti. Gyenge saccom szerint 3,1-3,2 mPas lehet.

    A minősítéseknél szoktam nézegetni a Lubrizol oldalát is, ahol össze tudom hasonlítani az olajok teljesítmény szintjét.

    ( Hátha valakinek segít, vagy új): Lubrizol

    Egyébként jómagam is a magasabb HTHS értékű olajokat preferálom, az a 2 dl többlet fogyasztás nem érdekel
    ( Persze egyéb más tényezők értékelése mellett)

    [ Szerkesztve ]

  • Qru

    MODERÁTOR

    válasz Kornel #168 üzenetére

    Nem véletlenül nem kérkednek vele. Ők átlag Jóskára terveznek aki nem pörgetik a motort (főleg nem tartósan) nekik meg elég az alacsony nyírásstabilitású olaj is. A legtöbb user úgy sem fog állandóan tiltáson közlekedni az SX4-ével. Ez a HTHS dolog megint egy kétélű fegyver... Vagy inkább libikóka, a magas HTHS értéknek vannnak hátrányai is, nem is egy:

    A magasabb HTHS érték alacsonyabb csapágykopást azaz hosszabb motortartósságot jelent ez igaz de ezzel szemben rontja a fogyasztást (növeli a motor belső ellennállását), csökkenti a leadott teljesítményt (sűrűbb olajat nehezebb pumpálni) és rontja a hűtést (nagyobb sűrűsség = kisebb áramlási sebesség).

    Na most a gyártónak fontosabbak az utóbbiak mint az alacsony kopás, mert a jó fogyi értékkel pl jobban eldható mint a 15 év múlva is jó lesz ez még szlogennel.

    K. Norbi: Jaja jók igen. :K

    [ Szerkesztve ]

    #nincsbennetarcsi

Új hozzászólás Aktív témák