- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #10197 üzenetére
👍
-
tboldi
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #10220 üzenetére
Ne variálj már annyit, vedd meg a Shell Helix Ultra SN Plus 0W20-at!
-
tboldi
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #10230 üzenetére
Ezért jó a Shell, a gas to liquid (röviden GTL) technológiát nem tartanán valószínűnek, hogy a hamisítóiparban is alkalmaznák, ergo szaglással simán meg lehet állapítani, hogy eredeti-e, ugyanis egyáltalán nincs tipikus motorolajszaga. Ha van, lehet gyanakodni.
-
tboldi
nagyúr
válasz Predator2 #10288 üzenetére
Egy tetszőleges márkaker szerintem tud adni, vagy legalább rendelni. De rendelhetsz Dajcslandból is, érdemes lenne talán többet is egyszerre, ha inkább ragaszkodnál a gyárihoz. [link]
Nekem amúgy Hiflofiltro volt a CB500X-emen, amíg nem végzett vele egy audis hölgy, de pont emiatt nem túl releváns az infó, alig 2 évet élt a motor.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #10328 üzenetére
Én egyedül a Hondához nem tudom egy helyen megvenni a dolgokat, bár csak a gyári olajszűrőt az, amit külön szerzek be. Ha nem ragaszkodnék hozzá, akkor jöhetne minden egyszerre.
A Suzukihoz mindent a győri Olajcentrumtól szerzek be, a Lanciához a fiatalkatreszek.hu-ról, a Hondához meg az olaj szintén Olajcentrum, olajszűrő Bárdi (nagyjából fix áras minden boltban, itt legalább megspórolom a szállítást), a légszűrő meg mosható K&N.
Bár a Lanciában most ki akarom próbálni a Mobil 1 TD 0W40-et, azt majd kénytelen leszek máshonnan keríteni.
Amúgy a Jazz is kolompol hidegben minden egyes gyorsításkor, sebességváltás után is, ilyenkor a dugattyúk tudnak lötyögni valamelyest és a hengerfalhoz csapódásukat lehet hallani, de ahogy melegszik be, úgy halkul el fokozatosan, majd végül is meg is szűnik. Talán ehhez az is közrejátszhat, hogy amikor a dugattyú FHP-n van, a hajtórúd nincs egészen egy vonalban a főtengely merőlegesére, több a vizszintes irányú erő. [link]
Vagy talán a dugattyúszoknyákról lekopott már a DC2-es Integra Type R-ben is használt molibdénréteg, és annyival keskenyebbek lettek.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Én meg különc vagyok, tavasszal és ősszel is cserélek.
Bár most épp úgy alakult, hogy december lesz belőle. -
tboldi
nagyúr
Yep, én az év 365 napjából legalább 300-on használom a Jazz-t, és szinte mindig csak 3-6 km-eket megy beindítástól leállításig. Az Ypsilon kb. ugyanez.
A WagonR viszont 15k km-enként kap új olajtöltetet, ingázós, 2x40 km-t tesz meg minden hétköznap, nem szükséges a fokozott igénybevételes periódusokat tartani.
-
tboldi
nagyúr
"A Shell amugy jo olaj pedig. Fura..."
Nekem is, ugye már jóideje használom ugyanezt a Shell-t a Jazz-ben, és legfeljebb csak benzinszaga szokott lenni (a felhasználási szokásaim mellett nem meglepő), meg a színe is csupán néhány árnyalattal lesz sötétebb ~3000 km után.
Mondjuk ez szopóbenzin és nem is direkt befecs.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #10357 üzenetére
Szinte mindig hideg motorral és szívatóval közlekedek, télen meg pláne.
Igazából egy villanydelejes autó kellene nekem, de a megfizethető árúak (i-MiEV/C-Zero/iOn trió, agyonhasznált Leaf) olyan uncsik. Előbb vennék a Jazz utódául Lancia Delta 1.4 T-Jetet vagy Mini Clubmant a 109 pacis PSA dízellel.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
Tök jó, a kedvenc győri boltomban 5200 Ft a Mann W610/6 olajszűrő, és bár máshol olcsóbb, a FilterABC-nél pl. 3520 Ft, de a szállítási költséggel együtt kb. ugyanott lennék. Ehhez képest a gyári Honda szűrő (a kék Purflux) meg klubtagsággal 6390 helyett 5750 Ft a Bárdinál, és van is a helyi kirendeltségen raktáron, úgyhogy nem volt kérdés, melyiket választom.
Az olaj is meglesz még ma, Motul Eco-lite 0W20. A csere időpontjául a vasárnap van megcélozva.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Rá sem merek nézni, a nekem való Mann Frecious Plus pollenszűrő mennyibe kerül, már tavaly is 17k-et fizettem érte.
Egyébként kifelejtettem az előző hsz-emből, hogy nem Motion_Blur rossz tapasztalatai miatt nem választottam a bejáratott Shell olajat, hanem mert egyszerűen elfogyott az említett győri boltban.
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #10422 üzenetére
Én már ~2015 óta motulbuzi vagyok, csak a Jazz esetében valamiért leragadtam a Shell-nél.
-
tboldi
nagyúr
válasz tboldi #10407 üzenetére
Megtörtént a cserebere, kíváncsi leszek majd a hosszabb távú tapasztalatokra. Eddig még nem használtam 0W20-at a Jazz-ben, csak 0W30-at, amit nem evett, úgyhogy bízom benne, hogy a 20-ast sem fogja, hiszen túl nagy különbség nincs köztük. Hangban egyelőre nem vettem észre változást, korábban is finoman járt, mint egy
DoxaSeiko (ha már japán ).A leengedett Shellel meg nem volt semmi rendkívüli, sötétbarna és a benzinszagú volt, ahogy eddig mindig, semmi égett szag vagy ilyesmi.
De ugye ez szopóbenzin szelepekre spricceléssel.Kövi tavasszal meg majd váltóolajat is cserélek a motorolaj mellett, várhatóan addigra még drágább lesz a Honda MTF-3.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #10537 üzenetére
Ezzel kell kezdeni, tegnap ahogy elindult a lámpánál, percekig nem lehetett látni semmit. Arról nem is beszélve, hogy másokat veszélyeztetve közlekedik, ha éppen nem büntetőfékez vagy a szembejövőket leszorítva előz, akkor a legnagyobb forgalomban bontogatja driftes szárnyait (egy fwd kombival). Nem először hoz vele össze a sors.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #10542 üzenetére
Nincs már kamerám, de a sűrű fekete füsttől úgy sem látszana semmi.
-
tboldi
nagyúr
válasz tibbike01 #10700 üzenetére
Miért ne lehetne egy tizenéves autóba egy legmodernebb technológiával készült olajat betölteni?
Én is API SP és Dexos 1 Gen3 olajat töltöttem a 17 éves Hondámba, ha jól emlékszem arra, amit olvastam, a két szabvány közül valamelyik csak 2022. szeptembere óta van érvényben.Mint amikor ETZ-ztem, mindig a kipufogóban legjobban lerakódó ásványi 2T olajokra akartak rábeszélni, mert hogy “ehhez tervezték”. Igen, a ‘80-as években még nem volt más, de mi rosszat lehet tenni egy mérföldekkel jobb olajjal? Csak előnye van, amiből egy 30-40 éves motorkerékpár is profitálhat.
Egyébként Castrol Power1 Racing 2T-vel használtam, érdekes mód megszűntek a hidegindítási problémáim vele, első próbálkozásra járt a motor, azelőtt legalább 3-4x el kellett játszanom a szokásos szekvenciát*.*Gyújtás nélkül, teljesen kihúzott szívatóval 2-3-t rúg, majd szívató vissza, gyújtás, még egyet rúg, és ha beröffent, pici gáz.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Attól, hogy a kedves user nem tapasztal semmi különbséget, még vannak előnyei egy újabb fejlesztésű olajnak, a kémiai és fizikai tulajdonságai mindenképp jobbak egy régebbihez képest.
Távol áll tőlem a pénztárcákban való kutakodás, de lábjegyzetben hadd hagyjam itt, hogy nekem a 0W20/0W30 4-5000 Ft literenként, ehhez képest minden olcsó.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz focvis #10855 üzenetére
Nem hinném, hogy ez jelentene bármiféle akadályt, tippem szerint a márkaszervizekben is nagy eséllyel Mahlét tesznek fel az újabb Ignisekre és Swiftekre.
A Jazz is Japánban gyártódott, mégis ugyanolyan jó rá a francia Purflux vagy az amerikai Honeywell is, nem kell a magyarul szerencsétlenül hangzó Toyo Rokira vadásznom. Ilyet még nem is vettem, így nincs róla kép.
-
tboldi
nagyúr
Rendeltem egy rakás cuccot, meglesz a jövő hétvégi program.
WagonR (M13A VVT aka Ignis-motor):
- 4ℓ Motul 8100 Eco-lite 5W30 olaj
- 3ℓ Motul Motylgear 75W90 GL-4/5 váltóolaj
- Mann W610/1 olajszűrő
- Filtron AP190/3 légszűrő
- Filtron K1293 pollenszűrőMiTo (199A8000, 1.4T 155 ló):
- 4ℓ Selenia StAR Pure Energy 5W40 olaj (gyári)
- 2ℓ Tutela Matryx 75W85 GL-4 váltóolaj (gyári)
- Purflux olajszűrő (gyári)
- olajszűrő kupak (a Lanciából tanulva hátha el van törve)
- 4 db NGK IKR9J8 gyertya
Pollen és légszűrő már nem kell a digóhoz, a vezérlést meg lehet, hogy szervizre bízom, nincs rögzítőszerszámom.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #10866 üzenetére
De az. Valamit elrontottam?
A kezelési útmutatóból néztem ki a mennyiséget (2008-as kiadás, tehát ehhez az autóhoz való). Miszaki.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
A WagonR-be jó a félszintetikus Motylgear is, sőt a mostani Castrol előtt pont ez volt benne. És jobb is volt a Motul, a Castrollal zajosabb és nehezebben is kapcsolható. Bár tény, hogy a nyelestengelycsapágy morgását nem fogja az olajcsere megoldani, egyszer muszáj lesz meglátogatni őket.
szerk.: Amúgy tök jó, hogy csak váltóhibás autóink vannak.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #10892 üzenetére
Amúgy módosítottam a rendelést, illetve azóta már át is vettem a postán, most már 3 liter áll rendelkezésre.
szerk.: A többi is megjött, amit a #10865-ben felsoroltam. Szerelésdús hétvége lesz.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Ma szerelős délután volt, kicseréltük apummal a WagonR váltóolaját, lég és pollenszűrőjét, viszont a motorolajra és annak szűrőjére nem került sor, ugyanis észrevettük, hogy inkontinens lett az autó, ereszt az olajteknő alól egy néhány centis szakaszon.
Végül is majd' 20 éves darabról van szó 230k km-rel az órájában, annyira nem meglepő, ha elkezdenek előjönni efféle hibák. Le kell majd venni és újratömíteni, aztán mehet bele a friss nedű, de ma paszta híján nem álltunk neki. Amit 5 évvel ezelőtt használtam a Jazz szelepfedeléhez (4-es pont), már megkötött.Holnap még több meló, MiTo olajcsere (motor + váltó), illetve gyertya van betervezve. Biztos lassabban fog menni az első alkalommal, ahogy sorban fedezem fel a dolgokat.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz tboldi #10895 üzenetére
Ma is szereléssel töltöttem a napom nagy részét, a MiTót vettem kezelésbe, de egy ponton meg kellett szakítanom a műveletet, mert az olajleeresztő csavar is úgy döntött, hogy megszakad.
Elképzelhető, hogy nem én vagy apum nyaltuk el, és így érkezhetett Svájcból, ugyanis már az olaj leengedésekor is csak pörgött egy darabig, és csak azután kezdett kifelé jönni, most pedig nem lehet megszorítani. Jelenleg olaj nélkül áll az autó a garázsban, és már csak annyi lenne hátra, hogy meghúzzam a csavart és beletöltsem az új olajat.
A lehető leggyorsabb megoldás a komplett teknő cseréje, gépműhellyel és új menet vágásával nincs kedvem szórakozni (mindenképp több idő, és tippem szerint sokkal olcsóbb sem lenne).Legalább a gyertyák és a szűrők újak, azokkal nem volt semmi fennakadás.
-
tboldi
nagyúr
Már megrendeltem azt, amit linkeltem. Az utolsót a bolti raktárról, remélem, keddre valóban ideér, szerdán rá fogok érni szerelni. Addig meg 2 napig visszaveszem a Jazz-t, anyum úgy sem megy dolgozni, csak szerdán.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Eredeti játékok OFF topik
- Windows 10
- Filmvilág
- Külpolitika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen