Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz K Norbi #1674 üzenetére

    Ilyenkor az van, hogy a dermedéspont nekünk egyik olaj esetében sem mond semmit, mivel -20-25 ugyan előfordul nálunk is télen, de -50-60 nem igazán.
    A még megadott 40°C-on mért viszkozitás értékek többet mondanak, abban pedig a w30-as alacsonyabb valamivel mint a w40. De melegen is ugyanez a helyzet. És -20 fokban is a w30 alacsonyabb viszkozitású lesz, mint a w40.

    Én amúgy végigjártam az olajokat, a gyári 0W20 után két évben 0W30 került bele, majd utána 0W40, de végül visszaváltottam 0W20-ra. A tapasztalatom pedig az, hogy télen is és nyáron is a 0W20-al nyújtja a legkiegyensúlyozottabb teljesítményt az autó, érezhetően halkabb, és a fogyasztás is kimutathatóan alacsonyabb vele. A téli indítás is zökkenőmentes. Minden olaj évente volt cserélve, 9000-13 000 km futásteljesítményekkel.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák