Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz lenox #63073 üzenetére

    A motort nem is kell áttervezni, de ha a kopogásos égés határát csökkenti, késlelteti a hűtőhatással, a gőz miatt meg a terjeszkedési ütemben nagyobb nyomaték érhető el, akkor az előgyújtást is, és a keveréket is bizonyos mértékig, de mindenképp az ideálishoz közelire fogja tudni szabályozni. Száraz időben, alacsonyabb oktánszámú (szar) benzin illetve magas hőmérséklet (rossz külső/belső hűtés) esetén pedig nyilván le fog szabályozni az öngyulladás elkerülése érdekében.
    Alapvetően alacsonyabb fordulaton nagyobb nyomaték érződik, mint szárazabb időben. Nekem legalábbis ez a tapasztalatom. Egyenletes kis tempónál alacsony fordulatnál a gázpedál lenyomására határozottabb egyenletesebb, kifinomultabb gyorsítás a jellemző. Nem azt mondom, hogy kétszer olyan jól megy, de aki sokat vezet, és alsó-felső határait is próbálgatja az autónak, az érezni tudja a különbséget. Hőmérsékletben rövid idő alatt a 24-26 fok közötti tartományban, de páratartalomban 40-70 között mozgott.

    @: ezt én már 2003-ban átéltem, akkor épp Pilismarótra mentünk egy kis kiruccanásra Pestről, még busszal, és az eset ugyanez volt, finom trafóolaj eltulajdonítás. Annyit ittunk végül nem emlékszünk mikortól lett újra áram ;] Kocsmában gyorsan kellett inni míg fel nem melegedett a sör.

    [ Szerkesztve ]

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák