Új hozzászólás Aktív témák

  • EQMontoya

    veterán

    válasz lenox #74058 üzenetére

    Az a helyzet, hogy Te probalsz engem cafolni, ezert mondtam, hogy linkelj.
    Ami sikerult, de csak felig. Mert ezen a szabalyon a vak is latja, hogy sima 2x1 savos kozlekedesre lett irva, nem parhuzamosra.
    Mert ebbol az kovetkezik, hogy nem kezdhetnem meg egy kamion elozeset addig, ameddig valaki be nem fejezte.

    Szoval az autopalyara a parhuzamos kozlekedes szabalyai vonatkoznak:
    Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy – lakott területen – távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
    (36. § (2))

    Az pedig szerintem egyertelmu, hogy a fenti peldaban (amikor gyorsitani szeretnel, de a belso savban elotted levoktol nem tudsz) a mogotted gyorsabban haladok kozlekedeset nem akadalyozod. Mert nem hogy a kisorolassal, de a bolygorol valo hirtelen eltuneseddel sem tudnad azt elosegiteni, hogy a masik gyorsabban tudjon haladni.

    Ez alapjan szerintem ilyen esetben teljesen szabalyos a belso savban "vonatozni", tovabba ez az eletszeru es a kevesse balesetveszelyes is.
    Ha ilyen esetbene a jobbratartast vennenk iranyadonak, akkor folyamatos savvaltasokra kenyszeritenenk mindenkit, amibol pontosan tudjuk, hogy csak a baj van.

    Same rules apply!

Új hozzászólás Aktív témák