-
IT café
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ren Hoek
veterán
válasz Klemice #6604 üzenetére
Tegnapi 55-250 IS témára:
Szerintem nem rossz obi ez!
A teszt is ezt bizonyítja, hogy nyitott blendélén szép a rajzolat.
Most azon filózok, hogy 550D-t nem KIT-ben veszem a 18-55 IS-el, hanem veszek egy 55-250 IS-t hozzá... 56 körül láttam. Később pedig beszereznék egy nagylátót. Oda IS nem is kell, szerintem AF se nagyon. Manual fókusz elég.
Szerintem ez pont az ideális kezdő objektív. A 70-300 Nikonnál bajos volt, mert már túl telés nekem a 70-es. Nagyon hiányzott egy szélesebb látószög, szóval fel kellett csavarni a 28-70-et, vagy a 18-55-öt. Utána meg vissza, mert én szeretek telézni.
IS-el ez az egyetlen megfizethető árú szerintem még.
-
Ren Hoek
veterán
válasz killerjohn #6624 üzenetére
Hát én keresőben szoktam, mivel nincs liveview-os gépem még. Low light-ban tényleg nem könnyű, de jó fényeknél nem vészes. Annyi hogy a keresőnél a dioptriát szépen be kell állítani a szemedhez... Nekem volt is vele gond az elején. Aztán egy idő utána megszoktam és néha könnyebb MF-el csinálni mint AF-el. Gyakorlás kérdése szerintem.
-
Ren Hoek
veterán
válasz killerjohn #6633 üzenetére
A legjobban úgy lehet gyakorolni, ha fogsz egy tárgyat és lefotózod nappal, amikor van sok fény. Teljesen manuálisan!
A keresőben egyszerűen látni lehet, hogy hol van éppen az élesség. Néhány esetben nem is lehet máshogy megoldani AF-el. Utána szépen kikísérletezed, hogy milyen blendén, milyen záridővel, hogy viselkednek a dolgok. Teljesen lődd ki az automatikát. Ha egyel szűkíted a blendét, növelni kell a záridőt 1 fényerővel stb.
A blende nyitásával pl kisebb mélységélesség érhető el, 2.8-on pl teljesen más hatása lesz a képednek, mint 11-es rekeszen. Ha épületet fotózol pl, akkor érdemes szűk rekesszel (pl 8 vagy 11) dolgozni, mert akkor minden szép éles lesz. Viszont 11-es rekesznél, növelni kell a záridőt, vagy ISO-t hogy ugyannyi fény jusson a szenzorra. Ezek érdekes dolgog, amiket ki kell kísérletezni,nyugodt körülmények között, hogy ráérezz. Az automatika sohasem fogja tudni, hogy mit akarsz megvalósítani. Mindig megéri átgondolni expó előtt mit is akarsz, vagy több képet csinálni. De minimum érdemes félautomatán használni, hogy tudj bánni a blendével és ISO értékekkel. Ha már tudod manuálisan használni, akkor átláthatóbb az automatika is.
Szerintem jó játék
(#6636) killerjohn: Na a gyerek, az mondjuk egy kifejezetten autófokusz éhes téma
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz killerjohn #6643 üzenetére
ISO 400-tól már kezd zajosodni, 3200, meg 6400 már eléggé zajos. De újabb gépenek 800-at még simán lehet jól használni, ha nem zavar a zaj akkor 1600 is lehet - persze szigorúan lowlightban. Fényben a többi értékkel kell játszani. Ki kell próbálni mennyitől tartod túl zajosnak már, géptől függ erősen. De ha a téma nem bemozdult, hanem életlen, ott a fókuszálással van gond.
Amúgy mikor váltottam DSLR-e, énis pont így voltam. Mondom egy szutyok, kompakt géppel 100x könnyebb volt képet csinálni. Csak nyomtam a gombot, élesített és exponált. Azért ott sokkal könnyebb dolga van az AF-nek is, mert óriási a mélységélesség. De DSLR-nél is élesnek kell lennie, ez alapkövetelmény. Nyugodt körülmények között kell felfedezni és kipróbálgatni az AF-et, hogy működik. Nekem is beletellt egy kis időmbe mire megszoktam. Más világ.
-
Ren Hoek
veterán
válasz killerjohn #6651 üzenetére
Hát szerintem auto ISO-val fotózni kókányolás....Főleg ha nem lehet beállítani a tetőértéket. Sötétben fellövi 6400-ra? :S Azthiszem 550D-nél már lehet végértéket adni. Nemtudom milyen profi írhatta ezt, de nagyon nem érthet hozzá. Egy értéket érdemes az autómatikára bízni. Úgy át lehet látni még, hogy mit akarsz Te, és mit a gép.
-
Ren Hoek
veterán
válasz Degeczi #6676 üzenetére
Canonnál mik a tapasztalatok a 4 fokozatú IS-ről? 55-250-re volnék kíváncsi pl. Nekem mondjuk már 1 EV is jóljönne... Koncert / színházi fotózásnál szívás tud lenni a bemozdulás.
Throme: Hogyérted hogy nem érzékeled? Pont azért látni a hatását a keresőben, mert az obiban van. Amikor fotóztam Canon géppel, kicsit érezni is lehetett, kicsit megugrott ilyenkor, és érezhetően dolgozott benne a cucc.
Ezért mondjuk DSLR videónál is jóljön a VR, vagy IS, mert folyamatosan dolgozik, nemcsak a végeredményen látszik.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Hello!
Canon 70-200 f4 L USM ... Megéri lecserélni az 55-250 IS-t? Az a baj, hogy egyelőre nem melóra kéne, csak hobbi célra. Csak az 55-250 sokszor annyira lágy képet produkál... Néha viszont szép éles a képe. Főleg 55-ön jó inkább. Bár lehet az IS fogja meg a hátteret, és a téma mozdul be, ezért látom életlennek.
Szóval így általános fotózgatásra megéri 130-145 rugót kiadni? (- 55-250 IS ára) egy obira?
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz Cassidey #6868 üzenetére
Köszi a választ
Igazából az IS nem fog kelleni egy idő után, mivel építek egy steady cam-et, amin aztán feleslegessé válik majd. Amúgy is mozgó témánál nemsok értelme van az IS-nek... Max állónál. Kár hogy nincs követő IS Viszont a fix fényerő videónál fontos, mivel így zoomolni is lehet vele akár. Itt meg is kérdezem, a zoom mechanikája milyen finoman mozgatható ezeknek az L-es obiknak? Ugyanis van egy házilag építhető szerkezet, amit follow focusnak vagy follow zoom-nak lehet használni. Egy servo motor finoman tekeri a fókuszgyűrűt, vagy a zoomgyűrűt, így elérve hogy távirányítóval lehessen használni... Ha már egy kicsit finomabb mozgású, mint pl egy "nép" obié.. akkor megéri azt a 120 rugót
A másik meg, hogy kilátásba helyeződött néhány divat, illetve rendezvényfotó is, és nagyon fontos lenne egy szép rajzolatú gyors AF-es uborka. Ez már lehet meló is lesz... Szóval vissza is jöhetne az ára.
Vagy divatfotózni, portrézni lehet jobban járnék egy 50 mm 1.8 II-vel? 25 körül... Rajzolata f4-en annak is besz*rás kb... Ahogy ennek az L-es csőnek is.
Annyit tudok, hogy szerintem emberi áron ez éri meg a legjobban mint "fehér" L-es objektív.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz Cassidey #6870 üzenetére
Ha hiányzik a fényerő, akkor tényleg inkább veszek hozzá később egy 1.8-ast 50-es kalibert.
Ja és mégegy érv a 70-200 mellett: 550D 18 Mpixeles szenzora, ami a 7D-ből lett átemelve, szinte éhezik egy jobb rajzolatú objektívre... Mert annak ellenére hogy belépőszint, belvilágra teljesen profi jó cucc. Cropolni meg csak minimális lágyulás és szép rajzolat mellett érdemes...
Na mégegyszer köszi az iránymutatást, töröm a malacperselyt
Pixinfón van 119 ezerért... lehet valami szürkeimportos cucc... Ezeket ugye nemnagyon hamisítják? Illetve azért azt észre lehet venni...
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Egy érdekesség: már linkelte egyszer valaki...M42 adapter
Egy érv Canon mellett: Lehet hozzájuk kapni 3900 Ft-ért chipes M42 átalakítót, ami átviszi az AF adatokat, és a váz felépítése miatt végtelen is beállítható. Ez Nikonnál nem lehetséges... és szívtam is vele, mert van egy Carl Zeiss Jena MC 135-öm, és gyönyörű a képe.. de makrózáson kívül nem mentem vele sokra a Nikon átalakítómmal... Végtelen nemvolt. Manuál fókuszgyűrűje pedig sokkal finomabb mint a mai obiknak. Van még egy 50 mm 2.8-am is. Szóval egyelőre ezt az átalakítós bulit bejátszom Majd rakok fel képeket, hogy hogy vizsgáznak az M42-es objektíveim
-
Ren Hoek
veterán
Nekem van egy 55-250... Annyira nem vagyok tőle oda... Eléggé lágyul a képe, főleg a vége felé. Az IS szép és jó, de ugye mozgó témáknál gyakorlatilag semmi értelme... És a 2-3 lépésköz enyhe túlzás. Sokszor elhiteti az emberrel hogy alkalmazhat hosszabb expo-t, aztán a témabemozdulás miatt enyhén mosott lesz a kép amit persze csak otthon lehet észrevenni.
Szóval 250-en valahogy nem olyan kontrasztos éles a képe. 5.6-on vagy 8-on sem javul annyira szerintem. Pont ez vele a baj, hogy a céltartományban (tele) nem túl jó a képe. Közelre teljesen jó képeket lehet csinálni vele. Fókuszmotor amúgy halk és gyors (Nikkor 70-300-hoz mérve)
Az 55-ös állás 1.2 m-es közelponttal, hát megintcsak egy fájó pont nekem. (Ha van 50 1.8-as akkor meg teljesen értelmetlen ez a tartomány neked, mert 100x jobb a rajzolata annak.) Vagy cserélsz, vagy felkell állni és hátrébbmenni.
Én 53 ropiért vettem, annyit mondjuk megért. De mostmár biztosan gyűjtenék hozzá még 50-et és vennék egy 70-200 f4 USM-et. APS-C vázon ugye még jobb telét is ad mint a 250. És optikailag is rommá veri. (Nem nemírom azt hogy vegyél olyat )
Szóval az én review-em szerint:
Pro: Olcsó, könnyű, kicsi, IS
Kontra: Erősen lágyul a vége felé, gyenge kontraszt, 55 mm állásnak nincs értelme 1.2m közelponttal - ilyenkor már úgyis cserélnél kit-re, fényerő is lehetne jobb
Kezdésnek ideális, ismerkedő obinak. Szigorúan 50 körül, néhány boltban 75-ért árulják.. hát sz*rjanak sünt
Amúgy meg vegyél 70-200 f4 USM-et
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Legjobb ha bemész egy boltba, viszed a 20D-t, megkérsz egy eladót dobja ki és hadd lőj vele 1-2 fotót. Ezért fizetik őket, hogy kiszolgáljanak. Ez a dolguk, ígyis vannak vagy 30-an és dumálgatnak egymással (Media Markt) Lehetőleg olyan helyre menj, ahol van 70-200 is
Ezzel ki tudod próbálni milyen a 250, ha nemtetszik akkor nem veszed meg, hanem vársz egy fél-1 évet és mindig félreraksz 10 rugót A végét már Te is tudod
Priviben küldök pár lesifotót, de majd ne terjeszd, mert nem akarok feljelentést kapjni Telével ugye tilos kiemelni az embereket, és közölni a fotót hozzájárulás nélkül. Engem már ért pár attrocitás emiatt... Legviccesebb az volt mikor kiállításon valami hastáncos csaj (a művész ismerőse) fellépett, és a 'közszereplés' után odajött és kitöröltette velem a képeket. Erre nem volt joga, de nem tudtam mit csinálni mert enyhén kigyúrt barátja ott leledzett mellette
Majd küldök pár fotót az obival...Annyival nem nagyobb szerintem: [link]
Viszont meglehet hogy orrnehéz lesz a gép. (Persze még mindig ez a legkönnyebb L-es uborka) Ja és nefeledd hogy kitolva 55-250 is jópár centivel hosszabb és elég csúnyán mutat
Kérdés a többiektől:
70-200-nál a zoom mennyire növeli a hosszát? Azt tudom hogy inner focus...de a zoomnál..?
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
-
Ren Hoek
veterán
Most néztem, Canonnál a 70-200-asokhoz tartozó állványgyűrű 37 rugó... Azért ez a pofátlanság netovábbja...
Szerintem ez is tökéletesen megteszi, utángyártott 5800 ft-ért.
Márpedig állványgyűrű mindenképp kell, mert orrnehéz lehet a gép állványon.
-
Ren Hoek
veterán
válasz skiny83 #6935 üzenetére
Akár csinálni is lehet, pár fotóriporter megunja az L-es obiját, vagy épp odaverte egy kamerásnak... simán elkérjük aztán mehet termosznak
Amúgy durván bánnak az ilyen riporterek az általában céges cuccokkal..Szinte már fáj. Egy közeli barátom benne van a témában. ... ... Meg az operatőrők ahogy a milliós kamerákat szinte dobálják a földre. Nemvéletlenül van egy csomó lekopott festék és horpadás a vázakon.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz skiny83 #6938 üzenetére
Hát ja, de sokszor olyan nagy a tolakodás és a pozícióért való harc egy-egy győzike, celeb, politikus, tüntetés fotózáson hogy nem is csodálom néha bezúzzák a cuccot. Ezért is kell oda magnézium váz, meg szigetelt L-es objektív.
Kedvencem az a metódus, mikor már nem férnek oda, felrakják nagylátót, és fenntartott kézből vakon mehet a sorozat. Crop majd megoldja, és minden 100ik kép használható Kemény egy pálya az tuti... Valahogy azért mégis születnek zseniális képek (pl Sajtófotó kiállítás)
De a GYMDAF-es (Győzikemosoly-detektoros Auto Focus) váz biztosan alapkövetelmény :
-
Ren Hoek
veterán
Konkrétan én ezért nem lettem fotóriporter. (pedig annak idején majdnem ilyen pályára tévedtem) A celebriporterektől elvonatkoztatva, azért vannak nagyon zseniális fotóriporterek, dokumentaristák, haditudósítók pl... Akik egyben fotóművészek is (ha engedik magukat annak nevezni) , annak ellenére hogyem beállított képeket készítenek. Egyszerűen más műfaj...sokszor az adott pillanat elkapása is hihetetlen alkotás tud lenni. Más embertípust is kíván meg. Mi az elévődős fotográfiát szeretjük, és ez így van rendjén De anno csináltam remek koncert riportokat is, főleg telével... Természetesen ez az esemény velejárója, hogy sokkal több képet kell kukázni, mint amennyi jó lesz, vagy kiemelkedő.
(#6941) Slowman: Teljesen egyetértek... Kb pont így véleményezte riporter cimbi is.
Visszatérve az objektívekre: 55-250-et most elég sokat próbálgattam. Kicsit elszidtam az előbb... de szerintem portréra, és közelebbi témák fotózására nagyon kellemes az objektív. ~80-130 mm kb ... Kontraszt is teljesen rendben van. IS pedig jóljön ekkor. ÉS az élesség/rajzolat is korrekt!
Amiben elvérzik, az az ellenfény, ... és a különböző oldalabbról érkező fények. Tehát egy UV szűrőt mindenképp vegyél rá, illetve napellenző kötelező rá! A 200-250 között már eléggé lágy. Kezd körvonalazódni, hogy ez a kontraszthalál az ellenfény vagy szórt fény miatt van. Erre nagyon érzékeny... Ezért lesznek halott kontrasztúak és lágyak a fotók pl 250-en telézve az ablakból, mert Az előbbi probléma a gyenge coating miatt lehetséges. Szinte mintha nem is lenne a frontlencsén semmi.
Amire szinte tökéletes, tárgyfotó, növényfotó, portré, esetenként modell. kihúzva pedig kevésbé ellenfényes, és szórt fényes helyeken UV szűrővel és napellenzővel.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz skiny83 #6945 üzenetére
Azért egy gyász "Másik fotóssal dolgoztam aki 20 éve fotós, és még is az én képeimet tudták használni, de nem tudom biztosan mit kell beállítani, meg mi a rendes elnevezése" bazz záridő, rekesz OKé.... fotósiskola .De arra sem veszi a fáradtságot hogy felfedezze??
Én mikor először "kattintgattam" kiskoromban... akkor is totál érdekelt mik ezek a számok, és mi az összefüggés köztük. Áh mindegy... Maximum instruktor, de hogy fotós...
De iróniának ütött
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz Szten Márs #6955 üzenetére
Többek között ezért írtam, hogy nem fotós, hanem instruktor. Köze nincs a fotózáshoz.
De itt főleg nem ezzal van a probléma...hanem azzal, hogy megvan rá minden eszöze, lehetősége, "kijárt" egy "fotósiskolát", modellekkel dolgozhat... és ennek ellenére semmi igénye, érdeklődése nincs rá, hogy a fényképezés leges legalapabb dolgait megismerje, miként lesz a fényből fotográfia - már nemazért de ezt kb egy óra alatt meg lehet érteni és alkalmazni... ehelyett valószínüleg automata módban nyomogatja az 1Ds-t, ami "kijelzi a számokat" ez oké... De akkor semmi köze a fotózáshoz, mert az 1Ds fotózik helyette
Ő ettől még lehet instruktor, látványtervező, vagy lakberendező, vagy koreográfia rendező...akármi, de a fotózáshoz semmi köze...
Ennek fényében teljesen jogos a felháborodás, hogy miért ilyen ember kezébe kerül olyan lehetőség ami nekünk valószínüleg soha nem fog megadatni... neki még arra sincs igénye a "fotóssuli" meg a divatfotózások között kicsit elgondolkozik, hogy mi történik az exponáló gomb lenyomása után.
Ez pusztán igénytelenség, semmi más.
-
Ren Hoek
veterán
Akkor félautomata Aztán "lesz amilyen lesz"...
De amúgy dolgoztam 2 évig egy studióban asszisztensként, és nem egyszerű a modellfotózás.. nagyon nem. Aki meg megengedheti magának hogy a "klasszikus mester" stílusban csinálja (avagy az inasok fénytmérnek, beállítják a gépet, a világítást, megigazítják a modell ruháját stb..) és a mester megálmodja a képet és csak az expógombot nyomja, meg - nah ehhez azért el kell tellnie több évtizednek... vagy ha nem akkor marha nagy mákos az illető. Viszont megjegyezném, hogy így bárki akinek van egy kis képi látása könnyen készíttethet jó fotókat. (de ettől még semmi köze a fotográfiához)
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz johnjohn #6961 üzenetére
Látatlanban vagy ismeretlenül becsmérelni valakit meg paraszt dolog szerintem.
Mivel ő egy közszereplő, egy celebritás ezért bizony a megnyilvánulásai alapján fognak az emberek róla kritikát alkotni. Ha ezt valaki nem képes elviselni, akkor ne közszerepeljen. Így szerintem mindenki jogosan alkothat véleményt róla. Lehet jó meglátásai vannak a fotózásról, de akkor miért nincs igénye arra, hogy legalább a teljesen alapokat megértse? (nem is értem hogy hogy lehet komolyanvenni a fotózást ilyenek nélkül)
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz johnjohn #6964 üzenetére
Szerintem is téma off. Amúgy meg egyetértünk... mert mint látványtervező, vagy megálmodó biztos kiváló képi látásmóddal bíró tehetség. Ellenben nemhinném, hogy olyan nagy műszaki zseninek kell lenni a téma alapvető felfogásához.
De mindegy, mostmár bárki foghat fényképezőgépet és onthatja magából a képeket tucatszámra... ezt azért nem lehetett megcsinálni az analóg időkben...Jó is volt az, szerettem nagyítani, előhívni és látni ahogy megelevenedik a kép a vegyszerben... Ott még kellett gondolkodni az expógomb lenyomása előtt, és aki csináta annak volt tisztelete, ahogy a szakmának is. Most meg tényleg már mindenki "profi" fotográfus, aki egyszer megnyomta a gombot...
Ezért váltottam IT-re, programozásra...jobban lehet boldogulni mert legalább ahhoz kell iszonyatsok tudás, különben nem ér semmit az ember...Szóval tényleg felhígultunk, de inkább a szakma...
Részemről off... engem is jobban érdekelnek az objektívek.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz skiny83 #6966 üzenetére
Nehéz kérdés, mert szerintem elég jól sikerült üveg a 18-55 IS ilyen áron. Nézegettem az USM-et ami 17-85 IS-t, de nem győzött meg 100 ezerért. Legalábbis a tesztábrák szerint. Vaterán most vittek el egy ilyet 51 ezerért. Annyiért megvettem volna, de most kifogytam a léből sajna. Majd a többiek biztos tudnak ajánlani valamit Én csak "hobbista" vagyok.
(#6967) Szten Márs: Részemről már off téma, már inkább nem reagálnék rá, viszont skiny83-al értek egyet abszolút.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Akkor kb jó hogy nem vettem meg. Az USM úgylátszik még nem jelenti azt, hogy optikailag is rendben van az üveg. (Pedig azt gondolná az ember, hogy jobb minőségű uborkákba építik bele)
Áh irigyellek az 70-200 is-ért ... bizony tönkre tud tenni egy objektív-fotós házasságot
-
Ren Hoek
veterán
azabaj egyelőre (nekem) 18-55 IS is megfelel, csábító az ára, és ahhoz képest egész jól sikerült... 70-200 f4 sima így is elég sokba kerül (ahhoz viszonyítva hogy nem ebből élek, maximum hobbi melók) De ha cserélek majd, mindenképp figyelembe veszem az ajánlásod kösz
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Ehhez a japános dologhoz: Camera Kft szerint elviekben a KIT-hez van nemzetközi gari, de nem vagyok benne 100%. Majd légyszi írd meg, hogy mi lett... én is onnan akartam rendelni, de aztán inkább maradtam a magyar garinál (vázra amúgysem volt) + paráztam a vám miatt, ugye azért ez nemtúl legális.
Apropó: valakinek nincs Canon 50 mm 1.8 II-je eladó? Most valahogy nem nagyon találok sehol...
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Hát ez egy jó 20K Ft-al olcsóbb mint az itthoni bolti szett ára. Nekem is ennyi volt a differencia, így sok vívódás után úgydöntöttem, hogy a vámpara + helyi gari megér ennyit. Ráadásul 3 napos cseregari azért jó dolog. Élnem is kellett vele egy pixelhiba miatt (amiről közben kiderült, hogy a gép megjavítja magát clean manual módban) de egyes esetekben nem tudja javítani. Szóval ezért fontos szerintem a cseregarancia + helyi gari. Megér ennyit, mert japánba egy csomagküldés, és már bukta is.
Obihoz meg annyit, hogy a 18-135 szerintem elég egy gány objektív, a vége lágyul, no meg nagylátóban a 18-55 IS is élesebb képet ad. Én ha most venném akkor tuti utóbbival venném kitben. Amúgysem lehet normálisan egyberakni a nagylátót meg telét. Tapasztalatból mondom, nem éri meg lágyulós, műanyag obit venni (még drágán is) 18-55 IS-t viszont nagyon eltalálták, filmezni is tökéletes ha az kell.
18-135 helyett rádobsz 20K-t és kapsz 110K-ért használtan egy fehér 70-200 f4L-t, aminek gyönyörű a rajzolata és egy profi üveg. UK-ben biztos van egy csomó használt, érdemes lecsapni rá!
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Hát itt már mid-framen is eléggé necces sokszor:
Itt főleg az a problem, hogy 18 mpixelt kell kirajzolnia... Szinte éhezik egy jobb üvegért. Felfogásom abból indul ki, hogy egy 18-55 IS 20K-ért bőven megéri. Egy 50 1.8 II bőven megéri 25-ért... De 80-90-ért egy ilye uzi már nembiztos. Ezt azért mondom mert rádobunk valamennyit és simán lehet akár egy L-es objektívet is venni, ami azért mértékekkel jobb. De értem, a kényelem fontosabb mint az éles, kontrasztos képek. Aztán meg jön a sírás (mint nekem 55-250-el) hogy lecserélem, mert néha bridge-nek is volt ilyen képe. Kölcsönobit feltéve meg: hú b+ na ilyen 18 mpixel kirajzolva rendesen
IS meg szerintem nem akkora buli (az L-esbe persze jobbat raknak). Nekem még több témabemozdult képet is eredményez, mert becsapós a plusz fényérték. Persze statikus témánál nemjön rossz lowlightnál. (Amúgy verőfényes napsütésnél megint nincs sok haszna)
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Még annyi:
Egy 20-30-al (használtan de tökéletes állapotban) többe kerülő 70-200 f4L összehasonlítva 135-ön. (ez egy sokat használt állás, mert itt a vége a 18-135-nek, váz nem ugyan az volt, de jól látszik a különbség)
Tudom csak tesztábrák, de pl 55-250-nél abszolút bejött 1:1-ben. Itt még nem is szólva a gyenge ellen/szórt fény tűréséről.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Természetesen az IS az mindenképpen pozitív. Mondjuk nekem legtöbbször mozgó témánál kellett sötétben... AF amúgyis kb nyaktörő pl koncerten (izgő-mozgó énekesnő), keresőben szartse látni az 5.6 miatt. Még ha a háttér éles is lesz valamilyen ok folytán, a zenészek tuti bemozdulnak. Szóval +1 fényértékért, és élesebb képért ölni tudnék.
Szvsz egy tesztben megnézném hogy melyik szerepelne jobban AF-ben ilyen esetben. Egy 4L USM (szűkíthető fókusz tartománnyal - ha jól tudom azon is van kapcs.), vagy 18-135-ös 5.6 IS.
Persze nem egy kategória, látószögben sem... APS-Cn majdnem ott kezdődik a 70-200 mint ahol a 135 végetér Viszont erre meg ott a 18-55 negyed áron a cserélgetés nyűgjével.
Én is "anti-cserélgetista" voltam... aztán mikor rájön az ember, hogy pont ezért jó a DSLR váz, hogy megválaszthatod az obit akkor meg már nem is hátrány. Csak ott lesz egy UZI-d Dehát mindenki szája íze szerint
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Spórolós topik
- Politika
- PlayStation 5
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Napelem - 100%-os támogatású pályázat
- Visszaveszi az alapértelmezett tuningot az egyik csúcslapjában az ASUS
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen notebookot vegyek?
- Yettel topik
- További aktív témák...