Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • keIdor

    titán

    válasz Abu85 #196 üzenetére

    Hehe, nekem tök úgy rémlik, hogy az XP->Vista váltásnál is ezt játszotta az nV. Látom nem tanultak... :DD

    ¡GLORIA A LAS PLAGAS!

  • Gyusz

    őstag

    válasz Abu85 #196 üzenetére

    Én még mindig nem érzem problémásnak a Win 7 WHQL driver meglétét, ha fontosnak tartják a dolgot, akkor úgyis időben el tudnak készülni vele... Bár mondjuk anno az NV első Vistás driverei nem álltak éppen a helyzet magaslatán, de a Vista is inkább SP1-el lett igazán használható szerintem.

    Ez az egész Havok és Physx játékos szempontból egyelőre nagyon bizonytalannak tűnik. Valahogy a fizika mégsem lett annyira a játékok szerves része, mint várta volna az ember, pedig anno mekkorákat néztünk a Max Payne 2 arrébb rúgható/ledőlő dobozain, meg örültünk, hogy a Half-Life 2-vel jött a Gravity gun. 2004 körül még simán azt mondtam volna, hogy a Havok lesz az egyeduralkodó, ehhez képest jött a Physx, meg használnak saját megoldásokat a fizika modellezésére, plusz az Euphoria is elég meggyőző szerintem a GTA IV-ben.

    [ Szerkesztve ]

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Abu85 #196 üzenetére

    A G80 az egyszerű számításokra tervezték, és a bonyolultaknál, valamint a sok ideiglenes adatta dolgozó grafikai számításoknál megfekszik. Ez R600 kvázi a rendszer ellentéte. Ha sok függőség van a kódban, akkor nem egy erőgép, kevés függőséggel már sokkal jobb a helyzet. A bonyolult feladatokat meg imádja.

    Ebben nincs egy hangyányit ellentmondás? Ha valamiben sok függőség van az bonyolult, amiben kevés az egyszerű. Ha gondja van a függőségekkel, akkor nem szeretheti a bonyolult feladatokat. Ez egyébként minden GPUról elmondható kivétel nélkül, mivel mindegyik adatpárhuzamos architektúra, méghozzá masszívan.
    A különbség a G80 és az R600 közt annyi, hogy a G80 durvább szemcsézettségű, TLPhez közelít, míg az R600 ILP inkább, valamint a G80 ütemezője miatt nagyobb fokú párhuzamosságra képes, viszont lassabb az ütemezési költségek miatt. R600 gyors floatban, de kb itt meg is áll a tudomány, és emiatt ha valamelyik inkább GPGPUnak mondható akkor az R600 az, mert tipikusan ezekben a számításokban fordul elő masszív párhuzamosság, ahol az r600-at ki lehet pörgetni. Grafikában a béka segge alatt van, jó architektúra, de arra nem való, hogy n+1 direkt/indirekt fényforrásból lombkoronán átszűrődő, vízben megcsillanó és párában elhalványuló csilli villi sunhaft effekteket számoltassanak vele . De mondjuk mintafelismerésre, keresési / adatreduckiós feladatkora kiváló. A kettő közül az r600 a "butább", méghozzá jóval.

Új hozzászólás Aktív témák