Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DemonDani

    addikt

    válasz Bici #1917 üzenetére

    SIMD: 1 utasítás több adaton
    MIMD: több utasítás több adaton

    csak hogy a pontos jelentéseket tisztázzuk már

    NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.

  • gbors

    nagyúr

    válasz Bici #1917 üzenetére

    Nem egészen. Maradjunk akkor az RV870-nél:
    1. van benne 20 ALU+TEX cluster, ugye darabjában 80 ALU és 4 textúrázó egység
    2. a clusterek SIMD szervezésűek, azaz a bennük található 16 alegység (ezek az 5 ALU-sok) ugyanazt az utasítást hajtja végre, de mindegyik más adatokon dolgozhat - bár az egységeknek nem kell feltétlen ugyanazt az utasítást egy időben végrehajtani, viszont ugyanazon az utasítássoron (programon) kell dolgozniuk, azaz igazából nem SIMD, hanem SPMD a szervezés. ennek az elágazások miatt van jelentősége.
    3. az 5 ALU-s alegységek MIMD szervezésűek, azaz mindegyik ALU külön utasításon és külön adaton tud dolgozni.

    Ha belegondolsz, a 2. és a 3. pont között azért van némi ellentmondás. Ez úgy van feloldva, hogy a cluster szintjén VLIW (very large instruction word) utasítások látszanak, amik praktikusan 1-4 egyszerű + 1 potenciálisan komplex ALU utasításból vannak összerakva. Ez a megoldás nincs annyira rugalmas, mint egy valódi MIMD szervezés, de némi shader compiler támogatással és egy nagyon okos dispatch rendszerrel a célnak pont megfelel.

    Mindezek után, abban nem igazán hiszek, hogy a fenti SIMD / SPMD szervezést MIMD váltaná fel. Egyáltalán, azt sem tudom, mit lehetne nyerni egy MIMD vezérléssel - grafikában nem sokat (esetleg alacsonyabb felbontásokban), de abban is kételkedem, hogy a tudományos számítások ne lennének kényelmesen "SIMD-esíthetőek" - a 16-os szélesség éppenséggel nem nagy.

    [ Szerkesztve ]

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

Új hozzászólás Aktív témák