- Aliexpress tapasztalatok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
- Újabb robottaxis balesetekre derült fény
- Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
- Padavan firmware
- Windows 11
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- Linux - haladóknak
- Hálózati / IP kamera
Új hozzászólás Aktív témák
-
maajsz
senior tag
válasz STKDave #7600 üzenetére
Ha magas fps-ű játékot játszol és multi kompetitív akkor felejtsd el a v-syncet. Ami input lagot bemutat az kezelhetetlen, értem ezt ha valóban kompetitív játékot játszol. Az adaptív syncnek amúgy is az lenne a lényege (ha kevesebb fps-t kapsz, mint a monitorod max képfrissítése), hogy kvázi lényegtelenné tegye a v-syncet.
A fast sync arra az esetre való, ha az fps-ed meghaladja a monitoros képfrissítési maximumát és esetleg valami stutteringet tapasztalsz. De ha ilyen van 144 Hz esetén egy 144-es fps cap-el ezt megoldod.
Egyébként én főként kompetitív multiztam és dedikált g-synces monitorom van, de mind a g- mint a v-syncet elhagyom mert fölös input lag. Ha jóféle kijelző nem fog zavarni a stutter meg tearing. Ha inkább "lassabb" sztori játékokat tolsz (pl 60-80 fps) akkor tolhatsz nyugodtan egy g-syncet, de szvsz a vertical akkor is fölös. -
maajsz
senior tag
válasz X Factor #7623 üzenetére
Minden extra okoz input lagot, akárhogy is nézed mivel valamilyen számítási folyamat van mögötte. Még a g-sync is, csak valaki számára maximum elviselhető. Én spec Destiny pvp-zek és látok fps csökkenést g-sync on-al.
Ezt a v-sync+adaptiv sync dolgot nem is értem. Az utóbbi konkrétan azért jött létre, hogy elengedhesd a v-syncet, úgy hogy ne legyen tearinged. Most ha egyszerre tolod melyik kap prioritást? Ha van adaptív synced akkor az figyeli mennyi fps-t tol ki a karid, ha beesik a monitor max frissítése alá, oda lövi ahhoz a Hz-et, a kettő meccsel nincs tearing örülsz.
Ha v-syncezel akkor pont ellenkezőleg, az a monitort figyeli és ha megvan a max "frissítésnyi" fpsed oda lockolja, ha nincs akkor a felezi és ahhoz lockolja és visszatart egy egész képkockát amíg a kövezkezőt teljesen ki nem rendereli, kvázi ugyanazt a framet 2x látod, mindaddig amíg megint el nem éred a max Hz-nyi fps-t (ez az ami elviselhetetlen input lagot mutat be).
Ha meg a kettő egyszerre van akkor kvázi redundáns a v-sync az adaptív mellett, mert az eleve csak a max Hz-hez igazítja az fps-t, amihez eleve igazodik a max Hz
Ebből persze az az eset kimaradt amikor több fps-t tolsz ki mint a monitor max Hz, de nekem az nem okoz durva teariget egyáltalán, ha meg zavar arra ott egy szimpla frame cap azt csá. -
maajsz
senior tag
válasz X Factor #7638 üzenetére
Külön-külön értem, meg próbálgattam is. Nem nagyon támaszkodok ajánlásokra, az elvet tudom, aztán meg kipróbálom magamnak ingame, aztán majd az első pár flicknél már érzem hogy rendben van é az az input lag vagy sem.
A v+g-syncnél valszeg hiányosan fogalmaztam, nem értettem elsősorban a hasznát ahol g-sync rangeben van. De úgy tűnik akkor ott továbbra is fölös.
A max képfissítés utáni tartományt meg ahogy írtam feljebb, én egy sima framerate cap-el oldom meg ha szükséges. De mondom nekem abban az esetben ha meghaladta a 144-et pár 10 fps-el, sosem volt különösebben problémám.Viszont most már kinda kíváncsi vagyok erre a v+g kombóra, szóval este kipróbálom aztán majd meglátjuk mennyire lesz zavaró (vagy nem).
-
maajsz
senior tag
válasz -=RelakS=- #8025 üzenetére
Jah ez így van, érdekes de a 100%-os cpu használat nem feltétele a bottlenecknek.
-
maajsz
senior tag
-
maajsz
senior tag
válasz snecy20 #9495 üzenetére
Ez így van. Szvsz a 4K-t 27"-on elvesztegeti az ember, mert nem adja ki az élményt, oda bőven jó a 1440p (én is ezen vagyok 144 Hz-el és ezt is tartom legoptimálisabbnak részemre jelenleg). 4K esetén legalább 30" de inkább 32"-es monitor a sweetspot átlagos asztali ülőtávolságnál.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen