Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gbors

    nagyúr

    válasz Ren Hoek #1364 üzenetére

    igazából az a kérdés, hogy a GF104-et fél GF100-nak tekintjük, vagy kb. 70% GF100-nak. a GTX480 a textúrázókat leszámítva egy elég jól kiegyensúlyozott kártya, a GTX460 pedig textúrázók tekintetében egyforma vele, ROP-ok (és memóriavezérlő) terén fele (768M) vagy kétharmada (1G), ALU-k terén pedig szintén fele vagy kétharmada, függően attól, hogy a GF104-es némileg másképpen szervezett cuda core-jai milyen kihasználtsággal tudnak menni. amíg magam le nem tesztelem a kártyákat, addig túl nagyokat nem akarok mondani, de az eddig olvasottak alapján nagyon úgy tűnik, hogy a GTX460 valós ALU teljesítménye közelebb van egy 224 SP-shez kártyához a korábbi felépítéssel, mint egy 336 SP-shez. ha innen nézzük, a 768M-s verzió nemigen kellene gyengébb legyen, mint az 1G-s.
    van viszont még egy oldala a történetnek. ahhoz képest, hogy 4 éve mindenki az SP-k számát szajkózza, az ALU-k teljesítménye a legtöbb játékban továbbra sem igazán domináns tényező, a textúrázás és a fillrate (és ezzel együtt a z-fillrate) továbbra is fontosabbnak tűnik. ha innen nézzük, akkor a GF104 56db, állítólag halálba optimalizált textúrázója mellé biztosan jobban passzol a 32 ROP, mint a 24. ezeknek a kártyáknak a célfelbontása szerintem a fullHD, minimum 4xAA mellett - oda azért már kell backend kapacitás. kíváncsi leszek, mit mutat a két verzió egymáshoz képest.

    #1362: kíváncsi lennék arra a feltápolt memóriás tesztre - nagyon meglepne, ha a 42fps sokat mozdulna felfelé :)

    [ Szerkesztve ]

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

Új hozzászólás Aktív témák