- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
- YouTube
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
Új hozzászólás Aktív témák
-
stellaz
addikt
#58 cappa72
azért kéne fejleszteni a tömeg közlekedést, hogy 12 km ne 1:30 legyen többek között, én pl 9 km-re általában jóval hamarabb beérek tömeg közlekedéssel, mint autóval + parkolás + parkolóból gyaloglás#59 8th
Én az ilyen prius félékre gondoltam, nem a suv batárokra, bár mondjuk villany fronton még rosszabb a helyzet, ott a suvok még nehezebbek#60 Rowon
Amíg nem volt ingyenes a parkolás, az utak is kihaltak voltak.[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
azért nem kell minden nap kőműves segget bámulni, sőt, nyáron egész kellemes látványban lehet részed....
mikor legutóbb 40 perc helyett másfél óra alatt értem be, mert dugó volt és még egy kukás autót is kifogtam magam előtt, akkor azért elég vágyakozva gondoltam a metróra
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
btprg
senior tag
Szerencsére emberek írják a szabályokat embereknek, így nem pusztán a racionalitás számít. Mondjuk bizonyos motoroknak racionálisan is van létjogosultsága (pl. szerintem az 50..125ccm), mert a bicikli és a kisautó között tölt be egy rést olcsóbban, kisebb helyfoglalással. Meg motorosok miatt aránylag ritkán szoktak mások meghalni, inkább csak magukat ölik meg.
De ilyen alapon nagyon sok dolgot be lehetne tiltani. Egy (a mostanihoz képest is) túlszabályozott környezetben se lenne annyira jó élni.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
stellaz
addikt
Ugye ezt te sem gondolod komolyan?
#134 8th
Az én robogóm 1,9 litert fogyaszt és négyütemű, számomra van értelme, amikor azzal a 45 kmh-val haladok a buszsávban a lépésben araszoló, 2 km hosszú kocsisor mellett.
Szerintem tiltsunk be mindent és akkor tök jó világ lesz.[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
8th
addikt
Régi vesszőparipám az elektromos motor/robogó. Pici aksival is nagy hatótávot tud megtenni nem büdös nem hangos kis helyen tárolható fickósabb is mint a benzines társai. Zsúfolt nagyvárosba az kell nem 1,6-2,5 tonnás baszomnagy' elektromos autó. Az elektromos autó hiába nem füstöl a dugók attól nem lesznek kisebbek.
-
8th
addikt
Egy bérautó karbantartási költsége mindig a többszöröse egy saját autóénak mert senki sem vigyáz rá. Van autókölcsönzős ismerősöm. 0km-es Swiftet 30ezer kilométernél már kuplungozni kellett mert széttaposták, a 9személyes Tranzit belsejét három év alatt lelakták mint a szart a csöves munkásautók különben néznek ki mint az és a motorja is olyan kopott mint ha egymillió kilométert futott volna. Az elméleted papíron szép meg jó csak a gyakorlattal nincs köszönőviszonyban sem.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Kedvezményes ár nagy tételben: ha nem divatcikk (Tesla) extrém árréssel, akkor nem tudom, hogy mennyit lehet alkudni, valamennyit biztos. Biztosítás: flottára valóban lesz kedvezmény, csak másik oldalon ott a "bérautó" felár. Az öregedésből adódó hibák az valóban nyereség. Ezeket az előnyöket én nem tagadom, csak a mértékükben vagyok bizonytalan, és abban meg főleg, hogy ellensúlyozzák-e a hátrányaikat (pl. gyakoribb műszaki vizsga), meg a cég üzemeltetés költségeit. Ráadásul az lenne a lényeg, hogy szignifikánsan olcsóbb legyen a bérautózás a saját tulajdonláshoz képest, mert pár százaléknyi megtakarításért kevesen fogják bevállalni a hátrányait.
#146 dabadab Ez jó érv, csak ha lennének tartósabb személyautók, akkor abból nem csak az autóbérlő szolgáltatás profitálna, hanem a magántulajdonlás is. Jelentősen (pl. tízszer) tartósabb személyautót persze az átlag felhasználásban kétségkívül nehezebb lenne kihasználni, de nekem vannak kétségeim, hogy egyáltalán lehetséges vagy rentábilis lenne-e a gyártása. (Mások az elvárások mint egy busznál vagy teherautónál.)
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Tikakukac
titán
Persze, hogy nem fog működni.
Azért pakoltam fel ma a másodikra ismét 320 kilónyi alkatrészt fél utcával arrébbról, mert amúgy a 7 autó befogadására képes belvárosi zárt parkolónkba nem tudok bejutni, annyira titkos lett az elektromos kapunyitó távkapcsolójának a helye. És miért lett ennyire titkos? Mert a drága autós kollégák sok év és sok figyelmeztetés után sem bírták felfogni, hogy ez nem parkolásra, tárolásra van, hanem pont az ilyen esetekre van a belső udvarunk.
Úgyhogy triplán sz0pik mindenki, mert autóval járni alanyi jog, sőt, azt lehetőleg a bejárati ajtó előtt kell tudni tárolni a belvárosi sétálós ingatlannál is.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Hi!King
őstag
A kisautósítással alapvetően ugyanaz a fő probléma, mint az elektromos autókkal, hogy ezzel sem lecserélődnek az autók, hanem a háztartások vesznek +1 autót, így a gyártás és fenntartás ökológiai lábnyoma eleve növekszik, másrészt a családtagok összesen még többet autóznak a tömegközlekedés, kerékpár és gyaloglás helyett, hiszen a több autó, illetve a jobban parkolható kisebb autó növeli ennek a lehetőségét.
A megoldás nagyvárosokban egyértelműen a dugódíj, egyes övezetekben pedig csak a szállítási és különleges célok esetében kapnának behajtási engedélyt, a helyi lakosok meg max. ki-be pakolás idejére. A dugódíjból pedig lehetne finanszírozni a tömegközlekedés fejlesztését.
Szerk.:
És persze a dugódíjnál figyelembe lehetne venni az adott autó károsanyag kibocsátását és a méretét.[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
Ezidáig pontosan ez történik, mert a fő szempontja a legtöbb embernek, hogy a wc-re is kocsival járjanak, ezért vesznek +1 kis méretű autót, ami egyre több esetben egyébként elektromos.
Másrészt a hétvégi autóbérléssel a fő gond, hogy mindenki ugyanakkor akarna bérelni.
Az az irány totálisan fals, hogy a nagyvárosok központi részeiben nagy autók helyett kis autók legyenek, mert az autós közlekedésnek pont az lenne a lényege, hogy ott használjanak autókat az emberek, ahol nem elég tömeges az igény ahhoz, hogy megvalósítható legyen az elég sűrű és elég jó tömegközlekedés. Ahol rengetegen akarnak hasonló viszonylatokban közlekedni, ez tipikusan a nagyvárosok helyi közlekedésére igaz, ott az autóforgalmat általánosan kellene korlátozni, beleértve a smart méretű autókat is.
-
Hi!King
őstag
Be kell árazni az externáliákat, nem csak a környezetszennyezést, hanem pl. azt is, hogy mekkora közlekedési keresztmetszetet és helyet foglal az autós közlekedés és mennyit a tömegközlekedés, és akkor majd mindenki figyelembe veszi, hogy tényleg megengedheti-e magának.
-
senior tag
De a biztosításom nem annyiba kerül (20 ezer km évente, 10 éves jogsi, csak én vezethetem, B10--em van), mint egy céges (150 ezer km évente, mindenféle jött-ment beleül ismeretlen előélettel). De még ha feltesszük, hogy nyerünk is rajta, én meg arról nem vagyok meggyőzve, hogy a különbözet fedezi a szolgáltató alkalmazottainak bérét (ügyfélszolgálat, vezérigazgató, bérszámfejtés, stb.), a telephely bérleti díját, az iparűzési adót, az extraprofit adót, a nyereségadót meg az üresjáratot, amikor szombat reggel odaállítják a ház elé, hogy elmehessünk kirándulni.
Amúgy jelenleg is van mindenféle autómegosztó/bérlő szolgáltatás Magyarországon a taxitól a greengo-ig. Ennek ellenére van 3,5 millió magántulajdonú autó is az országban - valahol mégiscsak megéri...
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
senior tag
Meggyőztél. Akkor már csak azt magyarázd el, hogy ha ennyire olcsón lehet bérautót szolgáltatni, akkor a létező szolgáltatások miért ilyen drágák? Ott van pl. a #178-as hozzászólásban szereplő példa: évi 3120 km-t megyünk 736 ezer forintért? Egy VW Up! szuperminivel? (És ebben nincs benne a töltés, ha véletlen útközben is tölteni kellene. Plusz nincsenek benne az egyéb kiadások, pl. ha parkolás közben valaki megkarcolja, stb. az még pluszban hozzájön.)
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Hi!King
őstag
Ez azért nem jó válasz, mert a Greengo, az egyetlen a szereplők közül, amelyik mögött nem nagy cég, hanem kockázati tőke áll, nem tud nyereséges lenni, pedig nem olcsók. Még nagyobb konkurenciánál tönkremennének.
Ráadásul a jelenlegi car sharing nem ért el akkora méretet, hogy az itt sokak által felvetett, majd ignorált, lepattintott, lehurrogott csúcsidő problémákkal meg kellene küzdeniük, mivel a userek többsége egyelőre turista vagy alkalmi használó. Ha tömegesen használnák rendszeres hétvégi programokra és hétköznapi munkába, iskolába járásra, akkor már problémát jelentene az aránytalan kihasználtság, hogy a kapacitást a csúcsidőre kellene tervezni, miközben az idő nagy részében kihasználatlan lenne a rendszer. Az önvezető carsharing ezen csak részben segítene, és nem oldja meg az alapvető problémát, hogy nagyvárosban tévút a közlekedés nagy részét 1-2 utasos járművekkel megoldani, arra pont a ritkábban lakott területeken lenne szükség.
Új hozzászólás Aktív témák
- Újszerű - ASROCK B450 Fatal1ty Gaming K4 AMD AM4 alaplap + Windows 10/11 HOME digitális licensz
- Újszerű - ASROCK B450 Pro4 AMD AM4 dobozos alaplap
- HP Elitedesk 800 G4 DM I5-8500T 16GB 256GB SSD (1 USB sérült, de működik)
- Dell 7060 Micro I5-8500T 8GB 500 GB SSD WIFI
- DELL LATITUDE 7390 I5-8250U/8GB/256GB SSD/1920X1080